Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo ei noteerannut millään tavalla mun työpaikanvaihtoa.

Vierailija
26.06.2015 |

Olen ollut 1,5 vuotta samassa työpaikassa määräaikaisena. Hain ja sain uuden työpaikan, jossa aloitan elokuun alussa. Olen jutellut avoimesti pomon kanssa työkuvioista, koska lähtöni on ollut itsestäänselvää. Olen saanut pomolta hyvät suositukset haettaviin työpaikkoihin ja olen usein saanut kiitosta työstäni.

Minulla alkaa kesäloma vasta ensi viikon keskiviikkona, pomolla alkoi tänään. Meillä oli aamupalaveri 8-8.30 ja jotenkin kuvittelin, että kun pomo lähtee sen jälkeen kesälomalle ja lähtöni on tiedossa, saisin edes sanallisen kiitoksen näistä 1,5 vuodesta. Itse asiassa odotin jotain muutakin. 

Firma on pieni ja minä jään yksin näiksi viime päiviksi, muut ovat lähteneet jo lomille. Pomo ei ole mitenkään voinut unohtaa, että lähden pois ja että tänään oli viimeinen päivä, kun näimme.

Kokouksen jälkeen pomo katsoi minua, sanoi tasan näin: "Jaahas. Ulkona vähän tihuttaa. Toivottavasti säät tästä pian lämpenee. Nyt alkoi loma. Heippa!" Ja lähti. Noin vain. 

Mulla on tosi hölmö olo. Minä täällä yksin toimistolla. Heippa vaan. Kiitti. 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se ajatteli vielä ensiviikolla tulla heipat sanomaan tai jotain.

Vierailija
22/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:47"]

No ehkä se ajatteli vielä ensiviikolla tulla heipat sanomaan tai jotain.

[/quote]

Ei tule. Tiedän, että lähtee toiselle paikkakunnalle lomanviettoon.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen lopettanut töissä, oon vienyt kakun tai muuta itseleivottua silloin, kun mahdollisimman moni työkaveri on paikalla. Usein syödessä puhellaan lähdöstä yms. small talkia aiheeseen liittyen

Vierailija
24/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei pomo sanonut edes heippoja vaan luimisteli kotiin ilman mitään loppuhaastatteluja tms ja olin ollut talossa yli 5 vuotta. Kaikenlaista sitä näkee...

Vierailija
25/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:51"]

Itse kun olen lopettanut töissä, oon vienyt kakun tai muuta itseleivottua silloin, kun mahdollisimman moni työkaveri on paikalla. Usein syödessä puhellaan lähdöstä yms. small talkia aiheeseen liittyen

[/quote]

Sama, vaikka olen ollut lyhyissäkin määräaikaisissa ja se on ollut talon tapa lähes kaikissa paikoissa. Jos on ollut vain lyhyt harjoittelupaikka, olen vienyt karkkeja, pitemmissä vähän enemmän ja oikein hyvässä pitkässä ostanut jotain leipomosta. 

Vierailija
26/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein irtisanomisilmoituksen pomolle ja tämä sanoi vaan jaa. Viimeisen kahden viikon ajan ei muusta puhuttu kuin että millaista palkkaa uudessa paikassa saan ja kuinka monta viikkotuntia, ei mitään lätinöitä tai kehuja, taisivat vain odotella lähtöpäivää. Kaupan alalla näin

Vierailija
27/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:44"]Olen ollut 1,5 vuotta samassa työpaikassa määräaikaisena. Hain ja sain uuden työpaikan, jossa aloitan elokuun alussa. Olen jutellut avoimesti pomon kanssa työkuvioista, koska lähtöni on ollut itsestäänselvää. Olen saanut pomolta hyvät suositukset haettaviin työpaikkoihin ja olen usein saanut kiitosta työstäni.

Minulla alkaa kesäloma vasta ensi viikon keskiviikkona, pomolla alkoi tänään. Meillä oli aamupalaveri 8-8.30 ja jotenkin kuvittelin, että kun pomo lähtee sen jälkeen kesälomalle ja lähtöni on tiedossa, saisin edes sanallisen kiitoksen näistä 1,5 vuodesta. Itse asiassa odotin jotain muutakin. 

Firma on pieni ja minä jään yksin näiksi viime päiviksi, muut ovat lähteneet jo lomille. Pomo ei ole mitenkään voinut unohtaa, että lähden pois ja että tänään oli viimeinen päivä, kun näimme.

Kokouksen jälkeen pomo katsoi minua, sanoi tasan näin: "Jaahas. Ulkona vähän tihuttaa. Toivottavasti säät tästä pian lämpenee. Nyt alkoi loma. Heippa!" Ja lähti. Noin vain. 

Mulla on tosi hölmö olo. Minä täällä yksin toimistolla. Heippa vaan. Kiitti. 
[/quote]Haha. Kuvittelitko olevasi korvaamaton? Puolitoista vuotta on niin lyhyt aika työpaikalla, että ei siinä vielä mitään tunteikkaita läksiäisiä vietetä.
Mitä ihmettä oikein odotit? Määräaikanen duunari käy hetken kääntymässä.

Vierailija
28/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 08:44"]Olen ollut 1,5 vuotta samassa työpaikassa määräaikaisena. Hain ja sain uuden työpaikan, jossa aloitan elokuun alussa. Olen jutellut avoimesti pomon kanssa työkuvioista, koska lähtöni on ollut itsestäänselvää. Olen saanut pomolta hyvät suositukset haettaviin työpaikkoihin ja olen usein saanut kiitosta työstäni. Minulla alkaa kesäloma vasta ensi viikon keskiviikkona, pomolla alkoi tänään. Meillä oli aamupalaveri 8-8.30 ja jotenkin kuvittelin, että kun pomo lähtee sen jälkeen kesälomalle ja lähtöni on tiedossa, saisin edes sanallisen kiitoksen näistä 1,5 vuodesta. Itse asiassa odotin jotain muutakin.  Firma on pieni ja minä jään yksin näiksi viime päiviksi, muut ovat lähteneet jo lomille. Pomo ei ole mitenkään voinut unohtaa, että lähden pois ja että tänään oli viimeinen päivä, kun näimme. Kokouksen jälkeen pomo katsoi minua, sanoi tasan näin: "Jaahas. Ulkona vähän tihuttaa. Toivottavasti säät tästä pian lämpenee. Nyt alkoi loma. Heippa!" Ja lähti. Noin vain.  Mulla on tosi hölmö olo. Minä täällä yksin toimistolla. Heippa vaan. Kiitti.  [/quote]Haha. Kuvittelitko olevasi korvaamaton? Puolitoista vuotta on niin lyhyt aika työpaikalla, että ei siinä vielä mitään tunteikkaita läksiäisiä vietetä. Mitä ihmettä oikein odotit? Määräaikanen duunari käy hetken kääntymässä.

[/quote]

No en tietenkään kuvittele olevani korvaamaton. Luulin, että tavallisiin käyttäytymisnormeihin kuuluisi kunnollinen hyvästeleminen. 

Minä vein kakun ennen juhannusta osastopalaveriin, kun kaikki olivat vielä töissä. Pomo ei ollut tuolloin paikalla, mutta työkavereiden kesken siis oli pienet kakkukahvit. 

Äh. Odotin vain, että pomo olisi sanonut edes hyvää jatkoa. Tai kiitos. Tai ihan mitä vain, että nyt ei enää sitten nähdä ja onnea uuteen työhön. MITÄ VAIN! Mutta ei, taitaa tihuttaa, heippa..

ap

Vierailija
29/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä työntekijät ovat tusinakamaa. Uusia saa aina ja työnantajat saavat valikoida parhaat päältä. Siksi tuommoiset lähtemiset eivät aiheuta mitään "voivoi kun menetin nyt niin hyvän työntekijän".

Vierailija
30/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut irtisanottiin toukokuun alussa YT-neuvottelujen jälkeen, samassa työpaikassa olen ollut 8 vuotta. Pomo ei ole irtisanomisen jälkeen sanonut sanaakaan, ei edes kysellyt, mitä töitä minulta jää kesken. Itse se päätti, että minä saan lähteä eikä ne, jotka on olleet vasta vuoden tai vähemmän, mutta luulisi alkeellisiin käytöstapoihin kuluvan, että edes moikkaisi tai ennen lomaani toivottaisi hyvää lomaa kuten muille.

Vierailija
31/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla alkava loma enemmän mielessä kuin jonkun randomin määräaikaisen työpaikan vaihto

Vierailija
32/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä noista. Jatkat eteenpäin ja annat pomosi ihmetellä sitten lomansa jälkeen että missäs se yksi työntekijä on.

Kyseessä taitaa olla joku virasto tms. kun pomoa ei huoleta työntekijävaje :)

Vierailija
33/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:02"]Minut irtisanottiin toukokuun alussa YT-neuvottelujen jälkeen, samassa työpaikassa olen ollut 8 vuotta. Pomo ei ole irtisanomisen jälkeen sanonut sanaakaan, ei edes kysellyt, mitä töitä minulta jää kesken. Itse se päätti, että minä saan lähteä eikä ne, jotka on olleet vasta vuoden tai vähemmän, mutta luulisi alkeellisiin käytöstapoihin kuluvan, että edes moikkaisi tai ennen lomaani toivottaisi hyvää lomaa kuten muille.
[/quote]wink wink, hän halusi sinusta eroon. Ei ollut enää mitään asiaa kun vihdoinkin sai sinut ovesta ulos.

Vierailija
34/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:02"]

Tänä päivänä työntekijät ovat tusinakamaa. Uusia saa aina ja työnantajat saavat valikoida parhaat päältä. Siksi tuommoiset lähtemiset eivät aiheuta mitään "voivoi kun menetin nyt niin hyvän työntekijän".

[/quote]

En nyt varsinaisesti hakenut mitään itseni ylistämistä tai sitä, että pomo olisi surkutellut minun lähtemistäni. Minut palkattiin yhtä projektia varten ja nyt se on päättynyt. Meillä on pomon kanssa mennyt todella hyvin, kaikki on sujunut, pomo on ollut tyytyväinen, olen saanut 1,5 vuoden aikana useasti kiitosta työstäni. Tästä syystä luulin, että saisin edes sanallisen kiitoksen viimeisenä työpäivänä.

ap

Vierailija
35/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:02"]Minut irtisanottiin toukokuun alussa YT-neuvottelujen jälkeen, samassa työpaikassa olen ollut 8 vuotta. Pomo ei ole irtisanomisen jälkeen sanonut sanaakaan, ei edes kysellyt, mitä töitä minulta jää kesken. Itse se päätti, että minä saan lähteä eikä ne, jotka on olleet vasta vuoden tai vähemmän, mutta luulisi alkeellisiin käytöstapoihin kuluvan, että edes moikkaisi tai ennen lomaani toivottaisi hyvää lomaa kuten muille. [/quote]wink wink, hän halusi sinusta eroon. Ei ollut enää mitään asiaa kun vihdoinkin sai sinut ovesta ulos.

[/quote]

Toki tämän tiedän. Aloitan lomani jälkeen kilpailevassa firmassa suunnilleen pomon tehtäviä vastaavissa tehtävissä ja olemme kilpailuasetelmissa siitä lähtien. Tai pomon mielestä varmaan jo nyt.

Vierailija
36/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:03"]

Taisi olla alkava loma enemmän mielessä kuin jonkun randomin määräaikaisen työpaikan vaihto

[/quote]

Firmassa oli/on kahdeksan työntekijää, minä ja pomo mukaanlukien. Luulisi, etten ole joku ihan randon määräaikainen, kun näin pienen porukan kesken on tehty 1,5 vuotta yhdessä töitä. 

ap

Vierailija
37/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn, että mikä oli se "jotain muutakin", mitä odotit sanallisten kiitosten lisäksi?

Vierailija
38/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:03"]

[/quote]

Firmassa oli/on kahdeksan työntekijää, minä ja pomo mukaanlukien. Luulisi, etten ole joku ihan randon määräaikainen, kun näin pienen porukan kesken on tehty 1,5 vuotta yhdessä töitä. 

ap
[/quote]Riippuu ihmisesta miten asioista ajattelee. Kun itse lähdin edellisestä työpaikastani jossa olin 15 vuotta, niin kyllä tuollaisia ihmisiä jotka kävivät kääntymässä pidettiin ulkopuolisina. Randomeina, joita tuli ja meni. Unohtuivat parissa viikossa.

Vierailija
39/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna olisin pelkästään tyytyväinen.

Vierailija
40/55 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun pomo kiukutteli koko irtisanomisajan. Ei paljoa naurattanu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi