Muutto uuteen taloon ja vieraiden "kierrättäminen"
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että oletteko ihan oma-aloitteisesti kierrättäneet vieraita ympäri taloa (jokaisessa huoneessa) uuteen taloon/asuntoon muuton jälkeen? Meillä on pari sukulaista, jotka ovat jo pitkään yrittäneet kutsua itse itsensä kylään, jotta pääsevät "ihmettelemään taloa ja pihaa". Tarkoittaa siis henkilöt tietäen sitä, että haluaisivat käydä läpi jokaisen huoneen saunasta ja kellarista lähtien.
Minusta kun mennään jonnekin kylään niin mennään ihmisiä tapaamaan eikä tutkimaan toisten taloa kuin jossakin asuntomessuilla enkä aio heitä päästää muualle kuin keittiöön ja olohuoneeseen. Ei ainakaan itseäni toisten talot ja pihat niin paljoa kiinnosta, että menisin kiertelemään kuin ostoaikeissa. Nämä ihmiset myös arvostelevat avoimesti toisten asuntoja, voivat esimerkiksi laukoa, että "tuostakin puuttuu asia X" tai "ei hitto, en ikinä omassa asunnossa antaisi asian X mennä tuollaiseksi" jne. Eivät onneksi ole omia sukulaisia (muuten olisin kyllä jo sanonut suorat sanat). Osoittelevat suunnilleen sormella milloin mitäkin "vikaa" keksivät.
Tällainen vaan ärsytyksen purkaminen näin maanantain kunniaksi, hohhoijaa...
Kommentit (31)
Aina on esitelty ja osallistuttu muiden esittelykierroksille. Ainoa outo ja vähän kiusallinenkin tilanne oli, kun miehen mummo päätti ihan sumeilematta käydä kurkistamassa myös vaatehuoneeseen, mikä mielestäni on kuitenkin verrattavissa vaatekaappiin eikä huoneeseen.
AP__ kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös tottunut siihen, että uusi asunto esitellään. Olen itse esitellyt asuntoni ja ystävät ovat taas esitelleet oman asuntonsa.
Huomiona, että puhut "ystävistä". Ystäville varmasti mielellään esitteleekin. Nämä, joista puhun, eivät ole ystäviä saati yleensäkään mukavia ihmisiä (minun mittapuilla).
AP
Mutta kuuluuko he puolison ystäväpiiriin?
[/quote] Mutta kuuluuko he puolison ystäväpiiriin? [/quote]
Ovat läheisiä sukulaisia enemmän kuin ystäviä.
AP
On tapana ollut esitellä uusi asunto/talo vieraille. Mitään kaappeja ei auota, mutta vieraat saa kulkea halutessaan huoneet läpi.
AP__ kirjoitti:
Juuri tämä!
Kuten sanoin eivät ole minun sukulaisia enkä ole heidän kanssaan ollut missään tekemisessä, sattuneista syistä. Mies kuitenkin haluaa heidät jossakin vaiheessa käymään, valitettavasti.
Näillä ei tosiaan ole mitään suodatinta suussa eli kun joku arvostelun kohde on mielessä niin se sitten myös kerrotaan, oli sitten repeytynyt tapetti tai laatikosta puuttuva nuppi. Sehän se onkin, että jos osaisivat edes keksiä positiivista sanottavaa mutta kun ei. Muutenkin ovat ihmisinä sellaisia, ettei kiinnosta nähdä eikä kuulla heistä yhtään mitään.
AP
Mitäpä jos jättäisit koko asian sitten miehen huoleksi, jos hän haluaa heidät kutsua. Sinä voit lähteä vierailun ajaksi muualle eikä tarvitse asiaa murehtia sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
AP__ kirjoitti:
Juuri tämä!
Kuten sanoin eivät ole minun sukulaisia enkä ole heidän kanssaan ollut missään tekemisessä, sattuneista syistä. Mies kuitenkin haluaa heidät jossakin vaiheessa käymään, valitettavasti.
Näillä ei tosiaan ole mitään suodatinta suussa eli kun joku arvostelun kohde on mielessä niin se sitten myös kerrotaan, oli sitten repeytynyt tapetti tai laatikosta puuttuva nuppi. Sehän se onkin, että jos osaisivat edes keksiä positiivista sanottavaa mutta kun ei. Muutenkin ovat ihmisinä sellaisia, ettei kiinnosta nähdä eikä kuulla heistä yhtään mitään.
APMitäpä jos jättäisit koko asian sitten miehen huoleksi, jos hän haluaa heidät kutsua. Sinä voit lähteä vierailun ajaksi muualle eikä tarvitse asiaa murehtia sen enempää.
Aion kyllä omassa kodissani olla niin kuin haluan, vieraista murehtimatta vai murehtien.
AP
Minua ainakin esteetikkona kiinnostaa nähdä millaiseen taloon on muutettu. Mielestäni on kiva nähdä toisen koti kun kylään saakka pääsee. En käsitä, miksi sitä pitäisi piilotella. Kaikki ymmärtävät, ettei paikat ole heti tip top.
Kaupungin kerrostalokaksio, pitäis kysyä yläkerran ja alakerran naapureilta, sopiiko näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin esteetikkona kiinnostaa nähdä millaiseen taloon on muutettu. Mielestäni on kiva nähdä toisen koti kun kylään saakka pääsee. En käsitä, miksi sitä pitäisi piilotella. Kaikki ymmärtävät, ettei paikat ole heti tip top.
Nämä vieraat eivät olekaan esteetikkoina tulossa, vaan arvostelijoina. Voin kuvitella kommentit:
"Oho, aika pahasti tapetti revennyt, en kyllä ite viittis jättää korjaamatta."
"Kissatko raapinu listat noin törkeen näkösesti?"
"Tuossakin kohtaa muovimatto kuprulla, ei hemmetti."
Jne jne.
AP
En minä ainakaan inhottaville ihmisille rupea mitään kierrosta järjestämään, harvoin sellaisia kotiinsa kukaan kutsuukaan. Jos on mukavia ihmisiä niin voin näyttää vaikka jääkaapin sisällön kun tiedän, että osaavat olla ihmisiksi.
Huomiona, että puhut "ystävistä". Ystäville varmasti mielellään esitteleekin. Nämä, joista puhun, eivät ole ystäviä saati yleensäkään mukavia ihmisiä (minun mittapuilla).
AP