Oletko koskaan dumpannut miestä hänen työnsä/koulutuksensa takia?
Jos olet, mitä hän teki työkseen ja miksi dumppasit? :)
Kommentit (34)
Olen dumpannut työn takia ja teen niin tarvittaessa jatkossakin. Toki työ on hyvä olla, mutta jos työt vievät kaiken ajan ja energian, niin siinä ei parisuhteelle jää tilaa. Eli ei ole koulutus- tai ammattiriippuvainen asenne minulla. Jos työssä on toistasataa matkapäivää vuodessa, niin ei se oikeen perheelliselle mielestäni sovi.
Kyllä se ammatti vaan väkisinkin hieman määrittelee ihmistä. Mutta ei automaattisesti, paljon riippuu ihmisestä itsestään. Kerran tuli baarissa sellainen tilanne, että aloin flirttailla kauempana seisovan hyvännäköisen miehen kanssa. Ensimmäinen mielikuva siitä oli joku lumilautailija/vuorikiipeilijä tyyppinen ulkoilma-ihminen. Sillä oli olkapäille uloittuva lainehtiva tukka, jollainen on mun heikkous (komeisiin kasvoihin yhdistettynä). No hetken päästä tämä sitten tuli meidän pöytään iskemään minua ja kun kertoi olevansa kaatopaikalla töissä niin mielenkiinto lopahti kuin lehmän häntä. Kertoi että on ollut rankka elämä, paljon päihteiden käyttöä jne. ja se kyllä näkyi naamasta. Oli varmaan ollut nuorempana tosi hyvännäköinen mutta ihan kulahtanut äijä oli jo 30-vuotiaana.
Voisin veikata, että jos tämä mies olisi opiskellut ammatikseen vaikka ihan jonkun hyvän duunarihomman tai saatika sitten korkeakoulututkinnon, niin olisi voinut olla elämäkin vähän suosiollisempi ja sitä kautta mieskin hieman varteenotettavampi. Vaikka tokihan nitä mätiä omenoita löytyy joka puusta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:01"]Olen dumpannut työn takia ja teen niin tarvittaessa jatkossakin. Toki työ on hyvä olla, mutta jos työt vievät kaiken ajan ja energian, niin siinä ei parisuhteelle jää tilaa. Eli ei ole koulutus- tai ammattiriippuvainen asenne minulla. Jos työssä on toistasataa matkapäivää vuodessa, niin ei se oikeen perheelliselle mielestäni sovi.
[/quote]
Komppi tälle. Tienaan itse omat rahani, en tarvitse elättäjää (tai statusta). Haluan kumppanin, jonka kanssa jaan arjen eli 10 h kuutena päivänä viikossa-tyypit ja matkatyöläiset ovat niitä, joita karsastan. Toki, jos kolahtaa kunnolla ei sekään ole kynnyskysymys, mutta jos pitää valita useammasta ehdokkaasta valitsen sen, joka ehtii minua välillä nähdäkin. Se, että antaa pakit heti ammatin kuulessaan, kertoo lähinnä, että ei se omakaan taso kumppanina kummoinen ole...
Mun mies on lvi-asentaja ja tienaa mukavasti. Taustalta löytyy huonosti työllistävä tutkinto yliopistosta ja minä se rohkaisin lukemaan putkariksi. Ajattelin, että tuollainen nokkela mies ja ahkera voi tienata ja loistaa sillä alalla hyvin ja elanto on varmempi. Hyvä ratkaisu. Töistä ei pulaa, miehellä on jo oma firma ja rahaa tulee todella hyvin. Suositan noita perusduuneja fiksuille tyypeille. Alalla on niin paljon yksinkertaisia luusereita, että siellä on helppo erottua edukseen ja rahan tuloa ei voi estää, kun työnsä tekee hyvin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:19"]Kyllä se ammatti vaan väkisinkin hieman määrittelee ihmistä. Mutta ei automaattisesti, paljon riippuu ihmisestä itsestään. Kerran tuli baarissa sellainen tilanne, että aloin flirttailla kauempana seisovan hyvännäköisen miehen kanssa. Ensimmäinen mielikuva siitä oli joku lumilautailija/vuorikiipeilijä tyyppinen ulkoilma-ihminen. Sillä oli olkapäille uloittuva lainehtiva tukka, jollainen on mun heikkous (komeisiin kasvoihin yhdistettynä). No hetken päästä tämä sitten tuli meidän pöytään iskemään minua ja kun kertoi olevansa kaatopaikalla töissä niin mielenkiinto lopahti kuin lehmän häntä. Kertoi että on ollut rankka elämä, paljon päihteiden käyttöä jne. ja se kyllä näkyi naamasta. Oli varmaan ollut nuorempana tosi hyvännäköinen mutta ihan kulahtanut äijä oli jo 30-vuotiaana.
Voisin veikata, että jos tämä mies olisi opiskellut ammatikseen vaikka ihan jonkun hyvän duunarihomman tai saatika sitten korkeakoulututkinnon, niin olisi voinut olla elämäkin vähän suosiollisempi ja sitä kautta mieskin hieman varteenotettavampi. Vaikka tokihan nitä mätiä omenoita löytyy joka puusta.
[/quote]
Niin siis eka se mies oli hyvännäköinen ja flirttailit, sitten kuulit ammatin ja siitä tuli kulahtanut xD. Päihteet asia erikseen, mutta kyllä viestisi kertoo enemmän sinusta kuin miehestä.
"Mä näin yhden kuuman miehen ja leimasin sen heti extremetyyppiseksi miehekkääksi eräjormaksi (koska toivoin just sellasta), sit mä houkuttelin sen luokseni ja sit se olikin vaa roskakuski. Petyin ihan kauheesti, mun pillu kuivu kiinni ja mies olikin ruma" ei jumalaut... xDDD
En ole dumpannut miestä työn takia koskaan. Ihan sama mitä työtä tekee, kunhan tekee jotain. Elämäntapatyötöntä miestä en voisi katsella hetkeäkään.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 01:43"]Olen.
Halusi alkaa linja-autonkuljettajaksi vaikka hänellä oli ennestään rakennusmestarin koulutus.
Palkka laski kuin lehmänhäntä
[/quote]
Etkö ansaitse omaa elantoasi itse, siivelläeläjä?
En. Olen dumpannut miehen, jolla ei ollut mitään koulutusta eikä mitään motivaatiota tehdä töitä. Ei ollut edes työkkärin asiakas, eli ei saanut mitään tuloja.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 10:57"]
Juu, 35v. miehellä oli takana vain peruskoulu, työt eivät maistuneet siinä missä tuet ja kalja. Meillä ei ollut mitään yhteistä.
[/quote]
No eiköhän tuossa ollut syynä kaljan maistuminen ja haluttomuus tehdä töitä, ja luonne muutenkin, ei työ tai koulutus. Olen minäkin heivannut työttömän jota ei edes kiinnostanut työn saanti, ainoastaan kaljan juonti.
Olen. Tai oikeammin koulutuksen ja työn puutteen takia. Oli ryhtynyt lukion jälkeen vapaaksi taiteilijaksi ja käytännössä siis eli tuilla ja hengasi päivät pitkät täyden kaaoksen keskellä eikä edes saanut niitä taulujaan kaupaksi. Toisilla treffeillä totesin, että meillä vaan ei ole mitään yhteistä. Vaikka mä taidetta arvostankin niin en halua elättää toista ihmistä ja siihenhän se olis väistämättä mennyt kun toinen oli tyytyväinen työttömänä "taiteilijana".
En usko, että viihtyisin miehen kanssa, jolla ei ole lukiota/amista korkeampaa koulutusta. Ei se koulutuksen vähäinen määrä, vaan se, ettei ole intoa hankkia tietoa ja avartaa maailmankuvaansa. Jotenkin sen vaan työpaikan kahvipöydässä erottaa, kuka ottaa puheenaiheet viimeiseksi ilmestyneestä Tiede-lehdestä ja kenellä on jotain omakohtaista kokemusta. Ei millään jaksa viikko viikon perään kuunnella smalltalkina omakotitalon rakennustyömaan edistymistä tai pojan motocross/jääkiekko/jalkapalloharrastusta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:19"]Kyllä se ammatti vaan väkisinkin hieman määrittelee ihmistä. Mutta ei automaattisesti, paljon riippuu ihmisestä itsestään. Kerran tuli baarissa sellainen tilanne, että aloin flirttailla kauempana seisovan hyvännäköisen miehen kanssa. Ensimmäinen mielikuva siitä oli joku lumilautailija/vuorikiipeilijä tyyppinen ulkoilma-ihminen. Sillä oli olkapäille uloittuva lainehtiva tukka, jollainen on mun heikkous (komeisiin kasvoihin yhdistettynä). No hetken päästä tämä sitten tuli meidän pöytään iskemään minua ja kun kertoi olevansa kaatopaikalla töissä niin mielenkiinto lopahti kuin lehmän häntä. Kertoi että on ollut rankka elämä, paljon päihteiden käyttöä jne. ja se kyllä näkyi naamasta. Oli varmaan ollut nuorempana tosi hyvännäköinen mutta ihan kulahtanut äijä oli jo 30-vuotiaana. Voisin veikata, että jos tämä mies olisi opiskellut ammatikseen vaikka ihan jonkun hyvän duunarihomman tai saatika sitten korkeakoulututkinnon, niin olisi voinut olla elämäkin vähän suosiollisempi ja sitä kautta mieskin hieman varteenotettavampi. Vaikka tokihan nitä mätiä omenoita löytyy joka puusta. [/quote] Niin siis eka se mies oli hyvännäköinen ja flirttailit, sitten kuulit ammatin ja siitä tuli kulahtanut xD. Päihteet asia erikseen, mutta kyllä viestisi kertoo enemmän sinusta kuin miehestä. "Mä näin yhden kuuman miehen ja leimasin sen heti extremetyyppiseksi miehekkääksi eräjormaksi (koska toivoin just sellasta), sit mä houkuttelin sen luokseni ja sit se olikin vaa roskakuski. Petyin ihan kauheesti, mun pillu kuivu kiinni ja mies olikin ruma" ei jumalaut... xDDD
[/quote]
Et ilmeisesti sitä tekstistäni ymmärtänyt, mutta kerroin että kun alon flirttailla miehen kanssa hän seisoi kauempana baarissa. Jos olet joskus jossain baarissa käynyt, niin varmasti olet itsekin huomannut että ihan tarkkaan ei kasvoja näe, jos joku seisoo kauempana ja kun valaistus ei kuitenkaan ole kovin kirkas. Kun hän tuli meidän pöytään niin toki näin heti jo ennen kuin mies edes sanoi mitään, että ei ollutkaan ihan niin hyvännäköinen, näytti ikäistään paljon vanhemmalta, tosi väsyneen näköiset ryppyiset silmät, huonot hampaat jne. Rankka elämä siis näkyi naamasta vaikka näkikin että ainakin joskus mies on ollut tosi hyvännäköinen. Tuskin siis olisin kiinnostunut vaikka olisi esitellyt itsensä lääkäriksi. Mies näytti ja varmaan olikin ihan täys alkkis.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:33"]
En ole dumpannut miestä työn takia koskaan. Ihan sama mitä työtä tekee, kunhan tekee jotain. Elämäntapatyötöntä miestä en voisi katsella hetkeäkään.
[/quote]
Meillä on töissä mies, joka lisäksi pyörittää omaa konsulttitoimistoa. Mitä juttuja kuunnellut, niin siinä ei perheelle paljoa jää miehestä.
Meinasin. Onneksi en tehnyt niin.