Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo ei noteerannut millään tavalla mun työpaikanvaihtoa.

Vierailija
26.06.2015 |

Olen ollut 1,5 vuotta samassa työpaikassa määräaikaisena. Hain ja sain uuden työpaikan, jossa aloitan elokuun alussa. Olen jutellut avoimesti pomon kanssa työkuvioista, koska lähtöni on ollut itsestäänselvää. Olen saanut pomolta hyvät suositukset haettaviin työpaikkoihin ja olen usein saanut kiitosta työstäni.

Minulla alkaa kesäloma vasta ensi viikon keskiviikkona, pomolla alkoi tänään. Meillä oli aamupalaveri 8-8.30 ja jotenkin kuvittelin, että kun pomo lähtee sen jälkeen kesälomalle ja lähtöni on tiedossa, saisin edes sanallisen kiitoksen näistä 1,5 vuodesta. Itse asiassa odotin jotain muutakin. 

Firma on pieni ja minä jään yksin näiksi viime päiviksi, muut ovat lähteneet jo lomille. Pomo ei ole mitenkään voinut unohtaa, että lähden pois ja että tänään oli viimeinen päivä, kun näimme.

Kokouksen jälkeen pomo katsoi minua, sanoi tasan näin: "Jaahas. Ulkona vähän tihuttaa. Toivottavasti säät tästä pian lämpenee. Nyt alkoi loma. Heippa!" Ja lähti. Noin vain. 

Mulla on tosi hölmö olo. Minä täällä yksin toimistolla. Heippa vaan. Kiitti. 

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:14"]

Mielenkiinnosta kysyn, että mikä oli se "jotain muutakin", mitä odotit sanallisten kiitosten lisäksi?

[/quote]

Ihan vain joku kortti tai kukka. Tai edes joku firman logolla varustettu liikelahja, muki tai kynä. Oletin, että palaverin jälkeen pomo edes puolella sanalla olisi sanonut jotain lähdöstäni.

ap

Vierailija
42/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Itsellänikin on tapana tehdä työt viimeisen päälle, aina vähän extraa siihen mitä odotetaan. Olin viime työpaikassa saanut asiakkailta paljon kehuja ja hankkinut taloon projekteja, joiden turvin työt saattoivat jatkoa vielä lähtöni jälkeen (siis ihan yhteisymmärryksessä, hyvässä mielessä). Pelastin pomonkin nahan useita kertoja jäämällä ylitöihin ja niin edelleen. Olin todella antanut itsestäni paljon ja tuntui, että työkaverit olivat tulleet tosi läheisiksi.

Viimeisenä päivänä olin tuonut kahveille leivoksia ja olin aika liikuttuneella tuulella, tosiaan myöskin odotin että siellä olisi ehkä pomo sanonut ääneen että kiitos näistä vuosista, menestystä tulevaan. 

Kun menin kahvihuoneeseen, siellä oli kaksi kesäsijaista ja kollegani. Pomo ei ollut siellä. Kollega sanoi että oli lähtenyt jo aikaisemmin viemään autoaan huoltoon. Syötiin siinä sitten leivokset ja nuoret selailivat lehtiä samalla. Oli kyllä todella paha mieli illalla. En nähnyt pomoa enää sen jälkeen.

En tykkää stereotyypeistä, mutta... eikös ap:n ex-pomokin ole mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:37"]

Tuttu tunne. Itsellänikin on tapana tehdä työt viimeisen päälle, aina vähän extraa siihen mitä odotetaan. Olin viime työpaikassa saanut asiakkailta paljon kehuja ja hankkinut taloon projekteja, joiden turvin työt saattoivat jatkoa vielä lähtöni jälkeen (siis ihan yhteisymmärryksessä, hyvässä mielessä). Pelastin pomonkin nahan useita kertoja jäämällä ylitöihin ja niin edelleen. Olin todella antanut itsestäni paljon ja tuntui, että työkaverit olivat tulleet tosi läheisiksi.

Viimeisenä päivänä olin tuonut kahveille leivoksia ja olin aika liikuttuneella tuulella, tosiaan myöskin odotin että siellä olisi ehkä pomo sanonut ääneen että kiitos näistä vuosista, menestystä tulevaan. 

Kun menin kahvihuoneeseen, siellä oli kaksi kesäsijaista ja kollegani. Pomo ei ollut siellä. Kollega sanoi että oli lähtenyt jo aikaisemmin viemään autoaan huoltoon. Syötiin siinä sitten leivokset ja nuoret selailivat lehtiä samalla. Oli kyllä todella paha mieli illalla. En nähnyt pomoa enää sen jälkeen.

En tykkää stereotyypeistä, mutta... eikös ap:n ex-pomokin ole mies?

[/quote]

Voi, kuulostaa kurjalta. Oma pomoni on nainen.

ap

Vierailija
44/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:02"]

Minut irtisanottiin toukokuun alussa YT-neuvottelujen jälkeen, samassa työpaikassa olen ollut 8 vuotta. Pomo ei ole irtisanomisen jälkeen sanonut sanaakaan, ei edes kysellyt, mitä töitä minulta jää kesken. Itse se päätti, että minä saan lähteä eikä ne, jotka on olleet vasta vuoden tai vähemmän, mutta luulisi alkeellisiin käytöstapoihin kuluvan, että edes moikkaisi tai ennen lomaani toivottaisi hyvää lomaa kuten muille.

[/quote] Ihan kuin mun suusta 9v sitten, olin ollut talossa 17v! Onneksi kuitenkin ne potkut tuli, koska parempi paikka odotti nurkan takana.

Vierailija
45/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 1,5 vuotta on toki lyhyt aika, mutta kyllä minustakin käyttäytymissääntöhin kuuluu edes sanalliset kiitokset ja näkemiin sanomiset.

Meillä oli juuri 5 kuukautta yksi työntekijä ja lähtöpäivänä kävin hänen luonaan sanomassa kiitokset ja kädestä heipat, vaikkei edes alaiseni olekaan. Tietenkin.

t. HR-päällikkö

Vierailija
46/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttisuomalaiset esiMIEHET ovat juuri tuollaisia. Mitä sitä nyt toisen kerran kehumaan jos on kerran jo kehunut vuosia sitten. Kyllä ne sitten sanoo kun tilanne muuttuu.

Vierailija
47/55 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Huomenna on viimeinen työpäiväni. Pomolta tuli tekstiviesti. Näin kännykän näytöltä vain tekstin "Hei (Minun nimeni)! Olin kokonaan unohtanut, että huomenna.." ja toiveikkaana avasin sen, kuvittelin, että nyt se sitten kiittää 1,5 vuodesta tai kertoo jättäneensä jonkun kortin jonkun hyllyn päälle.

Mitä vielä. "Hei (Minun nimeni)! Olin kokonaan unohtanut, että huomenna tulee huoltomies korjaamaan oveni saranan. Tulee 13-14 välillä. Päästäisitkö huoltomiehen sisään, kun olet ainoana paikalla? Kiitos. (Pomon nimi)."

Fiuu. Jos ei aurinko paistaisi, niin kyllä harmittaisi!

ap

Vierailija
48/55 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOMALLA! Viimeiseen asti typerästi uskoin, että saisin jonkun kiitoksen. Ei tullut.

Se siitä. Huomenna en enää mieti tätä, tänään vielä harmittaa.

Ap

Vierailija
49/55 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä ihme. Ap kerjää kiitosta kuin koiranpentu. Olisihan toki hyvien tapojen mukaista sanoa kiitos ja hei, mutta että noin paljon vaivaa asia? Odottaa joka tekstiviestiä, jos se pomo vaikka muistaisi? Vähän kuin teinitytön ihastuminen. Ei oikeasti puolitoistavuotta töissä ollut ole mikään vakiokalusto, todennäköisesti ei edes muisteta hetken kuluttua ja todennäköisesti pomolle se sinun poisjääntisi ei ole milläään tavalla mielessä oleva juttu. Voi olla että hän on niitä surkeita hyvästelijöitä, joka ei osaa toimia vastaavissa tilanteissa, tai sitten hän ei ole sinun poisjäämisellesi uhrannut ajatustakaan kuin ehkä miettimällä tulevaa työntekijähakua. Mukit ja kynät on jo vähän kuin vitsi, että sellasiakin olisi voinut jaella :P.

Vierailija
50/55 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehiksi pääsee (hakeutuu) usein tyyppejä, joilla ei ole kummoisiakaan taitoja henkilöstöjohtamiseen. Olen aika monen pomon alaisuudessa tehnyt töitä ja kaikenlaisia törppöjä on tullut vastaan, hyvät tai edes asiallisesti käyttäytyvät ovat olleet harvemmassa.

Älä ap ota itseesi, tuo oli pelkästään pomon käytöstapojen puutosta.

Vierailija
51/55 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mieleen, että mahdollisesti hän odotti kiitosta myös sinulta? Yhteisestä ajasta ja työpaikasta.

Vierailija
52/55 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites menee uudessa paikassa ap??

Vierailija
53/55 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:02"]

Tänä päivänä työntekijät ovat tusinakamaa. Uusia saa aina ja työnantajat saavat valikoida parhaat päältä. Siksi tuommoiset lähtemiset eivät aiheuta mitään "voivoi kun menetin nyt niin hyvän työntekijän".

[/quote]

En nyt varsinaisesti hakenut mitään itseni ylistämistä tai sitä, että pomo olisi surkutellut minun lähtemistäni. Minut palkattiin yhtä projektia varten ja nyt se on päättynyt. Meillä on pomon kanssa mennyt todella hyvin, kaikki on sujunut, pomo on ollut tyytyväinen, olen saanut 1,5 vuoden aikana useasti kiitosta työstäni. Tästä syystä luulin, että saisin edes sanallisen kiitoksen viimeisenä työpäivänä.

ap
[/quote]

Kyllä se on niin, että sinun tulee kiittää. Laita pomolle maili, että kiitos kun sain olla täällä töissä ja että opit paljon. Pidä verkot koossa.

Vierailija
54/55 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttet pomoa jonain päivänä vielä suosittelijaksi.

Vierailija
55/55 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono esimies. Jos sillä on ylempi esimies, anna hänelle (neutraalisti ja asiallisesti) palautetta. Sano, että jäit kaipaamaan näitä pieniä sanoja ja että olisit halunnut käydä myös loppukeskustelun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi