Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä pieniä ja ehkä erikoisiakin tapoja sinulla on, millä säästät, tai ainakin luulet säästäväsi rahaa?

Vierailija
11.02.2022 |

Minulla:
-käytän bioroskiksessa vain kaupasta saatuja hedelmäbiopusseja, en siis osta erikseen biopusseja koska ne on kalliita
-en käy ollenkaan suihkussa jos ei ole mitään ihmisten näkemistä tiedossa
-en käytä vessapaperia yhtään kakkoshädän yllättäessä, vain käsisuihkua ja pyyhettä
-en käytä siteitä tai tamponeja, vaan pestäviä menkkapöksyjä
-säästän kaikki mahdolliset muovipussit ja pikkupussit roskapusseiksi tai koirankakkapusseiksi
-kaikki ruuantähteet menee koiralle (kunhan ei ole vaarallisia) ettei ruokaa mene ikinä hukkaan
-en omista enkä aio ikinä omistaa autoa, vaan kaikki matkat menee pyörällä polkien
-jos tekee mieli noutoruokaa en tilaa sitä woltista tms vaan käyn aina hakemassa sen itse

Eihän näillä varmaan mitään merkittävää säästöä oikeasti saa aikaiseksi, mutta tuleepahan itselle hyvä mieli :D

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kortilla vain silloin, kun se on halvempi vaihtoehto, eli kun ostosten loppusumma loppuu numeroon 3, 4, 8 tai 9.

Vierailija
2/4 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene koskaan lääkäriin koska julkisellakin se maksaa liikaa.

En hanki lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Käytän paljon pakastinta. Leivät pienempiin pusseihin, kohta pilaantumassa olevat hedelmät viipaloin pakastimeen smoothieita varten jne. Harvoin menee mitään roskikseen.

- Isommat ostokset tilaan kerran kuussa kotiinkuljetuksella. Tulee etukäteen mietittyä syömiset, eikä tule turhia heräteostoksia, säästyy rahaa. Eikä tarvitse itse kantaa tai maksaa kaupassa käynnistä. Kerran-kaksi kuussa sitten piipahdan ostamaan hedelmiä ja vihanneksia, joskus jonkun leipäpussin. 

- Kokkaan paljon kotona, enkä osta valmisruokia tai puolivalmisteita. Säästyy paljon rahaa ja saa juuri sellaista, mistä pitää. Esim. pizzat.

- Pyyhin paljon pintoja ihan kostealla rätillä, jossa astianpesuainetta. Lasi- ja peilipintoihin ihan ideaali. Yleispuhdistusaineena käy myös, keittiössä loistava.  Pullo riittää vaikka kuinka kauan, eikä tarvitse ostella kalliita siivousaineita.

- Kävelen paljon. Hyötyliikunta. Omaa autoa ei ole, ja bussejakin vältän jos vaan voi. Säästyy rahaa ja tekee hyvää kunnolle.

- Kotona käytettävät ripsi- ja kulmavärit. Ei tarvitse ravailla kosmetologilla värjäilemässä, ja parinkympin tuotteista riittää vuodeksi.

- En käytä luottoa. Säästän ja ostan vasta sitten. Ei tarvitse maksaa tilinhoitomaksuja, korkoja jne, tulee edullisemmaksi.

- Verkkokaupoissa hyödynnän alekoodit, kampanjat ym, käytän lisäksi bonussivustoa, jonka kautta kotiutunut mukava summa rahaa takaisin.

- Pyykinpesukoneeseen riittää usein vain puolet tai kolmannes suositellusta pesuainemäärästä, kun pyykki ei ole kovin likaista. Muuten vaahtoaa liikaa eikä huuhtoudu. Tässä säästyy pitkä penni.

Vierailija
4/4 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan vaatteita, vaihdan vetoketjut, ompelen napit, korjaan napinlävet (että se paikalleen ommeltu nappi myös pitää kiinni sen, mitä sen pitää pitää kiinni), parsin sukat ja korjaan rikkinäiset farkut. Etenkin farkkujen paikkaaminen säästää rahaa, koska sillä voi välttää uusien housujen jatkuvan ostamisen.

Käytän itseompelemiani kestositeitä, olen ommellut ne vaippakankaiden tilkuista ja kirpparilta "saa ottaa" pinon froteepyyhkeistä (tiesin, kuka ne oli siihen laittanut). Parinkymmenen vuoden aikana tuosta on ihan oikeasti tullut jo säästöä.

Teen perinteiset noutoruuat itse, tai jos haetaankin hampurilaiset, niin teen ranskalaiset itse (pakasteransiksia, ei ihan sama, mutta ei ne hesen tai mäkkärin raskalaisetkaan kestä priimana kotiin asti).

Teen ylipäätään lähes kaikki ruuat itse, osin allergioiden takia, osin rahansäästön takia. Teen mahdollisimman paljon kausiherkkuja itse, eli runebergin torttuja leivoin, ja nyt on tehty jo satsi laskiaispullia. Tein mansikkahillon itse - ostomarjoista ;-)  eli ei varmaan tullut halvemmaksi kuin ostohillo.

Kasvatan kasvimaalla kasviksia. Joskus tällä ehkä säästää, joskus taitaa mennä enemmän rahaa investointeihin kuin mitä saa tuottoa...

Yhdistän asioinnit samalle reissulle. Jos vien lapsen kouluun työmatkan varrelle, niin samalla käyn vielä kaupassakin.

En meikkaa enkä käy kampaajalla. En käytä hiustuotteita, ainoastaan shamppoota. Suihkussa käydään vain, kun on lämmitetty (puu)sauna, silloin ei tule lämmiteltyä suihkun alla, kun saunassa tulee lämmin.

Vaatteet menee pesuun vain, jos ne on likaisia. Voin käyttää samaa puseroa peräkkäisinä päiviä, jos se ei haiskahda. Pesen täysiä koneellisia, ja käytän pesuainetta niin vähän kuin mahdollista (yleensä puolet ohjeellisesta annoksesta).