Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kevättoiveiden uusi viikko***

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kantoliina tuli sitten tänään postissa... Ja ehdin tietty eilen laittaa tulenkatkuista asiakaspalautetta vauva-lehdelle... No ehkä ne ymmärtää et raskaana olevat on vähän ailahtelevaisia... On ihan kun pätkä paneeliverhoo :) Mut laadukkaan olonen ja sellasta kudottua, napakkaa kangasta olen oikein tyytyväinen.

Toi baletti kiinnostais kyllä meikäläistäkin, mut melkoisen kallis on. Täytyy miehen kanssa keskustella asiasta ennen kuin lupaa mitään. Samaa kyselen kun muutkin eli koska täytyy tietää? Mulla on koulua silloin 18.11... Tarkottiko ne päivät sitä et näytöksiä on kaikkina niinä kolmena päivänä? Eli mahdollisuus valita joku niistä päivistä?

Mistä sä minks niitä kestovaippoja oot ostanu/hankkinu?

Onko kandilla tarvetta kestovaipalle? Etten kiilaa eteen :)

Vaihdetaanko vaikka sähköposteja tikru vaippa-asian tiimoilta?

Nyt on pakko lähtee jumppaan, mut jos vielä illalla ehtisin vähän jutskaan tänne :)

surullinensiili 17+2

Vierailija
42/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan surkea jumppa, ohjaaja on niin kokematon että eihän siitä tule yhtään mitään, en kyllä mene enää.

Kokeilin äkkiä yksiä pursotinpikkuleipiä... Tuli ihan älyttömän hyviä, mutta ulkonäkö kaipaa vähän enemmän hiomista... Mun pitäis itse leipoa häihin paria sorttia pikkuleipiä ja erikoisleivonnaiset. Mä epäilen että mulla on päässä joku pimentynyt kun sellasenkin menin lupaan.

Se on hyvä että Minks ja Tikru saitte sairaslomaa. Noissa asioissa on parempi antaa itselleen aikaa, ettei uuvu kokonaan. Mä pelkään, että mun kiireinen syksy kostautuu taas väsymyksen keväänä, mutta ehkä sitä jotenkin ymmärtää nyt antaa itselleen aikaa.

Liikkeitä tuntuu vielä aika harvakseltaan. Eilen ei tuntunut paljon mitään ja ehdin jo huolestua. Tänään kävi taas aika melske jumpan jälkeen. Olis ihana vaan jäädä kuulostelemaan mutta en viitsiny autoon jäädä tönöttämään :) Mutta taitaa vielä olla kiinni siitä tuntemukset että mihin päin potkii.

Taidan popsia pari pikkuleipää kaakaon kera ja suunnistaa nukkuun. Mulla on kauheita närästyksiä ja mahakipuja teestäkin välillä, joten on sekin ilo pilattu :(

Ai niin onko kellään sellaista levyä kun Vauva- uinu suloisesti musiikin siivin? Ihana levy joka sisältää klassista musiikkia ja äidin ja sikiön sydänäänet. Mä latasin ne mp3 soittimeen, napit vaan korville ja käy pitkäkseen niin mieli rentoutuu todella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipoista: Mun puolesta kans ¿susi¿ voi saada vaipat, kun oon niitten kestovaippojen kanssa vielä kovin epävarma, enkä tiedä kuinka paljon niitä loppujen lopuksi käytän.

Baletista: Kulttuuri kiinnostaa aina, mut mä vaan mietin, että ehtisinkö mä sinne. Mulla on itse asiassa jo jotain teatterimenoja varattu tän vuoden puolelle, mut kuinka pian pitäis päättää? Olis kyllä kiva mennä porukalla.

Susi: Mulla ei oo ko. levyä, mutta täytyis ruveta jotain sellasia hankkimaan. Lehtiä lueskellessani on tullu sen verran jo synnytyskin mieleen, että pähkäilen, pitäiskö synnytystilanteessa olla jotain rentouttavaa musaa taustalla. Sitä vois sitten jo kuunnella paljon etukäteen.

Omaa mahaa: Mulla on alavatsa nyt sitten paisunut jo sen verran, että jäin ekaa kertaa töissä ¿kiinni¿ sellaselle henkilölle, jolle en ollu ite puhunu raskaudestani. Olin ajatellu, että normaaleissa vaatteissani (meillä ei oo työasua) ei tätä vielä varmaksi huomaisi, mutta niin vain tarkkasilmäisin jo näki. Ihan kivaahan se on, että on päässyt jo muutamalle täällä töissä ¿astumaan ulos kaapista¿. Nyt rupee asiat edistyyn muutenkin; oon nyt täysin varma liikkeitten tuntemisesta, ihanaa! Hentojahan ne vielä on, mutta kuplat ovat voimistuneet, joten ihan kuin joku pikkiriikkinen lisäasukki tökkisi mahassa aina johonkin kohtaan. Tietenkään en saa niitä tuntumaan aina sillon kuin itse päätän (no haloo, elävä otushan se on, enpä pysty lapsenikaan liikkeitä itse määräilemään myöhemmin, hehheh), mutta monissa asennoissa jo tuntuu pienet liikkeet. Ja onhan se pitkään välillä aina unitilassakin, eli vähäistähän ne tunnot vielä on.

Saikkulaiset tsemppiä!

Söpösimmu ja Vempula, rv 17+0

Vierailija
44/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.tampere-talo.fi -sivuilta:

Estonia-teatterin baletti

T¿aikovski: JOUTSENLAMPI

Tampere Filharmonia

Johtaa Aivo Välja (Estonia-teatteri)

Koreografia Tiit Härm

Pe 17.11. klo 19.00

La 18.11. klo 13.00 ja 19.00

Su 19.11. klo 13.00

Tuotanto Tampere-talo

Liput 55/44/35 ¿,

eläkel. 51/40/31 ¿, opisk. 43/32/23 ¿, lapset alle 13 v. 27/22/18 ¿,

Lipun hinta määräytyy paitsi sen mukaan onko oikeutettu alennuksiin, myös paikan mukaan. Paremmat paikat maksaa tietty enemmän. Itse en tiedä mikä paikka on hyvä, mutta mietin kannattaako kovin taakse mennä, jos sieltä ei näe mitään. Olisin itse valmis maksamaan vähän enemmän ettei jäisi paljosta paitsi kun kerta harvoin tollaseen pääsee! Mutta jos teillä joillain on kokemusta mitkä paikat olis tarpeeksi hyvät niin kertokaa! Muuten kai sitä voisi tehdä kompromissin ja ottaa tuon keskimmäisen hinnan mukaiset paikat.

Niin milloin pitää tietää. No en minä vaan tiedä :) Mahdollisimman pian sikäli, että varmaan saisi vierekkäisiä paikkoja ja yleensä ettei esityksiä ehditä myydä loppuun. Lippupalvelun verkkosivujen mukaan tilaa vielä on kaikissa näytöksissä. Kone ilmoittaa, että vapaita paikkoja on vielä yli 10% ja melkein aina saa vierekkäisiä paikkoja. Ilmeisesti liput varataan netistä (kai voi puhelimellakin) mutta en ole varma maksetaanko ne varauksen yhteydessä vai vasta paikan päällä. Kertokaa viisaammat, joku teistä oli käynytkin enemmä noissa teatterijutuissa.

tigger: Ai sinäkin saikulla! Ollaanhan sitten kaikki urakalla :) Joo kyllä pääkoppa on yhtä hyvä syy ku mikä tahansa muukin. On kyllä todettu, että työkyky siinä menee, jos koko ajan ahdistaa.

Kandi: Sait sitten oikein kunnon vapautuksen töistä, äippälomaan saakka! Menetkö sille varhennetulle? Mä olen miettinyt pitäiskö mun kanssa. Varsinainen alkaisi vasta 23.11. ja tuntuu kyllä pitkältä ajalta sinne vielä jaksaa... Ikävä kuulla, ettei selkä kestä. Pystytkö päivän askareet kuiteki tekeen vai koetko että pitää kotonakin lepäillä normaalia enemmän?

Susi: Minäkin saan pian kantoliinan! Huutonetistä huusin yhden jonka tiedän olevan hyvä, tai ainakin sitä suositeltiin. Itse asiassa se suositteli jolta ostin kestovaippoja eli www.touhutoukka.com. Käyppä sivuilla ihmettelemässä! Siellä on kaikkea mahdollista kestovaipoista kantoliinoihin ja opastusta molempiin saa kädestä pitäen! Puotia kun pitää ihan yksityinen ihminen omassa kotonaan täällä Tampereella. Suosittelen!

(.) Supistuksia on tullut noin 1krt/pv. Kivuttomia mutta aika pitkään kohtu on ihan kova. Tunne ei ole ilkeä, mutta vähän pelottava, kun pelkää ettei vauvaan satu supistuksen aikana tai jotain.. Että kyllä tässä täytyy rauhoittua. Sienestämässä olis kiva käydä vielä, ihan muuten vaan, vaikkei niitä löytyisikään.

Minki 26+4

Vierailija
45/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin mummulle (käy tamperetalossa n. kolme kertaa kuussa konsertissa...) ja sanoi että vähän huonommilta paikoiltakin näkee kunhan ei oo sivussa ja parvekkeelta näkee ainakin toiselta riviltä ja siitä muutama ylöspäin. Lippuja ei tarvi maksaa varatessa vaan saa päivämäärän johon mennessä maksettava. Toi halvin opiskelijalippu kyllä sopis munkin rahapussille, mutta tuli just mieleen et vois vihjata ohjelmatoimikunnalle et järjestää häihin morsiammen ryöstön ja sulhasen on kerättävä balettilipun hinta, siinä on tietty aina se riski ettei haluakaan takasin ;) Ei vaan eiköhän se finanssi puoli hoidu, joten taidan mäkin olla mukana ja lipun hinnalla ei väliä eli mulle passaa parempikin paikka, eipä noissa kyllä usein tuu käytyä ja jatkossa varmasti entistä vähemmän :) Ja nyt olis seuraakin. Mä kyllä olen koululla lauantai aamuna joten se lauantain 13.00 aika ei sovi mulle. Tuli tosta mieleen et jos kaikilla ei oo sinne halua/aikaa/rahaa tulla, niin mitä jos mentäis tollaseen klo 19 alkavaan näytökseen ja tavattais koko porukalla vaikka jossain kahvilassa ennen sitä? Vois tulla nekin jotka ei balettiin tule, jos aika sattuu sopimaan...

Vierailija
46/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihan täysiä mukana balettijutussa, jos vaan pääsen vielä illalla junalla tänne kotiin... VR:n mukaan Tampereelta lähtee juna vielä klo 22.02, enköhän siihen juuri kerkiäisi..? Mulla asuu kyllä hyvä kaveri siellä mansesterissa, mutta hän on muistaakseni juuri silloin matkoilla, eli en pääse yökylään. Niin ja mullehan voi varata opiskelijalipun, eli siinä tapauksessa oikeastaan minkä vaan hintaluokan lippu käy. Kompromissin vuoksi kannata keskimmäistä!

Niin mikä päivä olisi paras? Itse ehkä kannatan perjantaita, onko teillä muilla preferenssejä? Tai saattoi noissa viesteissä jo ollakin, luin niin äkkiä että meni ohi :)

Vierailija
47/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sunnuntain klo 13 olisi kyllä aikataulullisesti mulle helpoin, mutta onko teillä muilla silloin menoa? Eihän siinä päivällä ole sellaista iltajuhlan tuntua, mutta toisaalta marraskuun puolivälissä on jo neljältä pimeää...

Vierailija
48/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin voisin tuosta sunnuntaista innostua. muistelen hämärästi että töissä oli puhetta et ois jotkut pippalot tuossa lauantaina, ja nyt kun ei tuon krapulan pitäs vaivata niin sunnuntai kävisi mainiosti.

kirjottelen enemmän paremmalla aikaa

tikru ja simppis 27

Vierailija
49/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan. Sain just yhen häälahjaksi saadun lahjakorttimenon varattua, ja huolehdin, ettei se mee balettiasian päälle. Kannatan lipuiksi vaikka keskiluokkaa, vaikkakin ymmärrän opiskelijoita hyvin, eli halvempikin käy. Mikä tahansa päivä on hyvä, ja onhan se sunnuntaikin vaihtoehto. Eli aivan joustavasti pääsen messiin; työelämässä kun olen jo, niin käytän tän hienon tilaisuuden hinnalla millä hyvänsä, kun ei oo vielä muksua kainalossa ;)

Söpösimmu

Vierailija
50/51 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii taas tänne kirjoitteleen...

