Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin käytätte lapsilisän/lapsilisät?

Vierailija
24.09.2006 |

Yhdessä ketjussa joku ei tiennyt ketään, jolla menisi lapsilisät elämiseen. Olin aika ällistynyt. Minä taas en tiedä ketään, joka sijoittaisi lapsilisät.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä maksan sitten ne sinun vitun vaippasikin!

Ja aion pitää omat lapsilisäni.

Vierailija
62/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten sijoitusrahastoon. Loput 110 euroa tai jotain laitan puoliksi ja siirrän ns. kasvutilille. Sieltä sitten nostellaan muutama kerta vuodessa isompiin hankintoihin, polkupyörät, kännykät, harrastukset vaatteet ym. ym. maksaa jo kouluikäisillä aika paljon.

Sijoitusrahastoja voivat käyttää sitten, kun lapsilisä loppuu (17. -v .) ja jos vielä asuvat esim. kotona, eivätkä saa opintotukea. Autokoulukin tai vaihto-oppilasvuosi voidaan sitten kustantaa niillä, ehkä, osittain...

- nimimerkillä pienituloiset, mutta säästäväiset vanhemmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella noin, kuin 75 kirjoituksessaan sanoo, että lapsilisää ei voida muuttaa tulosidonnaiseksi, siksi että varakkaat lapsettomat ja varakkaat lapselliset muuten joutuisivat keskenään eriarvoiseen asemaan, niin olen todella pettynyt. Onko kauheasti väliä sillä, hei haloo! Nehän ovat silti varakkaita, joka tapauksessa. Ei kai se heitä kovin eriarvoiseen asemaan pistäisi, rahaa olisi silti riittämiin.

Jotkut rikkaat ovat tässä ketjussa puolustelleet lapsilisä-oikeutta sillä, että se on ainut tuki, jota he saavat, ja haluavat sen, koska niin paljon kustantavat veroillaan pienituloisten tukia ym.

Mutta kyllähän he varmaan käyttävät näitä yleisiä palveluja: koululaitosta, kirjastoa, terveydenhuoltoa, teitä, virkistysalueita ja monia muita asioita, joita kustannetaan verorahoilla. Eli saavat vastinetta veroilleen muussakin muodossa kuin vain lapsilisän muodossa.

Vierailija
64/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä kirjastoa emme käytä (minulla on käyttöoikeus hyvään yrityskirjastoon), koulussa eivät lapsemme vielä ole ja näillä näkymin menevät yksityiskouluun, minä olen käynyt neljä luokkaa kunnallista koulua, muun koulun olen maksanut itse, julkista terveydenhuoltoa emme käytä (yrittäjällä ei ole aikaa istuksia tuntikausia jonossa), lapseni ovat adoptiolapsia, joten en ole synnytyssairaalaa tarvinnut ja äitiyslomaakaan en saanut jne.

Joten aion kyllä tapella niistä lapsilisistä.

Vierailija
65/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan koko aikaa. Välillä täytyy varmaan poiketa yleisillekin teille, vai onko liian rahvaanomaista.

Vierailija
66/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 euron vuosiveroista, KIITOS! Ja tiedätkös, että toimistoni on kotona, joten niitä työmatkoja tulee minimaalisesti.

Vierailija
67/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun otetaan hyvätuloisilta kaikki vähätkin valtion tarjoamat edut pois, kiristetään verotusta ja ajetaan firmat ja rikkaat jonnekin ulkomaille missä niitä osataan arvostaan. Jäädään vaan tänne kaikki köyhät keskenämme miettimään, että mitäs nyt tehdään.

Vierailija
68/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tililtäni ostan kaikkea, maksan laskuja ja sijoitan joka kuukausi 500 Euroa. En eroittele sitä, mikä raha mihinkin menee. Lapsella ei ole varsinaisesti käteistä tileillä, koska toivon rahojen tarvittavia ostoksia (pyörä, ajokortti yms.) varten löytyvän ilman erityissäästöjäkin.

Vierailija
69/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaallakin on lapsesta kuluja lapsettomaan nähden, joten siksi hän saa lapsilisää.

Vierailija:

on todella noin, kuin 75 kirjoituksessaan sanoo, että lapsilisää ei voida muuttaa tulosidonnaiseksi, siksi että varakkaat lapsettomat ja varakkaat lapselliset muuten joutuisivat keskenään eriarvoiseen asemaan, niin olen todella pettynyt. Onko kauheasti väliä sillä, hei haloo! Nehän ovat silti varakkaita, joka tapauksessa. Ei kai se heitä kovin eriarvoiseen asemaan pistäisi, rahaa olisi silti riittämiin.

Jotkut rikkaat ovat tässä ketjussa puolustelleet lapsilisä-oikeutta sillä, että se on ainut tuki, jota he saavat, ja haluavat sen, koska niin paljon kustantavat veroillaan pienituloisten tukia ym.

Mutta kyllähän he varmaan käyttävät näitä yleisiä palveluja: koululaitosta, kirjastoa, terveydenhuoltoa, teitä, virkistysalueita ja monia muita asioita, joita kustannetaan verorahoilla. Eli saavat vastinetta veroilleen muussakin muodossa kuin vain lapsilisän muodossa.

Vierailija
70/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla ei ole korvaavan koulun asemaa eikä näin ollen saa valtion tukea oppilaistaan? Onko Suomessa monta sellaista koulua? Opettajana tiedän monta yksityistä koulua, mutta kaikki koulut saavat valtion tuen, joten opetus ei ole rahoitettu koulumaksuilla (ainakaan kokonaan).

Vierailija
71/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota Suomen valtio ei tue. Me muutamme ulkomaille vuodenvaihteessa.

Vierailija
72/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, näin se todella on niin kuin 91 ytimekkäästi sanoi. Onneksi. Kaikkien tulosiirtojen tarkoitus ei ole ottaa rikkailta ja antaa köyhille.

Vähän kannattaa myös kiinnittä periaatteiden lisäksi huomiota mittakaavaan.

Esimerkki: A:n bruttotulot ovat 1200 eur., B:llä 4000 eur. A maksaa veroja valtion kassaan noin 2000 eur valtion kassaan, B:ltä otetaan 16000 eur. Erotus on 14000 euroa. Lapsilisä on noin 1200 eur. vuodessa yhdestä lapsesta.

Vierailija
73/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni menee ensin, minä ja lapset perässä, joten vielä vähän aikaa minä nostan lapsilisiä ja maksan veroja (tuosta summasta noin puolet on minun verojani) ja kulutan niitä yleisiä teitä minimaalisen osuuteni, mies maksaa vuodenvaihteesta veronsa jo siihen toiseen maahan.

Ollaan kymmenen vuotta maksettu ja miljoona euroa, joten eiköhän me olla oma kortemme kekoon kannettu.

Vierailija
74/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin näin vähiin voi se oma osuus jäädä!

86

Vierailija
75/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ilmeisesti niitä saa enää, jos ette kerran verojakaan enää maksa Suomeen. Kannattiko taistella niin lujasti?

Vierailija
76/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset asuvat Suomessa.

Vierailija
77/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

et enää kolmen kuukauden jälkeen saa niitä muuton takia?

Epäilin sua provoksi jo aikoja sitten, mutta nyt paljastit itsesi viimeistään.

Vierailija
78/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö että tällä asialla on periaatteellista merkitystä? Vai onko sitä mahdoton käsittää, että jollakulla on periaatteita?

Tätä ulkomaille lähtöä ollaan mietitty pitkään ja nyt päätetty se toteuttaa, kun vielä ehdimme saada lapset järkevästi uudessa paikassa kouluun. Uudessa maassa mies tienaa tuplasti enemmän, mutta maksaa veroja vain puolet nykyisestä.

Vierailija
79/79 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka käyttäisi ne. Kaikki säästävät tilille tai rahastoihin tms.

...kuule turhaan ole niin olevinasi rehvakasta jne. Kyllä varmasti tunnet kunhan HALUAT PROVOTA, sillä tiedät että palstalla käy kuule PALJON PORUKKAA jotka elää toimeentulon minimirajoilla tai alle.