Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit lapsen ainoa täti, haittaisiko jos joku muukin haluaisi itseään kutsuttavan tädiksi?

Vierailija
11.02.2022 |

Tädiksi lapselle vaikka ei ole oikeasti täti (eli toisen vanhemman sisko). On kaukaisempi sukulainen (tyyliin vanhemman serkku), joka haluaa että lapsi kutsuu häntä tädiksi myöskin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kaikki vieraat naiset ole tätejä?

Vierailija
2/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä karsastan täti- ja setä-sanojen väärinkäyttöö. Eli olen nipo mutta korjaan jos lapsilleni käytetään vääriä sanoja. Itse en ole kenenkään täti enkä siinä tilanteessa asiaan puuttuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös kaikki vieraat naiset ole tätejä?

Nyt puhutaan oikeasta tädistä. Googlaa sukulaisuussuhteet!

Vierailija
4/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi.

Vierailija
5/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaisi.

Miksi?

Vierailija
6/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaisi. Täti on suomenkielessä oikein kelpo yleisnimitys naispuoliselle henkilölle, muullekin kuin sukulaiselle.

Tiedän kyllä perheen jossa ei saa sanoa tädeiksi ja sediksi ketään muita kuin isän ja äidin sisaruksia. Esimerkiksi termi ”naapurin täti” on kielletty.

Vierailija
7/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään haittaisi. Mitä enemmän tärkeitä ja läheisiä ihmisiä, sen parempi. Sisarusteni lapsilla on onneksi kaikilla toinenkin täti minun lisäkseni ja osalla ihan oikea monimiljonääritäti, joka kustansi lomia ja matkoja sitten ja osti hienoja lahjoja. Vähän toisinaan tuli alemmuuskompleksi :) 

Vierailija
8/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään haittaisi. Mitä enemmän tärkeitä ja läheisiä ihmisiä, sen parempi. Sisarusteni lapsilla on onneksi kaikilla toinenkin täti minun lisäkseni ja osalla ihan oikea monimiljonääritäti, joka kustansi lomia ja matkoja sitten ja osti hienoja lahjoja. Vähän toisinaan tuli alemmuuskompleksi :) 

Tärkeä ihminen voi olla ilmankin, että henkilöstä käytetään valheellista nimitystä.

Vierailija
9/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mielestäni kuuluu ihan oikeilla nimillä kutsua

Vierailija
10/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Oikea täti”… voi jestas.

Vierailija
11/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä ihminen voi olla ilmankin, että henkilöstä käytetään valheellista nimitystä.

Ei ole kyse valheellisesta nimityksestä, täti voi tarkoittaa myös ketä tahansa, yleensä hieman vanhempaa naishenkilöä, ei pelkästään sukulaista.

Vierailija
12/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa täti kahdelle siskonlapselle, joita en ole edes ikinä nähnyt, joten ihan sama, evvk :D

Vierailija
13/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse valheellisesta nimityksestä, täti voi tarkoittaa myös ketä tahansa, yleensä hieman vanhempaa naishenkilöä, ei pelkästään sukulaista.

Lue aloitusviesti. Sukulaisnainen (joka ei ole täti) haluaa että lapsi kutsuu häntä tädikseen. Mielipide tästä?

Vierailija
14/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi eikä mun veljenpoika minuakaan nimitä tädiksi vsan etunimellä.

Vierailija
15/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitusviesti. Sukulaisnainen (joka ei ole täti) haluaa että lapsi kutsuu häntä tädikseen. Mielipide tästä?

Onko sillä väliä ja eihän se sinulle edes kuulu.

Vierailija
16/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarusten lapset on keksineet minulle (kaamean) lempinimenkin. Lisäksi kutsuvat toisinaan vieläkin täti Moonikaksi.  Meillä oli hauskoja juttuja, kun olivat pieniä. Kaiken maailman retkiä ja höpötyksiä ja askarteluhommia.   Ollaan paljon tekemisissä vieläkin, vaikka kaikki jo aikuisia ja osalla jo lapsiakin

Vierailija
17/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi. Hyvä, että lapsella on riittävästi tätejä.

t. sisarenpoikansa ainoa täti

Vierailija
18/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl täti nimitystä käytetään jo ihan 18v + ikäsistä naisista. :D Itse näytin ihan lapselta tolloin 18 v ku mua alettiin joidenki äitien toimesta TÄDITTELEE. :D Yleensä oikein tavuttaen ja isoon ääneen ja yhä edellee sitä joskus kuulen, ja mun mielestä toi termi tuo mieleen jonun yli 6 kymppisen vanhemman naisen joka sukua kenties :D joten mieluummin vaikka ihan nainen, kun täti. :D

Vierailija
19/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi.

Vierailija
20/31 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaisi yhtään. Haittaako sua, Ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän