Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä mies, jonka vaimo ei käy töissä

Vierailija
12.02.2022 |

Kertoisitko miten teidän perheen raha-asiat hoidetaan?
Oletan että vaimo hoitaa kodin ja lapsenne, joka sekin käy työstä.
Miten vaimon käy mahdollisen eron jälkeen? Vaimolla kun ei todenäköisesti ole rahaa säästössä pahan päivän varalle eikä eläkkeetkään kertyneet.

Tätä kysyn ihan mielenkiinnosta, en syyllistä ketään. Itsekin olisi mukava olla kotiäiti/kodin hengetär, mutta pelottaisi miten kävisi jos ero sattuisi.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen kotiäiti, eli en miesvastaaja, mutta vastaan omasta puolestani. Olen korkeasti koulutettu, ollut työelämässä melko pitkään ennen lapsia. Kun saimme lapsia, olen hoitanut pääasiassa heitä, vienyt harrastuksiin jne. Perheemme on voinut hyvin, matkustimme aiemmin paljon ja arkemme oli ja on muutoinkin laadukasta. Tämä on ollut mahdollista, koska mieheni on koko työuransa ansainnut erinomaisesti, meillä on omaisuutta kotimaassa ja ulkomailla. Itse sain myös huomattavan summan perintöä jokin aika sitten, mikä on sijoitettu järkevästi. Mies myös säästää minulle ja lapsille joka kuukausi. Rahamme ja omaisuutemme on yhteistä. Jossain vaiheessa ehkä menen töihin tai ryhdyn yrittäjäksi ihan työn ilosta. Tai ehkä muutamme ulkomaille, kun lapset ovat aikuisia muutamien vuosien päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyhmä? Miehellähän tuossa hävittävää on, kun lusikat laitetaan jakoon.

Vierailija
4/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omaisuutta ja tienaan keskivertoa paremmin joten pärjätään hyvin yhden tuloilla. Vaimo huolehtii kodin ja lapset, minä voin keskittyä rauhassa työuraani. Tämä järjestely sopii hyvin meille.

Vierailija
5/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, niin että miten? Menettää ilmaisen kodinkoneen?

Vierailija
6/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei akka saa penniäkään erossa. Valiksen mies

Vierailija
7/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosi eläke on tulevaisuudessa tosi pieni, kun ei ole palkkatöissä ollut. Pitäisi ajatella itseäänkin.

Vierailija
8/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tällainen kotiäiti, eli en miesvastaaja, mutta vastaan omasta puolestani. Olen korkeasti koulutettu, ollut työelämässä melko pitkään ennen lapsia. Kun saimme lapsia, olen hoitanut pääasiassa heitä, vienyt harrastuksiin jne. Perheemme on voinut hyvin, matkustimme aiemmin paljon ja arkemme oli ja on muutoinkin laadukasta. Tämä on ollut mahdollista, koska mieheni on koko työuransa ansainnut erinomaisesti, meillä on omaisuutta kotimaassa ja ulkomailla. Itse sain myös huomattavan summan perintöä jokin aika sitten, mikä on sijoitettu järkevästi. Mies myös säästää minulle ja lapsille joka kuukausi. Rahamme ja omaisuutemme on yhteistä. Jossain vaiheessa ehkä menen töihin tai ryhdyn yrittäjäksi ihan työn ilosta. Tai ehkä muutamme ulkomaille, kun lapset ovat aikuisia muutamien vuosien päästä.

Elämäsi kuulostaa upealta. Olet korkeasti koulutettu ja älykäs. Sekä miehesikin on. Ja teillä on varallisuutta.

Minä en ole mitään noista, joten tuskin saisin sellaista miestäkään.

Mites te miehet ja vaimot, joilla ei ole ihan kovin suuret tulot ja toinen puolisoista kotona, minkälainen elintasonne on?

Vierailija
9/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi eläke on tulevaisuudessa tosi pieni, kun ei ole palkkatöissä ollut. Pitäisi ajatella itseäänkin.

Tota se eläke on pieni joka tapauksessa, sitten kun se 70 saa.

Eli en ihan kauheesti sen varaan laskisi. Eri asia jos muu työkyvyttömyys kohtaa.

Vierailija
10/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi kuulostaa upealta. Olet korkeasti koulutettu ja älykäs. Sekä miehesikin on. Ja teillä on varallisuutta.

Minä en ole mitään noista, joten tuskin saisin sellaista miestäkään.

Mites te miehet ja vaimot, joilla ei ole ihan kovin suuret tulot ja toinen puolisoista kotona, minkälainen elintasonne on?

Voit hyvinkin saada vaikka mitä! Vaikutat hienolta ihmiseltä etkä lainkaan kateelliselta, mikä on harvinaista. Elämäsi on varmaan joka tapauksessa perushyvää. Onni on tyytyväinen mielentila. Ei täältä mitään mukaansa saa.

-ap

Vierailija
11/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on vara valita, köyhillä ei. T: duunarin muija, jolla kaikki lapset olleet päiväkodissa alle vuoden ikäisenä koska kotihoidontuella ei elä!

Vierailija
12/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
13/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi sanottuna haluaisit lusmuilla kymmenen vuotta kotona sillä aikaa kun mies käy töissä ja rahoittaa tämän kaiken.

Vierailija
14/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei akka saa penniäkään erossa. Valiksen mies

Te ootte eronnut jo monesti ja valiskin muuttaa kahdesti vuodessa.

Vierailija
15/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks joku on huolissaan toisen eläkkeestä??  Kaippa tuo aikuisena itsekin tietää,mihin on ryhtynyt....huvittavaa,eiköhän jokainen aikuinen ihminen tiedä,että jos käy töissä,kerryttää eläkettä ja jos ei,ni ei kerrytä....

Vierailija
16/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi sanottuna haluaisit lusmuilla kymmenen vuotta kotona sillä aikaa kun mies käy töissä ja rahoittaa tämän kaiken.

Lapsiperheessä naisen töihinmeno työllistää miestä paljon. Mies voi jopa joutua vaihtamaan työpaikkaa, jos hän tekee reissutyötä.

Vierailija
17/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvittaisiin päiväkoteja jos kaikki äidit hoitelisi lapsensa kotona ja mies yksin käy töissä? Jäisi paljon työtöntä ammattitaitoista porukkaa.

Vierailija
18/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, niin että miten? Menettää ilmaisen kodinkoneen?

Nainenhan on koko päivän kotona sotkemassa. Siivoaa siis omia sotkujaan. Miten mies siitä hyötyy?

Vierailija
19/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin tarvittaisiin päiväkoteja jos kaikki äidit hoitelisi lapsensa kotona ja mies yksin käy töissä? Jäisi paljon työtöntä ammattitaitoista porukkaa.

Meitä ihmisiä ja tilanteita on niin erilaisia ja hyvä niin....ei pitäs olla katellinen toiselle,kun ei edes tiedä toisen elämästä eikä siltikään vaikka tietäisi...ihmiset tekee ratkaisuja omien tilanteiden mukaan ja kaikilla ei ole sama tilanne...tekis joskus jollekin kateelliselle mieli sanoa,että kai sunkin elämässä jotain hyvää on :)

Vierailija
20/29 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, kotihoidontuki jota maksetaan alle 3-vuotiaista lapsista on surkean pieni. Ei sillä kyllä elä, jos miehelläkin on huono palkka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä