Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajan masennus

Vierailija
23.06.2015 |

Olen vähän alle 2-vuotiaan tytön yksinhuoltaja. Ero narsisti miehestä (diagnoosi löytyy hoxhox!) romutti minut täysin. Tuska on kamala,joka päivä pyörii mielessä miten hän tuhosi elämääni, hylkäsi lapsensa.
Luulen että olen masentunut. Tapaus on vielä tuore, ja tulee jatkumaan varmasti pitkään tulehtuneena, miehen luonteen tuntien. Olen syönyt viikon aikana 2 mikropitsaa, käynyt suihkussa kerran, imuriin en ole tarttunut kertaakaan. Tyttö on ollut tavallista enemmän päivisin hoidossa isovanhemmilla.
En vaan jaksa, en saa aikaiseksi nousta sohvalta ja lopettaa pillitystä. Lapsen hygieniasta ja ruokailusta huolehdin kuitenkin hyvin, itsestäni en lainkaan.
.

Ongelmani on,etten uskalla hakea apua. Pelkään että minut leimataan masentuneeksi, joka ei pysty huolehtimaan lapsestaan.
.
Tarvitsen apua, mutta en uskalla pyytää.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:53"]

No luulenpa että meitä on aika monta jotka samanlaisen "virheen"ovat tehneet. Mistä sitä apua kannattaisi lähteä hakemaan,

[/quote]

joo ja että on myös paljon miehiä, jotka on samanlaisen virheen tehneet, mut yllätys yllätys, noissa tapauksissa se pahisvaimo on kyseenalaistamatta pahis, eikä niin että niitä miehiä alettaisiin lynkata ja syyllistää siitä kun "ottivat sairaan vaimon", "eivät valinneet paremmin", tai "tekivät lapsen vanhemmaksi kelvottoman ihmisen kanssa" jne. Yh-isä on aina sankari, oli millainen Touko Tarkki tahansa ja tämä on fakta.

Vierailija
22/25 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti voimia sinulle. Älä pelkää avun hakemista. Palveluohjaaja voisi auttaa tai vaikka perheneuvolan psykologi tai neuvolan terveydenhoitaja. Ei tarvitse pelätä mitään sosiaalityöntekijöitä jne, kyllä hekin haluavat auttaa ja sinullahan on jo hyvä tukiverkosto jos isovanhemmatkin voivat auttaa lapsen hoidossa. Kannattaa miettiä millaisesta avusta hyötyisit ja mikä voisi helpottaa. Pitäisikö jonkun käydä siivoamassa kerran viikossa? Vai hoitaa lasta? Tarvitset myös terapiaa ja unta. Asia on nyt tuore mutta aika parantaa. Toivottavasti haet ja saat apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei masennus miehet,vaan raskas työ ja huono palkka .

Vierailija
24/25 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hae ikinä ainakaan lastensuojelusta apua,alkaa kyttäys,väärät kirjaukset ja oletukset,sinut leimataan huonoksi äidiksi ja lapsi otetaan lopulta huostaan. Meillä tehty paikkaansa pitämättömiä kirjauksia. 

Vierailija
25/25 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovasti voimia sinulle. Älä pelkää avun hakemista. Palveluohjaaja voisi auttaa tai vaikka perheneuvolan psykologi tai neuvolan terveydenhoitaja. Ei tarvitse pelätä mitään sosiaalityöntekijöitä jne, kyllä hekin haluavat auttaa ja sinullahan on jo hyvä tukiverkosto jos isovanhemmatkin voivat auttaa lapsen hoidossa. Kannattaa miettiä millaisesta avusta hyötyisit ja mikä voisi helpottaa. Pitäisikö jonkun käydä siivoamassa kerran viikossa? Vai hoitaa lasta? Tarvitset myös terapiaa ja unta. Asia on nyt tuore mutta aika parantaa. Toivottavasti haet ja saat apua.

Sossut ei auta vaan pahentaa!