Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Älä nyt vaan enää laihduta".

Vierailija
27.06.2015 |

Anteeksi mutta vituttaa. Olen aikuinen ihmine ilman anoreksiamenneisyyttä. Mittani on nyt 176 cm ja 67 kg. Normaalipainoinen mielestäni. Tiputtanut pikkuhiljaa kuutisen kiloa. Mua vituttaa nämä "älä nyt vaan enää laihduta" -tyypit. Miksi pitää koittaa opastaa tai neuvoa aikuista ihmistä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:26"]

Mulle sanottiin tota kun 176 cm pitkänä pudotin painoa 65 kg:sta alle 55kg:n.. Eli ihmiset oli huolissaan. Ei välttämättä sunkaan saamien kommenttien taustalla ole kateus (siis wtf?) vaan aito huoli siitä, että että et riitä itsellesi tuollaisena ja että syömishäiriöt ovat valitettavan yleisiä..

[/quote]

Toi paino onkin jo todella alhainen :o En tuossa tapauksessa ihmettele lainkaan toisten kommentointia.

Olen siis tuo nro 8, ja tällä hetkellä painan vieläkin sen 60 kg (163 cm), läskiä löytyy ylimääräistä ja vaikka tavoitepainoni on 58 kg se ei ole millään mittapuulla vielä liian alhainen kenellekään.

[/quote]

Ei todellakaan  ole mitenkään alhainen. Olen itse täysin tuon pituinen ja saman kokoinen. Melkein 10 kiloa läskiä lähtisi ihan kevyesti ennen kuin oltaisiin edes alipainon rajalla.

[/quote]

Oletko sä tosissasi? Että 176 cm voisi laihduttaa kevyesti 45 kiloon, eikä muka olisi alipainoisen rajalla? Taidat olla anorektikko, kukaan muu kun ei voi noin typeriä kommentoida. Siinä kun olisi bmi jo neljässätoista eli todellakin vaikea alipaino.

Alipainon raja on 176-senttisellä 57 kiloa. Että revi siitä.

ohis

Vierailija
2/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:29"]

Me naiset olemme vähän hassuja painomme suhteen. Kovasti toivomme muiden noteeraavan painon putoamisen, mutta sitten herkästi otamme nokkiimme, jos kommentit eivät ole presiis sitä, mitä haluaisimme. Saako sitä painoa nyt kommentoida vai eikö saa? Joko se on yksityisasia tai ei ole. Itse olen vähän sitä mieltä, että toisen painoa ei pidä kommentoida millään tavalla, mutta JOS joku haluaa puhua laihduttamisestaan ja painostaan, niin sitten on parempi opetella olemaan suuttumatya, kun muut siihen keskustelunaiheeseen yhtyvät.

[/quote]

Minä en halua mitään kommentointia painostani. Mielestäni suureen ääneen ihailu "oletpa laihtunut mahdottomasti" on loukkaavaa. Se tarkoittaa, että olen ennen ollut valtava läski ja toiseksi, mitä hittoa minun kehoni kuuluu kenellekään muulle? Painoa ei oteta puheeksi ellei henkilö itse ota sitä puheeksi. Jos ei halua olla moukka.

[/quote]

Olen kyllä samaa mieltä, mutta pidätkö itse laihduttamista esillä? Jos pidät, kannattaa opetella sietämään kommentteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:48"]

Me naiset olemme vähän hassuja painomme suhteen. Kovasti toivomme muiden noteeraavan painon putoamisen, mutta sitten herkästi otamme nokkiimme, jos kommentit eivät ole presiis sitä, mitä haluaisimme. Saako sitä painoa nyt kommentoida vai eikö saa? Joko se on yksityisasia tai ei ole. Itse olen vähän sitä mieltä, että toisen painoa ei pidä kommentoida millään tavalla, mutta JOS joku haluaa puhua laihduttamisestaan ja painostaan, niin sitten on parempi opetella olemaan suuttumatya, kun muut siihen keskustelunaiheeseen yhtyvät.

[/quote]

Minä en halua mitään kommentointia painostani. Mielestäni suureen ääneen ihailu "oletpa laihtunut mahdottomasti" on loukkaavaa. Se tarkoittaa, että olen ennen ollut valtava läski ja toiseksi, mitä hittoa minun kehoni kuuluu kenellekään muulle? Painoa ei oteta puheeksi ellei henkilö itse ota sitä puheeksi. Jos ei halua olla moukka.

[/quote]

Olen kyllä samaa mieltä, mutta pidätkö itse laihduttamista esillä? Jos pidät, kannattaa opetella sietämään kommentteja. 

[/quote]

Mä olen saanut kaikki painoani koskevat kommentit ilman mitään laihtumisesta mainintaa. Ihmiset osaa olla tosi töykeitä, silloin ihme kyllä oltiin hiljaa kun olin oikeasti BMI:nkin mukaan ylipainoinen.

Vierailija
4/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 176-senttinen laihduttaa nopeasti alle 55 kilon, niin ei se kovin hyvältä näytä. Hipoo jo merkittävää alipainoa, bmi on 17,7 55 kilossa ja jos laihduttaa sen 55 kilon alle...

Eri juttu sitten on, miksi jonkun pitää kommentoida toisen painoa ylipäätään. Jonkun läheisen ystävän tai perheenjäsenen suusta ymmärtäisin huolestuneen kysymyksen tai kommentin, jos toinen alkaa näyttää keskitysleirivangilta ja nahka roikkuu, mutta muut pitäköön kommentit sisällään.

Vierailija
5/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:32"]

Aika iso ero tässä sukupuolen välillä. Olen mies ja pari vuotta sitten tiputtanut 25kg enkä koskaan kuullut mitään negatiivistä. "Mitä vittua sä oot tehnyt?" (positiivisessa mielessä, naureskellen) "jätkä alkanut treenaan jumalauta!" tsemppipuheita vain joka suunnasta. En tajua miksi naiset ovat naisille niin paskamaisia ulkonäköasioissa. 

[/quote]

Naiset kokevat toisten naisten ulkonäön itselle uhaksi. Monelle on kova paikka kun se aiemmin näkymätön nainen muuttuukin vetävämmäksi ja niinkin yksinkertaisen asian kuin laihtumisen kautta. Ilmeisesti miehillä ei näytä olevan samaa asiaa, tai sitten miehillä ei yksinkertaisesti ole niin heikko itseluottamus oman kehonkuvan suhteen mitä naisilla.

[/quote]

Tai sitten laihduttaja ei oikeasti ymmärrä näyttävänsä huonolta, ja kuvittelee toisten kommenttien johtuvan pelkästä kateudesta. Nopea laihtuminen harvoin näyttää nätiltä.

Vierailija
6/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:53"]

Aika iso ero tässä sukupuolen välillä. Olen mies ja pari vuotta sitten tiputtanut 25kg enkä koskaan kuullut mitään negatiivistä. "Mitä vittua sä oot tehnyt?" (positiivisessa mielessä, naureskellen) "jätkä alkanut treenaan jumalauta!" tsemppipuheita vain joka suunnasta. En tajua miksi naiset ovat naisille niin paskamaisia ulkonäköasioissa. 

[/quote]

Naiset kokevat toisten naisten ulkonäön itselle uhaksi. Monelle on kova paikka kun se aiemmin näkymätön nainen muuttuukin vetävämmäksi ja niinkin yksinkertaisen asian kuin laihtumisen kautta. Ilmeisesti miehillä ei näytä olevan samaa asiaa, tai sitten miehillä ei yksinkertaisesti ole niin heikko itseluottamus oman kehonkuvan suhteen mitä naisilla.

[/quote]

Tai sitten laihduttaja ei oikeasti ymmärrä näyttävänsä huonolta, ja kuvittelee toisten kommenttien johtuvan pelkästä kateudesta. Nopea laihtuminen harvoin näyttää nätiltä.

[/quote]

Puhun vain omasta puolestani, tietysti jotkut eivät osaa edes laihduttaa oikein :) Itse laihduin hitaasti ja samanaikaisesti treenaamalla, samalla meni ruokavalio remonttiin ja parannuin masennuksesta. Näytän tuhatkertaisesti paremmalta mitä surullisena ex-läskinä, mutta av-mammojen todellisuudessahan tämä ei tietysti ole mahdollista ;)

Itse en aio laihduttaa lähellekään alimpia painorajoja, vaan omalle keholle sopii BMI normaalipainon keskivaiheilla oleminen :)

Vierailija
7/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä olen saanut kaikki painoani koskevat kommentit ilman mitään laihtumisesta mainintaa. Ihmiset osaa olla tosi töykeitä, silloin ihme kyllä oltiin hiljaa kun olin oikeasti BMI:nkin mukaan ylipainoinen.

[/quote]

Joo, voi hyvin olla. Jostain syystä ihmisillä on kuvitelma, että laihuutta voi kauhistella, ja sen muka kohde ottaa KEHUNA. No ei kyllä ota!

Olin pitkälle parikymppiseksi todella laiha, semmoinen 45 kiloa/165cm. Ihan sama mitä söin, en lihonut. Ja sitä sitten aikuiset ja ihan fiksuksi luulemani ihmiset kommentoivat, että "voi kauhea kun sä olet laiha, söisit enemmän!" Kun sanoin, että miten sä voit tuolla lailla morkata toista, niin hämmästelivät, että eiväthän he sitä haukkumiseksi tarkoittaneet, vaan kehuksi. Kehuksi? Kun sanoo, että voi kauhea, niin aika paha sitä on kehuksi ottaa. Ja itse ainakin kärsin törröttävisrä kylkiluistani ja olemattomista rinnoistani.

Joten edelleen olen samaa mieltä siitä, että toisten paino on yksityisasia. Mutta JOS itse puhuu paljon painostaan ja laihduttamisestaan, SILLOIN ei kyllä oikein saa möksähdellä, jos sitä joku kommentoi. 

Vierailija
8/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:59"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Puhun vain omasta puolestani, tietysti jotkut eivät osaa edes laihduttaa oikein :) Itse laihduin hitaasti ja samanaikaisesti treenaamalla, samalla meni ruokavalio remonttiin ja parannuin masennuksesta. Näytän tuhatkertaisesti paremmalta mitä surullisena ex-läskinä, mutta av-mammojen todellisuudessahan tämä ei tietysti ole mahdollista ;)

Itse en aio laihduttaa lähellekään alimpia painorajoja, vaan omalle keholle sopii BMI normaalipainon keskivaiheilla oleminen :)

[/quote]

Varmaan ymmärrät, että emme kommentoi sinua, vaan puhumme yleisellä tasolla.

Vierailija
9/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Varmaan sinä käsität, että edelleen suurin osa laihtuneista kyllä näyttää paremmalta ja siitä johtuu muiden naisten vitutus :) Kuten tämäkin koko ketju sen todistaa millaisia naiset oikeasti ovat toisiaan kohtaan. Tosin tähän naiseuden kulttuuriin ei kuulu kateuden tiedostaminen, vaan sitä yritellään peittää verhoamalla se "totuuksiin" kuten harhoihin siitä miten laihtuminen riuduttaa. Itsepetoksessa ei voi kuitenkaan elää oikeasti kun näkee arjessa miten hoikkana saa mm. miehiltä miljoona kertaa ystävällisempää kohtelua :)

Miksi joku olisi kateellinen läskille, joka ei saa huomiota? Niinpä. Miksi joku olisi kateellinen timmille ja kauniille? Niinpä.

Vierailija
10/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 174 cm ja joskus 10v sitten painoin 66kg, näytin ihan sairaalta, omastakin mielestä!!! Ehkä siksi ne kommentoivat.
Muistan vieläkin kun olin ostamassa farkkuja ja katsoin peilistä että näytän ihan riisitautiselta :(

73-74kg, minun pituudella, näytän terveeltä, voin hyvin ja olen mehukas, en sairas!

Vierailija
11/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku on ilkeä/kateellinen toiselle, jos sen terveyskin paranee?

Vierailija
12/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:32"]

[/quote]

[/quote]
Niinpä. Monella miehellä on vääristynyt kuva omasta kehostaan. 40kg ylipainoa omaavakaan mies ei tajua olevansa tajuton läski. Siksi hän voi tsempata toista miestä kun luulee että itse on joku joka naisen päiväuni.

Vierailija
13/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

En pidä. En puhu aiheesta.

Vierailija
14/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut hoikka ja urheilullinen. Kortisonilääkitystä joudun kuitenkin ajoittain käyttämään sairauteni vuoksi ja vieläpä isolla annoksella, vaikka söisi kuinka vähän ja vähäsuolaisesti tulee kova turvotus, varsinkin kasvoihin. No monipa itse ylipainoinen kaveri sitten saattaa huomautella tästä turvotuksesta. No, joskus jossain illanistujaisissa kun olin ottanut vain vähän herkkuja ja tuputettiin lisää, niin kerroin jo syöneen aikaisemmin päivällä herkkuja. Siinä sitten taivasteltiin, että eihän sinun tarvitse yhtään katsoa mitä syöt. No minkäköhän takia olen aina ollut hoikka? Jepjep. Lopetan aina syömisen kun olen kylläinen enkä ahda herkkujakaan enempää mitä tekee mieli. Ja en ole mikään teini eikä kukaan kaveripiirissänikään, itse olen 30-v.

Vierailija
15/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Varmaan sinä käsität, että edelleen suurin osa laihtuneista kyllä näyttää paremmalta ja siitä johtuu muiden naisten vitutus :) Kuten tämäkin koko ketju sen todistaa millaisia naiset oikeasti ovat toisiaan kohtaan. Tosin tähän naiseuden kulttuuriin ei kuulu kateuden tiedostaminen, vaan sitä yritellään peittää verhoamalla se "totuuksiin" kuten harhoihin siitä miten laihtuminen riuduttaa. Itsepetoksessa ei voi kuitenkaan elää oikeasti kun näkee arjessa miten hoikkana saa mm. miehiltä miljoona kertaa ystävällisempää kohtelua :)

Miksi joku olisi kateellinen läskille, joka ei saa huomiota? Niinpä. Miksi joku olisi kateellinen timmille ja kauniille? Niinpä.

[/quote]

Joopa joo. Mä ymmärrän, laihduttaminen on kovaa hommaa, joten siksi laihduttaja ei halua hetkeäkään ajatella, että ehkä muista se ei ole ihan pelkästään positiivinen asia. Minä en nyt kommentoi sinua, jota en tunne, enkä kirjoituksesi perusteella haluakaan tuntea, vaan sanoin ihan yleisellä tasolla, että AINA se laihduttaminen ei kaunista. Nopea laihduttaminen keski-iässä voi johtaa aika kauheannäköiseenkin tulokseen, joten VOI olla, että joku sanoo ihan rehellisesti sen mielipiteensä, että lisälaihduttaminen ei ehkä olisi viisasta. Että AINA se kommentti ei todellakaan ole kateutta, vaan rehellinen mielipide.

Että se timmiys ja kauneus on aina hyvin subjektiivinen arvio...

Sitten asia ihan erikseen tietysti on, että pitääkö ylipäätään kommentoida kenenkään ulkonäköä negatiivisesti, vaikka se olisikin täysin rehellinen mielipide. Minusta ei pidä. 

Vierailija
16/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallisesti on hyväksyttävämpää olla laiha kuin lihava, joten laihoja voidaan mollata mutta lihavia ei.

Jos laihalle sanotaan että ootpas sä laiha ja älä nyt enää laihduta, sitä ei pidetä mitenkään pahana asiana vaan päinvastoin meidän laihojen pitäisi ottaa se oikein kehuna, kun taas lihavalle ei kehdata sanoa että ootpas sä lihava ja lopeta nyt jo syöminen!

Itse olen koko ikäni ollut laiha ja ystäväni aina kauhistelevat laihuuttani, mutta rivien välistä voi kuitenkin lukea ihailun ja vähän kateudenkin sävyjä. Esim. vaatekaupassa ystävä saattaa huudahtaa kauhistellen että "miten sä voit mahtua kokoon 34, ootpa sä laiha!" ja sen jälkeen sanoo itseää läskiksi kun sovittaa kokoa 38.

Vierailija
17/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kyllä sanonut noin ihan siksi että liika laihuus saa näyttämään sairaalta. Itse olen 164/53 ja imetyksen takia joutuu tekee töitä ettei laihdu tästä painosta. Osa ystävistä on jääny liiaksi laihduttamiseen koukkuun eikä ehkä tajua kuinka paljon on jo laihtunut. Toisaalta, makuja on monia ja joillain laihuus voi olla se tavoitekin. :)

Vierailija
18/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Monille on kova paikka, kun toinen ei enää olekaan se "yhtä lihava" tai "yhtä tavallinen" kuin itse. Eli jos joku kaunistuu iän myötä ihan muuten vain tai laihtuen, niin se koetaan uhaksi senkin takia kun kaveri ei ole "samantasoinen" kuin itse enää.

Vierailija
19/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 13:32"] Aika iso ero tässä sukupuolen välillä. Olen mies ja pari vuotta sitten tiputtanut 25kg enkä koskaan kuullut mitään negatiivistä. "Mitä vittua sä oot tehnyt?" (positiivisessa mielessä, naureskellen) "jätkä alkanut treenaan jumalauta!" tsemppipuheita vain joka suunnasta. En tajua miksi naiset ovat naisille niin paskamaisia ulkonäköasioissa.  [/quote] Naiset kokevat toisten naisten ulkonäön itselle uhaksi. Monelle on kova paikka kun se aiemmin näkymätön nainen muuttuukin vetävämmäksi ja niinkin yksinkertaisen asian kuin laihtumisen kautta. Ilmeisesti miehillä ei näytä olevan samaa asiaa, tai sitten miehillä ei yksinkertaisesti ole niin heikko itseluottamus oman kehonkuvan suhteen mitä naisilla. [/quote] Niinpä. Monella miehellä on vääristynyt kuva omasta kehostaan. 40kg ylipainoa omaavakaan mies ei tajua olevansa tajuton läski. Siksi hän voi tsempata toista miestä kun luulee että itse on joku joka naisen päiväuni.

[/quote]

Hyvin käännetty miesten huonoksi puoleksi tämäkin asia. Onko se ihan ehdottomasti näin? Eikö voi edes teorissa olla mahdollista, että se olisikin pullukoiden naisten henkistä köyhyyttä, että ei osaa olla positiivinen laihduttanutta kohtaan? Varmaan matalapalkkaisten naisvoittoisten työpaikkojen pääsääntöisesti paska työilmapiirikin johtuu miehistä.

Vierailija
20/46 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullekki (164cm/74kg lähtö) sanottiin kun laihdutin 56 kiloiseksi pikkuhiljaa ja erittäin terveellisesti ja järkevästi niin jo joskus 68 kilon kohdalla noin. Huoh. Kateellisia musta.