Miten saada uusperhekuvio onnistumaan <3
Lapset miehellä 17- ja 12-vuotiaat, itselläni 5 ja 7 vuoden ikäiset. Kaikki vuoroviikkosysteemillä. Miehen ex ihan loistava, joustava ja kasvattanut lapset hienosti, minun eksäni narsistinen, mustasukkainen ja hallitseva, mutta olemme saaneet oikeuden päätöksellä lastenhuoltokuviot järjestymään. Olemme puolen vuoden seurustelun jälkeen muuttamassa yhteen. Miehellä muutamasta uusperhekuviosta jo kokemusta, mutta naisten ja hankalien lasten vuoksi ne eivät ole onnistuneet, vaikka mies on loistava organisoimaan ja motivoitunut saamaan homma toimimaan.
Vinkkejä tulevaan?
Kommentit (52)
Nyt ap, minun korvaani kuulostaa tältä:
1.Sinä olet aivan rakastumisen huumassa.
2.Mieheillä on taustalla useampi uusperheyritys, jotka eivät ole toimineet - ja hänessä itsessään ei ollut mitään vikaa. Suosittelen juttelemaan kunnolla näiden ex-naisten kanssa, saatat yllättyä heidän versiostaan tarinan kulusta. Nyt olet kuullut vain miehen version, ja asioilla on aina kaksi puolta.
3.Mies on se joka haluaa että muutatte yhteen, ja sinä rakastumishuumassa haluat tehdä niin.
Mitähän sinun lapsesi haluavat? Haluavatko he jakaa kodin ja äitinsä tuoreen isäpuoliehdokkaan kanssa joka ikinen päivä kun kotona ovat, ja lisäksi siinä olisi mukana ylimääräisiä lapsia, joihin ei ole kunnolla tutustuttu, ja heistä väkisin tehtäisiin perheenjäseniä.
Mikä on sinun lapsillesi parasta? Ydinperhe on ollut pitkään, ja nyt yhtäkkiä elämään tullut uusi ihminen pitäisi olla koko ajan siinä.
Kun uusperhe muuttaa yhteen, niin ykkösajatus ei saisi olla että aikuiset haluavat herätä toistensa vierestä joka aamu. Ykkösajatus pitäisi olla se että lapset voivat hyvin. Aikuiset voivat nukkua kenen vieressä huvittaa vielä silloinkin kun lapset ovat isoja ja muuttaneet kotoa, mutta lapset ovat puolustuskyvyttömiä ja aikuisen armoilla, on aikuisen tehtävä tavoitella LASTEN PARASTA.
Ovatko lapsesi käyneet useamman kertaa miehen kanssa ilman sinua viettämässä aikaa? Kuinka tulevat juttuun? Oletteko yökyläilleet toistenne luona lapsien kanssa? Oletteko tehneet koko porukalla yhdessä asioita, onko teillä mukavaa keskenänne. Viihtyvätkö kaikki? Onko niin että kaikki tulevat mielellään mukaan jos lähdette perheretkelle jonnekin? Vastustavatko isommat lapset jos saavat kuulla että pienemmät tulevat käymään?
Vaikka sinä et tarvitsisikaan aikaa, niin lapsesi tarvitsevat. Ja miehenkin lapset. Menkää vaikka parisuhdeterapeutille ja pyytäkää häntä toimimaan lasten puolestapuhujana.
Tavallaan uusperheellinen minäkin. Minulla ja miehelläni on kummallakin eri asunnot, minulla lapset aina ja miehellä joka toinen viikko. Kun kaikki lapset koolla, tehdään yhdessä mahdollisimman paljon asioita ja perheydytään, yökyläillään puolin ja toisin, löytyy hammasharjat ja vaihtovaatetta kummankin luota sekä lapsille että aikuisille. Tätä on tehty nyt vuosi, eikä mitään kiirettä muuttaa saman katon alle.
Miksi ihmeessä muuttaa noin nopeasti yhteen? Jos toinen vielä painostaa noin nopeaan aikutauluun omat hälytyskelloni soisivat ja napakasti.
Ajattelin nuorena että toivottavasti mun vanhemmat ei eroa eikä ainakaan sitten ota uutta kumppania. En olisi pystynyt siihen että yhtäkkiä meille olisi muuttamassa uusi mies tai nainen ja vieraita lapsia. Ihan kammottava ajatus oli!
Nyt olen itse eroamassa ja olen jo nyt päättynyt etten muuta kenenkään miehen kanssa asumaan niin kauan kuin lapset asuvat kotona. Piste!
Herranjumala kuinka nopeaa toimintaa. Minun miehelläni oli yksi lapsi, kun tapasimme. Lapsi asui tuolloin vielä äidillään, mutta oltiin seurusteltu vasta parisen kk kun lapsi muutti isälleen.
Me ehdittiin seurustella se puoli vuotta ennen kuin edes tapasin lapsen. Haluttiin olla ihan varmoja että haluttiin olla toistemme kanssa.
Muutin heidän kanssaan saman katon alle reilun kahden vuoden seurustelun jälkeen. Lapsi oli tällöin kuusivuotias.
Nyt samainen lapsi on 13-vuotias ja meillä on yhteiset kaksoset 2v 3kk. Teinin kanssa välit ovat hyvät, olen hänellä aikuinen siinä missä isänsä ja äitinsäkin. 
Lapsiparat. "Muutamasta kuviosta kokemusta" eli jälleen pakotetaan lapset asumaan vieraiden ihmisten kanssa, vaikka edellisetkin ovat ilmestyneet ja hävinneet elämästä yhtäkkiä.
Odota nyt ainakin pari vuotta ennen yhteenmuuttoa!!
Ihan totta. Mikä kiire on asua yhdessä? EIKÖ KUKAAN AJATTELE LAPSIA?! Te aikuiset haluatte yhteen, te ette kestä erossa - entä lapset, palavatko nekin halusta saada jakaa kotinsa jälleen uuden uusperheviritelmän kanssa? Eikö suhteenne kestä, ellette asu yhdessä, vai mikä kiire?
Vinkki: Älkää muuttako vielä yhteen! Harjoitelkaa kuviota ihan rauhassa omissa talouksissanne. Muutenkin todella monta liikkuvaa osaa tuossa teidän kuviossanne, joten kannattaa ottaa rauhallisesti. Itselläni myös uusperhe, mutta miehellä ei ole lapsia edellisestä suhteesta. Minulla kaksi edellisestä liitosta ja yksi yhteinen. Siinäkin oli alkuun organisoimista, vaikka ei ollut kuin yksi exä, jonka kanssa veivata asioita.
Tsemppiä ja malttia matkaan!
Toi äijä kuulostaa kyllä sellaiselta että sun ei pitäis koskee siihen edes kepillä....
Ap....minun korviini kilahti tuo uuden miehesi kehuminen osaltasi ja eksän haukkuminen. Ja kilahti myös se, että miehellä on jopa uusperheistä kokemusta ja niiden suhteiden loppuminen on muiden vika!
Ole varovainen rakastuneena, jolloin uskot herkästi vain hyvää miehestä. Odota ainakin yhteenmuuton kanssa.
Jos kuulisit noilta edellisiltä naisilta mielipiteet suhteesta, voisit yllättyä. Miehestä voisi paljastua jotain aivan odottamatonta, vaikka uskot häneen nyt lähes sokeasti.
Uusperhekuviot ovat erittäin vaikeita ja siksi niihin ei kannata suinpäin rynnätä. Lapset, omasi, voivat joutua maksumiehiksi ongelmatilanteissa.
Ap:n odotukset on epärealistiset. Ihan kuin he hakisivat hyvitystä nyt jotenkin menneille ikävyyksille.
Molempien lapset on myös todella haasteellisessa iässä.
Meidän naapurissa erosi just tällainen uusperheviritelmä. Sitä ennen on tarvittukin sitten lastensuojeluviranomaisia ja poliisia ja muuta virkavaltaa, jotta mm. karannut teini on löydetty ja kaikki ilmiannot, joita aikuiset on tehneet toisistaan, on setvitty...