Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kevättoiveiden uusi viikko***

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin nuo liput pitäisi lunastaa? Jos on viikon sisään, niin en uskalla luvata ehtiväni hakea niitä. Olen nimittäin menossa avustajaksi EU-Intia -huippukokoukseen, ja työnantaja lupaili vähintään 12-tuntisia päiviä...

Mutta jos ne voi hakea vasta lähempänä ajankohtaa, niin toki sopii! Tämän ja ensi viikon aikana en kyllä varmaan ehdi, sorry.

Vierailija
22/51 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minks tai johanna:

kyllä noita palvelupisteitä on treellakin mm. sokoksella ja stokkalla, eli niistäkin voi hakea. ja tosiaan milloin tarttee maksaa, mulle kävisi parhaiten kuun puolenvälin jälkeen, mut voin toki yrittää ennen sitäkin:)

tikru eli minna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tikru, enpä hoksannut että noita palvelupisteitä on joka puolella suomea! Tossa varausta tehdessä sekin kyllä selvis. Tampereella on jopa neljä pistettä josta noutaa! Liput on noudettava ja maksettava JO 10.10.2006 mennessä! Eli se on ensi viikon tiistai. Jopa on hätäistä. Eli toivoisin tietysti että pystyisitte maksamaan sitä ennen tililleni. Jos vaihdettais sähköpostiosoitteita niin ilmoitan sillai tilinumeroni, ei tartte sitä jaella kaikelle kansalle :) SuSi jo omansa ilmoittikin, minun on harjohanna@gmail.com.

Oletteko käyneet sienestämässä? Mä kävin toissapäivänä. Olin löytävinäni kanttarelleja, mutta ne olivatkin valevahveroita :/ En tunne sieniä hirmu hyvin, kirjan perusteella totesin etteivät olletkaan niin arvokkaita. Syötäviä kuiteki. Suhtaudun kyllä sieniin aika epäilevästi tässä tilassa. En tiedä uskallanko keräämiäni sieniä syödä ennen kuin tämä suora napanuorayhteys katkeaa, vaikka osan sienistä tunnistin varmoiksi rouskuiksi. Silti. Ryöppäsin rouskut ja laitoin pakkaseen, syön sitten ensi vuoden puolella :) Valevahverot on vielä kysymysmerkki, taidan vaan nekin iskeä pakkaseen.

Minki

Vierailija
24/51 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viel puuttuis kandin s.postiosoite, sitten laittelen teille tarkempia tietoja lippujen maksusta.

Mullakin luultavasti jatkuu sairasloma. Soittelin tänään neuvolaan ja maanantaiksi lääkäri kirjoittaa sitä, saan sitten tietää paljonko. Jossain välis olis kyllä käytävä töissä, mutta meinaan käydä vain piipahtamassa, en enää vietä viikkoja siellä ja viikonloppuja täällä Tampereella. Muutenkin olen tajunnut aika paljon nyt kun pää on taas selkiintynyt. Tajunnut ettei tuo työpaikka ole mua varten. Eli uutta työtä sitten etsimään äippäloman jälkeen! Pitäs vaan olla vielä rohkeutta lähteä tuosta paikasta ja sanoa suoraan asioita. Miten se voikaan olla niin vaikeaa..

Paljon muljaltelee vatsan seudulla nykyään :) Raukka on varmasti jo ihan solmussa napanuoraansa, jos nuo muljahdukset tarkoittaa pyörimisiä. Potkut on ihan asia erikseen, nämä tuntuu tosi isoilta, ihan siltä kuin se kääntyilisi. Onko sillä näillä viikoilla vielä tilaa kääntyä ympäri eli raivotarjonnasta perätilaan? On kai..

Niin, meinasi ihan unohtua kertoa. Saatiin äippäpakkaus eilen!! Tuossa se lattialla jököttää, läpi pengottiin heti ja vihkoset selailtiin. Hauskaa oli kun kuviteltiin itsemme vanhempina, mitähän siitäkin tulee :) Huumorilla vaan sitten, jos alussa molemmat on huuli pyöreinä mitä vauvalle pitäs tehä, kuinka pukea, syöttää ja kuinka sitä viihdyttää! Mutta varmasti tulee olemaan myös hauskaa! Kyllä sitä taas odottaakin, että näkee tuon uuden elämän ja pääsee siitä nauttimaan ja huolehtimaan!

Surullinen siili: Mites sun kantoliinaopettelut on edistyneet? Mä sain miehen kokeilemaan kantoliinaa, vaikka se on ollu sitä mieltä ettei sellaiseen ryhdy. Kanneltiin sitten kissaa (sitä joka ei mennyt paniikkiin kantoliinapussissa kehtoasennossa :) ympäriinsä ja tuntui niin hassulta! Kisu painoi 5kg eli sen verra ku vauvakin ja ei kyllä paino tuntunut missään! Hassulta tuntui kannella pientä lämmintä nyyttiä. Hyvin pysyi, ei pelkoa liinan pettämisestä! Tyytyväinen olen ostokseen (ostin käytettynä huutonetistä Mom wrap -liinan, jota se kestovaippamyyjä suositteli). Ihan perus kietaisuristin opettelin eikä se ainakaan ole vaikea ja pitää varmasti! Sama sidonta käy kehtoasentoon vastasyntyneelle ja jo varttuneemmalle istuma-asentoon.

Minki 27+4

Vierailija
25/51 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti ennen kuin lähden miestä hakemaan...

