Paljonko maksaa kotihoidon käynnit kuukaudessa
Tai miten se lasketaan? Kyseessä vanhus, jonka tulot noin 1400 €/kk. Käyntajä on nyt 2 krt/pv.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Olisko 100€
Vai muka 100 euroa, kun kotihoidon hoitaja käy vanhuksen luona 2 krt päivässä 7 päivänä viikossa?
Sallikaa minun nauraa.
Kyllä tuo enemmän maksaa.
Kodinhoidon maksut perustuu verotodistuksen vuoden bruttotuloja käyttäen laskutuksissa. Jolla kokonaisverotus isot brutto tulot maksaa enemmän,kuin se naapuri jolla pienemät bruttotulot kokonaisverotuksessa.Aviopari aviolitossa mutivat eri osoite säästäksen kodinhoito maksuissa. Ei mennyt läpi. Mies otti ne kodin hoidon palvelut. Avio vaimon verotuksen brutto tulot lasketin yhteen silti. Koska olivat avioliitossa,eri osoite ei merkitse mitään!Mies haki toimentulo tukea kun maksut suuret: kotihoito, turvapuhelin ja ranneke, SV-lääkeet, tenavaipat .Ei saanut toimetulotukea kun vaimo kieltäytyi eri osoite antamasta tulotietoja v2013-2018.Mies kuoli 2018. En tiedä onko asioihin tullut parannusta,muutoksia?
Äitini maksoi 2,5 vuotta sitten noin 600 euroa kuukaudessa kaupungin kotihoidosta; nettoeläke hänellä oli noin 1800 kuukaudessa. Kotihoito kävi päivittäin kerran aamulla ja illalla sekä sen lisäksi kerran viikossa oli suihkutus ja lääkkeiden jako.
Riippuu tarvitsijan tuloista. Isotuloiset maksavat enemmän ja pienituloiset vähemmän tai ei ollenkaan. Tulottomille se maksetaan toimeentulotuesta tai tehdään perimättä jättämispäätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko 100€
Vai muka 100 euroa, kun kotihoidon hoitaja käy vanhuksen luona 2 krt päivässä 7 päivänä viikossa?
Sallikaa minun nauraa.
Kyllä tuo enemmän maksaa.
Onko tuo 1400 euroa brutto? Oletan että on, laskennan perustana on aina bruttotulo. Silloin maksu on vajaat 500 euroa kuukaudessa.
Riippuu tuloista, perheen koosta ja käyntien kestosta, ei varsinaisesti niiden määrästä.
Omalla vanhemmallani tulot alle 1000e/kk. Kotihoito kävi 3x vrk, kuukausimaksu noin 500e. Tähän ilmeisesti vaikutti myös puolison tulot, jotka paremmat. Näin luulisin, ainakin molemmilta piti laittaa tuloselvitys.
Äitini maksaa vähän yli 500 e/kk siitä, että kerran arkipäivässä joku moikkaa ovelta, että mitä kuuluu. Lääkkeet jaan minä, haavahoidot teen minä, pesuissa autan minä - kun sillä ovelta huikkaavalla ei ole aikaa auttaa. Maksu pitää silti maksaa.
Ei, en ole paikalla tuohon aikaan, mutta eteisessä on turvakamera (tästä jo rapun väliovessa iso kyltti, ei ole yllätys) ja sen perusteella tiedän, että eipä siellä paljoa äitiä autella.
Vierailija kirjoitti:
Kodinhoidon maksut perustuu verotodistuksen vuoden bruttotuloja käyttäen laskutuksissa. Jolla kokonaisverotus isot brutto tulot maksaa enemmän,kuin se naapuri jolla pienemät bruttotulot kokonaisverotuksessa.Aviopari aviolitossa mutivat eri osoite säästäksen kodinhoito maksuissa. Ei mennyt läpi. Mies otti ne kodin hoidon palvelut. Avio vaimon verotuksen brutto tulot lasketin yhteen silti. Koska olivat avioliitossa,eri osoite ei merkitse mitään!Mies haki toimentulo tukea kun maksut suuret: kotihoito, turvapuhelin ja ranneke, SV-lääkeet, tenavaipat .Ei saanut toimetulotukea kun vaimo kieltäytyi eri osoite antamasta tulotietoja v2013-2018.Mies kuoli 2018. En tiedä onko asioihin tullut parannusta,muutoksia?
Oletko yhdyssanoista kuullut?
Olisko 100€