Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄIDIT!!!

Vierailija
26.06.2015 |

Olen törmännyt aika moneen keskusteluun missä äiti kertoo lapsensa aikomuksista; milloin lapsen hankinnasta, milloin muutosta ulkomaille.
No, ei siinä mitään. Kysellään vaan että VOINKO JOTENKIN ESTÄÄ LASTANI?! Toki silloin teillä on valtuus estää muutto ulkomaille, JOS lapsi on alle 18-vuotias. Kuitenkin keskusteluista ilmenee lasten iäksi 18 tai enemmän...
Äidit, äidit järki käteen. Miettikää hetki. MITÄ TARKOITTAA TÄYSI-IKÄINEN?
Ja sitten, vastatkaa kysymykseen: MILLOIN IHMINEN ON TÄYSI-IKÄINEN?

*
Kun lapsesi on 18-vuotias, sinun laillinen vastuu hänestä loppuu ja hän päättää itse omasta elämästään. Mikään laki tai sääntö ei oikeuta sinua estämään lapsen pitoa tai muuttoa ulkomaille. Raskaudessa ei edes, vaikka olisi alaikäinen. Siitä päättää vauvan äiti, oli ikää 16 tai 30 vuotta.

*
Ei enää please näitä: Lapseni on 19-vuotias ja aikoo pitää välivuoden opiskelusta!! Miten voin estää häntä??? Miten saan hänet hakemaan opiskelupaikan lääkiksestä?? Olen sentään äiti ja määrään!!

*
Ei mulla muuta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu.

Kyse on ennen kaikkea provosoivista keskustelunavauksista mammapalstalla. Toisekseen ilmaisutavasta, jolla suoristetaan kysymys "onko mitään tehtävissä/ miten voisin keskustella lapseni kanssa, jotta hän oivalaisi, että.

Ei mullakaan muuta.

Vierailija
2/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt raivoa täällä, ihmetyttää vaan kuinka oikeasti osa äideistä ei tunnu tajuavan että 18v on täysi-ikäinen ja määrää täysin itse, mitä tekee.
AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:36"]

En nyt raivoa täällä, ihmetyttää vaan kuinka oikeasti osa äideistä ei tunnu tajuavan että 18v on täysi-ikäinen ja määrää täysin itse, mitä tekee. AP

[/quote]

No mitä sä sit iniset, jos lakikin on sun puolellasi kerran.

Vierailija
4/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:36"]

En nyt raivoa täällä, ihmetyttää vaan kuinka oikeasti osa äideistä ei tunnu tajuavan että 18v on täysi-ikäinen ja määrää täysin itse, mitä tekee. AP

[/quote]

No mitä sä sit iniset, jos lakikin on sun puolellasi kerran.
[/quote]
Sanoimpahan vaan kerralla tämän, kun näitä aloituksia näkee joka päivä.
Sää se näytät ottaneen herneen nenääs aloutuksesta ;D
AP

Vierailija
5/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:36"] En nyt raivoa täällä, ihmetyttää vaan kuinka oikeasti osa äideistä ei tunnu tajuavan että 18v on täysi-ikäinen ja määrää täysin itse, mitä tekee. AP [/quote] No mitä sä sit iniset, jos lakikin on sun puolellasi kerran. [/quote] Sanoimpahan vaan kerralla tämän, kun näitä aloituksia näkee joka päivä. Sää se näytät ottaneen herneen nenääs aloutuksesta ;D AP

[/quote]

No joo, koska sä voit tehdä kuinka sä haluat varmaan.

Vierailija
6/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sulla on ap aika kiittämätön asenne, mutta mistäs mä tietty tiedän, millaiset sun vanhempasi ovat. Älä kuuntele heitä jos he sanoo viallisia juttuja.

Vierailija
7/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 18 vuotta täyttäneenkin lapsen voi sitoa ja vangita kellariin! Jos äiti sanoo että ulkomaille ei lähdetä niin sinne ei silloin lähdetä.
Ei mulla muuta.
T: äiti

Vierailija
8/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:49"]Kyllä 18 vuotta täyttäneenkin lapsen voi sitoa ja vangita kellariin! Jos äiti sanoo että ulkomaille ei lähdetä niin sinne ei silloin lähdetä.
Ei mulla muuta.
T: äiti
[/quote]
Tuo on jo laitonta ja kyllähän voi periaatteessa estää mutta oikeutta siihen sulla ei ole. Itseasiassa mitä vaan voi tehdä, mutta se onko se oikein/laillista/oikeutettua onkin ihan toinen juttu :D

Vierailija
9/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:38"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:36"] En nyt raivoa täällä, ihmetyttää vaan kuinka oikeasti osa äideistä ei tunnu tajuavan että 18v on täysi-ikäinen ja määrää täysin itse, mitä tekee. AP [/quote] No mitä sä sit iniset, jos lakikin on sun puolellasi kerran. [/quote] Sanoimpahan vaan kerralla tämän, kun näitä aloituksia näkee joka päivä. Sää se näytät ottaneen herneen nenääs aloutuksesta ;D AP

[/quote]

No joo, koska sä voit tehdä kuinka sä haluat varmaan.
[/quote]
En voi, usko pois.

Vierailija
10/10 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:46"]Mun mielestä sulla on ap aika kiittämätön asenne, mutta mistäs mä tietty tiedän, millaiset sun vanhempasi ovat. Älä kuuntele heitä jos he sanoo viallisia juttuja.
[/quote]
Millä tavalla kiittämätön? Asian ydin oli siinä, että jotkut äidit luulevat olevansa edelleen vastuussa lapsensa tekemisistä, vaikka lapset olisivat jo 18 v.
AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän