Ootko selitelly koskaan myyjälle syytä johonkin ostokseesi?
Eli miksi ostat juuri sitä?
Mä yhen kerran sanoin tutulle myyjälle, kun ostin ison läjän jogurttipurkkeja (niitä pieniä), että piti tulla vielä näitä ostamaan täältä, kun mies oli unohtanu ostaa niitä vaikka pyysin. :-)
Tai jos karkkeja oon ostamassa, niin selittelen jotain, että pitää viikonlopuksi saada vähän herkkuja. :-)
Tuttujen kanssa tulee enemmän juteltua niitä näitä. :-)
Kommentit (22)
En muista selitelleeni, mutta valitsen kyllä eri kassan, jos jollakin kassalla on tuttuja minua ennen ja ostan jotain noloa.
Kerran väitin, että kortsupaketti on tsoukkilahja isoveljelle. Pyysin lahjapakettiin ollakseni uskottava. Vesi-ilmapalloja niistä tein. Olin ala-asteella.
Kerran olin kiireellä ostamassa kukkalamppua (siis viherkasveille tarkoitettua). Myyjän kasvoilta paistoi epäilys mun tarpeita kohtaan joten selitin kuinka viherkasvini oli alkanut talven tullen kuolemaan ja tarvitsin sille nopeasti lisää valoa.
Joskus saatoin selitellä, kunnes tajusin että myyjää ei kiinnosta.
Ainoastaan jos myyjä katsoo tarpeelliseksi kommentoida ostoksiani jotenkin.
Tutulle kassalle kyllä naureskellen, jos kassahihnalla on selkeästi vaikkapa pullataikina-ainekset. Mutta en tuntemattomille.
En todellakaan, ei kuulu kellekään mitä ostan ja miksi. Jos myyjä ihmettelee niin siinähän ihmettelee. En ole koskaan työskennellyt myyjänä, mutta voisin kuvitella ettei minua myyjänä voisi vähempänä kiinnostaa mitä ihmiset ostavat ja mistä syystä. Tuollaiset selittelyt olisivat aika vaivaannuttavia.
Kun ostin ekan dildon, niin selittelin naama punaisena. Olin nuori. Myyjä sanoi, että ei tässä ole mitään noloa, mullakin on näitä monta :)
Herttaistahan se on, että selitellään. Asiakas ei halua menettää kasvojaan myyjän edessä. :)
Monesti, jos sopii tilanteeseen. Ns. small talkia. Ei minulla tietenkään ole tarvetta kertoa, eikä myyjällä tietää, mutta toisinaan tulee joku sana vaihdettua johonkin liittyen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:07"]Joskus saatoin selitellä, kunnes tajusin että myyjää ei kiinnosta.
[/quote]ihana :D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:07"]Joskus saatoin selitellä, kunnes tajusin että myyjää ei kiinnosta. [/quote]ihana :D
[/quote]
Niin. Jos minua ei kiinnosta onko asiakas urheillut tarpeeksi ansaitakseen viinerin kahvinsa kanssa, niin ehkä toista myyjääkään ei kiinnosta mitä minä teen ostoksillani.
Kun oma mies on kassalla, niin siinä kerron sitä ja kaikkea muutakin.
Kurkku ja kortsupaketti hihnalla. "Lupasin tehdä poikaystävälle salaattia". Kyllä, myyjä uskoo varmasti.
Dildoa ostaessani selitin mieheni munan kokoa, ymmärsi kyllä. Sanoi vielä kun olin lähdössä, tulee tarpeeseen.
No en todellakaan selittele ostoksiani. Mutta olen kyllä nähnyt kun joku muu selittelee :)
Köysi, pressu, lapio, taskulamppu. Sanoin että kukkapenkkiä menen tekemään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:49"]Kun oma mies on kassalla, niin siinä kerron sitä ja kaikkea muutakin.
[/quote]
Mieskassa ei hyvääpäivää
kerran selitin. Ollessani viimeisilläni raskaana ostin isälleni pyynnöstä tupakkaa useamman askin. Sain sellaisen mulkaisun ensin mahaan ja sitten myyjä nyrpeänä katsoi tupakka-askeihin, että katsoin parhaaksi sanoa kelle ne syöpäkääryleet on menossa.
En.