Puhelu tuntemattomasta numerosta. Kerrotko nimesi…?
Kommentit (54)
Sanon "terve". Jos tiedän että joku ns. Tärkeä soittaa, saatan vastata etunimellä
Kyllä. Kuuluu yleissivistykseen. Ei ennen vanhaankaan näkyny kuka soitti ja silti ihmiset osasi vastata puhelimeen kohteliaasti omalla nimellä.
Olen estänyt tuntemattomista numeroista soiton.
Väheni myyntisoitot yli puolella. Suosittelen.
Vastaan perinteiseen venäläiseen tapaan, 'kuuntelen teitä'.
Vastaan yleensä "haloo?" tai etunimellä.
Mullakin ovat estolistalla! Koska tiedän että soittaja on Elisa. Ne kun ei myy mitään vaan tarjoo päivitystä ja joka maksaa, kun on kallimpi nettiyhteys. Jatkuvaa häiriköintiä. Tarjotaan tabletteja vaikka olen juuri sellaisen ostanut osa-maksulla ja ei tarkasteta mitä olen ostanut tai mitä juuri maksan heille.
Minäkin päivitin Elisan estolistalle.
Kyllä jos odotan puhelua työhaastatteluun tms. Muuten karjun halloota.
Sanon haloo. Jos sit mua kysytään nimeltä niin kysyn kuka kysyy.
Mulla on firman puhelin, joten vastaan aina koko nimellä. Iltaisin en vastaa tuntemattomiin numeroihin, ainakaan jos ne on 044-alkuisia (puhelinmyyjiä).
WTF?
Sanon - haloo.
Jos kysytään missä puhelu on/kuka olen, niin kysyn kuka soittaa...
Sanon nimeni vain silloin harvoin kun odotan jotain puhelua (lääkäriltä, kuljetusyhtiöltä...)...
Jos numero ei näy, niin soittaja ei ole mikään palvelun tuottaja, joten en koskaan.
41v m
Vastaan aina koko nimellä. Se on kohteliasta. Minun numeroni ei ole alainen, eikä kukaan pelkkää nimeäni voi käyttää vääriin tarkoituksiin.
Vastaan aina sukunimellä, koska toi on myös samalla työpuhelin niin ei voi tietää millä asialla soitellaan.
Vastaan aina etunimellä jos tulee puhelu yksityisestä tai tuntemattomasta numerosta. Numeroni ei ole salainen ja tietoni saa kyllä selville sukunimeä ja osoitetta myöten jos haluaa.
Etunimen. Ei se mikään salaisuus ole. Tod. näk. tyyppi jo tietää nimeni ellei ole väärä nro.
Meillä soittaa arvauskeskuksesta lekurit ja hoitsut tuntemattomasta nrosta, joten tietenkin vastaan nimellä. Voi olla jotain testituloksia tms tärkeää, tai varattu soittoaika.
Vastaan omalla nimelläni, eihän se mikään salaisuus ole. Ja jos jättäisin kokonaan vastaamatta tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin, olisi kyllä monta asiaa jäänyt hoitamatta. Olen saanut yllättäviä työtarjouksia sellaisista numeroista, joita en ole tunnistanut. On soitettu lääkäristä, vaikka en ole odottanut soittoa (koska olen luullut asian olevan loppuun käsitelty), ja poliisillakin on ollut odottamatonta asiaa. Joskus soittaja on ollut ystävä tai perheenjäsen, jolta on ollut akku loppu ja joka on siksi lainannut jonkun toisen puhelinta. Onhan niissä myös puhelinmyyjiä, mutta eiväthän ne ole mikään ongelma - yllättävän moni lopettaa puhelun kiltisti, kun sanon jämäkästi kiitos ei, ja muussa tapauksessa voin toivottaa hyvää päivänjatkoa ja katkaista puhelun itse.
Mikä ero on salaisella numerolla ja yksityisellä numerolla..joku yksityinen numero on ruvennut soittelemaan mulle noin kerran kk ja laittaa aina vaan luurin korvaan kun olen vastannut..omalla koko nimelläni.
sano vaan Haloo