Se sunnuntai kuulostaa hyvältä. Ei mene kandillakaan sitten niin myöhäiseksi takaisin Helsinkiin meno. Ei se juna mitään kymmenen aikaan, mutta kurja mennä siellä päässä vielä bussilla, metrot ei taida enää kulkee. Mihin te muuten kandi muutitte? Eikös meitä oli siellä sitten koko kööri kasassa suurinpiirtein?

Minks: Ootko kokeillu sidontoja sillä liinalla? Vai olikos se vielä tullut? Muisti pätkii... Mä en ainakaan onnistunu ollenkaan. Kuvallinen ja sanallinenohje ei oikein täsmänny. Täytyy jatkaa harjoituksia. Se on kyllä ihan hyvä kun sillä voi ihan pientäkin vauvaa kantaa.

ON: Kävin aamulla neuvolassa ja kaikki oli ok. Pikkukaveri yritti koko ajan karata kun kunneltiin sydänääniä, kuinkahan villi tapaus sieltä on tulossa... Vanhemmat kun on niin rauhallisia... ;) Sf oli 13. Painoo oli tullu kilo. Hb oli 140. Meidän pikkuinen ei tuota calmette rokotusta saa kun ei kuuluta riskiryhmään, unohdinkin kysyä vaikuttaako sairaalassa työskentely tuohon asiaan.

Käytättekö muuten vitamiineja? Käskettiin ottamaan D-vitamiinilisää pimeinä kuukausina. Mä oon käyttäny Multi tabsia eli homma oli ihan ok. Sanoivat sitten että ei saa sisältää A-vitamiinia, no katsoin kotona purkin kylkeen ja siinä heti ensimmäisenä oli A-vitamiini ja toisella puolella kuitenkin lukee että raskaana oleville ja imettäville. Uskaltaakohan niitä nyt ottaa vai pitäiskö kysyä apteekista jotain A-vitamiinitöntä?

Huomenna on " polttarit" , mennään yhden kaverin kanssa Ikaalisten kylpylään. Mitähän sitä keksii verukkeeks ettei tartte mennä porealtaaseen sitä ei kuulemma suositella. Liukumäki hirvittää kyllä kans. Täytyy vähän harkita. Mä kyllä mietin et kuinka käy alasti saunassa... Oikeilla vaatteilla tän mahan kyllä piilottaa, mutta siinä ei ole sitten mitään millä peittää.

surullinensiili ja Pikkutiikeri 17+4

Vierailija
51/51 |
30.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susi, kyllä noita monivitamiineja voi syödä kunhan se A-vitamiinin määrä ei ole mikään järjetön. Eli jos sitä on joku 50% päivän tarpeesta tms., tuskin haitannee mitään. Ja luulisi että jos lukee sopivan raskaana oleville, niin myöskin sopisi.

Mä kokeilin sitä Ladyvita plussaa, missä oli erikseen aamu- ja iltatabletit. Iltatabut oli ihan ok, mutta kun otin sen aamutabletin tyhjään mahaan, oksennus tuli vartin päästä. Sen jälkeen en ole uskaltanut kokeilla niitä...

Kiva jos muillekin sopii tuo sunnuntain baletti! Maria ei varmaan liity seuraan..?

Voin niin kuvitella meidät mahat tönössä ja jalat ristissä siellä :) Mies vähän hymähteli mun innostukselle, mutta mulla ei oikein ole ketään baletista nauttivia kavereita, joiden kanssa mennä katsomaan esityksiä.

Mutta lisää joskus myöhemmin. Nyt päiväunille...

Kandi & muhku 27+2