Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua kaipaan terveysalan ammattilaisilta

Vierailija
26.06.2015 |

Olen raskaana rv 16. Minulla on nyt kahdessa pissanäytteessa todettu "coccivaltaista sekaflooraa" ja aina pyydetään viemään kontrollinäyte. Viimeksi hoitaja konsultoi lääkäriä joka oli sitä mieltä että asialle ei tarvitse tehdä mitään. Miksi siis kontrolloidaan jos mitään ei voi tai aiota tehdä? Osaako kukaan kertoa onko tässä riski saada keskenmeno tai muuta kamalaa :( Olen todella huolissani asiasta mutta kukaan ei kunnolla kerro minulle mistä on kyse ja onko syytä huoleen. Äippä vm.83

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kontrollinäyte siksi koska sekaflooraa. Näyte on siis likainen. Pese paremmin ennen näytettä, katso etteä astia mihin birtsaat pysyy puhtaana, älä koske sisäpuolelle.
Eli jos siinä virtsassa joku bakteerikasvaa, sitä ei olla voitu määrittää kpska näyte pilalla

Vierailija
2/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups anteeksi kirjoitusvirheet. Neiti 1vee auttaa kirjoittamisessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt jo kerran kontrollin. Pesin kädet ensin hyvin, tein alapesun, laskin astiaan yön yli rakossa olleen keskivirtsan eli aivan ohjeiden mukaan. Silti uudessa näytteessä sama homma :( ap

Vierailija
4/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisen kontrollilähetteen laittanut hoitaja sanoi että ei enää tarvita kontrollia mutta toinen sanoi että hän ei uskaltaisi jättää kontrolloimatta ja käski viedä uuden näytteen. Ap

Vierailija
5/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain tulee vaan helposti sekafloora näyte. Itsekkintöissä usein tehnyt kaiken oikein ja silti sekaflooraa. Tällöin ollaan otettu näyte kertakatetroimalla. Onko sulla tulehdusoireita?

Vierailija
6/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että lääkäri ei tee mitään siksi koska olen hänen mukaansa vielä niin pienillä viikoilla. Ap

Vierailija
7/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään oireita minulla ei ole. Mutta nyt olen alkanut epäillä jokaista vatsan nipistystä oireeksi jostain vaikka kyseessä voi olla normaalit raskauteen kuuluvat tuntemukset. Ap

Vierailija
8/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekafloora merkitsee sitä, että osa bakteereista on tullut iholta, eikä virtsan mukana. Sekaflooran määrä virtsassa kertoo onko kyse tulehduksesta, jos sekaflooraa on runsaasti, on kyse tulehduksesta.

Vierailija
9/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireita ei ole niin asian annetaan ilmeisesti vain olla. Mutta onko riskinä keskenmeno?

Vierailija
10/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 19:15"]Sekafloora merkitsee sitä, että osa bakteereista on tullut iholta, eikä virtsan mukana. Sekaflooran määrä virtsassa kertoo onko kyse tulehduksesta, jos sekaflooraa on runsaasti, on kyse tulehduksesta.
[/quote]
ei vaan merkitsee luultavasti sitä, että bakteerit ovat peräisin iholta. Ja uusi näyte tarvitaan

Vierailija
11/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oireita ja aikaisemmin ei ole ollut pissatulehduksia niin en olisi huolissani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi