Vaimo pettää - varaudun avioeroon.
Nyt ollaan tultu siihen pisteeseen, että tiedän vaimon pettävän.
Varaudun avioeroon. Minulla on ositukseen liittyen kysymys: minulla on säästöjä tililläni. Minkä ajanhetken mukaan ositus tehdään? Ts. suunnittelen rahojen nostamista pankista vaikka sitten sukanvarteen.
Onko vinkkejä mahdollisen tehokkaaseen ositukseen? Talot ja sun muut autot jne. menevät kahtia, siiinäpähän menevät...
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:25"]Ylläri että muija taas se joka erossa vie toisen omaisuutta! Osaisivatpa hankkia rahaa itse, mutta ainoa taito taitaa olla limaisen reiän esittely.
[/quote]
Katkera ero takana sinulla vai? Anna kun arvaan. Vaimo ollut kotona lasten kanssa. Sitten tuli ero. Ja sinulle katkeruus kun vaimo saa puolet erossa koska SINÄHÄN ne roinat olet maksanut ja rahat tiennannut.... :)
Olen hetero, vaimoa ei ole. Anna kun arvaan. Olet nainen ja olet ollut kotona kun mies on tienannut. Ja tämä on sinusta mukavampaa kuin toisinpäin. Ei tule mieleen jakaa lastenhoitoa ja tienaamista. Ja töissä ollessasikin tienaisisit vähemmän kuin mies. Olet myös sitä mieltä, että avioehtoa ei pidä tehdä jos miehellä on enemmän omaisuutta.... :)
Kannattaa tehdä avioehto ja itsellä on vielä vaimon tietämättä kultaa noin 50ke edestä, jos sattuu niin ikävästi että tulee ero. Kulta on hyvä sijoitusväline, kun sitä vois omistaa muiden tietämättä.
Olen pahoillani. Rankka paikka, kun toinen pettää. Toivottavasti saat asiat järjestymään omalta kannaltasi hyvin. Itselläni mies petti, otti nuoremman ja itse sain osituksessa siipeeni (harvinaisempaa kai näin päin). Paska homma. Taloudellisesti en tule enää ikinä jakamaan elämääni kenenkään kanssa mutta muuten toivon vielä löytäväni kivan ja luotettavan miehen.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 18:56"]Olen hetero, vaimoa ei ole. Anna kun arvaan. Olet nainen ja olet ollut kotona kun mies on tienannut. Ja tämä on sinusta mukavampaa kuin toisinpäin. Ei tule mieleen jakaa lastenhoitoa ja tienaamista. Ja töissä ollessasikin tienaisisit vähemmän kuin mies. Olet myös sitä mieltä, että avioehtoa ei pidä tehdä jos miehellä on enemmän omaisuutta.... :)
[/quote]
Olen nainen joka tienaa melkein tuplasti mitä mies. Ei tullut mieleen jakaa lastenhoitoa koska se laiska paska ei mitään tehnyt. Erosin ja palasin työelämään heti vanhempainvapaan jälkeen :) Ja kyllä, meillä oli avioehto.
kattele sitä huoraa vielä tovi aikaa, nostele rahaa pienissä erissä, kaksymppiä tällöin, satanen tolloin, viiskymppiä nyt jne. Tai sitten teet diilin jonkun kaverin kanssa että maksat sun kortillas bensat ja kaverisi maksaa sulle sen käteen. ja sukanvarteen se raha sitten. Ostelet kaikkea pientä ja vaikka uuden telkkarin (n 1000 euroa) vanhemmillesi lahjaksi (jonka sitten palautat ja saat tonnin rahaa takasin) jne. kattele ämmää vielä 6-12kk niin saat rahasi jemmaan...
-N
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 17:25"]
Ylläri että muija taas se joka erossa vie toisen omaisuutta! Osaisivatpa hankkia rahaa itse, mutta ainoa taito taitaa olla limaisen reiän esittely.
[/quote]
mistä me tiedetään että näin on? Voihan ap olla maksimoimassa sitä, mitä saa vietyä vaimolta!
Ota selvää vapaaehtoisesta eläke/pitkäaikaissäästämisestä. Näitä ei käsittääkseni saa kaikkia purettua edes ositukseen.
tuleeko avioeropaperi vastapuolelle kirjattuna kirjeenä vai kuinka? Tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos saan tietynlaisen kirjatun kirjeen, tyhjennän tilit tänään ja haen sen postista vasta seuraavana päivänä ?
Myy talo, menette vuokralle ja ostat rahoilla vaikka veneen tai laitat rahat muuten vain itseesi esim. hyvä lomamatka ilman vaimoa. Kyllä se akka siitä lähtee :)
Otat rahaa pienissä erissä ulos automaatisea. Jos joku kysyy niin sanot että vaikka dokasit ne tai kävit hieroojalla/kampaajalla/vaateostoksilla. Minä tein näin. En halunnut maksaa ositusta alkoholistimiehelle. Minä maksoin kaikki kulut aina yksin niin en todellakaan säästöjäni rupea tuolle antamaan.Noin 10 000 piilotin. Pankista pyysin tiliotteen ssiitä päivästä jona pistin avioeron vireille. Pienen summan olin sinne jättänyt. Mies ihmetteli alkuun mutta ajatteli ettei voi saada rahaa ja allekirjoitti kiltisti ositussopimuksen mitä olin laatinut.