Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tajua, että ihmiset ovat luonnostaan

Vierailija
23.06.2015 |

eri tasoilla jo syntyessään? Siksi on väärin sanoa, että esim 20-v ei voisi olla oikeasti aikuinen, kun osa on sitä jo 17-vuotiaana. Osa taas ei ole kolmekymppisenäkään. Ihmisten henkinen kehitys on todella erilaista. Itse olen ollut lapsesta asti ns vanha sielu, en ole viihtynyt ikäisteni joukossa. En ole koskaan viettänyt ns normaalia nuoruutta, sillä en ole kaivannut sitä. Tykkään lukea. Vapaa-ajalla luen kirjoja, leivon, katselen dokumentteja. Meillä on erilainen henkinen kehitys, siksi on väärin leimata ihminen vain ikänsä perusteella.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan parinkymmenen vuoden päästä, ap nauraa vielä itselleen. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
82/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:50"]

Toikin että bilettäminen käsitetään ei-syvällisyydeksi... Näin nelikymppisen näkökulmasta mun bilettäminen oli just sitä syvällisyyteen pyrkimistä. Juotiin viinaa että uskallettiin puhua syvällisiä asioita. Siitä miten syvällisiä ne jutut loppuillasta oli voi tietysti olla montaa mieltä, mutta kyllä mun kaveripiirissä viinan juonnilla pyrittiin ennen kaikkea estojen purkamiseen ja siitä seuraaviin kiinnostaviin keskusteluihin eikä niinkään mihinkään miesten metsästykseen ja yleiseen örveltämiseen jne. Kun on lapsuudenkodissa oppinut pullottamaan kaiken sisälleen eikä mitään filosofisia eväitä elämään saatu, opiskelijabileiden keskustelut oli tässä mielessä todella terapeuttisia.

[/quote]

Öööhh...näitä keskusteluja voi käydä kyllä ihan selvin päin. Se on sitä henkistä kasvua. Ei sitä, että sönköttää kännissä muiden kännisten kanssa. Oikein av:n henkinen kasvu, kossua ja sympatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viesteistä huokuu miten hän pitää itseään muita parempana. Jo se on harha joka karisee kun ikää ja elämänkatsomusta tulee lisää. Minäkin kuvittelin olevani niiiin kiltti ja ystävällinen ihminen parikymppisenä kunnes ymmärsin että isot määrät kiukkua oli kasautunut kasautumistaan kunnes tuli iso kriisi.

Vierailija
84/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä henkinen ikä on sitä oman itsensä tuntemista. Toiset ei tunne itseään koskaan ja toisen tuntee itsensä jo todella nuorena. Ei ole kyse siitä osaako käyttäytyä rauhallisesti ja viihtyykö rauhassa itsekseen. Sitä voi mennä ja juhlia ja mitä vaan ja olla silti aikuinen, joka tuntee itsensä ja joka on silti henkisesti tasapainossa.

Vierailija
85/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut kova menemään. Olen bilettänyt, olen avoin ja puhelias, tutustun helposti uusiin ihmisiin ja heitän helposti pintapuolista läppää. Se ei tarkoita sitä, etten osaisi olla syvällinen tai ajatella asioita. Olen myöshaaveilija ja mietin paljon niitä syvällisempiä asioita, keskustelen niistä myös, mut en kaikkien kanssa. Joskus tuntuu, että jotkut paljon ajatteluaan ja syvällisyyttään korostavat ajattelevat monesti monelta kannalta jotain asioita, jotka itse olen jo alitajuisesti ajatellut huomaamattani. Miehen veli joskus huomauttikin, kun tulee ongelma niin minä jo sitä korjaan kun muut vasta miettivät mitä tapahtui ja mitä sille pitäisi tehdä. Mun ajattelusta suurinosa taitaa olla alitajuista ja kiinnitän paljon huomiota ympäristööni. Mutta mun huonopuoli on se, että jos pitäisi alkaa keskittymällä keskittymään johonkin niin sitä en osaa vaan ahdistun. Ja tosiaan minä olen juuri se jota yleensä pidetään tyhmänä tai ajattelemattomana, koska menen ja teen enkä näytä miettivän, jopa äitini ja siskoni luulevat, etten ajattele mitä teen kun en tee asioita odotetusti. Sen takia itseasiassa kävin Mensan testissäkin kun aloin jo uskomaan äitiäni ja siskoani, sain tulokseksi 130, eli en mä loogisessa ajattelussa voi ainakaan ihan palikka olla.

Vierailija
86/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:50"]

Toikin että bilettäminen käsitetään ei-syvällisyydeksi... Näin nelikymppisen näkökulmasta mun bilettäminen oli just sitä syvällisyyteen pyrkimistä. Juotiin viinaa että uskallettiin puhua syvällisiä asioita. Siitä miten syvällisiä ne jutut loppuillasta oli voi tietysti olla montaa mieltä, mutta kyllä mun kaveripiirissä viinan juonnilla pyrittiin ennen kaikkea estojen purkamiseen ja siitä seuraaviin kiinnostaviin keskusteluihin eikä niinkään mihinkään miesten metsästykseen ja yleiseen örveltämiseen jne. Kun on lapsuudenkodissa oppinut pullottamaan kaiken sisälleen eikä mitään filosofisia eväitä elämään saatu, opiskelijabileiden keskustelut oli tässä mielessä todella terapeuttisia.

[/quote]

Öööhh...näitä keskusteluja voi käydä kyllä ihan selvin päin. Se on sitä henkistä kasvua. Ei sitä, että sönköttää kännissä muiden kännisten kanssa. Oikein av:n henkinen kasvu, kossua ja sympatiaa.
[/quote]
Tottakai voi, varsinkin jos on tottunut sellaiseen. Mä totuin kotona siihen että mitään en voinut omista asioistani kertoa ilman jonkinasteista draamaa ja kohtausta. Vanhemmat oli henkiseltä tasoltaan itsekin kuin lapsia. Kouluajatkin vain hengasin kaveriporukoiden laitamilla osaamatta antaa itsestäni oikein mitään. Vasta yliopistossa opin puhumaan muille ihmisille ja alkoholilla oli oma osansa siinä. Se antoi oikeutuksen tavallaan mokata ja vapautti sillä lailla.

Vierailija
87/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te tulevat ja entiset "buddhat", totuudenetsijät ja vilpittömästi syvempää henkisyyttä kaipaavat. On olemassa polku joka on maailmassa uusi ja silti vanhempi kuin Maa. Muutti elämäni: Steps to Knowledge (kirja ja websivu)

Vierailija
88/88 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 11:50"] Toikin että bilettäminen käsitetään ei-syvällisyydeksi... Näin nelikymppisen näkökulmasta mun bilettäminen oli just sitä syvällisyyteen pyrkimistä. Juotiin viinaa että uskallettiin puhua syvällisiä asioita. Siitä miten syvällisiä ne jutut loppuillasta oli voi tietysti olla montaa mieltä, mutta kyllä mun kaveripiirissä viinan juonnilla pyrittiin ennen kaikkea estojen purkamiseen ja siitä seuraaviin kiinnostaviin keskusteluihin eikä niinkään mihinkään miesten metsästykseen ja yleiseen örveltämiseen jne. Kun on lapsuudenkodissa oppinut pullottamaan kaiken sisälleen eikä mitään filosofisia eväitä elämään saatu, opiskelijabileiden keskustelut oli tässä mielessä todella terapeuttisia. [/quote]

Öööhh...näitä keskusteluja voi käydä kyllä ihan selvin päin. Se on sitä henkistä kasvua. Ei sitä, että sönköttää kännissä muiden kännisten kanssa. Oikein av:n henkinen kasvu, kossua ja sympatiaa. [/quote] Tottakai voi, varsinkin jos on tottunut sellaiseen. Mä totuin kotona siihen että mitään en voinut omista asioistani kertoa ilman jonkinasteista draamaa ja kohtausta. Vanhemmat oli henkiseltä tasoltaan itsekin kuin lapsia. Kouluajatkin vain hengasin kaveriporukoiden laitamilla osaamatta antaa itsestäni oikein mitään. Vasta yliopistossa opin puhumaan muille ihmisille ja alkoholilla oli oma osansa siinä. Se antoi oikeutuksen tavallaan mokata ja vapautti sillä lailla.

[/quote]

Eli myönnät, että aikuisia on henkiseltä tasoltaan erilaisia? Jos kolmekymppinen voi olla lapsi henkiseltä tasoltaan, voi myös 17-vuotias olla aikuinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän