Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua nyt se alkaa... 15 vuotta maaliskuussa täyttävä haluaisi mopon ja mopokortin

Vierailija
11.02.2022 |

Mä en haluaisi siihen lähteä. Pelottaa liikaa. Työkaverin lapsi menehtyi muutama vuosi sitten mopokolarissa. Oli kauheaa katsoa sitä surua vierestä ja hän paljon varoitteli meitä muita, että ei kannata hommata mopoa. Heilläkään ei muille pojille ole kortteja hommattu.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne, mutta salliihan tuo teinin kulkea. Omatkin vanhemmat toki aikoinaan varoittelivat että järki päässä mopoillessa.

Vierailija
2/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa lapsen kanssa asiasta. Miksi haluaa kortin? Onko syy vain siinä, että muillakin on? Tarvitseeko sitä, esim harrastuksiin ja kavereille kulkemiseen?

Miettisin myös lapsen luonnetta. Jos on järkevä ja rauhallinen ja tietäisin kaveriporukan, olisi suurempi luotto ostaa mopo ja kortti kuin kokeilunhaluiselle ja kapinoivalle teinille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnettomuuksia voi sattua missä ja miten tahansa. Jos osaa vastuullisesti ajaa, niin ei tuo mopoilu sen vaarallisempaa ole kuin muukaan toiminta.

Vierailija
4/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin teini sai mopon ja kortin ja viritti mopoaan kun me taas ei ymmärretty kumpikaan niistä mitään. Meni vain kaverin tykö ja teki laittomat muutokset. Lopuksi ravattiin poliisiasemalla ja käräjillä kun ajoi kortin pois, kortitta, poliisia karkuun x2 ja roimaa ylinopeutta yli korttiluokan.

Yhdessä vaiheessa otettiiin mopo takavarikkoon pojalta mutta tämäpä ajali kavereidensa mopoilla jotka oli ihan yhtä pahoja! Nyt on sitten autoihin (on jo sen ikäinen) sama viritys ja kaahailuinto.

Vierailija
5/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menetin mieheni autokolarissa ja lapsuudessa oli lähellä etten menettänyt siskoani kun auto syöksyi jokeen.

Joten voi olla ettei esim se lapsen äiti tule joku päivä kotiin. Niin ja jonkun ”kivan” kyytiin se menee joka tapauksessa. Itse ajamalla on sentään joku oma kontrolli.

Vierailija
6/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin teini sai mopon ja kortin ja viritti mopoaan kun me taas ei ymmärretty kumpikaan niistä mitään. Meni vain kaverin tykö ja teki laittomat muutokset. Lopuksi ravattiin poliisiasemalla ja käräjillä kun ajoi kortin pois, kortitta, poliisia karkuun x2 ja roimaa ylinopeutta yli korttiluokan.

Yhdessä vaiheessa otettiiin mopo takavarikkoon pojalta mutta tämäpä ajali kavereidensa mopoilla jotka oli ihan yhtä pahoja! Nyt on sitten autoihin (on jo sen ikäinen) sama viritys ja kaahailuinto.

Kuka nuo rahoittaa ja miksi?

Vierailija
7/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse rahoitti säästöistä,kesätyörahoista ja opintotuesta. Myös sakot maksoi itse muttei siitä kyllä mitään oppinut.

Vierailija
8/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelisin ettei ole rahaa.

Vierailija
9/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Realy?

Vierailija
10/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelisin ettei ole rahaa.

Mun lapsella on enenmän säästöjä ku mulla🤣

Vierailija
11/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykylapsella on enemmän rahaa kuin monella aikuisella.

Vierailija
12/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan missä asutte, onko hyvät kulkuyhteydet tai pääseekö pyörällä/ kävellen kätevästi?

Mihin hän mopoa tarvitsee, keskustelkaa. Millainen lapsi/ nuori on luonteeltaan? Tunnollinen, ei kävele edes punaisia päin vai kavereille kehuskelija ja yllätyshullu?

Sinä se vanhempana loppupeleissä päätät, tuleeko teinille mopoa vai ei. Jos tulee, niin teini voi hyvin itse työskennellä kesätöissä ja säästää rahat mopokorttiin, mopoon ja kuluihin.

Vierailija
13/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, toivottavasti menehtyy nopeasti eikä kidu tuntikausia jonku rekan etusäleikössä

Vierailija
14/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henki voi mennä liikenteessä polkupyörälläkin ja kävellen. Mutta ymmärrän huolesi täydellisesti. Itse murehtisin myös.

Vierailija
15/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se oppii sitten kun vahinko sattuu. Itselle tai jollekin sivulliselle.

Vierailija
16/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henki voi mennä liikenteessä polkupyörälläkin ja kävellen. Mutta ymmärrän huolesi täydellisesti. Itse murehtisin myös.

Voi mennä

Mopoilijoilla se johtuu yleensä omista toimista (viritetty lelu joka kääntyy pimeänä näppärästi auton eteen) kun taas jalankulkijat jäävät suojatiellä auton alle.

Vierailija
17/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mopon sijaan joku nelipyöräinen kulkupeli.

Vierailija
18/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se oppii sitten kun vahinko sattuu. Itselle tai jollekin sivulliselle.

Toivottavasti tapahtuu itselle. Ja se "pahin" mahdollinen.

mopojonnet on saastaa.

Vierailija
19/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mopolla voi lähteä pelkästään sillä henki että ajaa vauhdilla puuhun tai seinään yms.. Polkupyörällä tai kävellen ei puuhun tai seinään törmätessä lähde henki. Ei saa niin kovia vauhteja.

Vierailija
20/29 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mopot kiinnosta nykyteinejä. Aika menee verkossa ja somessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi