Mies luulee, että siivoan taloa, todellisuudessa valmistelen lähtöä!
Mies on aivan innoissaan, kun vien tavaraa kirppikselle jo kolmatta viikkoa. Suunnittelen kuitenkin eroa kaikessa hiljaisuudessa ja siksi hankkiudun turhasta tavarasta eroon. Joka kerta kun mies vittuilee, komentelee ja valittaa marisevalla äänellä, saan uuden siivousinspiraation, hah.
Nyt mulla on alkanut loma ja voin keskittyä projektiini kokopäivätoimisesti.
Kommentit (70)
Mulla oli saatanan mustasukkainen poikaystava, vakivaltainenkin (kavi kerran lapsimaan naamalle) ja kerran pisti asunnon oven takalukkoon niin etten paassyt sisaan...puhumattakaan etta seurasi minua kaupungilla.
Rakastin kuitenkin miesta eli kesti hieman ennenkuin ymmarsin ettei ole muuta mahdollisuutta kuin jattaa tama suhde taakseni. Hommasin asunnon ja kun se paiva tuli etta pakkasin kamat, mies tuli toista keskella paivaa kotiin - epailen etta oli taas seurannut ja vakoillut minua ja siksi tiesi...no hyvin se meni, ilman dramatiikkaa.
Sen jalkeen en yli 10 vuoteen puhunut miehelle vaikka se yritti olla yhteydessa kunnes eras paiva tormasin haneen sattumalta - juteltiin asiallisesti niita naita, han kertoi katuvansa omaa kayttaytymistaan, minua ei kiinnostanut enaa muistella naita vanhoja asioita, sanottin moit ja tiedan etten enaa koskaan nae miesta.
Jos olisin voinut luottaa mieheen olisin jutellut erosta etukateen mutta sen perusteella mita aikaisemmin oli tapahtunut en voinut luottaa mieheen.
M43
Eilen oli keskustelu, jossa mies oli lähtenyt naisen poissa ollessa. Kaikki omat kamat vienyt mukanaan, avaimen oli jättänyt pöydälle. Mies haukuttiin mm. siaksi. Nyt kun sen tekee nainen... on vähän eri ääni kellossa :D
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:41"]
Eilen oli keskustelu, jossa mies oli lähtenyt naisen poissa ollessa. Kaikki omat kamat vienyt mukanaan, avaimen oli jättänyt pöydälle. Mies haukuttiin mm. siaksi. Nyt kun sen tekee nainen... on vähän eri ääni kellossa :D
[/quote]Ottiko lapset mukaansa? Oliko puhunut vaimolle parisuhteen ongelmista?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:41"]
[/quote]
Eihän tässä sellaista lähtöä suunnitella, tämä on ihan eri asia.
Eihän ap ole sanonut lähtevänsä ilmoittamatta.
Ap:n kirjoitustyyli muistuttaa jotain aikaisempaa trollia...
Tuo vielä miehelle kaupasta kaljaa.
Suunniteltu ero on vähän niinkuin murha.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:03"]
[/quote]Aika vähän. Minusta se on viisautta. Saattaa jopa ehkäistä murhia.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:03"]Suunniteltu ero on vähän niinkuin murha.
[/quote]
Pitäisikö se toteuttaa päähänpistona?
[/quote]Hetken mielijohteestako se ero pitäisi toteuttaa, ilman mitään miettimisiä?
Joskus on kuule tilanteita joissa on parempi suunnitella ja valmistella. Joissain tapauksissa ihan terveyden, jopa hengen säästymisen takia.
Onko sulla jo uusi kämppä katsottuna? Miten aiot toteuttaa lopullisen muuton? Katoat vaan yks kaunis päivä ja mies tulee pahaa-aavistamatta tyhjään kotiin?
Minäkin olen joskus pakkailut tavaroita ja tuleva ex-mies on katsellut telkkua ja kitannut kaljaa pahaa aavistamatta. Siinä saa pakkailurauhan, kun sanoo lähdöstä vasta, kun on asunto valmiina ja tavarat pakattu. Sanot liian aikaisin, niin siitä seuraa hirveää draamaa ja mikään ei etene.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:10"]
Onko sulla jo uusi kämppä katsottuna? Miten aiot toteuttaa lopullisen muuton? Katoat vaan yks kaunis päivä ja mies tulee pahaa-aavistamatta tyhjään kotiin?
[/quote]
Ei ole uutta kämppää, enkä toteuta muuttoa noin. Haluan vain yksinkertaistaa asioita, koska asumme isossa omakotitalossa ja tavaraa on tietysti paljon. Haluan käydä ne rauhassa läpi ja kelata samalla menneitä vuosia. Olemme olleet yhdessä 16 vuotta.
[/quote]Luulenpa että niiden jotka eroa suunnittelevat ja valmistelevat puolisoilla olisi ollut mahdollisuuksia ja aikaa tomia suhteen eteen. Mutta elämä on valintoja ja jos puolisoa pidetään itsestäänselvyytenä ja laiminlyödään (tietoisesti) niin sitä saa mitä tilaa.
[/quote]Huonossa suhteessa "eläminen" on vähän niinkuin murhaa.
Ootko yrittänyt saada asioita muuttumaan vai paloiko käämi lopullisesti jo sitä ennen?
Elät mielenkiintoisia aikoja ap. Varmasti monenlaisia ajatuksia ja tunteita nousee.. hyvä kun saat aikaa työstää eroa henkisesti ja valmistautua "iskuun", tavarosta luopuminen on myös symbolista suhteesta luopumista.
Voimia! Ja onnea tulevaisuuteen <3
Paljon jättäjiä, kun noin paheksuntaa herätti mun kommentti. Kyllä se musta aika kylmää on ettei sanota toiselle mitään ja sitten pikkuhiljaa siinä valmistellaan lähtöä, kun toinen vielä elelee suhteessa tuttuun tapaan. Kyllä on aina niin toinen ääni kellossa täällä, kun mies onkin kadonnut yhtä-äkkiä mitään sanomatta seuraavana päivänä, vaikka on vielä edellisenä päivänä mukamas ollut kaikki niin hyvin.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:26"]Miksi niin monen pässinpään mielestä yh:na olo on saatanasta? Pitäisikö mielummin olla raukkamainen hiirulainen joka jää huonoon suhteeseen surkean ihmispaskan kanssa ja kasvattaa yksin lasta/lapsia siinä sitten?? Se on sitten parempi? Ihmisillä on vaan yksi elämä ja jos olet paska mies tai paska nainen niin sitten saa olla sitä yksin! Kyllä mä olisin yh mielummin kuin eläisin kuin yh mutta parisuhteessa! En tajua miksi yksinhuoltajia pidetään yhteiskunnan pohjamutana!!
[/quote]kyllä puhut asiaa! T.yks joka on "pakotettu" lähtemään