Mitä opiskelualaa olet katunut?
Kommentit (39)
Melko pienen ja Suomessa vähemmän hyödyllisen kielen opiskelua. Pelkästään tuon kielen osaamisella ei olisi voinut itseään elättää, ja tuntuu myös vähän siltä, että kielet ylipäätään ovat kivempia harrastuksena tai sivuaineena kuin sinä varsinaisena alana.
Opiskelin puoli vuotta sairaanhoitajaksi, oli ihan perseestä. Sitten vaihdoin yliopistoon.
psykologiaa (lähinnä työelämä). Aamusta iltaan surullisten asioiden miettimistä.
En mitään. Miksi olisinkaan? Itsehän minä olen alani valinnut sen mukaan, mikä minua kiinnostaa ja missä minulla on lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:19"]
En mitään. Miksi olisinkaan? Itsehän minä olen alani valinnut sen mukaan, mikä minua kiinnostaa ja missä minulla on lahjoja.
[/quote]
Niinhän kaikki ovat valinneet. Toinen kysymys on se, että olisiko sittenkin kannattanut valita ala, jolle olisi realistiset mahdollisuudet työllistyä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:19"]En mitään. Miksi olisinkaan? Itsehän minä olen alani valinnut sen mukaan, mikä minua kiinnostaa ja missä minulla on lahjoja.
[/quote]
Onneksi olkoon.
Lähihoitaja-en kadu.Työtä piisaa ja työttömät kaverini kitisee vieressä turhautumistaan.Kosmetologi-kadun, en tehnyt päivääkään, liian pinnallista sit kuitenki pidemmän päälle
En mitään. Ilman niitäkään opiskeluja (vaikka jäivätkin kesken) en olisi tässä elämäntilanteessa, ja olisi saanut/kokenut kaikkea tätä mitä mulla nyt on :)
Lääketiede. Paskahommaa ja huonot työajat. Opiskelin myöhemmin tietojenkäsittelytieteitä ja nyt toimin it puolella vastuu lääketiede ja siihen kuuluva kehitys. Palkka reilusti parempi ja virka-aika työ:)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:19"]
[/quote]
Niinhän kaikki ovat valinneet. Toinen kysymys on se, että olisiko sittenkin kannattanut valita ala, jolle olisi realistiset mahdollisuudet työllistyä.
[/quote]
Minä otin tietenkin myös tämän asian huomioon alaa valitessa. Kunhan päätös on tehty oikein perustein ja parhaan saatavilla olevan tiedon mukaan, ei ole mitään syytä katua myöhemmin, vaikka työmarkkinatilanne muuttuisikin myöhemmin. Päätöshän on ollut silloin paras mahdollinen. -6
Naiivina abina hain pelkästään kauppikseen. Haaveena silloin oli päästä hyvä palkkaiseen ja arvostettuun työhön ja ekonomi kuulosti niiiin hienolta. Lisäksi pärjäsin todella hyvin matemaattisissa aineissa. Jo pääsykokeeseen luettaessa tajusin ettei asiat kiinnostaneet minua juuri yhtään: kuitenkin pakolla urakoin kevään ja pääsin kauppikseen. Siellä "tuhlasin" kandin verran aikaa, vaikka opiskelu ei kiinnostanut juuri yhtään ja en saanut hyviä arvosanoja. Sitten päätin vaihtaa alaa teknilliseen yliopistoon, josta sainkin maisterin paperit ja pääsin opiskelemaan alaa joka minua todella kiinnosti.
Ravintola-alan koulutusta. Mitään intohimoa ei alalle ollut ja vihaan asiakaspalvelua. Teidän onneksenne olen vaihtanut toiselle alalle.
Opiskelen nyt kolmatta tutkintoa. Kahden edellisen alalta katosivat työt. Katsotaan miten tämän kolmannen käy. Enkä voi sanoa katuvani, olosuhteet vain ovat muuttuneet.
Olin ollut neljä päivää amiksessa. Rehtori pyysi puheilleen, ettei minulla ole siellä mitään tekemistä. Kauppiksessa olis paikka.
Melkein kaikki siellä tupruttivat tupakkaa ja lemu oli hirveä. ( käsityölinja)
vaihdoin kauppikseen ja sen jälkeen vielä kolmas ammatti hoitoalaa(missä kanssa kessu maistui, itse en polta)
ihan tyytyväinen olen. Nykyään moni joutuu vaihtamaan ammattia parikin kertaa.
miehenikin. Korkeasti on koulutett amiksen jälkeen.