Inssiajo kokemuksia
Olisi kiva kuulla kokemuksia siitä miten palstalaisten inssiajo on mennyt silloin aikanaan :) Monennellako kerralla meni läpi ja millaisia virheitä teitte? Vai menikö kerralla läpi? Itselläni on inssi ensiviikolla enkä tosiaan usko että menee kerrasta läpi. T18
Kommentit (33)
Ekalla läpi, ensimmäistä kertaa ikinä ratissa rentouduin kun sain itse tehdä päätökset eikä ajo-ope jatkuvasti hengittänyt niskaan. Ajotunneilla olin ollut ihan tunari eikä opettaja uskonut että pääsisin läpi.
Yksi kaveri inssissä ajoi päin punaisia ensimmäisissä valoissa.
Ajoin itse inssini -15 tammikuussa 28-vuotiaana Kajaanissa.
Kaksi viimeistä ajo-tuntia oli ennen inssiä.
Muistan,miten oli tosi hyvä ilma.Aurinko paistoi ja pakkasta oli toistakymmentä astetta.
Jos se ite inssi ois ollut jotenkin ahdistava ja vittumainen,niin tuskin olisin jännitykseltäni saanut sitä edes läpi.Se mies oli kuitenkin niin rauhallinen ja mukava,että en sitten edes sen kummemmin jännittänyt.
Meni ekalla läpi,eikä ollut edes vaikeaa.
Enkä tehnyt juuri mitään virheitäkään.En tosin tiedä,miten vaikeaa olisi ajaa jossain tosi isossa kaupungissa,jota ei oikein kunnolla tuntisi.
Giilis oli melko muikea sen jälkeen:D
Tsemppiä!
Meni toisella läpi. Ensimmäisellä kerralla en väistänyt oikealta tulevaa tasa-arvoisessa risteyksessä kun siinä oli iso lumikinos näköesteenä.
Helposti ja heittämällä meni läpi ensimmäisellä yrittämällä ja kuorma-autolla vielä. Kamala lumipyry, vanha ja kaikkien pelkäämä inssi ajatti pelkkiä liikennevaloristeyksiä. Vuosi oli 1992.
Olen ihan surkea kuski ja autonhallinta on huono, mutta silti meni läpi ensimmäisellä yrittämällä. En ymmärrä miten, koska olin ihan varma, ettei mene läpi. Ei ne siis mahdottomia/täydellistä ajamista vaadi siinä inssissä. Eikä se tosiaan ole maailmanloppu, jos ei mene läpi ekalla tai tokalla tai kolmennallakaan. Se voi olla niin paljon myös tuurista kiinni, missä ajaa, millainen opettaja, millaiset liikennetilanteet tulee eteen. Ihan tyhmää tämä lesoilu tai painotus, kellä on mennyt ekalla läpi ja kellä ei. Aiheutuu vaan turhaa painetta ihmisille, kun tilanne on muutenkin jännittävä. Surkeita kuskeja näkyy liikenteessä joka päivä, joilla ei todellakaan pitäisi olla korttia. Usein luulot omasta mahtavuudesta kuskina on suuremmat, kuin varsinaiset taidot. Tuossa taas yhtenä päivänä ajoin maantiellä 100km/h rajoituksen mukaan ja joku ernesti kääntyi kolmion takaa suoraan eteeni niin, että piti lyödä jarrut pohjaan. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan surkea kuski ja autonhallinta on huono, mutta silti meni läpi ensimmäisellä yrittämällä. En ymmärrä miten, koska olin ihan varma, ettei mene läpi. Ei ne siis mahdottomia/täydellistä ajamista vaadi siinä inssissä. Eikä se tosiaan ole maailmanloppu, jos ei mene läpi ekalla tai tokalla tai kolmennallakaan. Se voi olla niin paljon myös tuurista kiinni, missä ajaa, millainen opettaja, millaiset liikennetilanteet tulee eteen. Ihan tyhmää tämä lesoilu tai painotus, kellä on mennyt ekalla läpi ja kellä ei. Aiheutuu vaan turhaa painetta ihmisille, kun tilanne on muutenkin jännittävä. Surkeita kuskeja näkyy liikenteessä joka päivä, joilla ei todellakaan pitäisi olla korttia. Usein luulot omasta mahtavuudesta kuskina on suuremmat, kuin varsinaiset taidot. Tuossa taas yhtenä päivänä ajoin maantiellä 100km/h rajoituksen mukaan ja joku ernesti kääntyi kolmion takaa suoraan eteeni niin, että piti lyödä jarrut pohjaan. Hohhoijaa.
Siis tutva* eikä opettaja. Olen pöllö. No, kai se opettajakin opetustyyli vaikuttaa.
ensimmäinen inssi oli maksettu. kuittausta ei löytyny saiin siis maksaa kahteen kertaan. ajo meni hyvin mutta auto sammui risteyksessä enkä huomannu käynnistäessä että myös vilkku sammui. joyen virhe kääntyessä ilman vilkkua. loppumatkasta pyöräiliä tuli yllättäen vastaan vaikka sillä olis ollu käytössä pyörätiekin.syy oli tietysti autoilian .ohitin antamatta vikkua liian läheltä. Minusta nuo asiat ei liittyneen ajotatapaan joka muuten olis ollu ok. uusinta siis edessä. trv .yks.pöljäpää.
Opetusluvalla 1980-luvun puolivälissä, inssi ja kirjallinen ensimmäisellä läpi. Autokin (vm 1970) oli ostettu ja kunnostettu kauan ennen kortin saamista.
Ekalla meni mullakin läpi vaikkei ajotunteja ollut takana kuin 15 enkä ollut ikinä aikaisemmin edes istunut kuskin penkillä. Jotenkin ope oli myös tosi lyttäävä ja olikin hieno fiilis näyttää sille pitkää nenää inssin jälkeen. En kuitenkaan puhtain paperein selvinnyt vaan sanomista tuli ihan aiheesta kun en esim. vetänyt kapealla tiellä oma-aloitteisesti taskuparkkiin vaan ängin väkisin eteenpäin vaikka vastaan tuli toinen auto. Ei siinä jännityksessä paljon kyllä leikannut mutta sain anteeksi kaikki tällaiset mokat onneksi. Kun ei tullut mitään oikeita virheitä ihme ja kumma niin ei voinut reputtaakaan.
Ps. Siis ennenkuin menin edes autokouluun. Isä opetti ajamaan heti ku jalat ylti polkimiin.