Puhelinmyyjistä valittaville
Kieltäkää puhelinmarkkinointi ja lakatkaa valittamasta! Kannattaa käyttää ns Robinson-palvelua eikä niitä törkykalliita estoja jotka ei edes toimi.
Kommentit (32)
On ollut käytössä viimeiset 10 vuotta, mutta eipä se silti kaikkia myyntipuheluja estä.
Minulle on tullut ehkä yksi puhelu vuodessa. Tällöin riittää kun kertoo estosta, eivät saa soittaa uudestaan ja laittavat vielä omaan rekisteriinsä merkinnän
Ei estä esim oman puhelin firmasi soittoja.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:24"]
On ollut käytössä viimeiset 10 vuotta, mutta eipä se silti kaikkia myyntipuheluja estä.
[/quote]
Se on sitä kun osallistuu kaiken maailaman arvontoihin ja facebook-jakoihin...
Ei se kaikkia estä. Lehtitalot ostavat myyntipalveluja firmoilta, jotka eivät kuulu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliittoon. Nämä villit firmat viis veisaavat puhelinmarkkinointikielloista.
Jos valitus haittaa, lakkaa kuuntelemasta.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:24"]
[/quote]
Se on sitä kun osallistuu kaiken maailaman arvontoihin ja facebook-jakoihin...
[/quote]
En kylläkään koskaan osallistu mihinkään tuollaisiin.
En osallistu koskaan mihinkään arvointoihin. Olen tilannut parista isosta nettifirmasta muutaman kerran tavaraa. Olen vama, että joku niistä *** on myynyt salaisen numeroni. Eilen tuli viisi (5) puhelua lehtimyyjiltä. Olen puhunut nätisti ja rumasti. Mikään ei auta. Vitutta tosi rankasti.
Pyydä kyseistä lehtimyyjää laittamaan markkinointikielto tiwtoihisi. Soito loppuivat tällä tavalla, tosin meni useampi kuukausi kunnes kaikki olivat sen yhden soiton tehneet.
Voit soittaa myös suoraan kyseisen lehden asiakaspalveluun ja laittaa kiellon.
Itselleni ei tule enää lainkaan soittoja puhelinmyyjiltä, vuosi siiihen meni ja nyt ihana rauha jo apri vuotta. Tein kans tuon asml:n kiellon
Niin ja mihinkään kilpailuihin en laita numeroani
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:45"]
En osallistu koskaan mihinkään arvointoihin. Olen tilannut parista isosta nettifirmasta muutaman kerran tavaraa. Olen vama, että joku niistä *** on myynyt salaisen numeroni. Eilen tuli viisi (5) puhelua lehtimyyjiltä. Olen puhunut nätisti ja rumasti. Mikään ei auta. Vitutta tosi rankasti.
[/quote]
Väestörekisterikeskukseen voi myös tehdä jotain keiltoja, ei varsinaisesti puhelimarkkinointikieltoja mutta noilla muilla luovutuskielloilla saa estettyä jo aika hyvin sen että numero ei päädy puhelinmyyjien listoille, kun laittaa vielä oman puhelinnumeronsa salaiseksi. Eikä maksa mitään.
Suoramarkkinointikielto
Nimi- ja osoitetietoja ei luovuteta suoramarkkinointitarkoituksiin eikä markkina- ja mielipidetutkimuksiin. Muun muassa tieteelliseen kyselytutkimukseen tietoja voidaan luovuttaa kiellosta huolimatta. Suoramarkkinointikielto koskee vain postitse saapuvaa mainontaa.
Yhteystietojen luovutuskielto
Yhteystietoja ei luovuteta Väestörekisterikeskuksen Osoitepalvelussa tai muissa vastaavissa osoite- ja yhteystietopalveluissa, joissa hyödynnetään väestötietojärjestelmän tietoja.
Niille henkilöille, joilla oli ennen vuotta 2013 voimassa ns. osoitepalvelukielto, on automaattisesti rekisteröity yhteystietojen luovutuskielto ja asiakasrekisterin päivityskielto, joiden yhteinen vaikutus vastaa vanhan osoitepalvelukiellon vaikutusta. Mikäli halutaan käyttää vain jompaakumpaa kielloista, voi tarpeettoman kiellon poistaa Tarkasta tietosi! –palvelussa tai ilmoittamalla asiasta maistraattiin.
Asiakasrekisterin päivityskielto
Tietoja ei luovuteta yrityksille, jotka päivittävät asiakasrekistereitään väestötietojärjestelmän tiedoilla (esimerkiksi lehtitalot). Myöskään osoitteen muuttuessa uudet osoitetiedot eivät välity yritysten asiakasrekistereihin, jos tämä kielto on voimassa. Tällöin muuttunut osoite on ilmoitettava itse kaikkiin muihin rekistereihin, paitsi pankeille, vakuutusyhtiöille, Veikkaus Oy:lle, Raha-automaattiyhdistykselle sekä Fintoto Oy:lle, joille tiedot voidaan lain nojalla luovuttaa kiellosta huolimatta.
Kyllä tuo melko hyvin toimii. Ei mua haittaa jos soittaja tajuaa kerrasta etten tilaa mitään, ärsyttää joidenkin myyjien jankkaaminen. Sanon aina kohteliaasti, että en kiitos ota vastaan tarjoustanne, kuunneltuani sen 5 min litanian.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:31"]
Ei se kaikkia estä. Lehtitalot ostavat myyntipalveluja firmoilta, jotka eivät kuulu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliittoon. Nämä villit firmat viis veisaavat puhelinmarkkinointikielloista.
[/quote]
Eli sun mielestä on sama tuleeko soittoja 5kpl vuodessa vai 5 päivässä? Ihan typerä sanoa että turha tuollaista on laittaa kun se ei estä kaikkia, kun se kuitenkin estää valtaosan.
Ja muistakaa että kielto pitää uusia 3 vuoden välein, ei sen "kuulukaan" olla voimassa 10 vuotta!
Oli loppumassa erään Otavamedian lehden tilaus. Jo paria kuukautta ennen tilauksen päättymistä alkoi puhelurumba, aluksi noin kerran viikossa ja tilauksen päätyttyä pari kertaa päivässä. Kärsivällisyys ja kohteliaisuus olivat kortilla. Eiväthän ne puhelinmyyjät olleet syypäitä, vaan Otavamedian markkinointi. Tämän rumban takia en halua olla kyseisen firman kanssa enää missään tekemisissä, liika on liikaa. Nyt on puhelinmarkkinointikielto ja tyly asenne.
Kuka vittu sulle maksaa että mainostat tota täälä,vai ootko puhelin myyjä?TOOOdella outoa!!
Kolme vuotta oli voimassa ja sain yhden siis yhden puhelun. Tiesin, että kolme vuotta oli kulunut kun sain kolme puhelua heti seuraavana päivänä. Laitoin uudelleen voimaan heti ja eipä ole yhtäkään soittoa tullut. Suosittelen erittäin lämpimästi ja kannattaa laittaa iäkkäille vanhemmille yms. myös jos eivät itse osaa tai ole tästä tietoisia.
Helpompaa olisi, kun suoramyynti puhelimella kiellettäisiin. Tämä kun on työ, mitä ilman maailma ei todellakaan kaadu.
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.06.2015 klo 14:31"]
Ei se kaikkia estä. Lehtitalot ostavat myyntipalveluja firmoilta, jotka eivät kuulu Suomen Asiakkuusmarkkinointiliittoon. Nämä villit firmat viis veisaavat puhelinmarkkinointikielloista. [/quote]
Eli sun mielestä on sama tuleeko soittoja 5kpl vuodessa vai 5 päivässä? Ihan typerä sanoa että turha tuollaista on laittaa kun se ei estä kaikkia, kun se kuitenkin estää valtaosan.
Ja muistakaa että kielto pitää uusia 3 vuoden välein, ei sen "kuulukaan" olla voimassa 10 vuotta! [/quote]
No enhän minä sanonut muuta kuin ettei se kaikkia estä. Ylitulkitsit.
Kiitoksia, soitin heti tähän numeroon.Toivottavasti jättävät Puhelin myyjät nyt rauhaan. Tämän päivän aikana soittanut jo pari.
Todellakin pitäisi kieltää. Siis puhelinmyyntifirmat, jotka elävät pelkästään puhelinmyynnillä. Suurin ongelma vanhukset joita useat puhelinmyyntifirmat käyttävät härskisti hyväksi. Kaikki huijarifirmatbon pilannert rehellisten yrittäjien maineen, jos sellasia edes on alalla, niin parempi jos koko ala kielletään tai ainakin ehtoja tiukennetaan paljon.
Nostan tätä kunnes ainakin 200 on lukenut!