Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihottaviin ruokiin varoitustarrat ja kalliimpi hinta. Hahhaa, olen ajanut tätä asiaa palstalla!

Vierailija
13.02.2022 |

Olen pari kertaa tehnyt aloituksen, että esim. sipsien pitäisi maksaa enemmän, jotta ihmiset eivät niin helposti ostaisi niitä. Ja nyt on tapahtumassa se ja tulossa jopa varoitustarrat!

Mitä mieltä?

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008594486.html

Kommentit (215)

Vierailija
1/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme hyysäystä taas, mutta sipsit on suhteessa halventuneet muuhun tarjontaan nähden. Niitä saa tarjouksessa usein eurolla iso säkki. Normaali hintakin alkaa olla kaksi euroa.

Vierailija
2/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset syövät kärrykaupalla kevytuotteita,  kun eivät saa niistä tarpeeksi energiaa. Kauppa kiittää ja asiakkaat lihoo. Ettekö ole huomanneet että lihatiskin asiakkaina näkee hoikkia ihmisiä ja niillä "pyylevillä" on kärryt täynnä kevyttuotteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Nyt ap voi palkita itsensä raikkaalla porkkanapirtelöllä.

Vierailija
4/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään varoitustarrat eivät vaikuta ihmisten ostokäyttäytymiseen. Jos joku haluaa ostaa sipsipussin hän ostaa sen tarrasta huolimatta. Sen sijaan hinnalla voi vaikuttaa. Joku joka on ostanut ennen kahden ja puolen euron sipsipussin kerran viikossa, voi miettiä pidempään, ostaako 5 euron sipsipussin.

Vierailija
5/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas taisi olla 5 fazerin suklaalevyä jossain tarjouksessa. 5500 kcal kympillä.

Vierailija
6/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset syövät kärrykaupalla kevytuotteita,  kun eivät saa niistä tarpeeksi energiaa. Kauppa kiittää ja asiakkaat lihoo. Ettekö ole huomanneet että lihatiskin asiakkaina näkee hoikkia ihmisiä ja niillä "pyylevillä" on kärryt täynnä kevyttuotteita?

Varakkaat ostavat tiskiltä ja pitävät huolta kunnostaan. Weetee-osasto lappaa kärryyn kevyttuotteita ja toivoo että ihrat katoavat taikaiskusta.

Vierailija
7/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naurattanut tuo tyhmyys siitä asti kun luin. Varo, tämä ruoka voi väärin käytettynä lisätä painoasi. Tähän on tultu. Tarrattomaksi jäävät vain maustamaton vissy ja salaatti. Eikö voisi pikemmin leimata ne ruoat jotka eivät lihota?

Vierailija
8/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa ruoka lihottaa, jos liikaa syö.

Mä en ihan lämpene tälle idealle. Sen sijaan rajoittaisin esim. sipsien, makeisten ja muiden turhakkeiden mainontaa.

Vierailija
9/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltoyhteiskunta etenee kohti totaalista kieltokulttuuria. Kohta ei saa tehdä mitään.

Vierailija
10/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko nyt siis ne tarrat esim. makarooniin, margariiniin ja rypsiöljyyn?

Vierailija
11/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihmisten käyttäytymistä kontroloidaan ulkoapäin sitä uusavuttomampia ihmisistä tulee, se on kai tarkoituskin.

Vierailija
12/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajanut sokeriveroa ylemmäksi jo parikytä vuotta, eikä ole tapahtunut.

Tuommoiset sipsiverot ovat loppupeleissä pientä suhmurointia ja ihmiset ostaa silti.

Vierailija
13/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa ruoka lihottaa, jos liikaa syö.

Mä en ihan lämpene tälle idealle. Sen sijaan rajoittaisin esim. sipsien, makeisten ja muiden turhakkeiden mainontaa.

Minä kannatan että ihmiset opettelisivat itsehillintää.

Vierailija
14/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D

Kyllähän suomessa kaikki tietää mikä lihottaa ja mikä ei. Turhaa pelleillyä, ei tule ratkaisemaan yhtään mitään.

Vierailija
15/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko nyt siis ne tarrat esim. makarooniin, margariiniin ja rypsiöljyyn?

Vesi suurina määrinä juotuna aiheuttaa vesimyrkytyksen. Ehdottomasti kieltoon!

Vierailija
16/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saa tarroja liimata. Kaupan lattiapinta-alasta on yli puolet lihottavaa höttöä. Jos leipäosasto lasketaan mukaan, niin 80%.

Vierailija
17/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ajanut sokeriveroa ylemmäksi jo parikytä vuotta, eikä ole tapahtunut.

Tuommoiset sipsiverot ovat loppupeleissä pientä suhmurointia ja ihmiset ostaa silti.

Sokeriverohan oli tässä välillä, mutta EU kielsi sen kaupan esteenä. Sen huomasi silloin irtokarkkihyllyllä, kun noiden kilohinta putosi kerralla eurolla.

Oliko vajaa kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
18/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jes! Nyt ap voi palkita itsensä raikkaalla porkkanapirtelöllä.

Ei, en ole sellainen. Syön aina, mitä haluan. Light-tuotteita en syö enkä juo. Olen hoikka. ap

Vierailija
19/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On naurattanut tuo tyhmyys siitä asti kun luin. Varo, tämä ruoka voi väärin käytettynä lisätä painoasi. Tähän on tultu. Tarrattomaksi jäävät vain maustamaton vissy ja salaatti. Eikö voisi pikemmin leimata ne ruoat jotka eivät lihota?

Eikös ne aika tehokkaasti ole leimattu? Paitsi tuoreet vihannekset. On esimerkiksi sydän merkki.

Olen lihava, ja pidän tätä hyvänä uudistuksena, jos oikeasti näin tapahtuu. Vaikka tiedänkin tosi hyvin jo mitkä ovat korkea kalorisia tuotteita, ja eivät ole hyväksi minulle. monia niistä vältän jo muutenkin. Toivottavasti muukin kuin karkit ja sipsit saavat leiman. Esim. juustot ovat lähes kaikki todella rasvaisia, ja ansaitsevat tuon merkin jos minulta kysytään.

Vierailija
20/215 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kasvisten ja hedelmien nollavero olisi mahtavaa, näin myös köyhemmillä olisi paremmin varaa ostaa tuoreita kasviksia. Terveellinen ruoka kuten juuri kotimaiset kasvikset ei saisi maksaa epäterveellistä enemmän (kuuden euron kotimainen kurkkukilo!) joten hyvin tervetullut uudistus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi