Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jäänyt pinojen lukeminen ja varsinkin oma kirjoittelu. Nyt sen verran koneelle istahdan, että saan hehkutettua kaikille, että meille syntyi ihana poika 14.9.

Synnytys oli nopea, sairaalassa ehdittiin olemaan n. 3tuntia ennen kuin poika tuli maailmaan. Kaikki meni hyvin ja koko perhe voi hyvin. Kotona ollaan jo reilu viikko oltu ja ihanalta tuntuu olla pikkuperhe.

Lotta-Mari ja Poika 11pvä

Vierailija
22/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan väärässä pinossa olen, itse kuulun noihin maalismasuihin. Täällä olen käynyt lueskelemassa mahdollisia vauvauutisia ja synnytystarinoita, ne kun on aina niiiiin ihanaa kuultavaa!

Nyt sitten bongasin tuon babywrapin ja Mayellahan oli semmoisen itse tehnyt, niin kyselisin vähän noiden mittojen perään. Eli minkäkokoiset ne " lipareet" on siis paljonko kertyy mittaa sivusta sivuun? Huomenna olis tarkoitus mennä kangaskaupan kautta mummolaan sellaista väkertämään, joten kaikki mitat ja vinkit olis tervetulleita! Tietysti jos jollain on ihan tilattu versio, niin siitäkin mitat olis hyvä tietää...

Anteeksi häiriö, toivottavasti ette häiriintyneet tunkeilusta. Ja onnea ja tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!

-Number4- kera trion sekä toukan rv14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaapas lupaavalta sulla niin ja monella muillakin jo :) hienoo!! mulle ei kuulu mitään uutta supistelu rintamalla..

pitäs lähtee anoppilaan lyhentään verhoja ja housuja, kun meil ei oo omaa konetta tullut viel hankittua!

Mayellahan on siellä ahkeroinut oikeen urakalla! :)

kivaa kuulla teistä taka-alallakin pysytelleet keijuset! kirjoitelkaahanvaan jatkossakin tänne kuulumisianne. :))

Vierailija
24/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhään meni ennenkuin koneelle ehdin, ja voi taas mennä että huomenna en pääse lainkaan, onko ketään enää hereillä..?

3.10. eli ens viikon tiistaina on TAYS:ssa sitte yliaikaiskontrolli, rohkenen toivoa että käynnistävät silloin kun sinä päivänä on laskettu aika ylitetty tasan kahdella viikolla. oiskohan siinä vaiheessa jo oikeutettua PYYTÄÄ käynnistystä...?

kun haluaisin kovasti että alkaisi itsestään syntyä, mutta niin pitkälle jos menee, niin tuskinpa se alkaa tulla ilman apuja. tyttö on lääkärin ultra-arvion mukaan kyseessä ja melko pieni piti alunperin olla, mutta paino kivunnee 3,5 kiloon kun se ehtii tankata tuolla masussa koko ajan lisää ja lisää :)

silti olettaisin, että sektio ei ole tarpeellinen.

tuleva isä on yövuorossa seuraavat kolme yötä, tavallaan hyväkin että on yöt töissä sillä jos öisistä suppareista tässä vaikka jotain kehittyisikin, niin sitten pääsee aamuksi mukaan sairaalaan.. onnellisena suoraan 11 tunnin vuorosta synnytykseen, reppana..!

viime yönä oli tosi kipeä vatsa jossain kohtaa, mutta olin niin kuolemanväsynyt etten jäänyt havahduttuani kyttäämään, jatkoin unia. ja aamuun asti mentiin ilman yhtäkään vauvaa...! äh. alkaa olla jo ihan humoristinen olo tämän asian kanssa, eräpäivä ylittynyt ja ulosottoa kohti mennään niin varman oloisesti, että ei kai tässä auta kuin hymyillä ja mennä vaan...

:)

hanna rv 40+6

Vierailija
25/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoissa tuntemisissa sun kans...Taisin innostua pikkusen liikaa viime öisistä aalloista,nyt olen taas aivan varma et lokakuulle tässä mennään.Mulle huomenna varataan neuvolassa se yliaikais aika äitipolille ja se on n.4.10... Siis ei supistuksen supistusta ole tullut tänään.Tais olla ensimmäiset ja viimeiset aallot,seuraavat sitten 42 ja jotain kun ollaan vähän vauhtia saatu.Hyvin pessimistinen minä,mutta kuitenkin mulla on pilke silmäkulmassa... :) Ei jaksa kunnolla märehtiä,päivä kerrallaan. Vitsailinkin tänään siel vanhempain illassa kuntuli kommenttia et vielä? Et joo tää olikin aprilli pila,et ilmaa vaan oon keränny,kiitos pikku-kepponen,hauskasta kevennyksestä ;)

escada tais päästä matkaan,peukutukset!

Huoh,mut minä taidan käydä laittaan nuo loput tiskit ja mennä iltapesulle,pisulle ja pusulle ja nukkumaan.Unessahan se aika taas vierähtää,jospa sitä ens yönä sais nukkua!!!

Öitä!

-syksynmarjatar-

Vierailija
26/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malintypy:

eiköhän nuo jo luulis käynnistävän sitten 3.10, mut mä kuules veikkaan että vaavi ehtii tulla itsekseen ulos yksiöstään ennen sitä ;)

voi jee! mun äiti juuri soitti...kyseli " kuulumisia vaan" ..sit sainki selville, et sukulaiset soittelee sille tai siis meille kotio, että joko joko......!!!!

niih..onhan se toisaalta ihan kiva juttu,mut ei ne multa oo suoraan kyselleet..sit ne on kysyny äipältä, että jännittääkö sitä....jne....äiti oli vaan todennut, ettei hän ole se joka synnyttää, että juu ei jännitä, kiitos kysymästä! voin uskoo, et jos menee yliaikaa tämän meitin vaavin syntymän kanssa, niin meijän mudella palaa käämi...inhottavaa varmaan pidemmän päälle, jos jokapvä udellaan ja soitellaan jne...varmaan se kuitenki itsekin silleen odottaa ensimmäistä lasten lastaan innolla ja haluaa jo mummuksi, mut ei sen odotus piinaa yhtään kyl helpota toi sukulaisten utelu.....huoh!

manta ja onski ja perjantaina vasta se laskettuaikakin!!

Vierailija
27/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkin äidiltä on työkaverit koko ajan kyselleet että joko on uutisia, säälittää melkein kun se joka aamu joutuu vastaamaan kaikille vastaantulijoille että " huomenta, meille ei kuulu mitään" :D

en tiiä, tänään on ehkä ollut jollain tapaa sellainen tunnelma että vauva saattaisi tullakin tällä viikolla, mutta en yhtään tiedä.. supistuksiakin ollut tänään vain jokunen kunnollinen ja jostain syystä ei ole tullut valkovuotoa muutamana päivänä lainkaan, en tiedä miksi mutta siitäkin on tullut sellainen olo että vauva on laittanut luukut kiinni eikö tuu ollenkaan.. :P

no, toivotaan, ei oo mitään menetettävää enää ajassa :)

Vierailija
28/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten niin mitään....

Yliaikaiskontrollissa tänään kaikki hyvin, istukka toimii ja pelaa ja vauvalla painoa n. 3200g, joten hyvin menee...

Jos vaikka kuukauden päästä synnyttäis..... :)