Minks: Lisäsin sut mese listalle :) Mä suunnittelin kans kissan laittoo kantoliinaan mut kun ei niitä saa edes silittää saati pitää sylissä niin oli huono idea. Mä koitin kans sitä kietaisu ristiä, mutta jotenkin ei kyllä onnistunu. Se liina on sen verran jäykkä kun on uus että varmaan vaikutti asiaan. Laitoitko sä sen solmun eteen vai taakse? Mulla tuli liinan mukana sidontaohjeita, mutta mun mielestä kuvalliset ja sanalliset ohjeet ohjas erilailla. Täytyy varmaan kattoo niitä ohjeita netistä. Nyt on ollu niin kiireistä etten oo edes ehtiny harjoitteleen. Hääkarkit on pakkaamatta ja ohjelma suunnittelematta... Onhan tässä vielä kaks viikkoa :)

Vauveli potki eilen niin kovaa et mies tunsi mahan päältä. Se oli ihan tohkeissaan :) Eihän se tietty potkassu kun kaks kertaa. Mies yritti saada sitä potkiin lisää. Oikein rupes huvittaan kun toinen tuuppi mahaa :) Nyt on jotain ihme kipuja vasemmalla alavatsalla. Siellä on varmaan ilmaa jumissa jossain suolenmutkassa. Hyviä vinkkejä asennoista otetaan vastaan millä saa kohdun pois painamasta sisuskaluja, oliskohan kyljellään hyvä? Ootteko muuten maannu vielä selällänne? Joskus vaan täältä luin et tiettyjen viikkojen jälkeen ei sais nukkua selällään kun vauva ei saa tarpeeks happee kun painaa suonia. Mulle edelleen mieluisin asento olis selällään ja nukkuessa on mahdoton tietää mihin asentoon kääntyy. Kai sen nyt itekin huomaa jalkojen puutumisena tai muuna jos ei selällään oo hyvä olla, vaikutti taas niin vauhkoilulta tuo kielto, kai sitä oma kroppa kertoo mikä on hyväks ja mikä ei.

Jaa täytyypä jatkaa illalla, nyt on lyötävä ruoka uuniin ja lähdettävä miekkosta hakeen.

surullinensiili eli Kaisa 18+4

Vierailija
26/51 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tuli lähetys Saksasta kotiovelle ilman postimaksuja :) Onpa nuo vaunut kyllä kauniit ja niin kiva kun sellaiset on nyt talossa! Askel taas kohti vauva-arkea :)

surull.siili: Voisin laittaa sulle yhen linkin, pistä korvan taakse ja kattele sit häiden jälkeen ku on aikaa enemmän. Eli täältä http://personal.inet.fi/koti/anu.heinineva/Palaute.htm mä löysin selkeät ohjeet ainaki toho kietaisuristiin. Oli tuolla muutakin. Joo voi olla että kankaalla on vaikutusta kui sidonta onnistuu. Mulla toi on joustava, trikoinen kangas, joka siis taipuu miten vaan ja tuntui kyllä asettuvan tosi hyvin. Hih, meilläkin toinen kissa (8kg!) sai hirväen paniikkikohtauksen ku sitä alettiin sullomaan liinan sisään :D Eli siitä ei tullut mitään, mutta tuo rotuvalio on kyllä sellane sylikattiainen että sitä saa kieputella ja kannella mite vaan. Tykkää vaan läheisyydestä. On noissa kissoissa paljon eroa!

Söpösimmu tuossa kertoikin ikänsä s.postilla, mäkin voisin valottaa omaani. Onhan tässä teidät tunnettu jo aika kauan ja paljon jaettu yhdessä, vaikkei perustietoja toisistamme edes tiedetty :) Mutta nää on näitä netin etuja. Eli 24 mie oon. Ehdin vielä saada esikoiseni tämän ikäisenä, kun täytän maaliskuussa. Mies on 4v vanhempi ja sillä on jo paha kolmenkympin kriisi :) Ehkä sillä tämä lapsikin on niin toivottu, kun miehellä alkoi joku kello tikittää! Piti saada jotain konkreettista aikaseksi ennen 30:ä :)

Pinki

Vierailija
27/51 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä minäkin taas teitä häiriköimässä.

minks: taitaa kandi olla jossain reissunpäällä kun ei oo ensikoihinkaan vielä tänään kirjoitellut. (ei sillä että meillä vakoiltaisiin muita:)) jaahas, sullakin sit arvioidaan tuota saikkutilannetta tarkemmin. hyvä juttu. on kyllä kiva kun saa rauhassa päätä tyhjennellä, eikä tartte miettii et noi jutut mun pitää vielä tehdä ennen äippälomaa jne. eikö oo kiva penkoa sitä pakkausta! hädin tuskin sain odotettua että mies tulee kotiin etten yksin alkanut penkoon. mies kyllä ihmetteli mun vaatteiden odotusta " kun eihän niitä tarvii vielä pitkään aikaan. munhan tässä pitäis innoissani pakkausta ootella kun siellä on ne kortsun ja liukkarit..." MIES! eli näin meillä:) kyllä täälläkin tuo vanhemmuus vähän jännittää... mut kai me selvitään kun ihan varmasti jotkut tumpelommatkin on ihan hyvin selvinnyt... muistankos oikein että teille oli gesleinit tulossa? minkä väriset? meilläkin tuossa olkkarin nurkassa jo odottaa tuollaiset aika harmaat joissa on vähän turkoosia. aateltiin että käy kyllä tytöllekin kun sit varsinkin tossa kopan kankaassa on sellasii kukan tapaisia.

surullinensiili: asennoista. mä kyllä ainakin vielä nukun selällään, sängyssä tuntuu makaaminen ihan hyvältä, mut kovalla lattialla alkaa koskeen selkää. kyljellään maatessa mulla rupee tuntuu jossain tuossa kylkiluiden alareunassa sellanen ikävä tunne. ja lisäks simppis liikkuu varsinkin yöaikaan aika paljon jos kyljelläni makaan, ja silloin kyllä valvon minäkin:P viime yönäkin puoltoista tuntia. mut vitsi mä odotan että pääsen taas massulla nukkumaan, oon aina nukkunut. mies oikein nauro ja ihmetteli silloin kun alettiin öitä viettään yhdessä että kuinka joku voi nukkua tolleen ja viä ettei kädet puudu kun on pään alla. kyllä mä luulen kans et kroppa kertoo sit mikä aseno ei oo enää passeli.

josko mäkin jotain ihan ittestänikin kertoisin. eli oon 23-vuotias (ei aina uskois:)) ja synttärit kanssa marraskuussa. mies on myös neljä vuotta vanhempi ja hälläkin synttärit marraskuussa. eikös sitä sanota et miehet tulee kehityksessä sen neljä vuotta naisia jäljessä, eli silleenhän sekä meillä että minksin pesueessa ollaan ikäänkuin samanikäsiä molemmat puoliskot;)

surullisensiilin mieskin oli eilen innostunut yrittään saada vauvaa liikkeelle. meilläkin oli miehellä eilen joku massu-ilta. koko ajan piti tunnustella massua, kuunnella massua ja sit jutella massulle. toosi kivaa, kun ite yrittää keskittyä johki muuhun:) ai niin, se on hauska tuossa odotus-kirjassa (ootteko saanut neuvolasta?) että siinä suositellaan laulaan vauvalle massuun sillon kun kukaan ei oo paikalla. mies sit ihmetteli että kuinka hän voi laulaa kun mähän oon koko aika paikalla sitä massua kuskaamassa... voi noita miehiä...

tikru ja simppis tasan 28 (iik, 10 viikon päästä simppis ei oo enää ennenaikaisesti syntynyt, jos siihen asti massussa pysyy. tai vielä kauheempaa, 14 viikon päästä sen viimeistään pitäis olla poissa tuolta massusta! nyt iski vanhemmuus-kriisi!)

Vierailija
28/51 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä pinoja helpompi lukea mun mielestä kun ei veny niin pitkäks.

Oltiin tänään miehen serkun tytön ristiäisissä ja paljastettiin sitten että taitaa sille kastemekolle olla meilläkin ens keväänä käyttöä kun sitä meidän mukaan yritettiin laittaa. Ja enkös minä taas pillahtanut itkemään... Mikä ihme siinä on että aina alkaa siinä itkettämään kun se jollekin kerrotaan. Kiva siinä sitten kaikkien nähden pillittää. Luulevat pian että mä koen sen surullisena asiana... Hävettää niin vietävästi.

Oli se vaan suloinen nyytti vaikee ajatella että sitä on kohta itsellä samanlainen. Joutuu niin paljon keskittyyn kouluun, että ei jää aikaa tai ei anna sitä itselle, ajatella sitä että sitä on tosissaan kohta vauva tulossa.

Joko söpösimmu oot tuntenu liikkeitä? Mä tunnen välillä esim äsken tuntui pieniä pulpahduksia, mutta perus pessimistäni ajattelen et se on kuitenkin vaan ilmaa... Missä asennossa teillä pidemmällä olevilla tuntui alkuunsa parhaiten liikkeet? Eikös sulla kandi tuntunu aika aikasin ja puhuitkos jotain et jalat sängyn reunan yli vai kuinka tuntui hyvin? Fiilis on vähän sama kun plussaa jäskätessä, ei millään malttais odottaa ja turhautuu jos liiaks odottaa eikä mitään tunnukaan. Jännällä tavalla napa ikäänkuin noussut eli alavatsa pömpöttää jo jonkun verran. Alkaa jotkut housut kiristään varsinkin iltasin. Jokohan sitä pitäis äitiyshousuja kattella?

Tuolla joku kyseli toisessa pinossa et millon on laitettu vauvajutut kuntoon. Alle 20 viikolla on musta aika riski laittaa mutta suurin osa raskauksista tietty menee hyvin loppuun asti. Mä oon varmaan niitä jotka huomaa pari viikkoa ennen laskettua aikaa että ei hitsi tässä voi tulla vielä kiirus :) Mitkäs ajatukset teillä?

surullinensiili 16+5

Vierailija
29/51 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandiko se kyseli karvan kasvusta, mulla oli tuota karvan kasvua kolmannessa raskaudessa ja nyt massu on saanut taas " tutun" karvapeitteen. Tosi naisellinen ;)

Ä-pakkausta en tällä kertaa ottanutkaan, kun mulla noita vaatteita ja makuupusseja on entuudestaan. Ostan sitten rahoilla mielummin uuden sitterin (vanha jo rikki) ja ehkä muutamia uusia vaatteita ja loput laitan sitten hoitopöytään. Hakupaperit sain viime tiistaina ja varmaan ensi viikolla toimitan ne tuonne kelaan. Viimeksi päätös tuli jo muutamassa viikossa, mutta sitähän ei sitten koskaan tiedä että kuinka kauan päätöksessä tällä kertaa menee :/.

Sitten oli vielä tuosta turvakaukalosta puhetta. Omasta mielestäni se sellainen varuste, joka ehdottomasti kannattaa hankkia uutena ellei sitten saa sitä luotettavasta lähteestä (eli voi olla varma että se on kolaroimaton sekä oikein säilytetty). Myöskään liian vanhaa ei kannata ostaa edes luotettavalta taholta (oliko se suositus että alle 5v), sillä muoviosat vanhetessaan haurastuu eikä istuin anna silloin riittävää suojaa kolaritilanteessa. Vaikka automatkoja olisi vähän, sitä ei ikinä voi tietää milloin se kolari tapahtuu. Jos automatkoja on todella harvoin, kannattaa ehkä harkita istuimen vuokrausta aina tarvittaessa! Neuvoloista saa ainakin vuokrattua sekä joistakin lastentarvikeliikkeistä ja myös vakuutusyhtiö ifistä!

ON: tuo on nyt tuo närästys tullut jäädäkseen, lähes koko ajan on sellainen kestonärästys päällä ja auta armias jos (kun) erehdyn juomaan kahvia :/. Mutta onneksi on renniet ja maito ;)... Mulle olisi myös tarkoitus tehdä tuo sokerirasitus parin viikon päästä, kunhan vain saisi ensin varattua sen ajan...

Mutta nyt tuonne miehen kainaloon sohvalle...

maria80 ja Patu-Alli rv 23+2

Vierailija
30/51 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria80: Tsemppiä närästyksen kanssa! Ja hyvä, kun kerroit siitä turvakaukalosta. Taidanpa minäkin ottaa sitten sen kaukaloasian aikoinani vakavasti, ja miettiä sitten vaan sitä, tarvitseeko siihen välttämättä vielä sitterin päälle. Tosin kyllä sitterikin houkuttelisi kotioloihin, ja jos se kestää, niin toivottavasti siitä on hyötyä samalla useammallekin lapselle tulevaisuudessa ;)

Surullinensiili: Tekisi mieleni sanoa, että tunnen liikkeitä, mutta en voi olla ihan varma. Joskus tuntuu pieni pulpahdus tai kupla, tai hyvin pikkiriikkinen tönäisy mahan seudulla. Tosin noi tuntemukset on niin lähellä meikäläisen normaaleja suolistokuplimisia, joten ei pysty varmaksi sanomaan, että ne olis liikkeitä. Joka päivä niitä tunnustelen ja tietty kovasti toivon, että mahdollisimman pian rupeis oikealta suunnalta jotain selvää liikettä tuntumaan. Joo eikä kannata murehtia, vaikka suurten uutistemme kertominen pistää pillahtamaan, eiköhän jokainen ymmärrä, että tässä on kyse ihanasta ja tärkeästä asiasta! Minä pillahdin itkuun häissämme, kun annoin kaasoilleni kaasolahjaa, kun olin niin onnellinen ystävistäni ja heidän avustaan häissä. Että siihen voi varautua, että häätkin pistää herkistymään.

Minks: Olikos se niin, että sä käyt aika paljonkin jumpassa nykyisin? Aika hyvin, että jaksat, kun oot jo niin pitkällä. Ja Tiggerhän harrastaa sitä kuntonyrkkeilyä, mikä mun mielestä on tossa vaiheessa melkoinen saavutus, vaikka vähän kevennetymmin tekiskin :) Mä jaksan mun torstaisen jumpan ihan normaalisti läpi, vaikkakin jos joku hankala liike tulee, saatan lintsata¿ Mul on jotain sykettä reippaasti nostavia harrastuksia vielä ohjelmassa (flunssan takia tosin olivat tauolla), mut rupeen varmaan kohta rauhottaan menoa ja keskityn mammamaisempaan huhkimiseen.

Meiän masuasukille on otettu nyt kotioloissa (ja täällä palstalla nyt!) nimitys käyttöön. Se on Vempula. Ei ajateltu ottaa (ainakaan vielä) mitään ihmisen ¿työnimeä¿, joten tuo Vempula tulee lähinnä siitä, että ekassa ultrassa se asukki ei meinannu pysyä millään paikoillaan ja tokalla käynnilläkin käännähti ratkaisevassa paikassa. Toisaalta tuo on ultrauksessa ihan normaalia, joten periaatteessa kuka vaan voisi ottaa saman nimen käyttöön¿

Söpösimmu ja Vempula, rv 16+4

Vierailija
31/51 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kone sammui juuri, kun sain pitkän viestin melkein kirjoitettua... Nyt tietenkin unohtui puolet siitä, mitä halusin sanoa :/

Hatunnosto Minksille ja Tiggerille urheilullisuudesta! Mun liikunta rajoittuu arkiliikuntaan: pyöräilen joka arkipäivä tuon vajaan 2km matkan keskustaan ja takaisin. (Meillä ei ole autoa, joten kaikki kaupassakäynnit sun muut hoituu pyörällä.) Töissäkin yritän olla aktiivinen, nostelen vieläkin niitä koripinoja ja raskaampia esineitä siinä missä ennenkin. Yritän vaan nostaa oikealla tavalla, ettei kuormita selkää eikä mahaa. Kotona teen samoja kotitöitä kuin ennenkin, paitsi että imuroimisen luovutin nyt miehen hommaksi kokonaan :) Mihinkään jumppaan en ole nyt mennyt, kun yliopistoliikunnalla on niin huonoihin aikoihin niitä venyttelytunteja, ja kaikki muut jumpat ovatkin siitä hikisimmästä päästä...

Tänään tai huomenna pitäisi tipahtaa postiluukusta ilmoitus äitiyspakkauksesta! Mietin vähän sitä Kelan " saapuu kahden viikon kuluessa" -lupausta, että meneeköhän siinä aina se maksimi kaksi viikkoa, vai saattaako tulla jopa viikossa? Mulla on huomenna kulunut tasan se kaksi viikkoa päätöksestä, eli olisi parasta tulla jo!

Sairaslomalaiseksi taidan taas joutua: olin töissä pe ja la, ja lauantain vuoron jälkeen en pystynyt enää loppuiltana istumaan ollenkaan, kun selkä oli niin kipeä... Menen vielä tänään töihin testaamaan kipeytyykö selkä taaskin, mutta keskiviikon neuvolalääkäriltä aion kyllä pyytää taas sairaslomaa. Kun en voi saada siirtoa toisenlaisiin tehtäviin, niin vaihtoehtoja ei kauheasti ole. Tiggerillähän kävi hyvin, kun pääsit toiseen paikkaan töihin loppuajaksi! Voi kun mäkin voisin tehdä niin, niin ei tulisi niin luuseriolo tämän aikaisen saikuttelun takia...

Kandi & muhku 26+4

Vierailija
32/51 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili:

Osuvasti kirjoitit, ettei sitä anna itselleen aikaa ajatella vauvantuloa. Niin se oli minullakin pitkän aikaa ja vieläkin vähän. Tuntuu, että niin kauan kuin on töitä ei voi täysillä heittäytyä äitiyteen. Nyt olen kyllä lipsunut aika lailla jo tuon äitiyden puolelle... työt siitä kärsii, kun ei ole motivaatiota. Mutta kyllä säkin ton kasvavan masun ja liiketuntemuksien vahvistumisen myötä rupeet kuin itsestään miettimään vauvaa enemmän joka päivä :) Etköhän sitten rupee hankintojakin tekemään ilman että kiire tulee! Nostan muuten hattua sulle, että olet neulonut hääpukusi itse! Oikeesti, olet kyllä tosi taitava käsitöissä! Itse en kuuna päivänä tuohon kykenisi. Mietin onnistuisinko edes vauvalle unipussin ompelemaan. Ylpeä olen siitä, että mun vauvan villapaitani on kohta hihoja vaille valmis! :D

Niin ja tuosta herkistelystä. Eihän sille mitään mahda :) Sanoit olevasi pessimisti, niin luulen, että osaksi herkistelysi johtuu siitä, että myös onnentunteet ovat muita vahvempia :) Tai ainakin omasta puolestani voin sanoa niin. Jotenkin elää elämää vahvemmin kuin muut. En osaa selittää, mutta ymmärrän kyllä sua. Mulla samantyylisiä " noloja tilanteita joissa ei voi hallita itkuaan" on ollut hautajaisissa. Se liittyi tiettyyn aikaan mun elämässä, ehkä sitä itki omia alitajuisia juttujaankin, en sano että sä teet niin, mutta näinkin voi olla. Tilanteen vain laukaisee joku herkkä hetki.

Söpösimmu ja surull.siili:

Ekat selvät liikkeet tunsin rv 18+1. Mutta mä olinkin vähän myöhäinen vrt täällä muihin. Hyvin mahdollista, että teidän kuplatuntemukset on vauvan liikkeitä! Kalenteriin olin kirjoittanut 16+6 kohdalle, että pientä kuplimista tunsin junassa istuessani. Sellaista poreilua. Kandi tosiaan mainitsi, että tunsi liikkeet parhaiten makuultaan, jalat sängyn reunojen yli, mutta mulle tuo ei tehonnut. Vaikka mitä tein niin en niitä tuntenut. Viikolla 18+1 potkut olikin sitten niin selviä että tulin pahoinvoivaksi siitä mylläämisestä eikä liikkeet miltään ilmavaivoilta tuntuneet! Ei niitä voinut kuvailla muuksi kuin potkuiksi.

Söpösimmu: Joo musta tuntuu et liikun enemmän nyt raskausaikana kun parina viime opiskeluvuotena. Sillo ei ollu aikaa eikä rahaa. Paljon motivoi tuleva synnytys ja tietysti oman terveyden kautta lapsen terveys. Ja ihme onkin, ettei mulla ole vielä suurempia vaivoja! En mä nyt paljon liiku vieläkään, en ole mikään himoliikkuja :) Jumppailen, joogailen ja sauvakävelen. Hyvä nimi teillä tuo Vempula!

kandivaihe: Ai Ä-pakkauksen pitäs tulla paris viikossa? Huh. Tuleekohan. Mä laitoin hakemuksen viikko sitten postiin. Onkos Tiggerille jo tullut? Etkös sä laittanu meistä ensimmäisenä? Harmi kandi tuo sun selkä.. Kyllä mulleki varmaan tulis syyllinen olo sairaslomalla, vaikka nyt kyllä sellaista toivonkin, kun ei yhtään huvita enää työt. Ke:na on lääkäri ja katotaan mitä se sanoo kohdunkaulan tilanteesta. Onko syytä löysätä tahtia vai jatkaa samaan malliin.

