Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?
Kommentit (1638)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei tähän taloon tule.
Yhä useampi meillä päätyy samaan. -Jos suomalaiset päättäjät yksin määräisivät, maapallo tyhjenisi ihmiskunnasta,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen säästänyt satoja ja tuhansia sillä, että olen ostanut ruokaa kun se on ollut halpaa. Syön sitä vielä pitkään.
Missä säilöt moisen ruokamäärän?
Mulla ainakin on keittiössä lattiasta kattoon ulottuva, seinärakenteissa oleva kuivatavarakaappi. Sen hyllyille mahtuu yli kuutiometrin verran tavaraa. Kotivaran pidempään säilyvät tuotteet ovat siellä.
-sivusta-
pitäisi olla 72 tunnin varalle ruokaa
Vietän kesän ulkomailla ja säästän elämiskustannuksisa monta tonnia.
Aurinkoista huomenta kaikille!
- Mikä on maailman homoin nimi?
- P ut1n 😄
Aloin opiskelijaksi töiden ohella ja nyt saan edullisen opiskelijalounaan (käyn syömässä töiden jälkeen) ja bussilipun alennuksella. Kuntosalikortti vuodeksi on oikeasti edullinen verrattuna normaalihintaan millä tahansa salilla. Jotkut kaupat tarjoavat alennuksia opiskelijoille mutta monesti saman alennuksen saavat muutkin.
Ollaan vähennetty ulkona syömistä, ei käydä enää joka viikko. Ruokalista määrittyy sen perusteella, mikä on tarjouksessa. Autoilen mahdollisimman harvoin. Rakastan vaatteita, mutta koska en välttämättä tarvitse mitään, en ole ostanut niitä enää. Säästöön ei jää juurikaan enempää kuin vuosi sitten, koska eläminen on kallistunut niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vietän kesän ulkomailla ja säästän elämiskustannuksisa monta tonnia.
Minä vietän talvet. Yhdellä sähkölaskulla säästää koko talven rahat Turkissa.
Mökkeilyllä säästää ettei osta turhaa krääsää, mieli parempi ja luonto lähellä.
Lamaa pukkaa tällä menolla. Eikä eu tai Suuomen valtaa pitävät poliitikot muuta kuin pahentavat tilannetta.
Aloitin tuplaamalla ansioni. Hieman enempi tunteja joutuu kyllä tekemään.
Hyvä syy ajaa rekan alle. Kuolleena elämä tulee tosi halvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lamaa pukkaa tällä menolla. Eikä eu tai Suuomen valtaa pitävät poliitikot muuta kuin pahentavat tilannetta.
Opposiittion puolueet fantasioi ankarista säätötoimista, joilla saadaan supersulama taas Suomeen. Säästötoimien ajoitus on tärkein. perskeko ei tajua, että valtion tehtävä on vähentää laskukauden purevuutta ja nousukaudella laittaa rahaa säästöön tulevia laskukausia varten. Veronalennusten ja työttömyystuen leikkauksen aika ei ole nyt, kun taantuma ja lama uhkaa Suomea.
Sain perinnön jota sijoittelen viisaasti. Kulutusmenoni ovat entisellään, en tuhlaa, mutten myöskään yltiösäästä.
Suihku joka toinen päivä, hiukset lyhyeksi, vaatteiden pesua harvemmalle ja tuuletusta lisää niille. Lopetin myös arkena lopunkin meikkaamisen.
Hommasin pari kompensaatiokondensaattoria
Höjde priserna i motsvarande mängd.
Eb kuluta vähempää enkä tee enempää ansiotöitä. Jonkin verran tulee ruokaostoksilla valiuksi kotimaisen sijasta ulkomaista, jos hintaero on merkittävä. Olen siirtänyt käteisvaroja pörssiosakkeisiin - hieman riskaabelia mutta odotan osakkeisen suhteellisen arvon säilyvän paremmin kuin käteisen pitkällä aikavälillä.
Ei näy millään tavalla elämässäni. Kulutan yhtä paljon.
Heivaat koristehilut kirpparille, häkkivarastoon tai jätteisiin ja kas, taas tuli metritolkulla lisää säilytystilaa.