Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada uusperhekuvio onnistumaan <3

Vierailija
25.06.2015 |

Lapset miehellä 17- ja 12-vuotiaat, itselläni 5 ja 7 vuoden ikäiset. Kaikki vuoroviikkosysteemillä. Miehen ex ihan loistava, joustava ja kasvattanut lapset hienosti, minun eksäni narsistinen, mustasukkainen ja hallitseva, mutta olemme saaneet oikeuden päätöksellä lastenhuoltokuviot järjestymään. Olemme puolen vuoden seurustelun jälkeen muuttamassa yhteen. Miehellä muutamasta uusperhekuviosta jo kokemusta, mutta naisten ja hankalien lasten vuoksi ne eivät ole onnistuneet, vaikka mies on loistava organisoimaan ja motivoitunut saamaan homma toimimaan.

Vinkkejä tulevaan?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:26"]

Täällä kyllä nyt niin vahvasti pukkaa katkeria viestejä ja alapeukkuja aloittajan juttua kohtaan että ihan pakko ihmetellä. Taitaa johtua siitä että aloittajan viestistä paistaa onnellisuus ja sekös teitä ärsyttää. Mikä helvetin oletus että uusperhekuvio ei voi toimia?

[/quote]

Ai, se on katkeraa jos pyytää miettimään lasten kannalta? Selvä.

Taidat olla melkoisen epävarma omasta kuviostasi kun tuota samaa lausetta pitää toitottaa että toimii toimii, miksei muka toimisi. Kyllä, voi toimia, kukaan ei sitä epäile. Mutta pompotappa nyt lapsia eestaas uuteen paikkaan ja heti 6 kk seurustelun jälkeen, koska mies on laumaeläin. Ja ihkusydän nyt tähän perään. 

Vierailija
22/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsena ja nuorena joutunut olemaan uusperheessä ja seurannut vanhempien vaihtuvia kumppaneita. Aivan helvetistä. Älkää tehkö lapsia tai pysykää sen saman kumppanin kanssa. Itselläni nyt omia lapsia ja mieluummin kuolen kuin lähden tuohon uusperhetouhuun mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti. Isäni kuoli. Sen jälkeen tempoi milloin mistäkin näitä ihkuja laumasieluja, jotka leikki isää muutaman kuukauden. Kunnes äiti keksi, että ihan kamala mies. Ja ei kun uutta kehiin.

Vierailija
24/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi. Pitää. Muuttaa. Yhteen.
En vaan käsitä. Eikö voi seurustella ja pitää omat kodit??

Vierailija
25/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:32"]

Täällä kyllä nyt niin vahvasti pukkaa katkeria viestejä ja alapeukkuja aloittajan juttua kohtaan että ihan pakko ihmetellä. Taitaa johtua siitä että aloittajan viestistä paistaa onnellisuus ja sekös teitä ärsyttää. Mikä helvetin oletus että uusperhekuvio ei voi toimia?

[/quote]

Taidat olla melkoisen epävarma omasta kuviostasi kun tuota samaa lausetta pitää toitottaa että toimii toimii, miksei muka toimisi. Kyllä, voi toimia, kukaan ei sitä epäile. Mutta pompotappa nyt lapsia eestaas uuteen paikkaan ja heti 6 kk seurustelun jälkeen, koska mies on laumaeläin. Ja ihkusydän nyt tähän perään. 

[/quote]

Öö, en mä mitään täällä ole toitottanut. Eikä mulla ole edes uusperhekuviota ainakaan toistaiseksi. Enkä ajatellut lapsiani pompotella 6kk seurustelun jälkeen kenellekään miehelle, varsinkin kun olen itsekin mies. Enkä vihreitäkään äänestä. ;)

Vierailija
26/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote]

Öö, en mä mitään täällä ole toitottanut. Eikä mulla ole edes uusperhekuviota ainakaan toistaiseksi. Enkä ajatellut lapsiani pompotella 6kk seurustelun jälkeen kenellekään miehelle, varsinkin kun olen itsekin mies. Enkä vihreitäkään äänestä. ;)

[/quote]

Joo, aivan. Toki olet. 

Vierailija
27/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No vaikka ihan siitä, että miehellä on näitä uusperhekuvioita jo muutama takana päin, ja taas pitäisi syöksyä uuteen. Voihan se toimia, mutta MIKÄ KIIRE, on kysytty. Eikö voisi ensin rauhassa katsella, viettää aikaa yhdessä, tutustua, hyvänen aika. Ei ole kyseessä kaksi nuorta ihmistä, "laumasielua", jotka vaan haluavat herätä aamuisin toistensa vierestä. Tässä on pelissä myös useampi kappale lapsia, joiden kuviot menevät jälleen uusiksi aikuisten mielihalujen mukaan.

Vierailija
28/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molempien lapset on vuoroviikkosysteemillä niin miksi ei ap ja miesystävä järkkää asioita niin, että molemmilla on samaan aikaan lapseton viikko ja silloin voivat ap ja miesystävä asua yhdessä. Lapsiviikoilla voivat molemmat sitten asua omissa kodeissaan lastensa kanssa. Toki silloinkin voidaan yhdessä puuhailla asioita.

