Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tapanasi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
25.06.2015 |

Kuinka usein ja minkälaisia summia?

Itse olen tehnyt lahjoituksen viimeksi kymmenen vuotta sitten Thaimaan tsunamin uhreille, summa oli muistaakseni 20 euroa. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, säännöllisesti menee veloitukset tililtä joka kuukausi. Noin kymmenys siitä, mitä tilille tulee.

Vierailija
2/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:51"]

On, säännöllisesti menee veloitukset tililtä joka kuukausi. Noin kymmenys siitä, mitä tilille tulee.

[/quote]Kertokaa myös, minkälaisiin kohteisiin lahjoitatte. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En helvetissä, ikinä! Olen kyllä varastanut katukerjäläisen rahamukin.

Vierailija
4/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan Animalian jäsenmaksun vuosittain, ja tilaan myös joulukortit joka vuosi Animalian sivuilta.

Vierailija
5/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patmos-työlle, uskonnollisiin keräyksiin yleensä, katastrofiapuun. 

Vierailija
6/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:50"]Kuinka usein ja minkälaisia summia?

Itse olen tehnyt lahjoituksen viimeksi kymmenen vuotta sitten Thaimaan tsunamin uhreille, summa oli muistaakseni 20 euroa. 
[/quote]sillä maksat vasta rahasi toimituskulut suomessa, eli mitään ei päässyt rajan yli :(

Vierailija
7/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuen Hesyn toimintaa parilla sadalla €:lla vuodessa. Lahjoitan saman verran myös kehitysyhteistyöhön, mutta vain luotettaville ulkomaalaisille järhestöille, joiden toiminnan tunnen ja jotka vievät avun suoraan perille. Lisäksi annan rahaa kerjäläisille täällä kotimaassa.

Vierailija
8/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kummilapsi Planin kautta, joten maksan joka kuukausi parikymppiä.

Vierailija
9/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.Kerran jos erehtyy lahjoittamaan alkaa pommitus ja jatkuva kerjääminen. Eikä ne meinaa millään tajuta ettei kiinnosta kuukausilahjoittajuus.

Vierailija
10/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa minne rahaa annan aina kun vaan käteistä on mukana niin suomen eläinsuojeluyhdistyksen lippaaseen tiputan.
Summa on noin 10 eurosta 50 euroon. Jotain tolta väliltä. Joulun alla voi mennä satanenkin + tavaralahjoitukset päälle. :)
Muille en rahojani antele, mut eläinten hyväksi kyllä annan mielelläni. :)

Vierailija
11/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää, koska on mahdoton tietää, kuinka paljon apua menee perille ja paljonko mukana on huijausta. Aina löytyy joku koijari, joka puhaltaa rahaa välistä ihmisen kärsimyksen avulla.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/suomi-vaatii-tutkimusta-tsunamin-uhrien-rahoista/2209418

Oma juttunsa on myös jokavuotiset veteraanikeräykset, jotka puolustusvoimat toteuttavat varusmiehillä. Kuinka monta vuosikymmentä rahoja on kartutettu varakkaille veteraaniyhdistyksille? Vaarini lähti 17-vuotiaana konekiväärimieheksi sotaan ja joutui kirjoittamaan rintamalla muiden sotilaiden tavoin lapun, jossa hyväksyy sen että rintamalta karatessaan hänet tultaisiin teloittamaan karkurina. Sai sirpaleen jalkaansa sodan aikana. Ei kuntoutusta tai aktiviteettia veteraanijärjestöiltä, ei kuulemma ole varaa. Pian kun veteraaneja ei enää ole, tulee joku koijaamaan noiden järjestöjen varat tavalla tai toisella lähipiirilleen.

Vierailija
12/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kuukausittain joitakin euroja WWF:lle. Sen olen valinnut, kun tykkään eläimistä. Mulla on kyllä varaa pistää vähän rahaa maailman pelastamiseen, niin toi kuukausilahjoitus on helppo tapa tehdä se.

Vierailija
13/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:13"]

Mulla menee kuukausittain joitakin euroja WWF:lle. Sen olen valinnut, kun tykkään eläimistä. Mulla on kyllä varaa pistää vähän rahaa maailman pelastamiseen, niin toi kuukausilahjoitus on helppo tapa tehdä se.

[/quote]

Tähän! Päätin kanssa pistää eläimille, kun ihmiskunta ei pelastusta ansaitse.

Vierailija
14/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pieniä summia olen lahjoittanut harvoin. Olen köyhä, niin ei ole mistä antaa.

Vierailija
15/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut metsien suojelulle, Hesylle ja lastensairaalalle joitakin kymppejä. Yleensä vien vanhat, käyttökelpoiset vaatteet hyväntekeväisyysfirman laatikkoon. Aikoinaan kun oli vielä rahaa, minulla oli Nepalissa kummityttökin.

Vierailija
16/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja 16 on lahjoittanut myös uusia leluja ja siistejä vaatteita Viron sekä Venäjän lastenkoteihin.

Vierailija
17/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut tapana laittaa wwf: n tilille pieni summa jouluisin, mutta viime vuonna en enää laittanut. Sieltä tulee kirjeitä ja myytäviä arpoja aika ajoin, taitaa mennä se summa jo noiden lähettelyyn, mieluummin saisi mennä suoraan sinne minne on tarkoitettu. Laitan arvat aina takaisin, mutta postittelu maksaa wwf:lle

Vierailija
18/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan yleensä rahaa Pelastusarmeijalle jouluisin ja pitkin vuotta samalle kohteelle kun jää jotain ylimääräistä käyttökelpoista kodin tavaraa.

Aiemmin mulla oli saman järjestön kautta kummilapsi ulkomailta, mutta se kasvoi aikuiseksi:)

Olen valinnut pelastusarmeijan koska sen sivukulut ovat todella pienet.

Vierailija
19/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:13"]

[/quote]

Tähän! Päätin kanssa pistää eläimille, kun ihmiskunta ei pelastusta ansaitse.

[/quote]

Hukkan menee teidän rahanne, noi isot järjestöt syö itse rahat varsinaiin kohteisiin ei mene juuri mitään, yksi hyvä esimerkki punainen risti.

Itse annoi muutaman kympin vuosittain lääkärihelikopterille, vitut nekin meni jonkun helvetin huijarin taskuun, ikinä ei enää senttiäkään minkäälaisille järjestöille.

Vierailija
20/26 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta hyväntekeväisyyttä, mutta maksan veroni kitesemättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan