Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä ajattelisitte jos vanha kaveri on lihonnut ihan sikana

Vierailija
26.06.2015 |

Ja näkisitte hänet vuosien jälkeen? Säälisittekö vai veisaisitteko kiloista viis? Itse en halua tavata ketään, kun olen lihonut vaikka olen se sama hyvä tyyppi edelleen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:16"]Minä lihoin raskausaikana ja vielä vuosi synnytyksen jälkeen olin aika lihava. Suurin osa miespuolisista kavereista jätti tervehtimättä eivätkä olleet tuntevinaankaan. Nyt kun olen pudottanut ne raskauskilot ja enemmänkin, ne kaverit tervehtivät taas. Mutta minä en tervehdi enää takaisin. Mies sanoi että ehkä eivät tunnistaneet kun olin lihava. En usko että eivät tunnistaneet. Yksi näistä kavereista sanoi minulle joskus kymmenisen vuotta sitten: "Säki oot niin lihonu ku ennen olit niin nätti". Kaverina otin sen ihan rennosti, kaverit sanovat suoraan ja heittävät juttua, etenkin miehet. Mutta nyt olen alkanut pohtia ajattelikohan noin oikeasti. Naispuoliset kaverit suhtautuivat ihan normaalisti kun lihoin. Nyt kun olen laihtunut, kehuvat kovasti ja kyselevät laihdutusvinkkejä.
[/quote]

Ja itse en reagoisi mitenkään kavereiden lihomiseen. Yksi kaverini lihoi aika reippaasti, oli ennen hoikka ja nyt painaa yli sata kiloa (155cm). Hän minulle sanoi Facebookissa ettei uskalla tavata koska on lihonut niin paljon. Nähtiin kerran sattumalta päivystyksessä ja juteltiin ihan normaalisti. Hänen ilmeestään tulkitsin että oli helpottunut. :)

Vierailija
22/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaisin tietysti, että paino on selvästi muuttunut, mutta eipä se sen enempää ihmetyttäisi. Elämässä sattuu erilaisia asioita eri ihmisille. Lähinnä varmaan miettisin sitä, etten vahingossa toisi painonhallintaan tmv. liittyviä asioit puheeksi, ettei toinen kokisi, että jotenkin arvostelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten en kiinnitä mitään huomiota ihmisten painoon, yleensä en myöskään siksi huomaa jos joku on yhtäkkiä lihonnut, laihtunut, raskaana tms. Jos toinen ottaa painonsa esiin, niin olen mahdollisimman hienotunteinen. Itse olen edelleen 30-vuotiaana hoikka, lähes yhtä hoikka kuin mitä olin 17-vuotiaana. Välissä olin pari kiloa painavampi, jouduin syömään kortisonia isolla annoksella. Ei ollut kauhean mukava tilanne, kun eräs ystävä huomautti että keskivartaloon on tullut pari makkaraa, kun oli vieläpä paikalla muitakin kuulemassa. Tälläkin hetkellä on vielä pientä turvotusta, edellisen kortisonikuurin lopettamisesta on reilu kuukausi. Täytyy vaan luottaa, että sitkeällä liikkumisella kasvot kapenevat... Mitään kommentointia en ulkomuodostani missään nimessä halua, sairastaminen jo itsessään on tarpeeksi ikävää!

Vierailija
24/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:54"]

Ajattelisin, että hän on sairas. Psyykenlääkitys, kilpirauhanen... Rehellisesti tämä on ensimmäinen, mikä tulee mieleen. Eri asia on lihoa vähän, mutta yli satakiloiseksi jos pullahtaa lyhyessä ajassa normaalista, niin korvien välistä löytyy jo isompi vika! Tai sitten nuo ym. syyt. Tätä mielipidettä en sano toki ääneen.

[/quote]Lyhyessä ajassa? Vuosien jälkeen voi tarkoittaa vaikka kahtakymmentä vuotta, meillä oli hiljan lukioluokan kanssa kakskytvuositapaaminen (ensimmäinen lakkiaisten jälkeen), kyllä siinä ajassa moni ehtii muuttua paljonkin ilman sairauksia.
[/quote]
Riippumatta ajasta, pidän ihan kaikkia huomattavan lihavia joko fyysisesti tai useammin psyykkisesti sairaina. Todella.

Vierailija
25/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:54"] Ajattelisin, että hän on sairas. Psyykenlääkitys, kilpirauhanen... Rehellisesti tämä on ensimmäinen, mikä tulee mieleen. Eri asia on lihoa vähän, mutta yli satakiloiseksi jos pullahtaa lyhyessä ajassa normaalista, niin korvien välistä löytyy jo isompi vika! Tai sitten nuo ym. syyt. Tätä mielipidettä en sano toki ääneen. [/quote]Lyhyessä ajassa? Vuosien jälkeen voi tarkoittaa vaikka kahtakymmentä vuotta, meillä oli hiljan lukioluokan kanssa kakskytvuositapaaminen (ensimmäinen lakkiaisten jälkeen), kyllä siinä ajassa moni ehtii muuttua paljonkin ilman sairauksia. [/quote] Riippumatta ajasta, pidän ihan kaikkia huomattavan lihavia joko fyysisesti tai useammin psyykkisesti sairaina. Todella.

[/quote]

Sori, piti yläpeukuttaa. Samaa mieltä.

Vierailija
26/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan luonnollista, että ulkonäkö muuttuu.

Vierailija
27/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ihan terve reaktio hävetä lihavuuttaan. Ei se mikään ylpeyden aihe ole.

Vierailija
28/35 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että on todennäköisesti masentunut ja tyytymätön elämäänsä. Moni huomattavan painaviksi (siis selvästi lihavaksi) paisuneista ex-kavereistani on psyykkisiä ongelmia.

Vierailija
29/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:54"]

Ajattelisin, että hän on sairas. Psyykenlääkitys, kilpirauhanen... Rehellisesti tämä on ensimmäinen, mikä tulee mieleen. Eri asia on lihoa vähän, mutta yli satakiloiseksi jos pullahtaa lyhyessä ajassa normaalista, niin korvien välistä löytyy jo isompi vika! Tai sitten nuo ym. syyt. Tätä mielipidettä en sano toki ääneen.

[/quote]

Minä lihoin aivokasvaimeen vuoksi yli satakiloiseksi. Intin ja jankkasin lääkärille heitehuimauksesta ja aamupäänsärystä. Sain lähetteen psykiatrille joka totesi ettei voi auttaa minua ja lähetti minut takaisin terveyskeskukseen. Jatkoin inttämistä alkuperäiselle lääkärille joka kirjoitti masennuslääkeresptin ja armopalana kirjoitti lähetteen MRI-tutkimukseen. Hänellä ääni värisi todella paljon hän soitti minulle kasvaimesta. Varmaan hieman häpesikin toimintaansa.

Niin, se syyllinen löytyi korvien välistä muttei ollut sitä mitä ihmiset kuvittelevat. Masennuslääkettä en edes hakenut apteekista.

Vierailija
30/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Kaveri on kaveri. Olen itse asiassa tämän kokenutkin. Voi kun voisi puolittaa kilot. Itse olen laiha, ei ole hyvä olo.

Vierailija
31/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:30"]

Ajattelisin että ohhoh, onpa vanha kaveri lihonut ihan sikana.

[/quote]

Ja tämän jälkeen en ajattelisi enää asiaa sen suuremmin.

Vierailija
32/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kouluaikanen bestis muutti toiselle puolelle Suomea, niin ei sitten suunilleen kymmeneen vuoteen nähty naamakkain. Tuossa ajassa kaveri oli kerinny tehdä neljä lasta, että hänen kroppa oli kyllä muuttunut huomattavasti enemmän kuin omani. Mutta hän oli mun rakkain ja paras ystävä kouluaikoina niin ihan sama miltä näyttää, sama vanha kaveri se oli. Ehkä hänkin huomasi minun ulkonäön muuttuneen.

Vierailija
33/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 03:15"]L I H O N U T ! ! ! ! ! ! Vittu te olette tyhmiä.
[/quote]

Mut ei kuitenkaan niin tyhmiä että tartuttas riidanhaastajan provoon :)

Vierailija
34/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 21:54"] Ajattelisin, että hän on sairas. Psyykenlääkitys, kilpirauhanen... Rehellisesti tämä on ensimmäinen, mikä tulee mieleen. Eri asia on lihoa vähän, mutta yli satakiloiseksi jos pullahtaa lyhyessä ajassa normaalista, niin korvien välistä löytyy jo isompi vika! Tai sitten nuo ym. syyt. Tätä mielipidettä en sano toki ääneen. [/quote]Lyhyessä ajassa? Vuosien jälkeen voi tarkoittaa vaikka kahtakymmentä vuotta, meillä oli hiljan lukioluokan kanssa kakskytvuositapaaminen (ensimmäinen lakkiaisten jälkeen), kyllä siinä ajassa moni ehtii muuttua paljonkin ilman sairauksia. [/quote] Riippumatta ajasta, pidän ihan kaikkia huomattavan lihavia joko fyysisesti tai useammin psyykkisesti sairaina. Todella.

[/quote]Niin. Ja se merkitsee että mitä? Mites esim se aivokasvainihminen, pitäisikö häntä nyt jotenkin halveksia?

Vierailija
35/35 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 03:19"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 03:15"]L I H O N U T ! ! ! ! ! ! Vittu te olette tyhmiä.
[/quote]

Mut ei kuitenkaan niin tyhmiä että tartuttas riidanhaastajan provoon :)
[/quote]

Ai, sinäkään et hallitse suomea. No, ei sille mitään voi, toiset eivät vain kehity.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi