Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vaatekoot suurentuneet?

Vierailija
25.06.2015 |

Ostin pari paitaa, normaalisti olen S/36 kokoa. Otinkin nyt epähuomiossa XS ja myyjä tämän huomasi kassalla (muut ostokseni oli S).

Myyjä kehoitti vaihtamaan muut tuotteet myös pienempään, kun olin kuulemma XS.. hämmästelin mutta sovitettuani XS se olikin ihan passeli ja S oli uhan teltta..

Mitä on tapahtunut?!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on, vaatekoot on suurentuneet aina 80-luvulta lähtien mutta viimeisin suurennos on muutaman vuoden takaa. Olin nimittäin 5 kiloa hoikempi viisi vuotta sitten, mutta Henkkamaukan halpis-t-paitojen XS-koko oli silloin vielä ylävartaloa myötäilevä. Nyt tänä kesänä viisi kiloa painavampana XS repsottaa päällä. Halpisvaatteilla nyt ei ole niin väliä, todellinen ongelma on että hoikka ja pienikokoinen nainen ei löydä Suomesta mitään tyylikästä, ajatonta ja laadukasta päällepantavaa. Jakkupuvuista ja kauniista leningeistä on turha haaveilla. Ne pitää ostaa ulkomailta tai sovittamatta verkkokaupasta.

Vierailija
2/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat lihavoituneet ja vaatekokoja suurennetaan, että saataisiin myytyä enemmän vaatteita kun ostajalle jää parempi mieli lähtiessä kaupasta koon M paidalla koon L paidan sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:16"]No on, vaatekoot on suurentuneet aina 80-luvulta lähtien mutta viimeisin suurennos on muutaman vuoden takaa. Olin nimittäin 5 kiloa hoikempi viisi vuotta sitten, mutta Henkkamaukan halpis-t-paitojen XS-koko oli silloin vielä ylävartaloa myötäilevä. Nyt tänä kesänä viisi kiloa painavampana XS repsottaa päällä. Halpisvaatteilla nyt ei ole niin väliä, todellinen ongelma on että hoikka ja pienikokoinen nainen ei löydä Suomesta mitään tyylikästä, ajatonta ja laadukasta päällepantavaa. Jakkupuvuista ja kauniista leningeistä on turha haaveilla. Ne pitää ostaa ulkomailta tai sovittamatta verkkokaupasta.
[/quote] Hoikka mieskään ei meinaa millään löytää sopivan kokoisia vaatteita Suomesta vaan pitää kaikki tilata netistä. Samalla joutuu lähettämään rahaa ulkomaille ja Suomen rahatilanne huononee.

Vierailija
4/5 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta taas pienentyneet. Tiedosta kyllä, että olen vuosien saatossa myös muutaman koon lihonut. Esimerkkinä mulla on Peak Performance merkkinen huppari n. 4v. vanha kokoa M. Ostin vastikään uuden itselleni eräältä fb-kirpparilta. Toki oletin M koon sopivan, joten mittoja en kysellyt. Noh eipä sopinutkaan. Tai näytti mun päällä just sen koon liian pieneltä. Ja oma entinenkään ei ole ollut juurikaan käytössä, niin ei ole löystynyt tms...

Vierailija
5/5 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri valmistajilla on eri koot, sekin vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi