Kisunpentu
On tullut aika pikku hiljaa katsella uutta pentua. Jos ja kun minulla ei ole autoa vielä niin kannattaako skipata suoraan kaikki kaukaiset kaupungit, vai ovatko nuo elukoiden myyjät yleensä joustavia kuskaamaan eläimen uuteen kotiin?
Lisäksi mikä hinta olisi kohtuullinen maatiaispennusta? Entisen kissamme saimme muistaakseni ilmaiseksi ja en muista enää pentuajoista paljonkaan. Voiko pentu olla yksin kotona? Mitä se tarvitsee? Aikuisen kissan hoito on minulle päivänselvää, mutta pentukokemuksesta on noin 15 (?) vuotta, joten...
Kommentit (78)
siis mitä helkkaria mä just luin o_O
Tyypillä tais rasahtaa rusinat ja pahasti :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 03:03"]
Millä vitun perusteella minä ESINEELLISTÄN kissan?!? Mikä vittu siinä on väärää, että hankin pennun enkä aikuista kissaa?!!
[/quote]
Sulla on törkeää tuo kielenkäyttö! Tuskin kohtelet kissaakaan asiallisesti. Sääli.
En antaisi sulle mitään eläintä kun tuolla tavalla olet agressiivinen!
Ap vastas ensimmäiseen viestiin (joka oli asiallinen) aika töykeästi (ilmeisesti otti sen loukkauksena) jonka jälkeen YKSI ihminen haukkui ap:ta kusipääksi. Sit me oltiin yhtäkkiä kaikki mulkkuja ja paskasakkia ja alko kauhee haistattelu ja kiroominen. Ei mielestäni ihan tervettä käytöstä aikuiselta.
Toivottavasti kukaan ei myy/annan ap:lle minkäänlaista elävää eläintä. Tuossa mielentilassa oleva ihminen ei ole kykenevä huolehtimaan mistään elävästä.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 02:58"]
Voi vittu te olette oikeasti raivostuttavaa paskasakkia. Minä tulen ihan asiallisesti kysymään neuvoja pentuihin liittyen, koska ekasta pentukokemuksestani on viitisentoista vuotta aikaa ja ensimmäkse kissani kuolema on tuore. En ehdoin tahdoin halua kokea sitä samaa tuskaa muutaman vuoden päästö uudestaan. Joo, eläin voi kuolla ihan minkä ikäisenä tahansa, mutta minä haluan kissanpennun jonka kasvua voin seurata. Ja se tekee minusta kusipään??!!
[/quote]
Älä välitä, ei täällä kukaan osaa luetun ymmärtämistä. Ja asenne eläimiä kohtaan on täällä juuri sitä tyyliä, että "sehän on vain kissa, sen nimen voi vaihtaa".
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 04:56"]
Ap vastas ensimmäiseen viestiin (joka oli asiallinen) aika töykeästi (ilmeisesti otti sen loukkauksena) jonka jälkeen YKSI ihminen haukkui ap:ta kusipääksi. Sit me oltiin yhtäkkiä kaikki mulkkuja ja paskasakkia ja alko kauhee haistattelu ja kiroominen. Ei mielestäni ihan tervettä käytöstä aikuiselta.
[/quote]
Mun mielestäni ap:lle vastattiin ylimielisesti tyrkyttämällä aikuista kissaa, ap vastasi samaan tyyliin ja soppa oli valmis. Turha syyttää yksin ap:ta, itse käytte kuin hyeenat kimppuun heti kun joku osoittaa vähänkin muuta kuin naisten keskinäistä tyypillistä "selänrapsutuskäytöstä".
Mitä te täällä alatte urputtamaan? Se pentu on kotia vailla ihan yhtä lailla kuin aikuiset kissatkin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 02:06"]On tullut aika pikku hiljaa katsella uutta pentua. Jos ja kun minulla ei ole autoa vielä niin kannattaako skipata suoraan kaikki kaukaiset kaupungit, vai ovatko nuo elukoiden myyjät yleensä joustavia kuskaamaan eläimen uuteen kotiin?
Lisäksi mikä hinta olisi kohtuullinen maatiaispennusta? Entisen kissamme saimme muistaakseni ilmaiseksi ja en muista enää pentuajoista paljonkaan. Voiko pentu olla yksin kotona? Mitä se tarvitsee? Aikuisen kissan hoito on minulle päivänselvää, mutta pentukokemuksesta on noin 15 (?) vuotta, joten...
[/quote]
Meille tuli juuri kissanpentu 10v jälkeen ja tässä omia ajatuksia/kokemuksia.
Kannattaa itse hakea pentu ja/tai käydä ennen luovutusta kasvattajan luona kylässä, niin näet missä oloissa pentu kasvaa.
Luovutusikä on nykyään 12 viikkoa, omani hain 14 viikon iässä, kun oli ehtinyt saada toiset rokotukset.
Hyvin hoidetusta ja madotetusta, kunnon ruualla ruokitusta pennusta hinta 100€ ylöspäin.
Kyllähän pennun on pakko olla yksin kotona työpäivät ym. mutta kannattaa aluksi rajata pennun elintilaa ja sitten laajentaa reviiriä kun pentu tottuu (varsinkin jos pitää totuttaa muihin kissoihin)
Jos sinulla on jo kissoja niin mitään ihmeellistä uutta pentu ei tarvi, katsot vain turvallisen lepopaikan sille.
Pentu toki syö eri ruokaa, joten eläinkaupoista riksuja, kaupasta kanaa, lihaa jne. Apteekista kannattaa hankkia esim Attapektiä jos masu menee sekaisin, parafiiniöljyä masun veto-ongelmiiin, vitamiineja jos ruokit paljon tuoreella ruualla sekä tietysti matolääkkeitä.
Ap, miksi et hanki aikuista kissaa? :))))))
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 06:26"]
Ap, miksi et hanki aikuista kissaa? :))))))
[/quote]
Miksi sinä et lue ketjua ennen kuin kommentoit?
[/quote]
Olisiko ollut sarkasmia.
No mutta tämäpä olikin yllättävä ketju.
Väitetään ettei yksin voi riidellä, mutta av-palstalla se näyttää sujuvan helposti.
On hyvin erikoista, että noinkin raivohullu yksilö on haikailemassa kissanpentua.
Yleensä kissaihmiset on todella zen-tyyppejä.
Suosittelen APlle vihanhallintakurssia. Siitä on hyvä aloittaa.
Ap taisi hävitä linjoilta, kun ei ole kommentoinut?
Joko pentu on löytynyt?
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 04:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 04:02"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 03:59"] [quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 03:52"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 02:55"] [quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 02:50"]Aikuisista kissoista tiedetään jo niiden luonne ja se, millaisissa ympäristöissä viihtyvät ja mihin sopeutuvat, sopivatko esimerkiksi toisen kissan kaveriksi tai lapsiperheisiin. Vapaana juoksevan villikissakannan kitkemiseksi kestävä ratkaisu on kissojen sterilaatiot ja kastraatiot, ei lyhytnäköisesti kodin antaminen nimenomaan pennuille. Tottakai olemassaolevat pennutkin tarvitsevat ja ansaitsevat kodin yhtä lailla, mutta ensisijaisesti pitäisi miettiä aikuista kissaa. Ottamalla randomin, rokottamattoman ja siruttoman pennun jostain maatilalta tuet sitä vastuutonta toimintaa, joka ylläpitää tätä järkyttävää kodittomien määrää.
PS: Yhdistyksillä on aina myös pelastettuja pentukissoja, kannattaa tutustua. Mieluummin kuin kaupan ilmoitustauluun. [/quote] Mitä vittua sinä selität? TAJUATTEKO, ETTÄ HALUAN KISSAN. MUTTA HALUAN KATSOA SEN KASVUA PENNUSTA AIKUISEKSI. HALUAN KOKEA SEN UUDESTAAN. MIKÄ VITTU SIINÄ ON VÄÄRÄÄ? [/quote] Luitko tuota viestiä loppuun? Siinä sanottiin että niitä pentujakin on pelastettuina kaipaamassa kotia, että sieltä voi niitäkin kysellä....... Haluat vissiin vaan haastaa riitaa vai? [/quote] L u e a l o i t u s. Sainko vastauksia, sainko?!? [/quote] ET ja se on sinun oma vikasi. Luetunymmärtämisen lisäksi sinun kannattaisi opetella ihmisten kanssa toimimista. Voi auttaa sinua yllättävän paljon elämässä. [/quote] Luetun ymmärtäminen erikseen :::))))) tyhmä :D Saan kyllä tietoni muualtakin, jos te mulkut yritätte jotenkin nostaa itsenne jalustalle ja luulette, että en pärjää jos tämä ketju kuolee. Nolot!
[/quote]
Juupa juu, no toivottavasti löydät tiedot ja opit olemaan ihmisiksi joskus. Hyvää yötä.