(.) Vauva melskaa mahassa ihan hirveästi. Eilen illalla ihan pelotti miestäkin, että kuinka me tuollaisen kanssa selvitään joka tunnin meuhkaa yhteen menoon niin että koko maha pomppii ja paisuu milloin mistäkin kohdasta. Ei tartte tunnustella kun vaan katsoo. Nyt myös tuntee millon se tuolla kääntyilee, kun muljahtelee sellai ja näkyy kohoumana. Aika huisia.. Pitää saada videolle :)

Minks 26+0

Vierailija
33/51 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hips.

äippäpakkauksesta: tänään hain tuon aarrearkun! oli posti tuonut lapun ja kävit sit lääkäri/neuvola-reissulla myös postissa. nyt koitan jos jaksaisin ootta siihen kun mies tulee, enkä yksin aukaisisi.

turvakaukalosta: joo, muistaakseni viis vuotta on se ikä mitä yhtä kaukaloo periaattessa voi käyttää, ja silloinkin tosiaan jos voi luottaa että on kolaroimaton jne. meillä kyllä on kavereiden vanha, mut luotan et he ei oo sitä kolaroinut tai ainakaan eivät laittais eteenpäin jos eivät uskoisi että on ok.

liikunnasta; oli ihana tunne olla tänään salilla, kun ei oo vähään aikaan jaksanut käydä. ja nyt tosiaan tuntuu että nyrkkeily on parempi kuin kävely kun lenkin jälkeen liitokset on ihan rikki ja sattuu niin maan p.....

kandi: täällä toinen saikkulainen. tänään hain kaks viikkoo, kun rupes kuuppaa sekoon töissä. asukkaat alkoi harhoineen reagoimaan mun raskauteen, ei oo kiva. parin viikon päästä sit koitan että jos jossain toisessa yksikössä jaksaisi olla vielä hetken.

vauvajutuista: me haettiin vaunut, sänky ja hoitopöytä lauantaina. eilen kasattiin hoitopöytä, sänky vielä laatikossa. kandi:oli puhetta asiasta myös enskojen pinossa, meillä onneks kolmio->yks huone vapaana täytettäväksi simppiksen kamoilla. myös sänky on vakaa aikomus pistää heti omaan huoneeseensa, saa nähdä miten käy sitten kun yöheräämiset alkaa...

sokerirasituksesta selvisin puhtailla papereilla!

paljos teillä näillä viikoilla menevillä on nyt sf? mulla mittas neuvolassa tänään 25 cm... ei ollut enää ihan niin lähellä yläkäyrää kun aiemmin, ja tätikin kehu nätiks masuks...:)

jahas, pitäsköhän sitä miehelle pian soittaa et joko tuut et pääsis ton laatikon kimppuun...

tikru ja simppis 26+3

Vierailija
34/51 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, nyt on pakkaus kertaalleen pengottu läpi, miehen kanssa. tosin hän oli kiinnostuneempi niistä kortsuista ja liukkarista;) voi raukkaa, kertookohan se jotain meidän yhdestä ässästä?

mut siis itse asiaan: olikos täällä innokkaita kestovaippailijoita? kun meillä ei ole suunnitelmissa ainakaan ihan vauvasta asti. me meinaan voitas tuo äippäpakkauksen pikkunen kestovaippa-setti antaa eteenpäin, ettei jää turhaksi. eli ilmoitelkaa jos jotakuta kiinnostaa.

tikru taas

Vierailija
35/51 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä liinnostunut tuosta kestovaipasta, mutta olis varmaan reilumpaa että kauppaat kandille tai minksille (ettekös te ollu kiinnostuneita...) kun heillä on aikaisemmin tarvetta.

Mä tilasin vauvalehden ja siitä piti saada kantoliina kaupan päälle. Tänään sitten tuli postissa pinkki meikkipussi!!!! Kyllä pisti taas vihaks. Se ei kyllä ole lähellekään kantoliinan arvoinen ja sapettaa kun laitoin tilauksen tosi nopeeasti ja maksoin laskun ajallaan, tekis mieli perua koko lehti kun tollasta tekevät. Taidan laittaa sinne pientä asiakaspalautetta...

Eilen tunsin ihan selvästi liikkeitä. Seitsemän huiteilla anoppilassa kävi sellainen myllerrys mahassa että. Kyllä mä viime viikollakin oon jo jotain tuntenu, mut nyt oli kyllä ihan eri meininki. Istuessa tuntui paremmin kun makuulla ja meidän kaveri taitaa olla ilta uninen koska nukkumaan mennessä ei kyllä tunnu mitään. Makuulla tuntuu oma syke niin kovana että pienet muksaukset jää tuntumatta. Kyllä se vaan puskee ajatuksiin kesken päivänkin varsinkin kun täytyy miettiä miten on ettei vatsa pömpötä hirveesti. Alkaa kyllä vähän huolettaan et tarttee hääpuvun saumoja vähän löysätä... No eiköhän se helposti käy.

Kai se on kasvun paikka tämäkin tunteiden puolesta. Jossain huomaa että ei aina itke asiaa niin kuin Minks sanoit, että tulee vaan tilanteessa muut jutut mieleen ja alkaa itkettää. Joskus kyllä vaan itku tulee tuntemattomasta syystä ja se on inhottavaa kun on tottunu tunteensa peittämään. Ei oo ennen ollu kovin montaa henkilöö jotka on mut nähny itkemässä. Kyllä se ymmärretään mut itelle ottaa koville.

Täytyy varmaan alkaa vähitellen herätteleen ajtusta vauvahankinnoista, siinä on vaan se vaara et vie kaikki ajatukset :) Toisaalta jos ostelee vähitellen niin ei tulis kerralla niin isoo summaa maksettavaks. Mutta kai sitä sit 20 viikon (häiden) jälkeenkin hyvin ehtii. Sen kantoliinan mä kyllä haluun ja ajattelin hakea joskus harsoliinaa pitkän pätkän kangaskaupasta. Sillä ainakin pääsis alkuun ja näkis onko mun juttu.

Ootteko huomannu et olis onnellisempi olo ja hymy? Eikös sitä sanota et raskaana ollessa pitäis näin olla? Mä oon kyllä niin väsyny et ei vielä ainakaan huomaa.

surullinensiili 17+1

Kyllä nää viikot vaan menee huikeen nopsaan, se on kuulkaas joulu ennen kuin huomataan. Vastahan sitä nolona kyseli viikolla 8 et onkohan sitä raskaana ollenkaan :)

Vierailija
36/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kysymys:

Onko täällä kulttuuri-ihmisiä? Ihmisiä, jotka arvostais balettia ja aitoa orkesterimusiikkia? Tampere-talolla esitetään joutsenlampi 17.-19.11. ja minä kaipaisin sinne kaveria. Menen itse joka tapauksessa, mutta tossa lippuja varatessa ois kätevä varata vierekkäiset paikat, jos saisin jonkun mukaan. Omassa kaveripiirissäni ei ole taidetta arvostavia ihmisiä. Eli ne joille 35-55e lippu ei tunnu missään verrattuna siitä saatavaan elämykseen, ilmoittautukoot :) Kivompi tietysti olisi jakaa elämys jonkun kanssa, mutta menen tuonne itse joka tapauksessa.

Sitten uutinen: Kandi, olen nyt samas kastissa ku sä, eli sairaslomalainen. Juuri tulin lääkäriltä ja olipahan kokemus. Nyt on parempi olo kun sai asioita selviksi. Viralliseksi syyksi tuli supistelut, mutta taustalla oli se, että henkisesti olen loppu. En viitsi täällä nyt sepostaa, mutta kun pomona on oma isä ja viikot asuin poissa mieheni luota lapsuudenkodissani, jossa asiat ei ole kunnossa, niin otin liikaa niitte murheita itseeni. Pitää jatkossa olla itsekkäämpi ja todella nauttia tästä esikoisen odotuksesta! Sitä sanon teille muillekin. Surullinensiili jo tuossa totesikin, että raskaanaolevan tunnistaa onnellisuudesta ja hymystä, joten sitä toivon meille kaikille! Nyt kerätään voimia synnytykseen ja vauva-arkeen ja nautitaan elämästä!

Kestovaipoista: Mä olen niitä nyt hamstrannut jo tarpeeksi, joten mulle riittää se oman äippäpakkauksen kestovaippa. Eli mun puolesta surullinensiili voi saada vaipan.

Surull.siili: Onnittelut liiketuntemuksista! Eikö olekin ihmeellistä? Niitä on sit hauska tarkkailla milloin on aktiivista ja mihin vauva rupee reagoimaan pikku hiljaa. Mainitsit, että mahasi on alkanut jo pömpöttää. Joo, kyllä se noilla viikoilla jo rupee, mutta ei pitäs ihan massiiviseksi vielä kasvaa :) Mulla sf oli vasta 20, kun täällä muilla näkyy olleen senttikaupalla enemmän. Eli mulla ei vieläkään mikään hugemassu ole. Toki näkyisi jo hääpuvun alta, mutta uskon että jossei sulle hirmusesti painoa tule niin ei sen puvun kanssa ole ongelmia.

Myöhemmin lisää, nyt käymään Kelassa!

Minki 26+2

Vierailija
37/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minks, kiva kun sait saikkua ja samalla asioita selvitellyksi! Voin kuvitella että on vähän ongelmallista tehdä omalle vanhemmalleen töitä, vaikka on siinä varmasti puolensakin. Nyt voit ainakin nauttia miehen läheisyydestä ihan kunnolla, kun sitäkin kummasti raskaana ollessaan kaipaa koko ajan :)

Mullakin jatkettiin tänään saikkua äitiysloman alkamiseen saakka. Olin nyt viikon töissä ja totesin, ettei selkä kestä istumissa, ja seistessä taas supisteli aika runsaasti. Neuvolalääkärin mukaan parempi laittaa saman tien siihen lokakuun loppuun asti sairaslomaa, koska ei se tilanne korjaudu mahan kasvaessa entisestään.

Neuvolassa muuten kaikki ok, mutta painoa tullut kilo viikossa (kahden viikon takaisesta punnituksesta)!! Taisi se Tukholman reissu ja laivalta tuodut karkit tehdä tehtävänsä ;) Eli nyt taas paluu arkeen ja normaalit syömiskuviot.

Niin ja hemppa oli laskenut 118, mikä on mulle huiman matala (lähtöarvo 142). Vielä kuukausi sitten oli 129! Eipä siis ihmekään, että on viime viikkoina väsyttänyt, ja on tuntunut että silmissä mustenee...

RR oli 120/71, pissa puhdas, sf-mitta sellaiset 25,5 (puolisen senttiä tullut kahden viikon takaisesta yläkäyrälle osuneesta mittauksesta), ja kohdunkaula oli lyhentynyt kolmesta sentistä 2,5 senttiin. Liekö tuo sitten ihan normaalia, kun ei lääkäri edes maininnut asiaa..?

S-siilille onnittelut liikkeiden tuntemisesta! Mullakin tuntui alussa hyvin nimenomaan istuessa, esimerkiksi kun tässä koneella naputtelin tekstiä vähän etukenossa. Kyljellään maaten kuului vasta aika myöhäisillä viikoilla, vaikka monet kehuivat sitä parhaaksi asennoksi tunnistaa pikkuisen liikkeet. Ja mieti, ei mene kuin pari viikkoa, niin ne liikkeet saattavat jo näkyä vatsan päälle! :)

Kandi & muhku 26+6

Vierailija
38/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi baletin ystävä! Milloin nuo liput pitäisi varata? En nimittäin vielä tiedä tuonne asti kaikista menoista, mutta olisi kyllä ihanaa päästä balettiin jonkun siitä pitävän kanssa. Raahaan miehen joulukuun alussa katsomaan Pähkinänsärkijää, mutta hän sanoi jo nyt, että se tulee olemaan ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun hän lähtee balettiin kanssani. Eli seura olisi kovin kaivattua :)

Niin ja lipun hinta saisi tietysti mielummin olla lähempänä sitä 35 euroa kuin 55e... Mutta tosiaan, kuinka nopeasti pitäisi tietää varmaksi?

Vierailija
39/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpösimmu; Meillä oli ainakaan esikoisella tarkoitus käyttää tuota kaukaloa myös sitterinä. Sitten saimmekin lahjaksi tuon sitterin ja kyllä olen ihan tyytyväinen ollut että ovat olleet erikseen. Mutta kyllä sitä olisi ilmankin pärjännyt. Nyt tosiaan tuo esikoisen 9 vuotta vanha sitteri on jo sanonut itsensä irti (selkänojan säätö ei enää toimi kunnolla vaan saattaa rösähtää yhtäkkiä).

kandivaihe; toivottavasti olet jo saanut ä-pakkauksen! Valitettavan usein siinä pakkauksen tulossa menee se täysi 2 viikkoa... Muistan kyllä kuinka ihanaa sitä oli hypistellä ;)

Minks; tuo onkin tuo liikunta paras keino ehkäistä noita pahempia raskausajan kremppoja. Tsemppiä sulle, että jaksat samaan tahtiin loppuun asti (muistat kuitenkin seurailla itseäsi, ettet liikaa rasita itseäsi). Paremmalla yleiskunnolla synnytyskin varmasti menee paremmin ja toipuminen siitä on nopeampaa!

tigger; onnea ä-pakkauksesta! Kyllä se on ihanaa sitä tutkia ja miettiä millainen käärö sieltä sitten vaatteiden täytteeksi putkahtaakaan. Mulle ainakin tuo pakkaus oli yksi sellainen vauvan tulon konkretisoiva asia silloin esikoista odottaessa...

Voi kun tekisi itsekin mieli jo käydä ostelemassa vauvalle loput tarvikkeet (siis mitä ei ole tuolta kuopukselta tallessa), mutta yritän sinnitellä tuonne joulukuulle, kun käyn ostamassa sen hoitopöydän, saa sitten laiteltua kaikki suoraan sinne ja samalla sitten järjestelee koko vauvan nurkkauksen meidän makkariin. Tosin mobilen ostin tuosta kirpparilta kun löytyi niin kiva ja edullisesti ;)

Hyvä että sokerirasituksessa oli kaikki ok. Itsellä olis sama edessä parin viikon päästä...

Liikunnasta; mulla on kyllä jäänyt lähes kaikki liikunta :(. Tai no olen minä lenkillä käynyt lähes päivittäin, mutta kun mulla on toi nuorimmainen mukana niin vauhti on sellaista ettei siitä oikein muuta hyötyä ole kuin että saa raitista ilmaa. Täytyisi kyllä yrittää sen verran saada irrottauduttua näistä kotiympyröistä että tulisi edes jotain tehtyä, vaakakin alkaa jo näyttää huimia lukemia ja vielä olisi monen monta viikkoa tätä raskautta jäljellä :/...

ON: tänään käytiin kuopuksen kanssa " uimassa" . Eihän se nyt varsinaisesti mitään uimista ollut, mutta käytiinpähän heittelemässä palloa ja kumirenkaita siellä altaalla. Nyt tässä odotellaan että ensimmäinen koululainen kotiutuu...

maria80 ja Patu-Alli rv 23+5

Vierailija
40/51 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin voisin ainakin alustavasti harkita tuota kulttuurielämystä. milloin pitäisi tietää? koita vaan kandikin innostua. voin jo kuvitella kolme isomahaista mammaa ryyntäämässä vessaan väliajalla;)

saikusta: sama juttu, mullakin lukee saikkulapussa supistukset. koska omalääkäri ei halunnut laittaa mitään ahdistust, masennusta tms. kuitenkin niin selkeesti mun loman tarve töistä johtuvaa et ei sitä tarvii sen enempää tutkiskella. jos ois jonkun psyk diagnoosin laittanut, niin sit ois vissiin vaatinut pitempiaikaista seurantaa.

myös toi herkkyys ja itseensäottaminen kuulostaa tutulta. siis ei riittänyt että töissä murehdin mitä ne asukkaat puhuu, vaan sit kannoin syyllisyyttä siitä kun muut työntekijät joutu tekeen enempi iltoja ja viikonloppuja joita mä en tehnyt ollenkaan.

eli tällä hetkellä susille ois vaippa menossa...

tikru 26+5