Miksi et tajua, että ihmiset ovat luonnostaan
eri tasoilla jo syntyessään? Siksi on väärin sanoa, että esim 20-v ei voisi olla oikeasti aikuinen, kun osa on sitä jo 17-vuotiaana. Osa taas ei ole kolmekymppisenäkään. Ihmisten henkinen kehitys on todella erilaista. Itse olen ollut lapsesta asti ns vanha sielu, en ole viihtynyt ikäisteni joukossa. En ole koskaan viettänyt ns normaalia nuoruutta, sillä en ole kaivannut sitä. Tykkään lukea. Vapaa-ajalla luen kirjoja, leivon, katselen dokumentteja. Meillä on erilainen henkinen kehitys, siksi on väärin leimata ihminen vain ikänsä perusteella.
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:33"]
En mä näistä asioista niin ymmärrä mutta ajattelin vaan sanoa kun luin hiljattain Eckhart Tollen kirjan Uusi Maa, ja häntähän moni pitää henkisenä opettajana... Siinä kirjassa hän ei ole sitä mieltä että vain sisäänpäin kääntyneet olisivat henkisiä tai valaistuneita. Hän kertoo uudenlaisesta valaistuneiden ihmisten yhteiskunnasta, jossa edelleen on ulkomaailman rakentajia ja sitten on niitä introverttejä "taajuuden kannattelijoita". Kumpikaan ei ole ainakaan tuon kirjoittajan mukaan toista henkisempi tai parempi, vaan henkisyys vaan ilmenee heissä eri tavoin, kunkin luonteelle ominaisella tavalla. Introvertistä voi tulla mietiskelijä ja parantaja, ekstrovertistä vaikka valaistunut liikemies.
[/quote]
Ajatteletko että pohdiskeleva teoreettista tietoa haaliva nuori aikuinen ja kännissä paidallaan yrjöävä bilehile olisivat samalla henkisellä tasolla? Valaistuneet ei tee muuten enää bisnestä vaan auttaa muita valaistumaan.
[/quote]
En ole ekspertti enkä ainakaan itse valaistunut, mutta minusta kyllä kuulostaa oudolta jos valaistuneet eivät enää voisi tehdä tavallisia asioita. Jos kaikki valaistuisivat, niin jonkun olisi silti viljeltävä maata että saa ruokaa, rakennettava taloja ja siltoja jne. Ei kaikki voisi vaan olla henkisiä opettajia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:18"]
Tuo on totta. Myös mm lapsena kokemamme asiat vaikuttavat hyvin paljon ns lopputulokseen. Onko alkoholisti vanhempien "kasvattama", seurannut lapsesta saakka perheväkivaltaa ja muuta sopimatonta. Vai onko hyvinkin rakastavasta perheestä, jossa kasvatuksessa mukana myös isovanhemmat ja muu suku, lapset saavat harrastaa ratsastusta, pianon soittoa, heille hankitaan kaukoputki takapihalle tms, pidetään huoli, että on kehittävää tekemistä ja turvallinen kasvualusta.
[/quote]
Ja siinä yksi yksinkertainen. Pianon soitto ja kaukoputkihan ne takaavat varhaisen kehittymisen - ei todellakaan. Varmasti tulee tasapainoisia aikuisia, mutta ei nuo mitään henkistä kehitystä takaa. Vaan pikemminkin pienet (tai isommatkin) vaikeudet elämässä kasvattavat henkisesti, ei se että sai vanhemmilta ja isovanhemmilta kaiken.
Joo, minä kasvoin teiniangstista ulos 16-vuotiaana ja siksi minulla on nyt alle 30-vuotiaana jo kaikki mitä olen ikinä halunnut. Olen maisteri, äiti ja yrittäjä. Minulla on mies, talo, autot, koirat ja lapset. Joo, voihan joku törppö sanoa että noita kerkeää nelikymppisenäkin saamaan, mutta on siinä iso ero, ehtiikö elämään unelmaansa kymmenen vuotta vai peräti kolmekymmentä. Ei todellakaan kannata kuunnella mitään ikäläpinöitä, se kertoo enemmän läpisijästä itsestään. Nämä "pikkutytöksi" mollaavat ovat vain vanhoja ja katkeria ja heidän edessään pitäisi nöyristellä. Pyh! En varmasti kumarra ketään joka latelee jotain ikälatteuksia.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:30"]
Mun äiti joskus sanoi mulle, että mä oon aina ollut sellanen omaa perhettä etsivä. Normaalisti esimerkiks teini-iässä nuoret opiskelee ja vähän harjottelee sitä seurustelua, niin mä oon kuulemma alusta lähtien selvästi etsinyt tulevien lasteni isää ja vakaata parisuhdetta. Toki mä vipelsin ja sinkkuilin siinä samalla, mutta kun se sitten kolahti se kolahtikin kunnolla ja oon aika perus kotiäiti nykyään. =) Olin 22 kun saatiin esikoinen, nyt meillä on 2 lasta. Vietän päivät tosiaan lasten kanssa puistossa ja oon esimerkiks MLL:n toiminnassa tiiviisti mukana. Askartelen paljon itse ja lasten kanssa, leivon itse ja lasten kanssa, ompelen jne. Rakastan myös ristikoita, neulomista ja radiosuomipoppia. Teeveestä seurailen Salkkareita, Kuninaskuluttajaa, Ajankohtaista kakkosta, uutisia jne. Paikka johon en missään nimessä tahdo on Helsinin keskusta ja varsinkin baarit siellä! Tykkään kyllä toisinaan käydä baarissa, mutta se on sitten joku lähikuppila, eikä missään nimessä mikään tanssipaikka jossa ei kuule omia ajatuksiaankaan.
Eli tosin sanoen vähän olen pikkuvanha minäkin, mutta nautin elämästäni kovasti. =)
-N25
[/quote]
Joo, ihan kivalta sun elämä kuulostaa, mutta tarkoittaako toi nyt sitä, että sä olet sillä seuraavalla ymmärryksen tasolla? (Älä pahastu, kysymys on esitetty oikeastaan ap:lle.)
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:36"]
Mun äiti joskus sanoi mulle, että mä oon aina ollut sellanen omaa perhettä etsivä. Normaalisti esimerkiks teini-iässä nuoret opiskelee ja vähän harjottelee sitä seurustelua, niin mä oon kuulemma alusta lähtien selvästi etsinyt tulevien lasteni isää ja vakaata parisuhdetta. Toki mä vipelsin ja sinkkuilin siinä samalla, mutta kun se sitten kolahti se kolahtikin kunnolla ja oon aika perus kotiäiti nykyään. =) Olin 22 kun saatiin esikoinen, nyt meillä on 2 lasta. Vietän päivät tosiaan lasten kanssa puistossa ja oon esimerkiks MLL:n toiminnassa tiiviisti mukana. Askartelen paljon itse ja lasten kanssa, leivon itse ja lasten kanssa, ompelen jne. Rakastan myös ristikoita, neulomista ja radiosuomipoppia. Teeveestä seurailen Salkkareita, Kuninaskuluttajaa, Ajankohtaista kakkosta, uutisia jne. Paikka johon en missään nimessä tahdo on Helsinin keskusta ja varsinkin baarit siellä! Tykkään kyllä toisinaan käydä baarissa, mutta se on sitten joku lähikuppila, eikä missään nimessä mikään tanssipaikka jossa ei kuule omia ajatuksiaankaan.
Eli tosin sanoen vähän olen pikkuvanha minäkin, mutta nautin elämästäni kovasti. =)
-N25
[/quote]
Joo, ihan kivalta sun elämä kuulostaa, mutta tarkoittaako toi nyt sitä, että sä olet sillä seuraavalla ymmärryksen tasolla? (Älä pahastu, kysymys on esitetty oikeastaan ap:lle.)
[/quote]
Ei, tarkoitan että niin me ihmiset ollaan erilaisia ja nautitaan eriasioista erivaiheissa. Miellän itse henkisen iän lähinnä sellasena tapana mainita kun ihmisen elämä on tietyssä vaiheessa "keskiverto käyrää". Ikäänkuin 10 vuotias voi olla henkiseltä iältä 70 jos käyttäytyy niinkuin stereotyyppinen 70 vuotias.
Älykkyyteenhän henkinen ikä ei liity mitenkään, kokemukseen korkeintaan, mutta sitäkin on todella hankala lähteä iän mukaan arvioimaan, kun toisille ihmiselle tapahtuu koko elämän aikana paljon enemmän kuin toisille. Ja tosiaan tyhmä ihminen on sitä jo syntymässään ja fiksu on fiksu alusta lähtien. Ihmisen älykkyys on huipussaan n.25 vuotiaana, siitä ei enää fiksummaksi kuulemma tulla :D
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:45"]
-N25
[/quote]
[/quote]
Ei, tarkoitan että niin me ihmiset ollaan erilaisia ja nautitaan eriasioista erivaiheissa. Miellän itse henkisen iän lähinnä sellasena tapana mainita kun ihmisen elämä on tietyssä vaiheessa "keskiverto käyrää". Ikäänkuin 10 vuotias voi olla henkiseltä iältä 70 jos käyttäytyy niinkuin stereotyyppinen 70 vuotias.
Älykkyyteenhän henkinen ikä ei liity mitenkään, kokemukseen korkeintaan, mutta sitäkin on todella hankala lähteä iän mukaan arvioimaan, kun toisille ihmiselle tapahtuu koko elämän aikana paljon enemmän kuin toisille. Ja tosiaan tyhmä ihminen on sitä jo syntymässään ja fiksu on fiksu alusta lähtien. Ihmisen älykkyys on huipussaan n.25 vuotiaana, siitä ei enää fiksummaksi kuulemma tulla :D
[/quote]
Jos olet ap, niin minne se "seuraava taso" jäi?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:45"]
-N25
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos olet ap, niin minne se "seuraava taso" jäi?
[/quote]
En ole ap, olen tuo jonka viestiä lainasit/lainattiin.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:01"]
eri tasoilla jo syntyessään? Siksi on väärin sanoa, että esim 20-v ei voisi olla oikeasti aikuinen, kun osa on sitä jo 17-vuotiaana. Osa taas ei ole kolmekymppisenäkään. Ihmisten henkinen kehitys on todella erilaista. Itse olen ollut lapsesta asti ns vanha sielu, en ole viihtynyt ikäisteni joukossa. En ole koskaan viettänyt ns normaalia nuoruutta, sillä en ole kaivannut sitä. Tykkään lukea. Vapaa-ajalla luen kirjoja, leivon, katselen dokumentteja. Meillä on erilainen henkinen kehitys, siksi on väärin leimata ihminen vain ikänsä perusteella.
[/quote]
Toivottavasti ymmärrät että et ole terve.
[/quote]
Millä pätevyydellä diagnosoit?
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:19"] Tapasin kerran 18v tytön joka vaikutti minuakin fiksummalta vaikka oli minua yli kymmenen vuotta nuorempi. Jutut olivat syvällisempiä kuin minulla ja käytös aikuismaisempaa. Ajan kanssa kuitenkin huomasin tytön olevan äärimmäisen ylimielinen juurikin tämän takia että hänen oli kehuttu olevan niin fiksu ja aikuismainen ikäänsä nähden. Hän kohteli muita nyrpeästi ja alentuvasti. Ja lopulta tuli esille tämä hänen todellinen ikänsä kun sai jonkun kauhean ja draaman täyteisen kiukkukohtauksen jostain aivan naurettavasta syystä. [/quote] Et sinäkään mikään toisia ja heidän tunteitaan kunnioittava henkilö taida olla. Toisen ihmisen itkun vähättely on alhaista. Tyhmää nauraa toisen pahalle ololle. Olet epä empaattinen ja kateellinen. [/quote] No nyt kyllä osu ja uppos.Mä olen hirveän kateellinen ja epäempaattinen ihmistä kohtaan joka saa itkupotku kohtauksen siitä kun ei porukassa toteutettu iltaa hänen toivomallaan tavalla vaan tehtiin niinkuin enemmistö toivoi. Kyllä minäkin olisin siinä tilanteessa aivan ehdottomasti haukkunut koko porukan ja mennyt vessaan lukkojen taakse itkemään.
[/quote]
No hänellä on voinut olla hyvä syy toivomukselleen. Ja hän on voinut ajatella vain hyvää. VArmasti tuntuu pahalta kun tulee kaikkien tyrmäämäksi. Kyllä jos olisit empaattinen ja osaisit asettua itsekin toisen asemaan voisit ymmärtää häntä, etkä pilkata.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:57"]
Halutaanko tässä nyt rinnastaa introverttius korkeampaan henkiseen kehitykseen? Ja paskat.
Mielestäni ihmisten "henkisten tasojen" vertailu, ja itsensä yläpuolelle kohottaminen, se on lapsellista, jos mikään. Oikeasti "kypsä" ihminen kunnioittaa toisten tapaa elää ja olla, eikä aseta heitä vertailun kohteiksi.
Tragedia ei myöskään kasvata, vaan hajottaa. Jos pystyt kokoamaan itsesi sirpaleista uudelleen, olet ehkä luonut hyviä selviytymiskeinoja, mutta tämä ei tee sinusta kypsempää ihmistä. Tämä on vain kärsineiden ihmisten mantra, jolla yritetään löytää jotain positiivista ja merkityksellistä koetuista kärsimyksistä. Siinähän ei tietenkään ole mitään pahaa, ja kannattaakin yrittää luoda uusia merkityksiä.
[/quote]
Ei introverttius suinkaan tarkoita automaattisesti, että olisi henkisesti kehittynyt. Mutta usein jos on pohdiskeleva luonne, niin on paremmat lähtökohdat tietoisuuden nostattamiselle kuin henkilöllä jolla ei ole aikaa kuunnella sielun tarpeita. On tärkeää hyväksyä ja ymmärtää, että on eri tietoisuuden tasoja ja että ihmiset ovat eri tasoilla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kukaan olisi vähempiarvoinen tai joku jolla olisi korkampi tietoisuus olisi ihmisenä parempi. Hän on vain sielun matkalla lähempänä totuutta. Hän on jo käynyt läpi, mitä muut sielut tulevat vielä käymään. Yleemmyydentunnolle ei ole sijaa, sillä kaikki on lopulta tietyllä tapaa yhtä. ap
[/quote]
Niin tämä on monille erittäin vaikeaa tajuta. Yhtäältä pidetään kynsin hampain kiinni "tämän hyväksytyn todellisuuden" hierarkisista rakenteista, nokkimisjärjestyksineineen ja järjettömine kilpailuineen siitä kenellä on paras status, toisaalta revitään perse, jos ihmisen sieluilla olisikin erilaisia kehitystasoja.
Niistä nyt ei kannata pahoittaa mieltään koska sieluhan taivaltaa ikuisuudessa ja jokaisella on äärettömästi aikaa päästä perille. Aikaakaan ei taida tuolla puolen olla.
Mä olen myös aika hengellinen ihminen tavallani, mutta tämä ketju on minusta kyllä ihan puhdasta sitä itseään. Jos on oikeasti jotenkin lähempänä "totuutta", niin ymmärtää ainakin sen, että on ihan järjetöntä lesoilla jossain av-palstalla henkisestä kypsyydestään. Lisäksi sillä, viihtyykö yksikseen vai muiden ihmisten kanssa, ei ole koko homman kanssa mitään tekemistä. Sanoisin, että yksin viihtyvät ihmiset helposti jäävät nalkkiin omaan kuplaansa, kun eivät saa vastakaikua muilta omiin tuntoihinsa ja ajatuksiinsa. He kuulevat vaan kaikuna omat mahtavat ajatuksensa eivätkä voi peilata niitä keneenkään eivätkä mihinkään todelliseen. Sitä on sitten kovin helppoa ja omanarvontunnon kannalta jopa välttämätöntä nostaa itsensä jollekin jalustalle ja selittää omaa vieraantumistaan muista ihmisistä sillä, että "on jo kokenut kaiken", "maallinen ei kiinnosta", "muut ihmiset eivät kiinnosta, koska ovat alemmalla tietoisuuden tasolla." Tuo kaikki on silkkaa soopaa. Olen ihan samaa mieltä siitä, että maailmassa on eri "tasoja" ja että kaikki on yhtä, mutta se ei poista ihmiseltä tarvetta yhteyteen muiden kanssa tässä todellisuuden tasossa.
Niin että oikeastaan mä voisin tässä nyt julistaa olevani sitten sillä seuraavalla tasolla, jonne ap vasta pyrkii. Aah, ihanaa leijua!
43
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:58"]
Mä olen myös aika hengellinen ihminen tavallani, mutta tämä ketju on minusta kyllä ihan puhdasta sitä itseään. Jos on oikeasti jotenkin lähempänä "totuutta", niin ymmärtää ainakin sen, että on ihan järjetöntä lesoilla jossain av-palstalla henkisestä kypsyydestään. Lisäksi sillä, viihtyykö yksikseen vai muiden ihmisten kanssa, ei ole koko homman kanssa mitään tekemistä. Sanoisin, että yksin viihtyvät ihmiset helposti jäävät nalkkiin omaan kuplaansa, kun eivät saa vastakaikua muilta omiin tuntoihinsa ja ajatuksiinsa. He kuulevat vaan kaikuna omat mahtavat ajatuksensa eivätkä voi peilata niitä keneenkään eivätkä mihinkään todelliseen. Sitä on sitten kovin helppoa ja omanarvontunnon kannalta jopa välttämätöntä nostaa itsensä jollekin jalustalle ja selittää omaa vieraantumistaan muista ihmisistä sillä, että "on jo kokenut kaiken", "maallinen ei kiinnosta", "muut ihmiset eivät kiinnosta, koska ovat alemmalla tietoisuuden tasolla." Tuo kaikki on silkkaa soopaa. Olen ihan samaa mieltä siitä, että maailmassa on eri "tasoja" ja että kaikki on yhtä, mutta se ei poista ihmiseltä tarvetta yhteyteen muiden kanssa tässä todellisuuden tasossa.
[/quote]
Laittelet vähän sanoja suuhuni :) Mutta yritän vielä.... Tottakai ihmssuhteet on tärkeitä, mutta kaikille ei ole tärkeää enää tässä elämässä dokata, remuta yms. Ne ajat on jo menneet. Sielu vaatii nyt toisenlaista kehitystä, teoreettista tietoa, tietoa omasta alkuperästä yms. Lopulta voi ihmissuhteissakin tajuta, että kaikki ovat jollakin tapaa yhtä. Niin ihmiset, eläimet, kaikki. Kaikkea hyvää sinulle! :) ap
Kohta 25, ja 2 kumppania joiden kanssa ollut yhdynnässä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 23:13"]
Ja alkuperäinen ajatus on täysin unohdettu. Toistan sen vielä. Ihmisen fyysisestä iästä ei voi päätellä, kuinka aikuinen hän on, sillä jokainen kehittyy omaa tahtiaa. Osa on jo valmiiksi edellä henkisessä kehityksessän, osa tulee jäljessä. Sen takia joku voi olla aikuinen jo 17-vuotiaan ja joku toinen 30-vuotiaana. Näin se vain on. Jokainen aikuistuu omaa tahtiinsa. ap
[/quote]
No juuri tästä asiasta mä en ole sinun kanssasi ihan samaa mieltä. En ole sanonut, että kenenkään pitäisi dokata vasten tahtoaan tai ylipäätään vaikka haluaisikin, mutta ei se tee kenestäkään epäkypsempää, että elää normaalia (huom. sinun itsesi normittamaa) elämää. Minun korviini nyt et vaan satu kuulostamaan mitenkään erityisen kypsältä, siinä kaikki. Kukaan ei ole aikuinen 17-vuotiaana.
Voit tietysti määritellä, mikä mielestäsi on aikuinen, ehkä se jotenkin selventää.
