Isäpuolen asenne lastani kohtaan
Mikä siinä auttaisi?
Minulla on 9-v. tyttö, joka menestyy hyvin koulussa, kaverisuhteissa, tekee kotitöitä, huolehtii omista tavaroistaan, on aktiivinen reipas ja eläinrakas. Ihan normaali kiva tyttö. Kuitenkin, hän on myös temperamenttinen ja kun pyydän vaikka tekemään jotain, saattaa ensin sanoa ei - yleensä tekee sitten kuitenkin. Sama juttu, ettei aina ensimmäisellä vastauksella kerro koko totuutta eli esim.mitä syönyt päivän mittaan.
Mies tarkkailee koko ajan lasta ja valittaa minulle jälkikäteen, että lapsi on epärehellinen (oli ottanut 2 vaahtokarkkia, kun sanottiin 1 jne.). Näkee lapsen hyvin negatiivisesti, ihan toisin kuin muut lähipiirin aikuiset. On sitä mieltä, että tuntee lapsen paremmin kuin nämä muut aikuiset. Valittaa lasta itsekkääksi jne..
Kommentit (31)
Niin,on sitä mieltä että näkee totuuden itsekkäästä ja kurittomasta lapsesta, jota muut eivät näe.. Itse nyt en osaa pitää minään hirveän vakavana, että ottaa vaikka luvatta herkun joskus. On 3.luokalla ja koulusta, kavereilta, ei ikinä negatiivista palautetta. Ap
jaha tää sama satutäti taas täällä joka aloitta näitää "mitä teen kun mies juuri kertoin kuinka oli pikkujouluissa p nnut toista naista, minulla ei rahaa, annanko anteeksi*"
tai "mies lyö lasta, itsestä tuntuu pahalta, olen yrittänyt kertoa että noin ei saa tehdä, mitä teen"
ja tollasen oot sitten lapsen isäpuoleks ottanut? sano sille että pitää päänsä kiinni tai jotain, miks sä kuuntelet sitä? musta kuulostaa oudolta, että isäpuoli tai äitipuoli tarkkailis lasta koko ajan, joka ei edes ole oma.
Ei pohjimmiltaan hyväksy lastasi, ja sen vuoksi näkee hänessä vain "virheitä", jotka häntä ärsyttää. Suhteenne tulee pian päättymään juurikin tuohon ja mies etsii itselleen lapsettoman naisen, jolloin ei tarvitsekaan sietää toisen lasta/lapsia.
Ja syy miksi ap yhä katselee tuollaista miestä on se, että mikä???
Meneekö se ukkeli todellakin oman lapsen edelle? Miksi?
Valitettavasti ei ole mikään vitsi vaan totisinta totta. Kyllä mies lapsen kanssa puuhaileekin kivasti, mutta asenne yleisimmin tuo. Ap
Tuo vain pahenee, kun lapsi tulee teini-ikään. Tuollainen mies menköön menojaan.
Paskaako tuota oot haalannut lapselle isäpuolen. Häpeä.
Teillä on ensinnäkin ihan eri käsitykset kurista: mies on sitä mieltä, että aikuinen määrää ja lapsi tottelee, ja sinä olet vähän sinnepäin kasvattaja, että näennäisesti pidät kuria, muttei sinua oikeasti haittaa se, että lapsi sooloilee ja tekee oman päänsä mukaan uhmaten sinun kieltoja/määräysvaltaa. Ja juuri tuo ärsyttää miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ei ole mikään vitsi vaan totisinta totta. Kyllä mies lapsen kanssa puuhaileekin kivasti, mutta asenne yleisimmin tuo. Ap
Sitä suuremmalla syyllä on kysyttävä, miksi olet miehen kanssa? Lapselle tuo on todella vahingollista.
Mikä on syy siihen, että mies on sinulle tärkeämpi kuin tytär? Oikeasti ap, voisitko vastata.
No se ap vihaa sun lastasi ja kun teille joskus tulee yhteinen lapsi niin valmistaudu laittamaan tyttäresi isälleen.
Jätä tuo mies. Totuus on se niinkun joku sanoi, että ei oikeasti hyväksy sun lastasi eikä pidä hänestä, kokee hänet riesana.. Ja sitten purkaa sen noin että kaikki asiat tytössä ärsyttää ja näkee hänessä vain huonoa.
Oikeasti, tulee jättämään isot jäljet tytön kehitykseen jos teidän suhde jatkuu.
Aikuinen "mies" joka haukkuu puolison lasta tälle ei ole mikään aikuinen vaan surkea otus.
Huhuu, ap! Kerro nyt miksi olet tuollaisen miehen kanssa? Miten mies voi mennä oman lapsen hyvinvoinnin edelle?
Vierailija kirjoitti:
jaha tää sama satutäti taas täällä joka aloitta näitää "mitä teen kun mies juuri kertoin kuinka oli pikkujouluissa p nnut toista naista, minulla ei rahaa, annanko anteeksi*"
tai "mies lyö lasta, itsestä tuntuu pahalta, olen yrittänyt kertoa että noin ei saa tehdä, mitä teen"
Joo, tämän satu tädin kyllä tunnistaa.
Vois jo lopettaa kirjoittelun.
No sitähän tässä juuri pohdin että onko tämä joku vaihe ja voiko suhdetta jatkaa. Ap
Siis isäpuoli näkee totuuden ja muut eivät?
Ei meillä ainakaan kiiteltäisi lasta, joka luvatta ottaa herkkuja!
Ai tunti päivässä peliaikaa, ei kai haittaa, jos sittenkin 2?