Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kompensoit inflaation nostamat elinkustannukset?

Vierailija
13.02.2022 |

Kulutatko vähemmin vai teetkö enemmin töitä?

Kommentit (1638)

Vierailija
861/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutan vähemmän.

Vierailija
862/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syön" vararavintoa keskivartalosta eli laihdutan.  Ja rahaa säästyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
864/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotan kauppalaskua 50/kk jättämällä alkoholi, limsat, mehut, sipsit, karkit ym .herkut kauppaan, samalla pudotan painoani tai ainakin turvotusta kehossani.

Vierailija
865/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräinen kulutus loppuu, ei kahviloita, ravintoloita, kampaajaa tai mitään muutakaan. Harmittaa koska on pois palveluntuottajilta jos moni muu tekee saman. Ja halvinta ruokaa mitä löytyy, kahvin juomista en lopeta mutta pienennän määrää. Ajetaan autoa niin vähän kuin mahdollista. Muusta ollaan jo ennestään tingitty.

Vierailija
866/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen poliitikkojen aiheuttamaa hurmosta ei kompensoida millään kuten tämäkin osoittaa

Noin puolet läntisen Euroopan venäläisen kaasun tuojista on jo avannut tilin Gazprombankissa (GPB) maksaakseen uuden järjestelmän mukaisesti kaasulaskunsa, sanoi Venäjän varapääministeri Aleksander Novak. Suomi ei ole suostunut maksujärjestelmän vaatimuksiin muiden mukana, joten kaasutoimitukset Venäjältä katkaistaan.

Vierailija
867/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä auta kuin vaihtaa tuotteet halvimpiin, mitään hupikulutusta kun ei ole muutenkaan ollut mistä voisi tinkiä.

Vierailija
868/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä aidosti välttämätöntä pienentää kulutusta? Mietin vain, kun olen itse aloittanut tauon jälkeen työt ja tuntuu, että rahaa on nyt valtavasti enemmän verrattuna aiempaan. Kun laskee mieheni ja minun tulot yhteensä, niin rahaa on normaalin keskimääräisen kahden palkansaajien verran käytössä, eikä oikein mistään tarvitse karsia, päinvastoin rahaa tuntuu olevan runsaasti. En oikein allekirjoita tätä, että suomalaisilla ei olisi nyt varaa kuluttaa palveluja. 

Vierailija
869/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ylimääräinen kulutus loppuu, ei kahviloita, ravintoloita, kampaajaa tai mitään muutakaan. Harmittaa koska on pois palveluntuottajilta jos moni muu tekee saman. Ja halvinta ruokaa mitä löytyy, kahvin juomista en lopeta mutta pienennän määrää. Ajetaan autoa niin vähän kuin mahdollista. Muusta ollaan jo ennestään tingitty.

Meillä puoliso on jo pitkään värjännyt ja leikannut hiukseni, koska olen saanut vain palkkatukitöitä.

Vierailija
870/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä puoliso on jo pitkään värjännyt ja leikannut hiukseni, koska olen saanut vain palkkatukitöitä.

Hiusväri maksaa kaupassa 15 euroa, jos parturi laittaisi sen niin maksaisi 100 euroa

Vierailija
871/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusväri maksaa kaupassa 15 euroa, jos parturi laittaisi sen niin maksaisi 100 euroa

Yhdessä työpaikassa sihteeri sanoi, että värjäys ja leikkaus oli maksanut 130 euroa, mutta hänellä vakituinen työpaikka.

Vierailija
872/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkin nousevat niin on selvä, että porukkaa irtisanotaan vaatekaupoissa, ravintoloissa, kahviloissa, partureissa

Vierailija
873/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöä, kun ihmiset kuvittelevat, että työttömät käyvät parturissa.

Vierailija
874/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hölmöä, kun ihmiset kuvittelevat, että työttömät käyvät parturissa.

Hoitajat valittavat, että palkka ei riitä. Miten se työttömyyskorvaus sitten parturiin riittäisi?Hiukset voi leikata itse ja laittaa kiinni. Meillä ei ole myöskään esim. saunavuoroa ja vuokralla asutaan. Ei ole myöskään lemmikkiä, sen ruoat maksaisi puhumattakaan eläinlääkäristä.

Vierailija
875/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein inflaation?

Ihanko uskotte kaiken mitä uutisissa sanotaan.

Joo, tämä sota viimein nosti kaiken hintoja ei mitään tekemistä politiikan kanssa.

Menkää repimään vaikka vähän kurtturuusuja.

Vierailija
876/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppareilta hankin, jos tulee tarve saada jotain "uutta" vaatetta tms. Ostokset muuten minimiin.

Vierailija
877/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen poliitikkojen aiheuttamaa hurmosta ei kompensoida millään kuten tämäkin osoittaa

Noin puolet läntisen Euroopan venäläisen kaasun tuojista on jo avannut tilin Gazprombankissa (GPB) maksaakseen uuden järjestelmän mukaisesti kaasulaskunsa, sanoi Venäjän varapääministeri Aleksander Novak. Suomi ei ole suostunut maksujärjestelmän vaatimuksiin muiden mukana, joten kaasutoimitukset Venäjältä katkaistaan.

Se on oikein.

Vierailija
878/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä aidosti välttämätöntä pienentää kulutusta? Mietin vain, kun olen itse aloittanut tauon jälkeen työt ja tuntuu, että rahaa on nyt valtavasti enemmän verrattuna aiempaan. Kun laskee mieheni ja minun tulot yhteensä, niin rahaa on normaalin keskimääräisen kahden palkansaajien verran käytössä, eikä oikein mistään tarvitse karsia, päinvastoin rahaa tuntuu olevan runsaasti. En oikein allekirjoita tätä, että suomalaisilla ei olisi nyt varaa kuluttaa palveluja. 

Jaa no meillä tulot on n. 3200e/kk nettona ja pärjätään ihan ok. Jatkuvasti on kuitenkin menoja kun teinit tulee niin kalliiksi. Joten tingin sitten omista menoista. Onneksi voin kulkea itse vanhoissa rääsyissä kun en ole työelämässä tällä hetkellä.

Vierailija
879/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään, ei ole ajokorttia,ei autoa joka kuluttaisi,parturissa, ravintoloissa yms huvituksissa en ole vuosiin käynyt ainoa asia mikä muuttuu on ruoka kulutus,ostin vähemmän ja syön vähemmän.

Nii-i. Ei voi kuolla jos ei ole koskaan elänytkään.

Suomalaisessa "hyvinvointivaltiossa" palkkatyössä käyvänkin aika täällä ajassa on pelkkää olemassaoloa ja siitäkin vähästä pitäisi kärsiä hirveää syyllisyydentuntoa.

Vierailija
880/1638 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vähemmän tai paastoan. Minusta ihan hyvä vinkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä