Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjistä valittaville

Vierailija
23.06.2015 |

Kieltäkää puhelinmarkkinointi ja lakatkaa valittamasta! Kannattaa käyttää ns Robinson-palvelua eikä niitä törkykalliita estoja jotka ei edes toimi.

http://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä kunnes ainakin 200 on lukenut!

Vierailija
2/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut käytössä viimeiset 10 vuotta, mutta eipä se silti kaikkia myyntipuheluja estä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut ehkä yksi puhelu vuodessa. Tällöin riittää kun kertoo estosta, eivät saa soittaa uudestaan ja laittavat vielä omaan rekisteriinsä merkinnän

Ei estä esim oman puhelin firmasi soittoja.

Vierailija
4/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:24"]

On ollut käytössä viimeiset 10 vuotta, mutta eipä se silti kaikkia myyntipuheluja estä.

[/quote]

Se on sitä kun osallistuu kaiken maailaman arvontoihin ja facebook-jakoihin...

Vierailija
5/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikkia estä. Lehtitalot ostavat myyntipalveluja firmoilta, jotka eivät kuulu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliittoon. Nämä villit firmat viis veisaavat puhelinmarkkinointikielloista.

Vierailija
6/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitus haittaa, lakkaa kuuntelemasta.

Vierailija
7/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:24"]

[/quote]

Se on sitä kun osallistuu kaiken maailaman arvontoihin ja facebook-jakoihin...
[/quote]
En kylläkään koskaan osallistu mihinkään tuollaisiin.

Vierailija
8/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu koskaan mihinkään arvointoihin. Olen tilannut parista isosta nettifirmasta muutaman kerran tavaraa. Olen vama, että joku niistä *** on myynyt salaisen numeroni. Eilen tuli viisi (5) puhelua lehtimyyjiltä. Olen puhunut nätisti ja rumasti. Mikään ei auta. Vitutta tosi rankasti.

Vierailija
9/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kyseistä lehtimyyjää laittamaan markkinointikielto tiwtoihisi. Soito loppuivat tällä tavalla, tosin meni useampi kuukausi kunnes kaikki olivat sen yhden soiton tehneet.

Voit soittaa myös suoraan kyseisen lehden asiakaspalveluun ja laittaa kiellon.

Itselleni ei tule enää lainkaan soittoja puhelinmyyjiltä, vuosi siiihen meni ja nyt ihana rauha jo apri vuotta. Tein kans tuon asml:n kiellon

Niin ja mihinkään kilpailuihin en laita numeroani

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:45"]

En osallistu koskaan mihinkään arvointoihin. Olen tilannut parista isosta nettifirmasta muutaman kerran tavaraa. Olen vama, että joku niistä *** on myynyt salaisen numeroni. Eilen tuli viisi (5) puhelua lehtimyyjiltä. Olen puhunut nätisti ja rumasti. Mikään ei auta. Vitutta tosi rankasti.

[/quote]

Vierailija
10/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskukseen voi myös tehdä jotain keiltoja, ei varsinaisesti puhelimarkkinointikieltoja mutta noilla muilla luovutuskielloilla saa estettyä jo aika hyvin sen että numero ei päädy puhelinmyyjien listoille, kun laittaa vielä oman puhelinnumeronsa salaiseksi. Eikä maksa mitään.

Suoramarkkinointikielto

Nimi- ja osoitetietoja ei luovuteta suoramarkkinointitarkoituksiin eikä markkina- ja mielipidetutkimuksiin. Muun muassa tieteelliseen kyselytutkimukseen tietoja voidaan luovuttaa kiellosta huolimatta. Suoramarkkinointikielto koskee vain postitse saapuvaa mainontaa.

Yhteystietojen luovutuskielto

Yhteystietoja ei luovuteta Väestörekisterikeskuksen Osoitepalvelussa tai muissa vastaavissa osoite- ja yhteystietopalveluissa, joissa hyödynnetään väestötietojärjestelmän tietoja.

Niille henkilöille, joilla oli ennen vuotta 2013 voimassa ns. osoitepalvelukielto, on automaattisesti rekisteröity yhteystietojen luovutuskielto ja asiakasrekisterin päivityskielto, joiden yhteinen vaikutus vastaa vanhan osoitepalvelukiellon vaikutusta. Mikäli halutaan käyttää vain jompaakumpaa kielloista, voi tarpeettoman kiellon poistaa Tarkasta tietosi! –palvelussa tai ilmoittamalla asiasta maistraattiin.

Asiakasrekisterin päivityskielto

Tietoja ei luovuteta yrityksille, jotka päivittävät asiakasrekistereitään väestötietojärjestelmän tiedoilla (esimerkiksi lehtitalot). Myöskään osoitteen muuttuessa uudet osoitetiedot eivät välity yritysten asiakasrekistereihin, jos tämä kielto on voimassa. Tällöin muuttunut osoite on ilmoitettava itse kaikkiin muihin rekistereihin, paitsi pankeille, vakuutusyhtiöille, Veikkaus Oy:lle, Raha-automaattiyhdistykselle sekä Fintoto Oy:lle, joille tiedot voidaan lain nojalla luovuttaa kiellosta huolimatta.

Vierailija
11/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 63!

ap

Vierailija
12/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo melko hyvin toimii. Ei mua haittaa jos soittaja tajuaa kerrasta etten tilaa mitään, ärsyttää joidenkin myyjien jankkaaminen. Sanon aina kohteliaasti, että en kiitos ota vastaan tarjoustanne, kuunneltuani sen 5 min litanian.

Vierailija
13/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:31"]

Ei se kaikkia estä. Lehtitalot ostavat myyntipalveluja firmoilta, jotka eivät kuulu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliittoon. Nämä villit firmat viis veisaavat puhelinmarkkinointikielloista.

[/quote]

Eli sun mielestä on sama tuleeko soittoja 5kpl vuodessa vai 5 päivässä? Ihan typerä sanoa että turha tuollaista on laittaa kun se ei estä kaikkia, kun se kuitenkin estää valtaosan. 

Ja muistakaa että kielto pitää uusia 3 vuoden välein, ei sen "kuulukaan" olla voimassa 10 vuotta!

Vierailija
14/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli loppumassa erään Otavamedian lehden tilaus. Jo paria kuukautta ennen tilauksen päättymistä alkoi puhelurumba, aluksi noin kerran viikossa ja tilauksen päätyttyä pari kertaa päivässä. Kärsivällisyys ja kohteliaisuus olivat kortilla. Eiväthän ne puhelinmyyjät olleet syypäitä, vaan Otavamedian markkinointi. Tämän rumban takia en halua olla kyseisen firman kanssa enää missään tekemisissä, liika on liikaa. Nyt on puhelinmarkkinointikielto ja tyly asenne.

Vierailija
15/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vittu sulle maksaa että mainostat tota täälä,vai ootko puhelin myyjä?TOOOdella outoa!!

Vierailija
16/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta oli voimassa ja sain yhden siis yhden puhelun. Tiesin, että kolme vuotta oli kulunut kun sain kolme puhelua heti seuraavana päivänä. Laitoin uudelleen voimaan heti ja eipä ole yhtäkään soittoa tullut. Suosittelen erittäin lämpimästi ja kannattaa laittaa iäkkäille vanhemmille yms. myös jos eivät itse osaa tai ole tästä tietoisia.

Vierailija
17/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa olisi, kun suoramyynti puhelimella kiellettäisiin. Tämä kun on työ, mitä ilman maailma ei todellakaan kaadu. 

Vierailija
18/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:31"]

Ei se kaikkia estä. Lehtitalot ostavat myyntipalveluja firmoilta, jotka eivät kuulu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliittoon. Nämä villit firmat viis veisaavat puhelinmarkkinointikielloista. [/quote]

Eli sun mielestä on sama tuleeko soittoja 5kpl vuodessa vai 5 päivässä? Ihan typerä sanoa että turha tuollaista on laittaa kun se ei estä kaikkia, kun se kuitenkin estää valtaosan. 

Ja muistakaa että kielto pitää uusia 3 vuoden välein, ei sen "kuulukaan" olla voimassa 10 vuotta! [/quote]

No enhän minä sanonut muuta kuin ettei se kaikkia estä. Ylitulkitsit.

Vierailija
19/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia, soitin heti tähän numeroon.Toivottavasti jättävät Puhelin myyjät nyt rauhaan. Tämän päivän aikana soittanut jo pari.

Vierailija
20/32 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pitäisi kieltää. Siis puhelinmyyntifirmat, jotka elävät pelkästään puhelinmyynnillä. Suurin ongelma vanhukset joita useat puhelinmyyntifirmat käyttävät härskisti hyväksi. Kaikki huijarifirmatbon pilannert rehellisten yrittäjien maineen, jos sellasia edes on alalla, niin parempi jos koko ala kielletään tai ainakin ehtoja tiukennetaan paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan