Kokkikartanon 700g pastavuoka - monelleko hengelle teillä riittää?
Ostin punaisella lapulla ekan kerran tuollaisen Kokkikartanon valmispastavuoan 700g. Montako henkilöä teillä siitä söisi? Oletetaan, että kyse on päivällisestä ja lisäkkeenä on salaattia ja ruokajuomana maito/vesi/vissy.
Kommentit (38)
Kaksi normikokoista annosta ja yksi pieni annos siitä tulee.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 15:10"]
Yleensä kohtuullinen annos per henkilö mitä tahansa ruokaa on max 150 g. Lapsilla vähemmän.
[/quote]
Annoskoko 400 g on sopiva.
Yleensä kohtuullinen annos per henkilö mitä tahansa ruokaa on max 150 g. Lapsilla vähemmän.
[/quote]
Herramunjee, teillä kuolisi murkkuni nälkään.
[/quote]
hohhoijaa! 1 kanafile painaa jo ton 150g.
Riittänee 180 henkilön häihin mainiosti, paista esim. asuntoauton uunissa. :)
Syöttekö te tunnin välein vai kuinka se voi riittää noin monelle? Mulle siitä tulisi kaksi kevyttä ateriaa. Olen alle 50-kiloinen nainen.
Ihan sairaita annoksia porukka vetää. Meillä menee 400 g maksalaatikkoa 3 aikuisen ateriaksi. Ei kukaan vaan tarvitse eikä kaipaa enempää. Maitoa saattaa mennä parilla syöjällä lasi tai kaksi. Ihan käsittämättömiä annoksia muilla.
se isompi, 700g pakkaus riittää 1 äidille + 4 lapselle kertaruokailuksi.
Meillä taitaa mies vetää laatikon yksin lounaaksi. Muutaman kerran olen jääkaappiin ostanut ja aina sieltä hävinnyt. En ole koskaan itse maistanut.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:04"]
Noissa laatikoissa on tosi paljon ilmaa.
[/quote]
Ja liimaa.
Minulle 200g ja mies syö loput 500g :)
Riittää tosi monelle, kun kaataa just maidon, veden tai vissyn syvälle lautaselle ja laittaa pari lusikallista pastavuokaa sekaan niin siitä saa soppaa lautasellisen.
Olen ostanut kerran töihin ja puolikkaan vuoan jälkeen vatsa kurisi jo tunnin päästä. Syön yleensä ruokaisan salaatin ja siitä tulen kylläiseksi. Mies on kanssa joskus syönyt noita ja vetää koko vuoan kerralla. Olemme normaalipainoisia.
Pasta syöty. Se riitti hyvin kahdelle aikuiselle, mies söi vähän isomman annoksen kuin minä. Voin ostaa toistekin hätävararuuaksi. Seuraavaksi taidan kokeilla sitä tulista makkarapastaa (tämä oli broileripasta). Ap
Meillä on ruukattu pastalaatikot tehdä ihan itse. Ei siinä ole juuri sen suurempaa vaivaa kuin eineksen lämmittämisessä on ja maku on paljon parempi.
Mies ottaa yövuoroon evääksi, ei ole salaattia lisukkeena. Mulle ja lapsille riittäis ja varmaan jäis ylikin, lapset kyllä tykkää makaronista aika paljon, minä taas en.
Ruokajuoma oleellisesti vaikuttaa ruoan riittoisuuteen.