Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMIKUISET syyskuun viimeiselle viikolle

25.09.2006 |

Hei,

ajattelin olla taas aktiivinen ja aloittaa uuden ketjun syyskuun vipalle viikolle. Meidän viime viikon pino oli taas viikonlopun aikana painunut aika pahnan pohjimmaiseksi eli parempi yrittää taas pysyä pinnalla.

Täällä ruoka on taas alkanut maistua samaan tahtiin kuin ennen ekoja hampaita eli kiinteitä menee joka päivä n.650-700 g riippuen miten paljon puuroa menee. Puuroannokset kyllä aamuisin ja iltaisin vain tuntuu kasvavan, koska niin hyvin maistuvat.

Kohta alkaa kolmas unikouluyö. (Täällä USAssa siis vielä su-ilta, vaikka teillä jo ma-aamu.) Ekat kaksi yötä mies on rauhoitellut ja tisua on nyt annettu vain kaksi kertaa yössä, kun homma hampaiden tulon myötä ihan riistäytyi käsistä. Tavoite on saada tisuttelu yhteen kertaan yössä n.klo 5. Tänä yönä minä rauhoittelen, ja jos ei onnistu mies tulee rauhoittelemaan. Hänellä paljon enemmän kärsivällisyyttä kuin mulla, koska mä vain tuikkaisin rinnan suuhun. Kahden yön kokemuksella näyttää kyllä siltä, että nukkuu paljon pidempiä pätkiä ilman rintaa, koska tissuttelun jälkeen vaippa kastuu lisää ja maha toimii, joten unikin rauhattomampaa. Sitten kun taas rauhoittaa tisulla onkin jo kierre valmis eli koko yö menee tissi suussa.

Täällä USAssa on mielenkiintoista miten ahkerasti naiset jaksaa pumpata maitoa. Monet menevät töihin kahden kuukauden jälkeen synnytyksestä, mutta pumppaavat maidot hoitoon ja antavat sitten tisua illalla ja yöllä. Moni haluaisi jäädä toki kotiin pitemmäksi aikaa, mutta systeemi on täällä niin toinen kuin Suomessa. Meillä tammikuisilla kohta alkaa siis äitiysloma loppumaan. Omaa jäljellä vielä kaksi viikkoa. Sitten tulee töistä lomarahat ja sitten haen sitä kotihoidontukea.

Mutta vielä peräänkuulutan tamperelaisia: Onko teistä kukaan siellä yahoon-listalla tampereenvauvat2006 Kannattaa liittyä!

Terkuin, äitee ja Titus

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy on nyt 8,5 kk. Kolme viikkoa sitten neuvolassa pituus oli 69.5 cm ja paino noin 9,1 kg. Eli tuhti emäntä.

Tyttö on nukkunut yöt jo tosi hyvin aika pitkään. Yösyöntejä ei juuri ole ollut kahteen kuukauteen. Nyt iltanukuttelutkin on helpottuneet kun hän on jo tottunut uusiin taitoihinsa eikä viitsi niitä tuntitolkulla esittää joka ilta sängyssä. Eli unet alkaa jo noin 20.30 ja jatkuu yleensä puoli seitsemään, mutta joskus aamukahdeksaankin. Päivällä ahkera liikkuminen taitaa jo väsyttää pikku kukkujan. Tyttö on koko ajan pystyssä ja hiukan käveleekin tukia vasten.

Olen ollut tosi laiska laittamaan itse ruokaa ja pääasiassa on mennyt purkkiruokaa. Nyt alkaa tuntua siltä, että voisi alkaa itse tehdäkin jotain. Soseiden kun ei tarvitse olla enää niin supertasaisia kun hampaitakin on ilmestynyt. Ekaa saatiin odottaa viime viikon alkuun, mutta sitten tulikin viikon aikana neljä!!!!

Töihin paluu mulla on marraskuun lopulla, mutta sitten mies jää kotiin maaliskuun alkuun asti. Silloin tyttö on 13,5 kk ja toivottavasti jo osaa itse kävellä niin ei ole niin avuton reppana siellä päiväkodissa. Ajatuksena on myös se, että näkeepä mieskin, mitä on lapsen ja kodin hoitaminen kokopäivätoimisesti...

Vierailija
2/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat 5 kk oli lähes täysimetyksellä. Sitten kiinteiden myötä tytön kiinnostus alkoi vähetä ja aloin antaa korviketta. Kun noin kk sitten imetyskertoja oli päivässä enää yksi niin lopetin eikä siitä tullut mitään protestia. Itselle oli outoa pari ekaa viikkoa, mutta tyttö ei ollut enää huomaavinaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitteli tuosta istuimesta, mekin ostettiin gracon cosmic ja tosiaan etupenkillä ei sitten istutakaan ku polvet kiinni kojelaudassa ja tosiaan meilkin istuin vasta kokonaan penkin päällä ja kun joutuu pudottaan sen sinne roikkumaan alemmas niin sen jälkeen ei sitten edessä istutakkaan. Ollaan kyllä puhuttu, et pakko vaihtaa autoa sitten kun meen taas töihin, ei muuten oo mitään järkee et autossa ei mahu edessä istuun ja takanakin vaan yks kun sivuttainkin vie keskipaikalta aimo tilan. Ihme,

ettei istuimia pystytä muotoilemaan niin, etteivät vie niin paljoa tilaa. Tossa takapenkillä kun oon lähinnä istunu ja tuijotellu istuinta, niin oon jo suunnitellu vaikka mitä pienennysideoita :)

Meillä sairastettiin viikonloppuna vauvarokko ja nyt tuli mulle ilmeisesti angiina. Kävin antaas tänään nielunäytteen ja tytöltä otettiin varoiks kanssa kun kuitenkin pusutellaan niin tarttunu se häneenki sit on.

Päiväunista, meillä nukutaan kahet tai kolmet unet, riippuen päivästä. Yleensä kahet puolentoista tunnin ja yhet tunnin. Välillä voi nukkua kolme tuntia ja viel sit tunnin. Kaheksan kuun neuvolassa tyttö paino 8,5 kg ja pituutta 68,5, mut kotimittauksella oli kyllä 71 cm. Meillä vaihtu neuvolantäti eikä kyllä mitannu kunnolla. Karoliina on aina ollu neuvolassa hymyileväinen mut nyt parku suoraa huutoa koko ajan. Täti vaan sano et vierastaa, mut kun neiti ei oo koskaan viel vierastanu ni en kyl usko... Siis odotin tolta neuvolakäynniltä paljon neuvoja ja muuta, mutkun pääsin kotiin, ni tajusin et hitsi en ees nähny paino/ pituuskäyriä, mitään ei sanottu muutenkaan kehityksestä. Ei kokeiltu istumista tai muuta mitä vanha täti teki. Siis välillä sapettaa kun kaikki pitäs itse hoksata siinä. Täti oli ihan ku joku harjottelija!!! Aaargh.

Sori taas... Niin pitäis kyllä sellanen syyspuku löytää jostain. Oon käyny kirppareilla paljon, mut viel en oo löytäny. Tein kyllä tosi löydön, reimatechin 86 cm talvihaalari, aivan uus, hiukan nukkaa kauluksessa ja makson 8e!!! Toivon, että se mahtuu ens talvena tytölle, kun nyt vielä liian iso.

Nyt tekemään köyhiä ritareita...

Vierailija
4/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin 8kk neuvolassa jo joitain viikkoja aiemmin, mitat oli silloin 71 cm ja 8850gr. Edelleen vaan pakitellaan ja rullaillaan lattialla, ei ryömitä kunnolla eteenpäin. Konttausasentoon noustaan ja siinä heijataan. Yöt ovat meillä muuttuneet tosi rikkonaisiksi. Poika nukkuu mun vieressä ja haluaa maitoa öisin tunnin tai kahden tunnin välein. Aika raskasta. Pitänee miettiä pitäiskö koittaa siirtää poikaa omaan sänkyyn nukkumaan. Jos vaikka nukkuis sielä pidempiä jaksoja. Harmittaa tälläinen takapakki, ennen meni yöt 1-2 syötöllä ja eka unipätkä oli aika pitkäkin. En tiedä syödäänkö päivisin liian vähän kiinteitä. Annan soseita 4 kertaa päivässä. Iltapuuroon on tullut totaali stoppi samaan aikaan , kun nuo yötkin muuttuivat risaiseksi. Nyt olen antanut iltapalaksikin jotain soseruokaa, kun ei sitä puuroa suostu millään syömään (kokeiltu aika läjä eri puurolajeja). Minä olen edelleen maidottomalla ruokavaliolla pojan mahdollisen maitoallergian takia ja tuntuu, että ois koko ajan nälkä. Olen vissiin tottunut sitä juustovoikkaria ja jugurttia puputtamaan. Taitaa tällänen ruokavalio kyllä mua laihduttaa, tuntuu että kaikissa mun herkuissa on maitotuotteita. Mietin sitäkin, että onko mun maito tuon maidottomuuden takia niin köykästä, ettei tee poikaa kylläiseksi. Onko muilla kokemuksia??

Nyt poika kylpyyn ja iltapuuhiin. Letkeetä viikkoa kaikille!!

Vierailija
5/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxxle kirjoitteli, että hänen vauvansa syö sosetta 650-700gr vuorokaudessa. Mites teillä muilla?? Meillä menee vain noin 200-240gr (noin 4 kertaa 1/2 piltti-purkin verran). Aloinkin miettimään, että senkö takia meidän vauva sitten juo tuota rintamaitoa yöt läpeensä...

Vierailija
6/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee nyt soseita 4-5 kertaa päivässä. En osaa grammoina sanoa, mutta annokset on vähintään purkillinen, joskus 1,5 purkillista. Ja aamu- ja iltapuurot ovat desin annoksia (siis veden määrä, hiutaleita laitan 0,5dl)

Vierailija
7/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Titus heräs just lähes kolmen tunnin päiväunilta. Mut yleensä nukutaan 2-3 krt päivässä 30 min - 2 h. Päivisin nukutaan yhteensä ehkä n.4 h. Päiväunille nukutan aina rinnalla ja illalla mies nukuttaa. Neljän unikouluyön jälkeen tulokset alkaa olla jo lupaavia. Viime yönä rintaa meni kahdelta ja kuudelta ja niiden kahden imetyksen välissä ei tarvinnu ees rauhotella eli saatiin nukkua neljä tuntia putkeen. Ihanaa! Poika nukkuu huomattavasti paremmin omassa sängyssään meidän sängyn vieressä kuin meidän välissä. Toisaalta silloin kun tuli ne ekat hampaat nukkui paremmin meidän välissä.

Reviiri laajenee koko ajan. Lelut on välillä tylsiä, joten pitää antaa aina välillä jotain uutta tunnusteltavaa, kuten kahvi paketti, tyhjä maitopurkki, vanha kirja joka menee roskikseen (saa repiä sivuja), tyhjät pullot on tosi kivoja, purkin kansia jne.

Joku kyseli uudesta raskaudesta. Meillä ainakin kova yritys päällä. Kahdet kuukautiset jo olleet ja tällä viikolla on ovulaatio (luulisin), joten tällä viikolla erityisen aktiivista... Sanotaan että usein toisen vauvan saaminen on vaikeempaa kuin ensimmäisen, mutta toivottavasti se ei pidä paikkaansa meidän kohdalla.

No, tulihan taas jaariteltua!

T. Titus ja äitee

p.s. Olen ollut päättelevinäni tekstistä että täällä meidän listalla on muutama tai ainakin yksi pohjalainen? Täällä yksi ilmoittautuu:) Vaikka me asutaankin nykyään siellä Tampereella.

Vierailija
8/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuutamoheinä:

Maxxle kirjoitteli, että hänen vauvansa syö sosetta 650-700gr vuorokaudessa. Mites teillä muilla?? Meillä menee vain noin 200-240gr (noin 4 kertaa 1/2 piltti-purkin verran). Aloinkin miettimään, että senkö takia meidän vauva sitten juo tuota rintamaitoa yöt läpeensä...

Me ollaan aloitettu kiinteiden syönti vähän laiskasti (äitiä laiskottaa...). Syödään vain kaksi kertaa päivässä kiinteitä ja muuten mennään vielä rintamaidolla. Päivällä puoli purkkia sosetta ja päälle kolmasosa purkkia hedelmäsosetta ja illalla tuhti annos kaurapuuroa ja luumusosetta.

Näillä kiinteillä vauva kuitenkin pärjäilee mainiosti, painoa tulee ja on menty +2 käyrällä koko ajan eikä vielä tähän ikään mennessä ole sairastellut , vaikka minä itse olen ollut flunssassa monta kertaa. Yösyötöt lopetettiin jo kauan sitten ja päivällä tankataan maitoa n. 3 tunnin välein ja harvemminkin. Joten kyllä tuon kiinteiden määrän luulisi riittävän, ainakin, jos vauva syö lisäksi maitoa.

Vierailija
9/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alkaa ihan oikeesti huolestuttaan. Meiän tyttö syö aamulla puuroa ja hedelmäsosetta vaihtelevalla menestyksellä, sitten päivällä kerran kasvissosetta max 1 desi ja toisen kerran lihasosetta max 1 dl, illalla vielä puuroa ja tuttelit päälle n. 5dl. On kyllä tosi vähän tuo määrä. Itse laitan tuon ruokahaluttomuuden sairastelun piikkiin, just kun alkaa näyttää et nyt taas uppoaa paremmin, niin eikös taas joku kuumetauti tule sekoittaan kaiken. No, kaipa kaikki vauvat on yksilöitä tässä syömisessäkin, eikä pakkosyöttökään auta...

Olin taas oma hajamielinen itseni ja menin muskariin tänään, pihalla muistin ettei tänään olekaan kokoontumista!!! Koska tämä hajamielisyys loppuu?

Meillä välillä ihan mahotonta tuon uskomisen kanssa. Kaikkialle mennään mihin ei sais, eilenkin kolme kertaa kerkes kukkapurkille ja levitteli multaa lattialle ja illalla takassa kun oli tuli niin ainakin 10 kertaa meni seisomaan takkaluukkujen eteen ja aina uudestaan kun sen pois nostin, lopulta tuli parku sitten. Uutena juttuna on nouseminen kontalleen kaiken päälle, mihin saa nostettua polvensa. Ylivetona pahvilaatikon päälle nouseminen. Onneks ei viel ole kertaakaan pudonnu kun aina oon kerenny sen pois nostamaan.

Ja sitten viime yönä minä hyväkäs menin ja pilasin kaiken. Heräsin aamuviideltä kun pesukone linkos ja samalla hoksasin että apua, Karoliina ei ole kertaakaan huutanu yöllä. Menin tietty kattomaan että onko se paleltunu tainnoksiin (alkanu oleen yöt aika kylmiä ja kun peitto ei pysy päällä), no siellä se nukku peiton päällä tyytyväisenä niin enkös minä alkanu repimään sitä peittoa tytön alta niin totta kai heräs ja sit ei oikeen kunnolla nukkunukkaan enää... Miks piti taas mennä herättään. On meinaan ollu aika rikkonaiset yöt jo monen kk ajan ja ois ollu kiva nähä, kuin kauan nukkuu.

semmosia me äidit vissiin ollaan...

Vierailija
10/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joona täyttää jo ensviikolla 9kk, aika menee niin nopeasti! Kohta varmaan seisoo ilman tukea ja pian kävelee, nyt jo seisoo välillä vahingossa ilman tukea ja konttaa ja kiipeää kaikkialle minne vain jalka ylettyy. Mulle on kasvanut silmät selkään.

Ollaan päästy kaivamaan toppavaatteet esiin, meillä Ivalossa on jo ihanan raikasta. Joona tosin ei tykkää hatuista, yrittää repiä pois koko ajan, muilla samanlaisia ongelmia?

Meillä tosiaan ei oikein nukuta ja syödäänkin aika huonosti. Öisin nukkuu ensin korkeintaan 4h, yleensä 2,5h putkeen ja sen jälkeen heräillään tunnin välein. Mikään ei tunnu auttavan. Toivon vaan että menee ajan kanssa ohi. Tuo vilkkaus on varmasti suurin syy. Joona kun ei ole HETKEÄKÄÄN paikoillaan hereillä ollessaan. Siksi syöminenkin takkuaa kun ei malta pysyä syöttötuolissa vaan yrittää kiivetä seisomaan ym.

Onko muilla tosi vilkkaita ja aikaisin liikkumaan oppineita? Että tietäisin, etten ole ainoa, jonka kaikki aika menee perässä juoksemiseen...

-Tiia ja Joona

Vierailija
11/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä (tai kaikki on suhteellista ;) ) on pitänyt täälläkin päin. Pari keraa päivässä tulee kahviteltua raksamiehiä (meillä siis talon laajennus työn alla) ja siihen lomaan ruuan laittoa, puistoilua jne.

Eilenm käytiin 8kk neuvolalääkärissä. Olikin aika sutjakka tapahtuma, jos vertaa edellisiin lääkärikäynteihin. Nyt oli sellainen nuori jannu ja edellinen oli vanhempi naisihminen. Molemmat kai ihan päteviä, mutta sen naisen kanssa meni aikaa jonnin joutavaan jutusteluun ja muminaan. Neidillä oli kaikki muuten kunnossa (8800g ja 69 cm eli ei enää rääpäle),mutta tohtori kuuli sydämestä sivuäänen. isoveljellä kuultiin saman ikäisenä ja silloin käytiin ekg:ssä ja keuhkokuvassa. Nyt saatiin lähete ultraan. On kuulemma täällä nykyään rutiinikäytäntö. Lekuri halusi kuunnella esikoisenkin, kun ei ole sydäntä pariin vuoteen kuunneltu (kai) ja sivuääni kuului selkeästi sieltäkin. Saatiin sitten toinenkin lähete, ihan varmuuden vuoksi. Hyvin jaksavat ja kasvavat molemmat, mutta käydään nyt sitten kuvattavana. Hyvähän se on, että seurataan.

Neiti on nyt muutaman viikon sisällä alkanut ryömiä ja nyt seuraa isoveljeä ja minua pitkin kämppää ja täälläkin johdot ym kiinnostavat. Päikkärit on edelleen tosi lyhyitä, mutta en nukkuisi minäkään, jos seinän takana paukutetaan. No, onneksi yöt nukutaan, vaikka välillää itkettää enemmän. Onneksi tutti kelpaa.

Perjantaina lähdemme miehen kanssa 60v päiville ja mahdolisesti vielä yksille baariin (juhlat on jo iltapäivällä). Lapset jäävät siskon tyttöjen hoiviin kotiin. Molemmat ovat lasten kummeja ja opiskelevat hoito- ja sosiaalialaa. Hyvin pärjäilevät. Ensi viikolla mulla onkin kouluviikko (onneksi viimeinen tältä osin). Mies joutui ottamaan lomapäiviä ja isovanhemmat hoitavat tenavia pari päivää. Ihan kivaa toisaalta päästä vähän " haistelemaan" työjuttuja.

Nyt on mentävä soseuttamaan neidin ruoka ennen kuin se palaa liedellä pohjaan. Mukavaa viikon jatkoa!!

KS16 ja neiti 88 ja risat

Vierailija
12/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poitsu on enempi sellanen rauhallinen luonne ja vähän hidas liikkeelle lähtijä. Musta on alkanut tuntua, että tällä hetkellä tapahtuva uusien asioiden oppiminen sekä hampaiden tulo tekevät meillä nuo yöt nyt risaisiksi. Usein vauva yöllä herää ollessaan konttausasennossa sängyssä eli se on hänelle nyt uusi asia ja tulee nähtävästi myös uniin mukaan. Mutta toivon tosiaan, että tämä jatkuva yöheräily ja tissin imeminen pitkin yötä olisi joku ohimenevä vaihe... Päiväunet meillä nukutaan aika hyvin , yleensä 2 kertaa 1-1.5tuntia.

Mukavaa viikonloppua!!!

Vierailija
13/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä,

korostaisin tässä kiinteiden määrässä sitä, että meidän Titus painaa jo yli 13 kg eli saman verran kuin monet yksi/kaksi vuotiaat. Siksi varmaan syö enemmän kiinteitä kuin teidän muiden vauvat.

Unikoulu alkaa tepsiä ja yöt ovat jo paljon rauhallisempia kuin ennen. Nykyään jo minäkin osaan rauhoitella vauvaa öisin ilman rintaa. Hurraa!!

Terkuin, äitee ja Titus

Vierailija
14/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tähdensit tuon teidän vauvan koon. Ajattelin jo, että me ollaan tosi pahasti jälkijunassa... Vaikka kaipa se eteneminen tässäkin asiassa on vähän yksilöllistä! Aloititteko muuten soseet 4kk vai 6kk-ikäisenä??

Vierailija
15/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa.

Neiti tuli muutamapäivä sitten 8kk.

Joku kyseli kiinteiden aloituksesta, meillä alotettiin kiinteät 6kk iässä.

Ja toinen kyseli menijävauvoja;) Meillä on..

Kun 5kk iässä alkoi ryömimään, niin senjälkeen on perässä saanu juosta..Nyt kuukausi ollaan jo seisty ja kävelty tukea vasten. Välillä päästää irti molemmat kädet ja hetken seisoo jo ilman tukea.

Että kiire on joo..mutta tälläsia meillä nää lapset on, vilkkaita, mutta extra kilttejä;)

Tissittelyt jatkuu kiinteiden ohella. Pikkupurkillinen on tälläviikolla alkanu menemään, tähänasti puolta purkkia vain. 3-4 ateriaa syödään päivässä ja se on ihan riittävä määrä meille vielä.

8kk neuvolakin oli ja neiti painoi 8335g ja 70.1cm oli pituutta. Meilläki oli tuo kasvu jääny kovan liikkumisen jalkoihin, mutta ihan tarpeeks kuitenki oli painoa ja pituutta tullu et lääkäri oli ihan tyytyväinen eikä sanonu mitään sen kummempaa.

Oli tässä sellanen viikon valvomis ja kitinä putki, ajoittuen yöhön:( Yöstä saatto mennä pitkästi yli puolet valvoissa..Meinas äiti olla jo aika puhki ku kumminki sitten piti aamulla nousta kukonlaulun aikaan ylös reippaana päivän touhuihin esikon kanssa...

Mutta se päättyi sitten sairasteluun,(kun neiti tuli sairaaks nukku taas yönsä normaalisti;))

Yleensä nukkuu yöt ihan ok. Kerran pari tissitellään, muuten nukutaan. Joinaki öinä meinaa aamuyöstä alkaa leikkimään, mutta sitkeesti päätä tyynyyn vaan niin kyllä se uni sitten voittaa neitillä.

Puolet yöstä nukkuu omassa sängyssä ja puolet meidän vieressä.

Päivällä nukuu 2-3 unet, riippuen minkä pitusia ja mihin aikaan unet nukutaan.

Yleensä aamupäivällä nukkuu 1.5h-3h. Päivällä 2-4 tuntiin ja illalla jos noista lyhimpiä unia nukkunu " vaan" , niin nukkuu sitten vielä 1/2h-1tunnin tirsat.

Mutta pääsääntö on että 2-3 tuntia hereillä ja sitten untenmaille.

Täällä vauvakuume nostaa päätään 4. kerran jo..mitään kiirettä tosin ei vielä ole raskautumisen suhteen. Tulee kun on tullakseen:)

Eipä tässä senkummempia, nyt valmistautumaan illan BB tarjontaan..Seuraako muut talon tapahtumia? Me ollan miehen kanssa ihan koukussa kyseiseen ohjelmaan;)

Ihanan viileää syksyn jatkoa kaikille!

Terveisin: Vell@ ja neiti 8kk

Vierailija
16/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloista maanantaita kaikille! Meillä alkaa kamala nuha olla vihdoin ohi ja takana on ensimmäinen kunnon yö viikkoon. Itse tietenkin odotin hartiat jäykkinä pimeässä, että millon se kitinä taas alkaa ja nukuin siis tosi huonosti, mutta toivottavasti tämä yörauha kestää tulevinakin öinä. " Yöttömät yöt" ovat entistä raskaampia kun välillä tottuu nukkumaan hyvin. Tai sitten se on tämä ikä joka painaa.

Kaikki mahdollinen kiinnostaa Kirppua, pianonsoitto syöttötuolissa istuen on ihan suosikkipuuhaa, samoin ryömiminen kiellettyihin paikkoihin kuten sähköjohdon luokse. Tytöllä on selvästi jo havaintoa siitä mitä ei saa tehdä, koska katselee tarkkaan ympärilleen kun pääsee kiellettyyn paikkaan ja ottaa ihan tietyn syyllisen ilmeen kun jää teostaan kiinni.

Eilen oltiin koko perheen ja kanssa ihan kunnon ravintolassa syömässä ja hyvin meni. Kirppu istui syöttötuolissa ja keskittyi hihkumaan riemuissaan ja läträämään maissinaksuilla pöytäliinaa. Ihanaa oli päästä ulos syömään oikein kunnon ruokaa, edellisen kerran oikeassa ravintolassa olinkin syönyt viime vuoden marraskuussa...

Vaipanvaihto on tällä hetkellä todella hankalaa, tyttö ei pysy sen vertaa selällään että saisi puhtaan vaipan aseteltua kohdalleen. Siinä kun sitten yrittää sovittaa vaippaa paikoilleen kun toinen mönkii jo pylly pystyssä menemään niin kyllä meinaa välillä hermo mennä. Oppisi nyt seisomaan kunnolla tukea vasten niin voisi laittaa vaipan kun lapsi seisoo. Housuvaippoihin en ihan vielä viitsisi siirtyä, ne kun ovat kuitenkin kalliimpia.

Mukavaa viikkoa ja jaksamista kaikille,

Kolmenäitee + Kirppu (ensi viikonloppuna jo 9kk)

Vierailija
17/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin myös pinoutua pitkästä aikaa..

Mukavaa kun on alkanut kaikenlaisia kerhoja ja muskari. Tuntui tuossa kesällä jo että välillä tulee hulluksi kun aina ollaan pojan kanssa kahden (mies koko ajan töissä). Nyt voi jutella vähän aikuisten juttuja päivälläkin ja aika hurahtaa pojallakin paremmin kun saa katsella isojen lasten touhua.

Olen lopetellut tuon imettämisen lähes kokonaan kun viimein uskalsin kokeilla Nania ja se tuntuukin sopivan pojun mahalle ihan hyvin. Nyt vaan meinaa olla ongelmana se että annan illalla liikaa maitoa ja sitten vaippa on aamuyöstä ihan litimärkä ja hereille poukataan jo kuudelta.. Huokaus!

Meillä on nyt edellisviikonaikan opittu nousemaan seisomaan tukea vasten ja sitä treenataan ahkerasti koko valveillaoloajan. Äiti saa säntäillä pelastamassa pääkultaa kolhuilta, mutta aina välillä kolahtaa kipeästi. Laatikoista olen joutunut ruuvaamaan aukaisunappulat irti, kun kaikki tavarat oli koko ajan lattialla.

Äityisloma loppuisi multa lokakuun puolessa välissä, mutta töihin menen näillä näkymin vasta maaliskuulla. Kauhistuttaa ajatellakin mitä tämä elämä sitten on..

No nyt nautitaan vielä kotona olosta ja murehditaan sitten myöhemmin ;)

T. Kohka

Vierailija
18/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittais muutaman rivin tässä kirjoittaa sillä aikaa kun isä ja poika viihtyvät keskenään. Eipä tänne mitään erikoista kuuluu. Pikkuhiljaa opitaan uusia juttuja. Tänään taisi poika edetä n. 20 cm ryömimällä eteenpäin kun tähän asti menosuunta on ollut taaksepäin. Ylöspäin ei vielä pyri, istumassa pysyy jotenkuten mutta varmistusta pitää olla vielä takana.

Yöt menee vaihtelevasti, joinakin öinä syödään 3 kertaa ja toisinaan vain kerran aamusta. Äitiä kyllä herätellään unissaan itkemisellä ja muulla ähinällä. Kiinteää ruokaa uppoaa ihan hyvin, kunhan se vain on sileää:) Karkeampi ruoka yökkyyttää. En tiedä mikä nyt äsken sitten yökkyytti kokeilu mielessä maisteltu tutteli vai liian täysi maha mutta lihasose tuli oksennuksena ulos syönnin päätteeksi, yökkäili jo vähän heti ekasta lusikasta ja silloin tuli sitä tuttelia. Ostin tuttelia kokeilumielessä,kun nokkamukista harjoitellaan juomista ja vesi menee jo jotenkuten niin ajattelin nyt tarjota sitä tutteliakin, jos vaikka sekin kelpaisi mutta ei kelvannut syljettiin/valutettiin suusta ulos.

Mites teillä muilla nukutaan päiväunia? Nukkuuko jonkun vauva jo vain kahdet päiväunet. Meillä nukutaan kolmet, kun ne ovat kestoltaan niin lyhyitä n. 40 min, viileämpien kelien alettua on nukuttu joinakin päivinä yhdet pidemmät unet jotka kestävät n. 2h.

Mekin aloitimme muskarissa käynnin, ensimmäinen kerta ainakin meni ihan hyvin, poika kyllä tuntuu painavalta hyppyyteltävältä, saa äitikin punttiharjoitusta samalla. Keväällä ei olisi voinut vielä ajatellakkaan muskarissa käyntiä sen verra kovaa se pulauttelu silloin oli, olis ollut kaikki paikat sotkussa niiden hyppyyttelyjen jäljiltä.

8kk neuvolakin/lääkäri oli jo pariviikkoa sitten ja silloin mitat olivat 9100g ja 71.5cm. Kaikki oli ihan hyvin ei mitään erityistä.

Ostimme viimeviikolla turvaistuimen Akta Grago Cosmicin, alkoi kaukalo tuntumaan jo niin ahtaalta. Aivan älytöntä miten suuren tilan ne tuolit vie autossa. Nyt vielä pystyn istumaan pelkääjän paikalla, mutta saa nähdä sitten kun tuolia pitää siirtää roikkumaan penkin päältä (nyt kokonaan takapenkillä). Joudun vissiin takpenkille istumaan. Kuinkahan sitä sitten pärjätään jos joskus saamme toisen vauvan, miten kaikki sopii autoon ja nytkin olen välillä istunut takapenkillä lohduttamassa/viihdyttämässä poikaa kun on oltu jollain pitemmällä automatkalla.

No sellaisia tänne taidan mennä nyt vähän leikkimään:)

Unelma ja Roope (090106)

Vierailija
19/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ihmeitä ei kuulu, mutta aattelinpahan muutaman rivin kirjottaa. Pojalle maistuu ruoka ihan älyttömän hyvin, syö ainakin mun mielestä tosi paljon. Energiaa kyllä tarviikin, sen verran kova on touhkasemaan, konttaa koko ajan ja millon mitäkin vasten nousee seisomaan. Vielä ei oikeen oo hahmottanu tukee vasten kävelemistä, mutta tykkää kyllä kun kävelytetään ja kävelis varmaan koko päivän jos vaan ite jaksas kyykkiä...

Viime viikolla käytiin neuvolassa. Painoa oli 8520g ja pituutta (vaan) 69,5cm. Lääkärikin sano, ett on tainnu mennä kasvuenergiat liikkumiseen... Noh, pääasia, ett kumminkin ihan hyvin kasvaa.

Meillä nukutaan vaihtelevasti päiväunia, tavallisesti kumminkin kahet. Tänään on tähän mennessä nukkunu kahet noin 45 minsan unet, voi olla kyl, ett viel nukahtaa vaunuihin iltalenkin aikana...

Yöllä herää keskimäärin kaks kertaa syömään, plus muutaman kerran lisäks hyssyttelen takasin uneen. Joskus menee yö yhelläkin syönnillä.

Joko ootte muut pottailua alotellu? Me ollaan harjoteltu parin kuukauden ajan jo ja nyt pottaillaan aina ruokailun ja unien jälkeen. Kakat tehhäänkin jo pääsääntösesti pottaan, hyvin harvoin enää vaippaan.

Joku tammikuinen (nimimerkki jo unohtunu) kyseli jossain toisessa pinossa joku aika sitten, ett onko muita tammikuisia raskaana jo uudelleen? Mikähän tämän kyselijän tilanne lie? Mä haluaisin jo kovasti olla uudelleen raskaana, mutta eipä oo viel täpänny, vaikka menkatkin alko jo pojan ollessa puol vuotias...Tosin edellistäkin kun yritettiin jonkin aikaa, ni uskon, että saadaan yrittää seuraaviakin, vaikka ei kai sen siitä kiinni pitäs ollakaan... Mutta toivottavasti toinen jossain vaiheessa siunaantuu...

En muista oonko jo kertonu, mut me päätettiin, ett jään viel ainakin tän vuoden loppuun asti kotiin. Oisin saanu työpaikan toiselta paikkakunnalta, mut todettiin, ettei meidän sinne oo järkee lähtä. Ja kyllä mä ihan mielelläni oon kotona, sais vaan tuo tuki olla vähän isompi...

Jeps, tässä kai tärkeimmät. Ilmotelkaahan muutkin tammimammat olemassaolostanne, ni ei tää pino katoa ihan kokonaan...

Millamalla ja poju 8kk

Vierailija
20/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just pojan nukkumaan, niin ehdin kirjoittaa muutaman rivin ennen Täydellisiä naisia! Yleensä kyllä herää reilun puolen tunnin päästä nukkumaan menosta ja pitää vielä antaa tissiä, mutta toivottavasti ei tänään!

Meillä oli viime viikolla 8kk neuvola ja mitat olivat 8550g ja 71,7cm. Pikkasen mennään painossa miinuksella, mutta käyrä on kuitenkin tasainen, joten eipä syytä huoleen.

Tällä hetkellä pojalla on suunta ylöspäin eli nousee polvilleen tukea vasten. Ryömii jo huomaa vauhtia ja treenailee kovasti konttausasentoa.

Tällä hetkellä arveluttaa vähän tuo tissittely, kun se on sellaista taistelua. Mietityttää, että saako poika tarpeeksi maitoa, mutta kaipa se saa, kun imetyskertoja vuorokaudessa tulee kuitenkin. No, jospa tämä on vaan taas joku vaihe ja tilanne tästä vielä korjaantuu. En haluaisi enää alkaa antaa korviketta, kun on jo näin pitkälle päästy, vaan imettää sinne vuoden tienoille ja sitten siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. No, saa nähdä kuinka käy.

No, nyt täytyy mennä! Mukavaa viikkoa! =)

Ansu79 ja poika 8kk