Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö 9cm piikkikoroilla kävellä?

Vierailija
27.06.2015 |

Löysin aivan ihanat kengät eilen, mutta niissä on 12cm piikkikorko ja pohjassa 3cm platform, eli korkoa on silti 9cm. Sellaiset lyhytvartiset nilkkurit. Jätin kauppaan vielä, koska en tiedä, voiko sellaisilla oikeasti kävellä? En omista autoa joten joudun kävelemään esimerkiksi ratikkaan ja kauppaan. Voiko piikkikorot jalassa liikkua viittä metriä pidempään vai väsyvätkl jalat heti? Olen käyttänyt jonkinverran korkokenkiä, mutten noin korkeita ja kapeakorkoisia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö kävelemään. Kirjoittakaa kunnon suomea, perhana. Kunnon kengällä pystyy.

Vierailija
2/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no se on ihan mielipideasia. minä olen pystynyt kävelemään, mutta olen aina joutunut kantamaan varakenkiä mukanani...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, mutta ei pitkiä aikoja tai matkoja. Ei sovi kävelykengiksi ainakaan minulle.

Vierailija
4/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyy, mutta hammasta purren. Pitää varautua siihen että tunnin jälkeen jaloissa ei ole tuntoa. Itse kärsin mielummin kuin pidän lyhyitä korkoja!

Vierailija
5/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rehellistä vastauksista! Olen varmaan sitten tyypillinen suomalaisnainen, kun en halua kärsiä kauneuden eteen (ainakaan paljoa). Ehkä niitä voisi kuitenkin välillä pitää. En saa kenkiä mielestäni. Seisoma/erityiskengiksi olisivat varmaan kivat.

Ne olivat mustaa mokkanahkaa punaisilla yksityiskohdilla. 

Vierailija
6/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muttei pitkiä matkoja. Itselle sopii arkeen paremmin maltillinen, n. 7 cm paksu korko. Tuollaisia piikkikorkokenkiä olen ostanut viihdekäyttöön, eli jos tiedossa on ulosmenoa kaupungille ja varmuudella ei tarvitse kävellä kuin tosi vähän.

Vierailija
7/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole mikään mielipideasia, vaan harjoittelukysymys. Kyllä niillä oppii kävelemään, kun sinnikkäästi harjoittelee. Jos on luonnostaan hyvä ryhti eikä mitään rakenteellisia ongelmia jaloissa, niin se on helpompaa. Tosin ne rakenteelliset ongelmat kyllä tulevat viimeistään keski-iässä, jos harjoittelee liikaa. :) 

Vierailija
8/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:10"]

No ei kyllä ole mikään mielipideasia, vaan harjoittelukysymys. Kyllä niillä oppii kävelemään, kun sinnikkäästi harjoittelee. Jos on luonnostaan hyvä ryhti eikä mitään rakenteellisia ongelmia jaloissa, niin se on helpompaa. Tosin ne rakenteelliset ongelmat kyllä tulevat viimeistään keski-iässä, jos harjoittelee liikaa. :) 

[/quote]

No ei se ole kysymys siitä osaako niillä kävellä, vaan että PYSTYYKÖ niillä kävelemään. Mulla on paljon korkokenkiä ja käyttänyt vuosikausia, osaan hyvin kävellä mutta fakta on, että ne ei omille jaloille sovellu todellakaan mihinkään pitkiin kävelyihin vaan jalat aina alkavat huutamaan jossain vaiheessa. 

Vierailija
9/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö KÄVELEMÄÄN!!

Vierailija
10/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se harjoittelu nimenomaan auttaa siihen, kuinka paljon niillä pystyy kävelemään, eli kuinka paljon ne jalkojen lihakset ovat noihin tottuneet. Urpot. 

Vierailija
11/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 10:20"]

Kyllä se harjoittelu nimenomaan auttaa siihen, kuinka paljon niillä pystyy kävelemään, eli kuinka paljon ne jalkojen lihakset ovat noihin tottuneet. Urpot. 

[/quote]

Ei omalla kohdalla ole auttanut. Toisaalta hyvä asia, pitkäaikainen korkkarienkäyttö altistaa jalkojen terveysongelmille.

Sulla tosin on jalkojen lihaksien ohella aivosolutkin surkastuneet kun nimittelet aggressiivisesti heti urpoksi näin mitättömän asian perusteella.

Vierailija
12/12 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengän lesti ratkaisee. Jos se on hyvä, painopisteet kohdallaan ja istuu omaan jalkaan hyvin, niin toimii. Jos taas lesti tuntuu huonolta jo kaupassa ja istuvuudessa on epämukavuutta, niin ei kannata ostaa, vaikka korko oli matalakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi