miten estää kuukautiset?
Kommentit (16)
Laihduttamalla hyvin hyvin paljon tai hankkimalla tietynlainen hormonaalinen ehkäisy.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:43"]Kohtu veks.
[/quote]
Tuohon ei lääkäri ilman painavaa syytä ryhdy, siis poistoleikkuuseen
Itse yritän laihduttamalla saada niitä pois mutta ei vaan jää :( Joillain jää ihan muutaman kilon painon heittelylläkin. Mä olen laihtunut 58 kiloisesta 48 kiloon, ja edelleen ne pirulaiset tulee... Jos vielä muutaman pudottais niin josko sit.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:43"]Kohtu veks.
[/quote]
[/quote]
Eikö toi ole vähän väärin? Kyllä kaikilla pitäisi olla omaa kroppaa kohtaan itsemäärämisoikeus. Saahan mieskin pistää piuhat solmuun tai kokonaan poikki. Miksei nainen saa poistattaa kohtua jos haluaa??
Sulle 8. Itse en ole lääkäri, mutta tuossa vaiheessa ne tarjoavat sterilisaatiota ja se taas on eri asia kuin kohdunpoisto.
Siihen tarkoitukseen on saatavilla lääke, mutta eri asia on lähteekö lääkärit sellaista sulle kirjoittamaan. Miksi haluat eroon kuukautisista (ilmeisesti kokonaan)? Siirtämäänhän niitä pystyy esim. e-pillereillä tai Primolutilla.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:43"]Kohtu veks.
[/quote]
[/quote]
Eikö toi ole vähän väärin? Kyllä kaikilla pitäisi olla omaa kroppaa kohtaan itsemäärämisoikeus. Saahan mieskin pistää piuhat solmuun tai kokonaan poikki. Miksei nainen saa poistattaa kohtua jos haluaa??
[/quote]
Koska ei mieheltäkään ihan helpolla kiveksiä aleta poistelemaan, vaikka piuhat katkaistaisiinkin.
Kohtuakaan ei poisteta pelkästään sen takia, et nainen haluaa. Se on kuitenkin isompi leikkaus ja leikkauksissa on AINA riskinsä.
Eli turhia leikkauksia ei lähetä tekemään.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:01"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:43"]Kohtu veks.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sterilisaation voi nainenkin saada, mutta se on eri asia kuin kohdun poisto. Kohtu poistetaan leikkauksella, mikä on aina riski. Lisäksi kohtu tukee muita sisäelimiä, kuten virtsarakkoa. Kohdun poisto saattaakin aiheuttaa mm. virtsankarkailua.
Mulle laitettiin Mirena-kierukka vuonna 2008, eikä sen jälkeen ole ollut kuukautisia.
Hormonikierukka sekä minipillerit jättävät osalla käyttäjistä kuukautiset kokonaan pois.
Itse säätelin pillereillä menkkoja, silloin kun mulla vielä oli menkat (oon vanha). Pidin kahdet menkat /vuosi, se oli mulle sopiva juttu. Se sillä tavalla kivasti muistutti, miten helppoa on, kun kuukautisia ei ole vaivana. Nehän ovat nykynaisen riesa tunnetusti, meidän esi-äideillä kuukautisia oli luultavasti melko harvoin koko 30-40-vuotisen elämän aikana.
Mirena on hyvä, ollut vuodesta 2000 lähtien miinus lastentekotauko (2005 - 2007). Ei ole ollut kuukautisia ikävä.
Tulemalla raskaaksi.