Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit lapsen ainoa täti, haittaisiko jos joku muukin haluaisi itseään kutsuttavan tädiksi?

Vierailija
11.02.2022 |

Tädiksi lapselle vaikka ei ole oikeasti täti (eli toisen vanhemman sisko). On kaukaisempi sukulainen (tyyliin vanhemman serkku), joka haluaa että lapsi kutsuu häntä tädiksi myöskin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kutsui 3-4 vuotiaana eka luokkalaista tädiksi. Veljeni oli syntyessään setä, parille vanhemman veljeni lapselle. Mutta täti on vain lasta vanhempi nainen.

Vierailija
22/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi yhtään. Haittaako sua, Ap?

Haittaa. Jos lapselle opetetaan, että ko. naisella on sama sukulaisuussuhde kuin minulla. Että hän olisi yhtä läheinen sukulainen. Vaikka MINÄ olen ainoa täti. Hän on paljon kaukaisempi sukulainen. Sinä et ole kummankaan vanhemman sisko! Tämän aion myös lapselle opettaa, vaikka sitten salaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaa. Jos lapselle opetetaan, että ko. naisella on sama sukulaisuussuhde kuin minulla. Että hän olisi yhtä läheinen sukulainen. Vaikka MINÄ olen ainoa täti. Hän on paljon kaukaisempi sukulainen. Sinä et ole kummankaan vanhemman sisko! Tämän aion myös lapselle opettaa, vaikka sitten salaa.

Ap

Kuulostaa ihan hirveän lapselliselta. Mikset keskittyisi luomaan lapseen läheistä, lämmintä suhdetta? Silloin nimityksillä ei ole väliä, vaan lapsi kokee sinut läheiseksi ja tärkeäksi itselleen. Jos keskityt korostamaan rooliasi nimityksillä ja pahimmassa tapauksessa muita lapselle tärkeitä ihmisiä mustamaalaamalla, voi hyvinkin käydä päin vastoin.

Vierailija
24/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä miellän sukulaistädeiksi kyllä myös nuo vanhemman serkut ja myös vanhemman sisaruksen vaimon jne.

Vierailija
25/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän sillä ole mitään merkitystä. Sukulainen mikä sukulainen.

Vierailija
26/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisarukseni lapsi haluaa kutsua jotain tädiksi, niin asia ei kuulu minulle oikeastaan tippaakaan.

Vierailija
27/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyl täti nimitystä käytetään jo ihan 18v + ikäsistä naisista. :D Itse näytin ihan lapselta tolloin 18 v ku mua alettiin joidenki äitien toimesta TÄDITTELEE. :D Yleensä oikein tavuttaen ja isoon ääneen ja yhä edellee sitä joskus kuulen, ja mun mielestä toi termi tuo mieleen jonun yli 6 kymppisen vanhemman naisen joka sukua kenties :D joten mieluummin vaikka ihan nainen, kun täti. :D

Kumpi näistä on parempi

Alettiin äitien toimesta

Vai

Äidit alkoivat

???

Vierailija
28/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Haluat olla pikkumainen niuhottaja? Ja että lapsi mahdollisesti muistaa sinut siitä? Jospa keskityt olemaan se kiva ja läheinen aikuinen, nimityksistä viis.

Vierailija
29/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä miellän sukulaistädeiksi kyllä myös nuo vanhemman serkut ja myös vanhemman sisaruksen vaimon jne.

Meillä sanotaan tädeiksi myös lapsen vanhemman vanhemman sisaria. Jotka on oikeasti kai isotätejä.

Sekä lapsen vanhemman siskon kummitätiä…

Vierailija
30/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 9 lapselle täti, mutta kukaan ei kutsu minua tädiksi. Se on vanhanaikaista. Kutsuvat minua etunimeltä. Ja muutenkaan ei minusta ole mikään kunnia-asia olla kenellekään täti. Lapselle ei merkitystä sukulaisuussuhteilla, vaan sillä kuka välittää. Naapurikin voi olla läheisempi lapselle kun oikea biologinen täti.

Vierailija
31/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisuuden myötä täti-nimitys tulee automaattisesti, muuten se pitäisi ansaita olemalla se läheinen vanhempi nainen, johon voi luottaa tiukan paikan tullessa. Itsekin olen ollut täti muille kuin sukulaislapsille, joten jokainen lisätäti on yksi silmukka lisää lapsen turvaverkossa ja näin pitää ollakin.

Oman tätiurani aloitin kymmenvuotiaan pojan ylennettyä minut tädiksi. En ollut edes täysi-ikäinen silloin, mutta vanhempi, muistaakseni 16v. Tai 15 ja täytin sinä vuonna 16. Olen kertonut tästä ennenkin tällä palstalla, muisti alkaa heiketä itsellä, ehkä joku muu muistaa paremmin ja oikaisee minua, ettei totuus muutu liikaa kun uudestaan kertoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi