Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäpuolen asenne lastani kohtaan

Vierailija
13.02.2022 |

Mikä siinä auttaisi?
Minulla on 9-v. tyttö, joka menestyy hyvin koulussa, kaverisuhteissa, tekee kotitöitä, huolehtii omista tavaroistaan, on aktiivinen reipas ja eläinrakas. Ihan normaali kiva tyttö. Kuitenkin, hän on myös temperamenttinen ja kun pyydän vaikka tekemään jotain, saattaa ensin sanoa ei - yleensä tekee sitten kuitenkin. Sama juttu, ettei aina ensimmäisellä vastauksella kerro koko totuutta eli esim.mitä syönyt päivän mittaan.
Mies tarkkailee koko ajan lasta ja valittaa minulle jälkikäteen, että lapsi on epärehellinen (oli ottanut 2 vaahtokarkkia, kun sanottiin 1 jne.). Näkee lapsen hyvin negatiivisesti, ihan toisin kuin muut lähipiirin aikuiset. On sitä mieltä, että tuntee lapsen paremmin kuin nämä muut aikuiset. Valittaa lasta itsekkääksi jne..

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä olet äitinä ottanut parisuhteeseen miehen joka on ottanut elämäntehtäväkseen lapsesi kiusaamisen? Mies on selvästi mustasukkainen lapsen sinulta saamasta huomiosta eikä aio hyväksyä sitä että mies tulee aina kakkosena ja lapsi on aina ykkönen. Millainen äiti oikein olet tuollaisen ihmisen tuonut lapsesi elämään ja kun pakotat lapsesi elämään samassa taloudessa hänen kanssaan? Ja minulla ei siis ole mitään sitä vastaan että äidit löytävät uuden kumppanin mutta en ymmärrä että valitaan mies joka käyttäytyy noin.

Vierailija
22/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se mies olekaan minulle tärkeämpi kuin oma tyttäreni. Paljon teen lapsen kanssa koko ajan ja hänellä on loistava oma isä sekä paljon sukua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä se mies olekaan minulle tärkeämpi kuin oma tyttäreni. Paljon teen lapsen kanssa koko ajan ja hänellä on loistava oma isä sekä paljon sukua. Ap

Mies on tärkeämpi, jos kerran annat hänen asua tytön kanssa vaikka hän käyttäytyy noin. Se on lapselle haitallista. Mitä edes näet miehessä, joka kyttää ja kommentoi lastasi tuolla tavalla? Miksi et aseta rajoja ja tee selväksi, että noin ei voi toimia jos hän haluaa olla sinun kanssa suhteessa?

Vierailija
24/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen äitipuoli ja voin kertoa miten vaikeita tunteita voi tuntea toisen lapseen. Mutta asiallinen ja kunnioittava käytös pitäisi olla tätä lasta kohtaan, muuten teidän pari suhteesta ei tule yhtään mitään. 

Vierailija
25/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies siis väärässä kun sanoo että lapsi on epärehellinen jos  se esimerkin mukaan on ollut epärehellinen? Äidille kerrottu tarina muuttuu, totuudesta viis.  Miksi mies on paha kun huomaa tämän, että lapsi vie äitiään 100-0?

Vierailija
26/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota asia miehen kanssa puheeksi. Kauanko tuota jatkunut?

Vierailija
27/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään epärehellistä ja sääntöjä tottelematonta lapsipuolta katselisi läpi sormien. Riippuu nyt siitä kuinka paljon noita juttuja oikeasti on. Mutta oletan, ettei se isä ihan yhteen vaahtokarkkiin ole takertunut, vaan eiköhän tuota lapsen epärehellisyyttä esiinny ihan jatkuvasti. Näillä oletuksilla olen tuon isäpuolen puolella.

Vierailija
28/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä. Pakotat lapsesi asumaan yhdessä miehen kanssa, joka ei pidä hänestä ☹️

Vierailija
29/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pihalle, älä altista lastasi myrkylliselle ilmapiirille, se on oikeasti todella ikävä ja vahingollinen kasvuympäristö.

Itse myös tarkkailisin lasta jatkossa tarkemmin, ja jos huomaisin epärehellistä käytöstä, niin puuttuisin siihen jämäkämmin.

Mutta miehen asenne ei käy, hän kohtelee lastasi huonosti.

Vierailija
30/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsellasi on tarve valehdella tai jättää totuus kertomatta? Onko hän traumatisoitunut jossain vaiheessa pahasti? Itse olisin huolissani, jos tuonikäinen lapseni valehtelisi minulle pikkuasioista päivittäin.

Vierailija
31/31 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsellasi on tarve valehdella tai jättää totuus kertomatta? Onko hän traumatisoitunut jossain vaiheessa pahasti? Itse olisin huolissani, jos tuonikäinen lapseni valehtelisi minulle pikkuasioista päivittäin.

Minulla on kaveri, joka on lapsena oppinut juuri tuollaiseksi ja nyt valehtelee ihan kaikista pikkuasioista. Ihmissuhteissa on luottamuspulaa, kun mihinkään hänen sanomaansa ei voi täysin luottaa. Lähes kaikki on jotain sinne päin, mutta ei kuitenkaan ihan niin kuin hän sanoi. Tuolla tyylillä seurustelusuhteetkaan eivät ole edenneet oikein alkuunkaan.

Sinun lapsesi on etenemässä samalle polulle. Olen nähnyt, että se ei ole hyvä polku.