Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua nyt se alkaa... 15 vuotta maaliskuussa täyttävä haluaisi mopon ja mopokortin

Vierailija
11.02.2022 |

Mä en haluaisi siihen lähteä. Pelottaa liikaa. Työkaverin lapsi menehtyi muutama vuosi sitten mopokolarissa. Oli kauheaa katsoa sitä surua vierestä ja hän paljon varoitteli meitä muita, että ei kannata hommata mopoa. Heilläkään ei muille pojille ole kortteja hommattu.

Kommentit (29)

21/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lastasi. Se kuuluu kehitykseen saada aikuistua ja mopokortti on yksi tie sinne. 

Vierailija
22/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopolla voi lähteä pelkästään sillä henki että ajaa vauhdilla puuhun tai seinään yms..

Eivät teinitkään niin toopeja ole, jotta ajaisivat mopolla vauhdilla seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tytölle mopon ja kortin. Ite en saanut nuorena mitään ja kaikesta oltiin hysterisesti pelottelemassa. Ei tehnyt hyvää.

Vierailija
24/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin teini sai mopon ja kortin ja viritti mopoaan kun me taas ei ymmärretty kumpikaan niistä mitään. Meni vain kaverin tykö ja teki laittomat muutokset. Lopuksi ravattiin poliisiasemalla ja käräjillä kun ajoi kortin pois, kortitta, poliisia karkuun x2 ja roimaa ylinopeutta yli korttiluokan.

Yhdessä vaiheessa otettiiin mopo takavarikkoon pojalta mutta tämäpä ajali kavereidensa mopoilla jotka oli ihan yhtä pahoja! Nyt on sitten autoihin (on jo sen ikäinen) sama viritys ja kaahailuinto.

Kuka nuo rahoittaa ja miksi?

Ihan itse rahoitti säästöistä,kesätyörahoista ja opintotuesta. Myös sakot maksoi itse muttei siitä kyllä mitään oppinut.

Miten olisi käynti psykologilla tai psykiatrilla? Vai ihannoiko jompikumpi vanhemmista ylinopeuksia ja kortitta ajoa? Niissä kuolee oikeasti ihmisiä, erityisen surkeaa ja törkeää on sivullisten tappaminen tai vammauttaminen.

Vierailija
25/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi pelätä, mutta on ihan totta, että esim. riskinottokyky ja nopeuksien arvioiminen ja hahmottaminen on täysin kehittyneet vasta siinä 25 vuoden tienoilla johtuen ihan aivojen kehityksestä. Jos ajokortin saisi vasta, kun aivot kypsyneet eli 25 vuoden iässä, niin säästyttäisiin monilta kuoleman tapauksista. Sinä olet vanhempi ja tietysti päätät, on ihan normaalia, että elämässä ei saa kaikkea ja tulee pettymyksiä, vaikka se kurjalta tuntuukin.

Vierailija
26/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin yli 15v jälkeen katkera vanhemmilleni, kun en saanut mopokorttia ja mopoa. Viikosta toiseen sai katsella, kun mopoilevat kaverit kyysäsivät tyttöjä ja pääsivät siinä sivussa muihinkin hauskoihin puuhiin. Itse homehduin kotona, kun mihinkään ei päässyt kulkemaan. Nuoruus jäi elämättä.

Vierailija
27/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikilla kavereilla on mopo, niin onhan se kurjaa jäädä ulkopuolelle, eikä pääse sitten mihinkään. Ei pyörällä pysy perässä. Mutta hyvä tietysti muistutella varovaisesta ajotavasta.

Vierailija
28/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos malttaa olla virittelemättä, niin se kyllä vähentää vakavan onnettomuuden riskiä. Suurin osa pahoihin henkilövahinkoihin johtavista onnettomuuksista tapahtuu viritetyillä vehkeillä.

Vierailija
29/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu, osta sähkö skootteri. Ei vaadi korttia eikä vakuutuksia, iso säästö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän