En ymmärrä perheitä joissa vanhemmat eivät ole yhdessä
Mutta asuvat yhdessä. Sitten tehdään vielä lisää lapsia. Tunnen kaksi tällaista perhettä.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:45"]Siis onko niin, että ap ei ymmärrä esimerkiksi sitä, että mun mies on nyt juuri kalastamassa ja minä olen kotona? Tai sitä, että minä menen tuossa kaupoille kohta etsimään kenkiä ja ihan sama tuleeko mies sillä aikana kotiin vai myöhemmin? Että sitäkö et ymmärrä, etten ole siellä kalalla (evvk) mukana ja että en odota miestä mukaani kenkäkaupoille (hänelle evvk) tai että yleensä ei menty ensin kalalle ja sitten kaupoille? Sitäkö et ymmärrä, että me poikien kanssa tässä syödään normaaliin aikaan ja mies syö sitten kun tulee, syö meidän kanssamme jos sattuu samaan aikaan ja jos ei satu, sitten ei syö? Eli etkö siis ymmärrä sitä, ettei olla kahleissa kiinni toisisamme koko aikaa?
[/quote]
Ei vaan sitä en ymmärrä että asutaan vain yhdessä ja tehdään lapsia mutta ei olla parisuhteessa. -ap
[/quote]
Pakko myöntää, etten minäkään ymmärrä. Lapseni isän kanssa emme ole yhdessä emmekä asu yhdessä, mutta tulemme loistavasti toimeen ja isä tapaa hyvin aktiivisesti lasta ja osallistuu kaikkeen kuten kunnon isä konsanaan. Emme kuitenkaan ole ikinä edes harkinneet yhteenmuuttoa, etenkin kun isällä on uusi parisuhde. Mitä siitäkin tulisi, kun tyttöystävä tulee kylään ja itse huutelisin että "Kalle" hei, mä voisin nukkua päikkärit jos sä vahtisit lasta nyt? :D varmaan kiva olo tyttöystävällä kun lapsen äitikin aina läsnä...
Minä tiedän yhden sellaisen perheen, jossa äiti ja isä eivät ole asuneet päivääkään yhdessä, mutta ovat naimisissa ja lapsia on yhdessä tehneet useita. Nyt lapset on jo isoja ja mies on asunut uuden naisen kanssa yhdessä jo toistakymmentä vuotta, mutta eivät ole vieläkään eronneet vaimonsa kanssa. En osaa sanoa yhtään, että miksi tuollainen kuvio.
Onkohan tuollaisia perheitä edes oikeasti olemassa, ettei olisi vaan kyse siitä että toinen osapuoli puhuu ulkopuolisille, ettei olla yhdessä ja toinen on täysin tietämätön mitä se oma puoliso puuhailee selän takana?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:45"]Siis onko niin, että ap ei ymmärrä esimerkiksi sitä, että mun mies on nyt juuri kalastamassa ja minä olen kotona? Tai sitä, että minä menen tuossa kaupoille kohta etsimään kenkiä ja ihan sama tuleeko mies sillä aikana kotiin vai myöhemmin? Että sitäkö et ymmärrä, etten ole siellä kalalla (evvk) mukana ja että en odota miestä mukaani kenkäkaupoille (hänelle evvk) tai että yleensä ei menty ensin kalalle ja sitten kaupoille? Sitäkö et ymmärrä, että me poikien kanssa tässä syödään normaaliin aikaan ja mies syö sitten kun tulee, syö meidän kanssamme jos sattuu samaan aikaan ja jos ei satu, sitten ei syö? Eli etkö siis ymmärrä sitä, ettei olla kahleissa kiinni toisisamme koko aikaa? [/quote] Ei vaan sitä en ymmärrä että asutaan vain yhdessä ja tehdään lapsia mutta ei olla parisuhteessa. -ap
[/quote]
Tarkoitatko siis ihan selväkielisesti sanoa, että pariskunnalla ei ole seksiä keskenään vai onko heillä molemmilla tai toisella joku muu eli avoin suhde. Mitä tuo käyttämäsi sana parisuhde pitää sisällään?
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 09:34"]Onkohan tuollaisia perheitä edes oikeasti olemassa, ettei olisi vaan kyse siitä että toinen osapuoli puhuu ulkopuolisille, ettei olla yhdessä ja toinen on täysin tietämätön mitä se oma puoliso puuhailee selän takana?
[/quote]
On niitä ihan oikeasti, molemmat sanoo, että eivät ole yhdessä.
Älä huoli ap. Mä taas en ymmärrä edes suppeaa suhteellisuusteoriaa vaikka kuinka yritän. Jokaisella tulee jossain kohtaa ymmärryksen raja vastaan, sulla se menee tossa.
Kyllä mä aattelisin, että lapselle olisi hyvä nähdä se rakkaus, hellyys ja huolenpito mitä parisuhde sisältää. Ei tuommonen kämppissuhde voi olla kauhean hyvä malli. Lapsen pitäis nähdä myös vähän skismaa ja se miten siitä selviydytään.
Hyvä ja ei hyvä juttu.
No jos ne on vaikka homo- tai aseksuaaleja, mutta halusivat silti lapsia? Ihan hyvältä järjestelyltä toi mun mielestä kuulostaa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 08:45"]Siis onko niin, että ap ei ymmärrä esimerkiksi sitä, että mun mies on nyt juuri kalastamassa ja minä olen kotona? Tai sitä, että minä menen tuossa kaupoille kohta etsimään kenkiä ja ihan sama tuleeko mies sillä aikana kotiin vai myöhemmin? Että sitäkö et ymmärrä, etten ole siellä kalalla (evvk) mukana ja että en odota miestä mukaani kenkäkaupoille (hänelle evvk) tai että yleensä ei menty ensin kalalle ja sitten kaupoille? Sitäkö et ymmärrä, että me poikien kanssa tässä syödään normaaliin aikaan ja mies syö sitten kun tulee, syö meidän kanssamme jos sattuu samaan aikaan ja jos ei satu, sitten ei syö? Eli etkö siis ymmärrä sitä, ettei olla kahleissa kiinni toisisamme koko aikaa? [/quote] Ei vaan sitä en ymmärrä että asutaan vain yhdessä ja tehdään lapsia mutta ei olla parisuhteessa. -ap
[/quote]
Jos asutaan yhdessä ja tehdään yhteisiä lapsia, kyllä sitä on tapana kutsua parisuhteeksi... :)