Vierailija
29/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää muuttako yhteen, suosittelen! Opetelkaa ensin tuntemaan toisenne ja lapset myös! Heidän tapansa jne.

Itse olen uusperheellinen ja tiedän mistä puhun. Kun muutimme yhteen, niin perheessämme asui minun lapseni sekä mies. Kaikki sujui loistavasti. Neljän vuoden yhteiselon jälkeen miehen lapsi toisesta maasta muutti meille asumaan... Lapsi ei ole reilussa kahdessa vuodessa sopeutunut meille. Kaikkien elämä on tällä hetkellä yhtä helvettiä. Jos eroamme, niin ikinä en enää altista lapsiani siihen, että heidän tarvii alistua asumaan täysin vieraiden ihmisten kanssa. Jopa sellaisten, joiden kanssa kemiat eivät toimi!

Suosittelen, pitäkää omat asuntonne ja muuttakaa yhteen vasta, kun lapset ovat isoja.

Vierailija
30/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:38"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, aivan. Toki olet. 

[/quote]

:D Ei hitto te olette ongelmaisia. Mutta parempi tietysti näin että olette kaikki täällä, sen sijaan kuin olisitte kadulla vapaana.

Alapeukkumyrsky, here I come!

Vierailija
31/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea lapsille vaan.. varmaan ovat tosi mielissään uusista, huomattavasti nuoremmista sisaruksista. Ja mistä voit tietää, että suhteenne kestää toiset puoli vuotta? Nyt kannattaisi oikeasti tutustua toisiinne kunnolla ennenkuin alatte perhettä leikkimään. Ei ole todellakaan hyvä merkki, että lapset eivät ole reagoineet aikaisemmin, kertoo lähinnä siitä että eivät uskalla sanoa miltä heistä tuntuu.

Uskon (huom tämä on vain minun uskomukseni), että muuttaessanne kaikki saman katon alle, lapsesi näkevät tilanteen niin, että äiti haluaa leikkiä kotia pienempien lapsien kanssa.

Vierailija
32/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, aivan. Toki olet. 

[/quote]

:D Ei hitto te olette ongelmaisia. Mutta parempi tietysti näin että olette kaikki täällä, sen sijaan kuin olisitte kadulla vapaana.

[/quote]

Itsehän vaikutat niin paljon paremmalta ihmiseltä, kyllä. :)

Vierailija
33/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus! Olemme puolen vuoden sisällä muuttamassa yhteen?! Eikö se mies osaa olla yksin? Läheisriippuvainen? Ripustautuva? Avuton? Akkoja on tullut ja mennyt. MISSÄ HELVETISSÄ ON SUN HÄLYTYSKELLOT?!

Tee lapsille palvelus, äläkä taas lähde leikkimään perhettä tuollaisen kanssa. Ihan hullua! Uusperheissä on aina kitkaa. Ei ne lapset ansaitse uutta kitkaista perhettä ja uutta akkaa leikkimään äitipuolta.

Vierailija
34/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Toivottavasti joku tekee ap:n skitsouusperheilystä lasun.

Ei ne lapset ole mitään esineitä joita siirrellään kodista kotiin tämän tästä. Jessus, moni huolehtii koiransakin hyvinvoinnista paremmin kuin te lastenne.

Se että lapset voivat hyvin kun vanhemmat voivat hyvin ei todellakaan tarkoita tätä, vaan enemmänkin sitä että äidinkin on hyvä harrastaa että jaksaa blah blah, eli älä yritä sillä puolustella nyt mitään.

Vierailija
35/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän alussa kertoo jo että provo

<3

Vierailija
36/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 10:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo, aivan. Toki olet. 

[/quote]

[/quote]

Itsehän vaikutat niin paljon paremmalta ihmiseltä, kyllä. :)

[/quote]

Juu, oikeassa olet. ;) No ei, pointtihan oli se että porukka on täällä kauhean kylmää ja kyynistä. Minulla on takana kohtuupaska parisuhde, ja en todellakaan syytä vain exää. Paljon on itse tullut tehtyä väärin. En silti lähde oletuksesta että kaikilla muilla olisi samat ongelmat.

Mutta jatkakaa väittelyä, jokainen tavallaan. Tämä mies poistuu taustalle, lapsetkin taitaa kaivata ruokaa.

Vierailija
37/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 09:01"]

Oho. Tulipas napakoita mielipiteitä. Mies haluaa vahvasti yhteenmuuttoa. Edellisen suhteen yksi kulmakivi oli se, ettei nainen halunnut uusperhettä, minkä lisäksi oli tosin myös terapian tarpeessa. Minäkin haluan yhdeksän vuoden raskaan avioliiton jälkeen onnellista, helppoa elämää ja tämän miehen kanssa se varmasti onnistuu!

[/quote]

HOHHOIJAA!!!