Hopealusikka, rv 41+1

Vierailija
29/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUMBER4 kiva kuulla että muillakin kiinnostusta baby wrapin ompeluun, mittoja kaipailit ja tässähän näitä: leveys siivekkeen kärjestä toiseen 84cm, pituus hupun päästä jalkateriin 74cm, " housuosan" korkeus vyötäröltä jalkateriin 39cm ja vyötärön leveys kapeimmasta kohdasta noin 30cm, leveimmästä kohdasta (lantiolta) 41cm. Tein siis tuosta Pompolin versioista poiketen housuosan ylöspäin kapenevaksi ja ompelin housuosan kiinni takakappaleeseen vain toiselta reunalta ylös saakka, toisella puolella on tarrat eli pukeminen on näin helpompaa kun vauvan voi ainakin alussa vain nostaa wrapin päälle. Tämä tekemäni wrap on melko iso aivan pienelle vauvalle, mutta aivan tarkoituksella en tehynyt pienempää koska näin käyttöikä on pidempi, sehän ei haittaa mitään että on aluksi väljä. Siivekkeiden pituus voisi olla lyhyempikin eli tässä on ainakin hyvin varaa kietoa vauvan ympärille. Jos haluat kuvia valmiista wrapista niin laita vaikka sähköpostia mayellax@yahoo.com

LOTTA-MARILLE onnittelut pienestä pojasta!

ESCADA ihana kuulla, että siellä alkaa tosissaan tapahtua ja eiköhän pikkuinen pian synnykin tuolla tahdilla. Liekö olette jo synnärillä?

OMPPU mekin aiomme kestoilla vauvan kanssa, edellisen lapsen kohdalla innostuin vähän turhan myöhään kestoista, mutta vuoden verran ehdittiin niitä käyttää. Nyt on erilaista arsenaalia hankittu, harsoja ihan alkuun ja itse olen ommellut muotoonommeltuja sisävaippoja, kuorina erilaisia villa- ja PUL-kuoria, mutta hahtuvia en ole saannut aikaiseksi kutoa. Liinojakin kaapista löytyy, trikooliinaahan suositellaan aluksi kun on helppo, antaa anteeksi pienet virheet sidonnoissa ja ovathan ne ihanan pehmeitä vastasyntyneen kanssa. Minä ostin Babyidean Mam wrapin, kun siitä tuli messuilla eteen hyvä tarjous.

Jospa vaikka hetken vielä kutoisi, mulla on parikin keskeneräistä työtä odottamassa... voi olla ettei niitä kohta ennätä valmiiksi tehdä kun on muuta puuhaa vauvan kanssa :)

Mayella

Vierailija
30/30 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli yliaikakontrolli äitipolilla ja hyvin masussa jakseltiin. Ihan keskikokoiselta tulokas vaikutti. Kohdunsuu oli lyhentynyt 1,5 ja auennut samanverran, joten edistystä on tapahtunut. Käynnistysajan sain torstaiksi, mutta lääkäri epäili että saatan tulla jo aiemmin.

Sukupuoli ei paljastunut vieläkään, kun vauva on niin mykkyrässä siellä pienessä tilassa. Rakenneultrassakin oli huonossa asennossa, mutta silloin veikattiin tyttöä. Oon nähnyt unta että tuli tyttö. Käytettyjä tytön vaatteitakin on sukulaisilta saatu, vaikken noilla väreillä niin väliä pidäkään.

On tullut aika paljon ommeltua tässä la:n jälkeen. Mm imetyspaidan, unipussin ja kestosisävaippoja, eli kestoja on tarkoitus kokeilla. Harsoja ja villahousuja aluksi. Hahtuva villiksiä on tullut kudottua muutamat ja ostin yhdet ruskovillan housut. Pari pul-kuortakin on. Toisen ostin Citymarketista. Kivaa kun kestovaippoja on tullut markettiinkin. On matalampi kynnys kokeilla, kun ei tarvii netistä tilata.

Masu taisi viimeksi mitatessa olla 114cm (alkumitta84). Lääkärikin oli ennen tunnustelua aatellut että on iso vauva tulossa, mutta päätyikin sitten alle 4kiloon. Sf-mitta on ihan yläkäyrällä. Johtuu kai vauvan asennosta.

Tänään on tullut muutamia supistuksia, mutta ei nyt taas vähään aikaan. Mies on lähdössä huomenna päivänmittaiselle reissulle, joten toivon ettei huomenna päivällä synnytys ala, vaikka muuten kyllä toivon kovasti, ettei tarvii käynnitystä.

Alkaa muuten pikkuhiljaa tuleva synnytys jännittää...

nau rv 41+4