Miksi monella hoikallakin naisella on sellainen "vatsapussukka"?
siis alavatsassa sellainen pieni pömppis, vähän kuin olisi raskauden alkuvaiheilla??
Kommentit (73)
Naisella on aivan luontaisesti AINA vatsaa. Niissä mallikuvissa sitä vatsaa vedetään sisäänpäin, jolloin se näyttää sellaiselta tasaiselta. t.50 kg painava
Ainakin töissä hoikilla naisilla on sellainen häpyalueen päällä oleva pienempi tai suurempi pussi, löysä taite. Sen saa helposti farkkujen tai housujen alle piiloon ja voi näyttää kuinka timmi vatsa on. Salaisuus on piilossa. Biksuissa näitä naisia ei näe..
..ja nimenomaan siis SYNNYTTÄNEILLÄ
Mullakin on sellainen! Olen 163cm ja 50kg, en ole ikinä ollut raskaana. Harrastan lenkkeilyä ja syön normaalia kotiruokaa, en tiedä miten saisin sen pois, notkoselkäkin vaivaa. Ihan vitun ruma tuo maha kyllä on enkä mielelläni esiinny bikineissä juuri kyseisen asian takia.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:04"]
OT, mua hämmentää miten vartalonmalli voi olla muodissa. Tajuan kyllä että jonain vuonna olkatoppaukset olivat Se juttu, tajuan että joskus on ollut must pukeutua kissalegginseihin tjsp, mutta että on muotia omata tietynmallinen pylly? Milloin tulee muotiin ruskeat silmät?
[/quote]
Eli jos sen voi ostaa halvalla kaupasta, on ihan ok, että se muodissa? Mutta jos se vaatii itsekuria, hikeä ja luonnetta, se ei voi olla muodissa?
PS: Ruskeat silmät on aina muodissa. Terveisin kateellinen vihreäsilmäinen.
Mulla on alavatsalla "pussukka". Treenaan 5-6 kertaa viikossa, sekä aerobista (juoksu) että lihaksia (sali, kahvakuula). Vatsojakin treenaan, sekä syviä että pinnalla olevia.
Mun pussukka on nahkaa. Ylimääräistä nahkaa. Se ei lähde treenaamalla. Lähtisi veitsellä, mutta ei ole varaa. 3 raskautta, todella isot vatsat. Ei voi mitään.
Olen myös aina ihmetellyt, miten joillekin tulee juuri alamahaan sellainen pömppö. Itselleni ei ole koskaan tullut mitään kauhean ulkonevaa, sivusta katsottuna näkyvää mahaa, vaan lihoessa läski menee ihan tasaisesti kaikkialle. Ja ei, en pidä tuollaista pömppöä rumana hoikalla ihmisellä, teininä olisin jopa itsekin jostain syystä halunnut sellaisen :)
Ei haittaa sellainen vatsa on just ihana ja seksikäs <3
Minulla on aina ollut alavatsan kohdalla sellainen pieni pömppis, oli jo lapsena vaikka olen aina ollut painoni suhteen miinuskäyrillä. Minulla ei oikeasti ole mitään hajua miten sen saa pois. En minä lihaskunnoltani kovin huonossa kunnossa ole, jaksan tehdä akrobatiaa ja vetää leukoja. Pömppö on ollut silloinkin teini-ikäisenä, kun vielä kaikki kylkiluut näkyivät. Nyt aikuisiässä ylävatsasta on saattanut näkyä nelipäkki, silti alavatsassa on rasvaa.
Naisen rasvaprosentin KUULUU olla korkeampi kuin miehellä. Jos rasvaa on liian vähän, ei hormonitoiminta pysty toiminaan enää normaalisti. Monilla ammattiurheilijoilla on jatkuvasti kuukautishäriöitä.
Häpykumnun päällä on RASVAA. Meillä on ollut noin 30-40 vuotta ihmisen evoluutiosta tarpeeksi ravintoa, kroppa pitää kiinni. Jos vatsalihadten välissä on rako, lumosahtaa masu siitä. Nää jutut voi katsoa ultralla:D get a life.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:17"]
OT, mua hämmentää miten vartalonmalli voi olla muodissa. Tajuan kyllä että jonain vuonna olkatoppaukset olivat Se juttu, tajuan että joskus on ollut must pukeutua kissalegginseihin tjsp, mutta että on muotia omata tietynmallinen pylly? Milloin tulee muotiin ruskeat silmät?
[/quote]
Eli jos sen voi ostaa halvalla kaupasta, on ihan ok, että se muodissa? Mutta jos se vaatii itsekuria, hikeä ja luonnetta, se ei voi olla muodissa?
[/quote]
Tarkoitin lähinnä, että jollain lailla ymmärrän että muodin perässä kulkiessaan on ok vaihtaa erilaisiin vaatteisiin tai värjätä tukka tietynväriseksi, mutta että multa menee yli ymmärryksen että ollaksesi "muodikas" pitäisi myös pystyä muokkaamaan vartaloaan ehkä jopa huomattavasti erilaiseksi. Nimenomaan tietynlainen "omistautuvuus" tässäkin asiassa taitaa olla se joka menee itseltä ohi, jos koen että tietynmalliset housut näyttävät päälläni hyviltä ja sattuvat vielä olemaan muodissa niin mikäs siinä. Itse en silti ikipäivänä viitsisi muuttaa radikaalisti vartalonmalliani siksi että se olisi muodikas - muoti kun voi parin vuoden päästä olla ihan mitä vain. Olen muuten itse siniharmaailmäinen teinipojan mallinen nainen, en ole lähtenyt perseenkohotustalkoisiin.
Jos haluaa että omat tissit pysyy niin tämä "pussukka" pysyy myös, biologiaa se on. Poikkeuksiakin on, mutta suurella osalla laihoista naisista jolla tätä pussukkaa ei ole, ei kyllä ole tissejäkään (ainakaan omia).
Mulla ei ainakaan johdu siideristä. Eikä vatsalihaksettomuudesta, koska on ollut litteä vatsa vaikka ei lihaksia ollutkaan. Rasvaa on kertynyt siihen, kun olen vähän lihonut. Ja turvottaa jostain syystä tosi paljon, vaikkei niin paljon ylimääräistä tuossa päällä olekaan. Kai se rasva voi tuonne syvemmällekin kertyä? Tai en tiedä. Ja olen siis lihonut alle 4 kg.
Ruokavalio ja/tai hormonitoiminta.
Maha on minulla pömpöttänyt erityisesti ennen kuukautisvuotoa, kun kohdun limakalvokin on paksu.
Tai sitten syömisen jälkeen.
Litteimmillään alavatsa on yleensä aamulla ennen syömistä ja erityisesti jos olen parina päivänä jättänyt lämpimän aterian väliin ja syönyt vain vähän, esim. pari palaa leipää.
Minustakin kyseessä on luonnollinen ilmiö.
Kuinka pihalla niin iso osa ihmisistä voikaan olla normaalista anatomiasta? Ei normaalissa tilassa naisella kuulukaan näkyä vatsalihakset tai olla mitään erityistä kuoppaa. Vaikka olisi kuinka timmissä kunnossa. Fitnessbuumi ja luurankomallit ovat häiriinnyttäneet ilmeisesti kovin paljon monien käsitystä normaalista vartalosta. Eri asia tietysti on joku siiderimöhömaha, mutta ei tässä käsittääkseni sitä edes kysytty vaan sitä ihan normaalia pientä vatsakumpua. Kummasti se nyt vain tulee yllätyksenä monille, että naisten ja miesten anatomia eivät ole yhteneväiset.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 17:17"]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitin lähinnä, että jollain lailla ymmärrän että muodin perässä kulkiessaan on ok vaihtaa erilaisiin vaatteisiin tai värjätä tukka tietynväriseksi, mutta että multa menee yli ymmärryksen että ollaksesi "muodikas" pitäisi myös pystyä muokkaamaan vartaloaan ehkä jopa huomattavasti erilaiseksi. Nimenomaan tietynlainen "omistautuvuus" tässäkin asiassa taitaa olla se joka menee itseltä ohi, jos koen että tietynmalliset housut näyttävät päälläni hyviltä ja sattuvat vielä olemaan muodissa niin mikäs siinä. Itse en silti ikipäivänä viitsisi muuttaa radikaalisti vartalonmalliani siksi että se olisi muodikas - muoti kun voi parin vuoden päästä olla ihan mitä vain. Olen muuten itse siniharmaailmäinen teinipojan mallinen nainen, en ole lähtenyt perseenkohotustalkoisiin.
[/quote]
Ei se, että jokin vartalotyyppi on muotia, tarkoita että ihmiset joukolla muuttaisivat vartaloitaan ihanteen mukaisiksi. Ennemminkin kyse on siitä, millaisia malleja mainoskuviin valitaan ja kuinka ihmiset pukeutumisella peittävät ja korostavat omia ominaisuuksiaan.
Nimim. "Teininä peitin kamaan lihaksikkaan peppuni leviksien ja ison t-paidan alle."
Ja "kamaan" pitäisi olla "kamalan". En sentään roinaan takapuoltani kätkenyt. T. 45
Biologiaa on ja pitää olla pömppö...höpöhöpö. Mä olen aina ollut alipainon puolella, lukuunottamatta kahta raskautta. Sain pömpön vasta viime vuoden aikana, kun uniongelmainen kuopus valvotti meitä kolmatta vuotta putkeen ja työstressi pompsahti aivan jäätäviin mittoihin. Alavatsalle navan molemmille puolille ilmaantui sellaiset rasvapallurat. Huom. painoni ei ole noussut mihinkään. Vaihdon jumpat & kävelylenkit sali/toiminnalliseen-treeniin ja juoksulenkkeihin. Sokerin ja vehnän syömisen olen jättänyt jo vuosia sitten, mutta koetan syödä enemmän proteeinia, hyviä rasvoja ja kunnollisia hiilareita ns. treeniä tukien. Vielä ei toi stanan pömppö ole hievahtanut tosta mihinkään, vaikka muussa kropassa muutokset näkyykin, mutta vielä mä sen selätän.
Kommentoin tähän nyt vielä, että käsittääkseni muotikuvia käsitellään edullisemman näköisiksi. Joten vaikka kuvissa näkyy, että naismalleilla on ihmeen sileä vatsa ylhäältä alas, niin todellisuus voi olla hieman toisenlainen.