[/quote]
Kyllä jotkut ovat aikuisia 17-vuotiaana. Eivät enää siitä aikuistu, vaan ovat jo kypsiä, kehittyneitä, aikuisen vastuun ottavia. Toiset eivät ole 30-vuotiaanakaan. Kai sentään ymmärrät ja hyväksyt, että ihmiset kypsyvät eri tahdissa? Se, että joku on aikuinen jo 17-vuotiaana, ei mitenkään vähennä sun arvoasi, vaikka et olisi itse ollutkaan aikuinen vielä silloin. Jokaielle on se oma tahti :) Antaa kaikkin kypsyä omaan luonnolliseen tahtiinsa. Ei siinä ole mitään kauheaa, että joku kypsyy aikaisemmin ja joku myöhemmin. ap
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 18:58"]
[/quote]
Laittelet vähän sanoja suuhuni :) Mutta yritän vielä.... Tottakai ihmssuhteet on tärkeitä, mutta kaikille ei ole tärkeää enää tässä elämässä dokata, remuta yms. Ne ajat on jo menneet. Sielu vaatii nyt toisenlaista kehitystä, teoreettista tietoa, tietoa omasta alkuperästä yms. Lopulta voi ihmissuhteissakin tajuta, että kaikki ovat jollakin tapaa yhtä. Niin ihmiset, eläimet, kaikki. Kaikkea hyvää sinulle! :) ap
[/quote]
Ei kai dokaamisella ja riehumisella ole mitään tekemistä hengellisyyden kanssa? Ne ajat on jo menneet? Mikäli ymmärsin, sulla ei tässä elämässä sellaisia aikoja ole ollutkaan. Tarkoitatko kenties sitä, että olet edellisissä elämissäsi dokannut ja riehunut niin paljon, että nyt se kyllästyttää?
Ei mun mielestä kaikkien nuorten tai vanhojen tai ihmisten yleensäkään tarvitse dokata tai riehua. Toisaalta se, ettei dokaa tai riehu ei suinkaan tarkoita sitä, että olisi jollain korkeammalla tietoisuuden tasolla.
Olen edelleen samaa mieltä sun kanssasi siitä, että kaikki on yhtä. Kuitenkin sitä yhtenäisyyttä vahvistetaan ja rakennetaan ei teorian vaan todellisuuden kautta eli luomalla yhteyttä oikeisiin, eläviin olentoihin, ei lukemalla Kantia, Hegeliä, Raamattua tai Koraania. Sielulla on sielun tarpeet, mutta sielu tietää kyllä itsekin, mihin se pyrkii ; dogmatisointi on mun mielestäni juuri se omena siellä paratiisipuussa.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:30"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:13"]
Tää on näitä mimmejä jotka tekee noita "älä tee 3 lasta" ja "olen mummu joka haluaa lapsen lapsia"
Ei henkistä kapasiteettia ole kellään sen enempää kuin toisilla,elämä opettaa ja toisilla rankempaa kuin toisilla.Ja kyllä ikä tekee viisaaksi,siksi musta on turha kuvitella että parikymppinen likka jostain jotain tajuais vaikka susta siltä nyt tuntuu..kato sulla on vielä murrosikä ja silloin tuntuu siltä että tietää maailmasta kaiken!Ihan normaalia beibe mutta koita nyt pysyä nahoissas ja oppia vielä vähän nöyryyttä!;)
[/quote]
Ei ikä pelkästään tee ketään viisaammiksi, sillä parikymppinen joka on tietoisesti henkisesti kehittänyt itseään, niin hänellä on tietoisuuden taso korkampi kuin nelikymppisellä, joka on vain elänyt, ei kuitenkaan tiedostanut.
Ja tottakai on luonnostaan erilaiset tasot, voipi jopa olla niin, että sielumme ovat täysin eri kehitysvaiheissa eri ihmisten kesken, toiset pääsevät päämäärään nopeammin kuin toiset. Eri kehitysvaiheista johtuu juuri se, että toinen kaksikymmpinen voi olla huithapeli, toinen jo todella korkealla tietoisuuden tasolla. Sen takia pelkkään ikään perustuva arvio henkilön tietoisuuden tasosta menee harhaa. ap
[/quote]
Tietoisuuden tasoja??Oikeesti beibe??Kuule tää elämä tuleen heittään sulle naamalle viä niin paljon tietoisuuden tasoja että hukut niihin.Ei täälä tolla pärjää voin sanoa,kuule kotiin kasvamaan ja sitä nöyryyttä ja älä oo noin olevinas pikkutyttö!;)
[/quote]