Myös isäpuolet saattavat kokea monia haasteita roolissaan. Isäpuolet ovat usein lapsipuoltensa arjessa jopa biologista isää tiiviimmin mukana. Tämä johtuu siitä, että lapset jäävät useimmiten eron jälkeen äitinsä luokse asumaan. Isästä tulee silloin niin kutsuttu etäisä ja äidin uudesta puolisosta isäpuoli.

Monet isäpuolet viettävätkin enemmän aikaa lapsipuoltensa kanssa kuin biologisten lastensa kanssa. Tämä saattaa aiheuttaa biologissa lapsissa närkästystä ja epävarmuutta sekä tarvetta tuntea olevansa yhä tärkeä isälleen. Yksi isäpuolia kuormittavista tekijöistä onkin usein syyllisyys, joka johtuu biologisten lasten kanssa vietetyn ajan vähyydestä verrattuna lapsipuolten kanssa vietettyyn aikaan. Isän tuntema syyllisyys saattaa heijastua koko uusperheeseen, ja kaikki lapset aistivat vierailuviikonloppuisin isän tai isäpuolen muuttuneen käytöksen. Syyllisyyden tunne kannattaa pyrkiä ottamaan haltuun. Kannattaa pyrkiä ymmärtämään, että tunne on täysin luonnollinen ja yleinen eikä se johdu esimerkiksi isän huonosta vanhemmuudesta.

Uusperhe perustuu vähintään toisen puolison aiempaan liittoon tai suhteeseen, johon on syntynyt lapsia. Isä- ja äitipuolet elävät lapsipuoltensa kautta jatkuvassa tietoisuudessa edellisen liiton päättymättömyydestä. Menneisyys on aina läsnä, eikä uusperheessä olla koskaan täysin kaksin päätösten ja arjen kanssa. Tämä saattaa aiheuttaa ulkopuolisuuden tunteen perheen ”uudelle tulokkaalle” eli äitipuolelle tai isäpuolelle.

Perheessä on aina toimittu tiettyjen mallien ja kasvatuslinjojen mukaan. Usein uusin perheenjäsen joutuu sopeutumaan jo valmiiseen arjen malliin. Uusperheen toimivuuden kannalta onkin oleellista, että kaikki sen jäsenet tuntevat olonsa kotoisaksi ja kuuluvansa perheeseen. Siksi kompromissi on yksi yleisimmistä ilmiöistä uusperheiden arjessa eikä sen merkitystä tule vähätellä. Äiti- ja isäpuolen mukauduttua satunnaiseen ulkopuolisuuden tunteeseen, he pystyvät tarjoamaan puolisoilleen arvokasta tukea heidän vanhemmuudessaan.

Vierailija
38/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 11:00"]

Juu, oikeassa olet. ;) No ei, pointtihan oli se että porukka on täällä kauhean kylmää ja kyynistä. Minulla on takana kohtuupaska parisuhde, ja en todellakaan syytä vain exää. Paljon on itse tullut tehtyä väärin. En silti lähde oletuksesta että kaikilla muilla olisi samat ongelmat.

Mutta jatkakaa väittelyä, jokainen tavallaan. Tämä mies poistuu taustalle, lapsetkin taitaa kaivata ruokaa.

[/quote]

Mä en nyt käsitä miten pääsit aloittajan tilanteen kritisoimisesta ja lasten parhaan ajattelusta siihen että täällä syytellään eksiä?

Vierailija
39/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:lla soi jo narskuntunnistamiskellot päässä? Aivan ihana mies, mutta sillä kauheat exät? Kiire muuttaa yhteen?

Niin, ei se mies kauan enää jaksa sitä maailman paras mies showta. Pitää päästä saman katon alle ja alistamaan.

Vierailija
40/52 |
25.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on uusperhe, mutta silti tuossa aloituksessa kalskahti korvaan sama mikä muillakin eli se että miehellä on jo takana epäonnistuneita uusperhekuvioita. Ei kuulosta kovin hyvältä. Tutustukaa nyt ensin ihan kunnolla. Ainakin vuosi seurustelua ennen yhteenmuuttoa. Ja keskustelkaa paljon ja ennakoikaa tilanteita.

Meidän suhteen vahvuus on se, että lapsille on tehty selväksi että aikuiset määräävät ja minä voin kohdella mieheni lapsia samalla tavalla kuin omianikin. Nyt kun talossa on kolme teiniä ja kaksi pikkulasta niin ei aina todellakaan ole helppoa. Onneksi välit ovat niin hyvät, että vaikka olisin pää punaisena huutanut miehen teineille ja pakottanut heidät esim. siivoamaan huoneensa, niin silti vielä saman päivän aikana meillä on tosi hauskaa yhdessä ja teini saattaa tulla halaamaankin vaikka hetki sitten oltaisi riidelty. Mutta olivat suht pieniä kun muutettiin yhteen 6- ja 9-vuotiaat ja oma lapseni oli 7-vuotias. Olisi varmaan aika eri tilanne jos nyt vasta tavattaisiin.

Toinen vahvuus on se, että molemmilla oli erosta jo useampi vuosi aikaa ja välit exiin asialliset. Ja molemmille oli itsestäänselvyys että lapset ovat etusijalla kaikessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi