Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä 600e, laskut maksettu, mahtavaa!

Vierailija
26.06.2015 |

Eipä ole aikoihin jäänyt tilille tuollaista summaa laskujen maksun jälkeen. Seuraavat rahat tulee vajaan kahden viikon kuluttua, kelan peruspäiväraha, siitäkään ei tarvitse maksaa kuin yksi 20e lasku. Taidetaan sittenkin tehdä lasten kanssa joku pieni lomareissu.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauta mulle ylimääräiset. Multahan olet ne ryövännytkin.

Vierailija
82/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:29"]Toiselta jää saman verran käteen töistä ja toiselta tuista. On tää hieno maa. Ei vittujen vittu. [/quote] Just näin!!! Prkl

[/quote]

Ap:han on kertonut täällä kuinka hänelle jäi noin paljon. Eläkää tekin säästeliäästi niin voi jäädäkin jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työttömäksi jouduttua kropan kuntoon. Osallistun fittnes-kisoihin. Kaikki päivät aikaa treenata ja syödä hyvin :)

Vierailija
84/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia töitä tekevät ihmiset, jotka eivät selittelystä huolimatta ymmärrä, että tuo ei ollut yhden kuukauden tuloista tuo jäänyt summa? Millaiset ihmiset käyttävät kaikki rahansa heti, niin että eivät tajua, että muilla voi jäädä edellisenkin kuukauden tuloista jotain käteen? Ymmärrän, jos ei kaikilla jää, mutta en ymmärrä sitä, ettei muilla voida ymmärtää jäävän. Ei minullakaan työstä ihmeitä jää, kun työssäkäynnin kustannukset on niin korkeat, jouduin ostamaan autonkin julkisten heikennettyä reitilläni - en voi vielä muuttaa, mies odottaa tietoa työpaikasta lähempänä. Mutta silti saan jotain säästöönkin. 

Vierailija
85/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:26"] mä käyn töissä ja samanverran jää laskujen jälkeen käteen. kyllä sillä pärjää... :/ [/quote] Joo ei tää ole mikään normaalitilanne mulle, viimeksi tuli 10. päivä rahaa elatustuki ja peruspäiväraha yhteensä 950e, vuokraan meni 300e. Nyt oli pitkästä aikaa sellainen kuukausi kun ei ollut muita laskuja, alkuvuodesta olen maksellut kotivakuutuksen, hammaslääkärilaskuja,lapsen lääkkeet yms. Ja tänään lapsilisäpäivä, maksoin yhden 60e laskun (lapsen ripari).  Ja ollaan näköjään pärjätty todella vähällä, kun tilille tosiaan jäi tuo 600e. Ap [/quote] Kannattaa kyllä joka kuukausi laittaa laskuja varten rahaa syrjään, ettei tule köyhiä kuukausia "yllättäen"

[/quote]

Ei minulle ne köyhät kuukaudet yllättäen tule, nyt ollut sellainen tilanne, että ihan joka kuukausi on ollut jotain isompia laskuja, joten lähes kaikki on mennyt mitä on tullutkin. 

Olen kyllä tietoinen laskuista mitä minulle on tulossa ja koska, osaan niihin varautua. Tietysti jotkin sairaanhoitokustannukset voivat tulla yllättäen, mutta esim. sairaalamaksuihinkin saa sovittua lisää maksuaikaa tarvittaessa. Terveyskeskusmaksutkin on maksettu alkuvuodesta, joten lääkäriin pääsee loppuvuoden ilmaiseksi (täälä on onneksi hyvä julkinen terveydenhoito). 

Ap
[/quote]

Ne laskut on oikeesti parasta maksaa joka kuukausi tasasummissa. Laskutilille rahat. Näin ei ole eroja kuukausien rahatilanteessa

Vierailija
86/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet että kun säästötilillä on muutama sataa euroa niin se on niin paljon että on varaa tuhlatakin? Kun on muutama sataa euroa tilillä niin ei voi edes puhua että on tunnon säästöt pahan päivän varalle, ehkä parin tonnin jälkeen..

Vierailija
87/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:56"]

Nyyh, oikein hiostetaan. 

Tuttu on juuri työttömänä, on yhden VERKKOKURSSIN käynyt vuoden aikana. Seuraavan kerran hänelle kuulemma soitetaan joulukuussa. 

[/quote]

Onko toi normaalia? Asun ulkomailla ja olin hetkellisesti työttömänä. Minun piti käydä toimistossa kahden viikon välein tarkkana kellonaikana (tapaamista sai muuttaa, aikaistaa, vain haastattelun vuoksi) ja esittää todisteet paikoista joihin olen hakenut ja miten ne ovat edenneet. Jostain hakukurssista pääsin luistamaan koulutustasoni ja selvän aktiivisuuteni vuoksi. 

Mutta ihmetyttää, että voiko Suomessa tosiaan elellä kuukausikaupalla ilman, että kukaan kyselee miten haut on sujuneet? Sanomattakin selvää, että tuet Suomessa olisivat olleet huomattavasti omaa 200 euroa korkeammat.

Vierailija
88/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:29"]Toiselta jää saman verran käteen töistä ja toiselta tuista. On tää hieno maa. Ei vittujen vittu.
[/quote]

Just näin!!! Prkl
[/quote]

Oma valinta.

Vierailija
89/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:38"]Palauta mulle ylimääräiset. Multahan olet ne ryövännytkin.
[/quote]

Kysy Kreikasta.
Ja Urpilaiselta.

Vierailija
90/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:34"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:32"] Ap, oletko pikkuisen ehkä tyhmähkö? Ei tänne kannata tulle selittämään, miten olet saanut säästettyä 600 e vaikka työttömänä. Sun pitää esittää nöyrää ja äärimmäisen köyhää näille haaskoille. [/quote] Ai säästettyä? Höpönpöpön, se saa vaan käteen nyt enemmän kuin ennnen, koska tuet. <3 [/quote] Mitä se on sulta pois, mulkku? Parempi, että Suomi olisi joku itä-euroopan maa vai? että vois huorata ja ryöstellä kadulla, jos ei töitä löydy? Parempihan se on, että tämä pohjoismainen hyvinvointivaltio pitää huolta kaikista, jopa sustakin,  jos satut kusipäisen luonteesi vuoksi potkut saamaan. [/quote] Ottipa tunteisiin. :D Ja tottakai on se on muilta pois, että kotona perseet homeessa makaavat saa saman verran hömpöttelyrahaa kun joku joka tekee rahansa eteen jotain.  [/quote] Hömpöttelyrahaa :D Ai saatana, mahaan sattuu ku naurattaa. Joo, kauheesti jää mullekin 524e:sta hömpöttelyrahaa kuukaudessa :D Luojan kiitos tilanne ei ole pitkäaikainen.

[/quote]

No ap juuri sanoi että jäi 600 ns turhaan tilille, joten eikö se sitä ole?
[/quote]
Ja tuo edellinenhän yleisti sen kaikkiin työttömiin.

Vierailija
91/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömät ja eläkeläiset yms tietääkseni myösniitä veroja maksavat!

Vierailija
92/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:32"]

Ap, oletko pikkuisen ehkä tyhmähkö? Ei tänne kannata tulle selittämään, miten olet saanut säästettyä 600 e vaikka työttömänä. Sun pitää esittää nöyrää ja äärimmäisen köyhää näille haaskoille.

[/quote]

Ai säästettyä? Höpönpöpön, se saa vaan käteen nyt enemmän kuin ennnen, koska tuet. <3

[/quote]

Mitä se on sulta pois, mulkku? Parempi, että Suomi olisi joku itä-euroopan maa vai? että vois huorata ja ryöstellä kadulla, jos ei töitä löydy?

Parempihan se on, että tämä pohjoismainen hyvinvointivaltio pitää huolta kaikista, jopa sustakin,  jos satut kusipäisen luonteesi vuoksi potkut saamaan.

[/quote]

Ottipa tunteisiin. :D

Ja tottakai on se on muilta pois, että kotona perseet homeessa makaavat saa saman verran hömpöttelyrahaa kun joku joka tekee rahansa eteen jotain. 

[/quote]

Tekee nekin jotka "makaa kotona", ei työttömyystuet ole vastikkeettomia.

[/quote]

Kuten mitä, oikeasti? Lähettää pari hakemusta netin kautta sohvalta?

[/quote]

Kuten esimerkiksi juosta jossain työkkärin paskakursseilla ja pelätä että joutuu johonkin vitun aktivointihommiin ilman palkkaa yms. Ei se ole mitään rentoa elämään, että kunhan kotona köllöttelee, vaan kokoajan hakataan ruoskalla selkään ja hiostetaan ettei saa olla rauhassa.

[/quote]

Nyyh, oikein hiostetaan. 

Tuttu on juuri työttömänä, on yhden VERKKOKURSSIN käynyt vuoden aikana. Seuraavan kerran hänelle kuulemma soitetaan joulukuussa. 
[/quote]
Onnea sille. Mä olen työkokeilussa. "Palkka" 9e päivässä ja teen samoja hommia kuin ne jotka tienaa tunnissa enemmän kuin tuon.

Vierailija
93/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:33"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:26"]

mä käyn töissä ja samanverran jää laskujen jälkeen käteen. kyllä sillä pärjää... :/

[/quote]

Joo ei tää ole mikään normaalitilanne mulle, viimeksi tuli 10. päivä rahaa elatustuki ja peruspäiväraha yhteensä 950e, vuokraan meni 300e. Nyt oli pitkästä aikaa sellainen kuukausi kun ei ollut muita laskuja, alkuvuodesta olen maksellut kotivakuutuksen, hammaslääkärilaskuja,lapsen lääkkeet yms. Ja tänään lapsilisäpäivä, maksoin yhden 60e laskun (lapsen ripari).  Ja ollaan näköjään pärjätty todella vähällä, kun tilille tosiaan jäi tuo 600e.

Ap
[/quote]

No juuri siksi pitäisikin laittaa vähintään puolet säästöön!

Vierailija
94/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 15:09"]

Kyllä työttömät ja eläkeläiset yms tietääkseni myösniitä veroja maksavat!

[/quote]

Niin, niistä rahoista jotka tulee jo valtiolta. 

Vierailija
95/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:53"]

Teette sen reissun vasta kun seuraavat rahat on tilillä. Otat tästä rahasta 200 hummailuun ja seuraavasta 200, ja niillä sitten lomailette. 200 menee muuten vaan elämiseen ja 200 pyrit laittamaan sen satasen seuraksi pahan päivän varalle. Ja yrität joka kuukausi saada lisättyä pahan päivän rahastoa 50-200 euroa.

[/quote]

Oletko lukenut ollenkaan kirjoittamiani viestejä?

Olen sanonut että nyt jää säästöön rahaa ja voidaan myös pieni reissu tehdä. Ja kyllä ollaan menossa reissuun vasta ensi kuussa kun seuraavat rahat tulevat. 

Ap

[/quote]

onko sulla ap säästötiliä? vai jääkö ne sinne käyttötilille? säästötili on hyvä olla olemassa.

kyllä kannattaa tehdä jotain lasten kanssa, ja säästää myös. vähän ihmetyttää, että miten olette säästäneet tähän asti, jos tuo summa on noin iso juttu. eli onko ollut säästötiliä, ja onko ollut töissä ollessa säännöllistä säästämistä? kannattaa ihan joka kuukausi laittaa säästötilille jotain, vaikka vain 1 euro, jos ei enempää pysty jonain kuukautena. ja jos pystyy enemmän, niin parempi. hyvää kesälomareissua teille! :)

[/quote]

On kyllä erillinen tili, johon siirtelen rahaa kun pystyy, tosiaan koko alkuvuosi ollut tiukkaa ja töissä ollessani säästin, niistä säästöistä on 100e jäljellä. Nyt tässä olen laskelmia tehnyt ja näistä 600 eurosta siirsin tuolle toiselle tilille 300e. Tää vajaa pari viikkoa pärjätään varmasti 150 eurolla (ruoka yms). 150e menee matkatilille. Seuraavista rahoista työttömyyskorvaus+elatustuki (950e) menee 20e laskunmaksuun. Kuukauden ruokarahoihin varaan 400e (on meille vähän liikaakin). 300e menee matkakassaan ja loput säästöön. 450e siis tulee olemaan meidän matkabudjetti.

Ap
[/quote]Eikö niistä seuraavista peruspäivärahoista pitäis jo taas maksaa vuokra? En ymmärrä minäkään tuota että samantien rahat johonkin reissuun, vaikka itse on luetellut ensin että rahat meni alkuvuonna mm lääkkeisiin jne. Kyllä niitä lääkkeitä voi joutua loppuvuonnakin ostamaan ja muuhunkin sitä rahas tarvitsee. Joko on lasten syys- ja talvivaatteet hankittu? Jouluun varauduttu? Jne

Vierailija
96/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla on tileillä viitisen tonnia ja rahastoissa ym. n. 23.000 € + noin puoliksi maksettu talo ja sijoituskämppä + velaton auto ja siitä huolimatta mietin, raaskinko mennä lasten kahdeksi yöksi Helsinkiin hotelliin ja päiväksi lintsille, kun se maksaa n. 340 €! Hetkeäkään epäröimättä olen tänä vuonna laittanut lasten kanssa tehtäviin ulkomaanmatkoihin noin 10.000 €, joten siitä ei ole kuse, ettenkö viitsisi satsata lapsiini. Suomen matkailu tuntuu vaan turhan kalliilta, ottaen huomioon, että samalla rahalla lentää jo ulkomaille muutamaksi päiväksi.

Vierailija
97/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi kukaan pitää tilillä noin pientä summaa. Hieman stressaavaa, jos tuleekin jotain yllättäviä menoja. Ite pidän 5 tonnia tilillä ja loput sijoitan

Vierailija
98/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:22"]

En tajua miksi kukaan pitää tilillä noin pientä summaa. Hieman stressaavaa, jos tuleekin jotain yllättäviä menoja. Ite pidän 5 tonnia tilillä ja loput sijoitan

[/quote]

Newsflash, kaikki eivät pysty sekä elämään että pitämään viittä tonnia tilillä samaan aikaan. Voit kertoa tämän eteenpäin ystävällesi Laura Rädylle.

Vierailija
99/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:22"]

[/quote]

Newsflash, kaikki eivät pysty sekä elämään että pitämään viittä tonnia tilillä samaan aikaan. Voit kertoa tämän eteenpäin ystävällesi Laura Rädylle.

[/quote]

Hah, en ole suurituloinen enkä edes kokoomuslainen. Ei ole koskaan vuositulot ylittäneet 15k€

Vierailija
100/100 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko sinulla on mennyt sen 5000 säästämiseen?

Meillä jää laskujen jälkeen käteen 900€, jolla ruhtinaallisesti elättää 5 henkisen perheen. Joskus saamme siitä 100€ säästöön, joskus hajoaa pyykkikone yms. Ja säästöt nollaantuu. Jos vuodessa ei koskaan tulisi ylimääräisiä menoja, saisimme 4 vuodessa tuon 5000€ säästöön.

Ja sen 4 vuotta pitäisi todella olla osallistumatta juhliin, lahjoja ei ostettaisi, ei kesälomareissuja. Sitten olisimme onnellisia, kun olisi se 5000€ säästössä!

Ajattele nyt kuinka paljon lapsikin kasvaa 4 vuodessa!! Ei enää muumimaailmat yms. Kiinnosta!

Kyllä minusta ap tekee ihan oikein viedessään lapset hurvittelemaan. Tuollaisilla reissuilla on suuri henkinen merkitys ja lähentää perhettä. Puhumattakaan siitä, että lapset voivat kavereidenkin kanssa keskustella kesälomareissustaan. Eli minusta on tärkeää, että eletään edes kerran vuodessa ja päästään reissuun!

Ja eihän ap nyt mitään mahdottomia haaveillut! Muutaman satasen reissu..