Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vegaanista ruokavaliosta?

Vierailija
13.02.2022 |

Kokemuksia vegaanista ruokavaliosta?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta ollut lähes vegaanisella, ja olen ollut terve kuin pukki. Allergiaoireet (siitepöly) ovat vähentyneet roimasti. Ei juuri mitään enää, tosin voi johtua myös kotimaisen hunajan päivittäisestä käytöstä. B12 -vitamiinilisää otan melko säännölisesti. Kauara-maito maistuu paremmalta kuin lehmän sellainen. Ei ole enää paluuta siihen.

Haiset yhtä pahalle?

Niin unohdin sanoa, että hiki ei haise juuri millekään kasisruokavalion ansiosta :)

Vierailija
22/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vuotta ollut lähes vegaanisella, ja olen ollut terve kuin pukki. Allergiaoireet (siitepöly) ovat vähentyneet roimasti. Ei juuri mitään enää, tosin voi johtua myös kotimaisen hunajan päivittäisestä käytöstä. B12 -vitamiinilisää otan melko säännölisesti. Kauara-maito maistuu paremmalta kuin lehmän sellainen. Ei ole enää paluuta siihen.

Hunajahan ei ole vegaanista, eli juuriko se ei-vegaaninen tuote auttaa sinua?

Sanoinkin että olen lähes vegaaniella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet siis kasvissyöjä. Ei ole olemassakaan mitään melkein-lähes-vegaania... Tosin jotkut vegaanit käyttävät hunajaa, mutta itse en, koska se on hyönteisten tuottamaa.

Vierailija
24/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet siis kasvissyöjä. Ei ole olemassakaan mitään melkein-lähes-vegaania... Tosin jotkut vegaanit käyttävät hunajaa, mutta itse en, koska se on hyönteisten tuottamaa.

Miksei ole? Kai voin itse määritellä mitä olen ja mitä en ole. Kun on kyse terveysvaikutuksista, niin ei ole paljoa merkitystä syökö joskus keksin jossa saattaa olla maitoa tai kananmunaa. Ei kannata lokeroida itseään saatika muita liikaa eikä olla liian tiukkapipoinen ;)

Vierailija
25/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana huonosti voiva kasvissyöjä ja sen jälkeen monenlaisista sairauksista kärsivä sekasyöjä. Vatsan, nivelten, ihon ja mielialan kanssa oli pahoja ongelmia ja olin vuosia poissa työelämästä.

Kaksi vuotta sitten kykenin vatsavaivojeni vuoksi syömään enää lähinnä vihreää salaattia ja pelkäsin kuolevani ravinnepuutokseen. Löysin sattumalta divarista kirjan raakaravinnosta ja ryhdyin raakavegaaniksi saman tien. Se pelasti elämäni.

Syön smoothieta, salaatteja, keittoja, leivoksia, vanukkaita, pirtelöitä, tortilloja, kasvisnuudelikulhoja, mitä nyt mieli tekee. Pyrin syömään raakana 60-80% ruuastani. Tämä on vaatinut paljon perehtymistä, varsinkin kun on allergioita, mutta on helpottavaa syödä vihdoin ruokaa, josta tiedän voivani hyvin sairastumisen sijaan. Ruuat ovat helppoja, halpoja ja nopeita tehdä. Paljon voi viljellä omia raaka-aineitakin.

Veriarvot ja jaksaminen ovat paremmalla tolalla kuin vuosiin. En enää tarvitse kuin yhtä lääkettä, ennen söin kahdeksaa. Ilmeisesti eläinrasvat pahensivat sairauksiani. Vatsan tähystyksessä gastroenterologi kehotti jatkamaan samaan malliin ja sanoi, että heillä lähes koko sisätautien henkilökunta on vegaaneja kiitos näkemänsä.

Vierailija
26/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pidemmän aikaa syönyt 3-4 päivää viikosta vegaanisesti eikä ole mitään valittamista, aivan ihanaa ruokaa on tullut syötyä.

Nykyään on vaikka smeta tai juusto burgereihin ja lämpimiin voileipiin niin helppo korvata, että eläintuotteiden käyttö vähenee viikko viikolta.

27/28 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan syötävää. Se jauheliha on jopa maukasta. Myydään pakasteessa. 

Vierailija
28/28 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta esimerkiksi vegaanisen ruokavalion toimivuudesta esität eläinperäisen tuotteen.