Mitä ne kattilat ja pannut ovat, mitkä sopivat induktioliedelle?
Kommentit (33)
Emali on lasia eli keraamista ainetta. Emaloidut keittoastiat ovat rautametallisia. Ne sopivat induktiolevylle.
Ollee pohjamaeriaaliin laminoitu rautametallinen lätkä sisään. Magneetti ei tartu mutta induktiosilmukka siis syntyy.
Emali on lasia eli keraamista ainetta. Emaloidut keittoastiat ovat rautametallisia. Ne sopivat induktiolevylle.
Vierailija kirjoitti:
Valurauta, teräs ja emali sopii. Alumiini, kupari tai keraamiset pohjat ei sovi.
Ihan kaikki teräskään ei toimi. Mulla jäi turhaksi mainio Hackmanin kerroskattila kun muutin. Harmittaa!
Toimivuus tosiaan kannattaa kokeilla magneetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattila johon tarttuu magneetti. Jos ei magneetti tartu = ei toimi induktiolla.
Paitsi yllätys yllätys Hackmanin haude-/puurokattila. Teräskattila, mutta magneetti ei tartu pohjaan, mutta siitä huolimatta toimii.
Mitääää! Oikeastiko?
Vierailija kirjoitti:
Induktio liesi perustuu magneettikentälle. Kattilan siis pitää toimia magneetin kanssa. Teräskattila toimii.
injektiohella toimii radioaktiivisella säteilyllä ja jos olette huomanneet niin se säteily näkyy öiseenaikaan käyttäjistä sillä niiden silmät ja hampaat kiiluu pimeässä jopa lippiskin mutta yleensä on huppu päässä tunnistamisen välttämiseksi. Oikea toimenpide olisi mennä takaisin savimajaa sammakoita keittelee risunuotiolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kattila johon tarttuu magneetti. Jos ei magneetti tartu = ei toimi induktiolla.
Paitsi yllätys yllätys Hackmanin haude-/puurokattila. Teräskattila, mutta magneetti ei tartu pohjaan, mutta siitä huolimatta toimii.
Mitääää! Oikeastiko?
Nääh, ei toiminut, kokeilin. Mulla on Hackmanin Avanti höyrytys ja haudeosalla. Paksu teräspohja jossa lukee 18/10 stainles Hackman Finland.
Turha toivo. Olen sen säästänyt kun olen kuullut induktioliedelle laitettavasta välikappaleesta. En ole sellaista vielä hankkinut. Kellään kokemusta tai suositusta?
Minä ostin ns välilevyn kerroskattilalle joka ei toiminut induktioliedellä.
Nyt voin käyttää muitakin kattiloita jotka ei käy tuolle liedelle.
En muista mitä maksoi, netistä tilasin.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin ns välilevyn kerroskattilalle joka ei toiminut induktioliedellä.
Nyt voin käyttää muitakin kattiloita jotka ei käy tuolle liedelle.
En muista mitä maksoi, netistä tilasin.
Voi kun muistaisit. Voitko suositella? Olen kuullut, että olisi hidasta välikappaleen kanssa.
Guugleta, ihan sanalla välilevy induktioliedelle löytyy.
Vähän hitaampaa on kyllä keittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain alumiiset toimii
Toimii joidenkin mutta ei induktiolieden kanssa
Alumiini- ja kupariastiat toimivat korkeataajuuksisen induktiolieden kanssa (Panasonic Met-All) - näitä vaan ei suomesta saa.