Se on oikeesti tosi huimaa, kun pääsee tasolta toiselle. Elämä ei todellekaan ole ollut minulle helppoa, mutta sehän just monesti nostattaa tietoisuuden tasoa, jos antaa sen tehdä niin. Vaikeaa se toki on, ego laittaa vastaan niin voimaakkasti. ap
[/quote]
Seksienkeli on selvästi huijannut sinua.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:13"] Tää on näitä mimmejä jotka tekee noita "älä tee 3 lasta" ja "olen mummu joka haluaa lapsen lapsia" Ei henkistä kapasiteettia ole kellään sen enempää kuin toisilla,elämä opettaa ja toisilla rankempaa kuin toisilla.Ja kyllä ikä tekee viisaaksi,siksi musta on turha kuvitella että parikymppinen likka jostain jotain tajuais vaikka susta siltä nyt tuntuu..kato sulla on vielä murrosikä ja silloin tuntuu siltä että tietää maailmasta kaiken!Ihan normaalia beibe mutta koita nyt pysyä nahoissas ja oppia vielä vähän nöyryyttä!;) [/quote]
Ei ikä pelkästään tee ketään viisaammiksi, sillä parikymppinen joka on tietoisesti henkisesti kehittänyt itseään, niin hänellä on tietoisuuden taso korkampi kuin nelikymppisellä, joka on vain elänyt, ei kuitenkaan tiedostanut. Ja tottakai on luonnostaan erilaiset tasot, voipi jopa olla niin, että sielumme ovat täysin eri kehitysvaiheissa eri ihmisten kesken, toiset pääsevät päämäärään nopeammin kuin toiset. Eri kehitysvaiheista johtuu juuri se, että toinen kaksikymmpinen voi olla huithapeli, toinen jo todella korkealla tietoisuuden tasolla. Sen takia pelkkään ikään perustuva arvio henkilön tietoisuuden tasosta menee harhaa. ap [/quote] Tietoisuuden tasoja??Oikeesti beibe??Kuule tää elämä tuleen heittään sulle naamalle viä niin paljon tietoisuuden tasoja että hukut niihin.Ei täälä tolla pärjää voin sanoa,kuule kotiin kasvamaan ja sitä nöyryyttä ja älä oo noin olevinas pikkutyttö!;) [/quote] Herranjumala mitä tekstiä.. Kuin 15-vuotiaalta! :'D
[/quote]
Johtuisiko vaikka siitä, että kyseessä on ylilautalainen 15-v. jonne vähän vittuilemassa tantoille?
Kyse ei ole niinkään tasosta vaan luonteenpiirteistä.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:13"]
Tää on näitä mimmejä jotka tekee noita "älä tee 3 lasta" ja "olen mummu joka haluaa lapsen lapsia"
Ei henkistä kapasiteettia ole kellään sen enempää kuin toisilla,elämä opettaa ja toisilla rankempaa kuin toisilla.Ja kyllä ikä tekee viisaaksi,siksi musta on turha kuvitella että parikymppinen likka jostain jotain tajuais vaikka susta siltä nyt tuntuu..kato sulla on vielä murrosikä ja silloin tuntuu siltä että tietää maailmasta kaiken!Ihan normaalia beibe mutta koita nyt pysyä nahoissas ja oppia vielä vähän nöyryyttä!;)
[/quote]
Ei ikä pelkästään tee ketään viisaammiksi, sillä parikymppinen joka on tietoisesti henkisesti kehittänyt itseään, niin hänellä on tietoisuuden taso korkampi kuin nelikymppisellä, joka on vain elänyt, ei kuitenkaan tiedostanut.
Ja tottakai on luonnostaan erilaiset tasot, voipi jopa olla niin, että sielumme ovat täysin eri kehitysvaiheissa eri ihmisten kesken, toiset pääsevät päämäärään nopeammin kuin toiset. Eri kehitysvaiheista johtuu juuri se, että toinen kaksikymmpinen voi olla huithapeli, toinen jo todella korkealla tietoisuuden tasolla. Sen takia pelkkään ikään perustuva arvio henkilön tietoisuuden tasosta menee harhaa. ap
[/quote]
Tietoisuuden tasoja??Oikeesti beibe??Kuule tää elämä tuleen heittään sulle naamalle viä niin paljon tietoisuuden tasoja että hukut niihin.Ei täälä tolla pärjää voin sanoa,kuule kotiin kasvamaan ja sitä nöyryyttä ja älä oo noin olevinas pikkutyttö!;)
[/quote]
Herranjumala mitä tekstiä.. Kuin 15-vuotiaalta! :'D