Subwayn iso päivän subi on 7,40€! (ennen 6,90€)
Kävin ennen usein hakemassa päivän subileivän, sitten tuli pientä taukoa etätöiden takia. Nyt palasin toimistolle ja järkytyin hinnannoususta. Ne leivät on törkeän kalliita muutenkin mutta ennen edes päivän subi oli ok-hintainen. Tekisi mieli laittaa boikottiin kiskurihintojen takia!
Kommentit (28)
Oletko pannut merkille, että ilmastotoimet ovat nostaneet kaikkia hintoja?
Hintojen nousu on vain osa vihreää siirtymää.
"Ne leivät on törkeän kalliita muutenkin"
Ne eivät ole leipiä vaan epäleipiä.
"Subwayn leipä ei ole leipä, päätti oikeus"
Vierailija kirjoitti:
Inflaatiosta ikinä kuullut?
liitto vaihtui, iltalisä putosi, palkkaa putosi 150e/kk, inflaatio toimi
Onhan tuo ihan törkeä hinta leivänpalasta. Aika paljon halvemmalla tekee kotona voileivän.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihan törkeä hinta leivänpalasta. Aika paljon halvemmalla tekee kotona voileivän.
Kukaanhan ei pakota sinua ostamaan niitä ylihintaisia epäleipiä.
Jos on niin osaamaton ja laiska, ettei itse osaa eväsleipiäkään valmistaa, niin saakin maksaa ylihintaa Subwayn roskaruuasta. Kyllä luit oikein, ketju on naamioinut epäterveellisen lihottavan pikamätön taitavasti terveellisyyden ja kunnollisten elämäntapojen brändin taakse.
Where´s the beef? Subin leipiin työnnetään kaikenlaista härpäkettä ja salaatinlehteä (halpoja ainesosia) ja varsinainen proteiinin määrä jää hyvinkin vähäiseksi yhtä leipää kohden. Pari hassua kinkku- tai meetvurstisiivua. Lisää maksamalla saa sitten hieman lisää juustoa tai makkaraa.
Patonki 2x pakastettu 1.09
kanafileet 300gr 3.99
tomaatti 4euroa kilo
kurkku euron ehkä
sipuli 0.10
Eipä olisi tullut ostettua noilla vanhoillakaan hinnoilla. Tuolla rahalla saa kilon nyhtöpossua kun tekee itse.
melkein ilmnen kirjoitti:
Patonki 2x pakastettu 1.09
kanafileet 300gr 3.99
tomaatti 4euroa kilo
kurkku euron ehkä
sipuli 0.10
Tuore patonki vielä halvempaa
Valmiit kanafileet kannattaa vaihtaa broilerin paistileikkeisiin
Tomaatti ja kurkku on nyt kalleimmillaan, joten halvempia vaihtoehtojä täytteeksi
Nämä vinkit koskee siis ei-uusavuttomia
No eihän tuo edes ole kallis.
Toki itse tekemällä saa kaiken edullisemmin.
Mä en ymmärrä tätä urputusta jostain patongin hinnasta. Hinnat nyt vaan nousee ja voi jättää syömättä sen patongin, teet itse. Kyllä mäkin olen huomannut hintojen nousun mutta se ei kyllä ainakaan vielä vaikuta siihen, mitä ostan ja kuinka paljon ja usein. 0,50e hinnannousu ei vaikuta itselläni, ostanko Subbarista patongin vai en.
Ap,
Tiesit varmaan että kuljetusliikkeiden kustannukset ovat nousseet nykyisen hallituksen takia. Kuljetusliikkeiden kustannusten nousu siirtyy kaikkien muidenkin tuotteiden hintoihin.
Suomen pitää nyt vaan näyttää esimerkkiä muulle maailmalle.
Eiköhän suurimmat kulut epäleivissä ole:
a) niiden teinitytsyjen palkka
b) omistajien voitto
Ei materiaalikustannuksilla ole käytännössä suurta merkitystä myyntihintaan.
Inflaatiosta ikinä kuullut?